Bezoek mijn blogje eens ;)
TechEd Emea Barcalona!
Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II
Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last
Reageer Nieuw TopicCore2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Reg. datum: 02 augustus 2004
8Gb is redelijk mainstream aant worden.. heb zelf ook 8GB ddr2 667mhz hier. Is fijn als je veel met virtuele machines testquote:psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:49:
Waar heb je eigenlijk 8 GB voor nodig? Het maakt het wel complex zeg maar om de juiste spulletjes te vinden
Dat zou echt heel goed nieuws zijn. Zodra die kaart te krijgen is gaat mijn PVR-500 in de verkoop. Die kaart heeft nooit kunnen tippen aan mijn oude ATI All In Wonderquote:Alexander01 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 10:14:
...
Powercolor schijnt ook bezig te zijn met het uitrollen van de ATI TV Wonder kaarten in Europa (dus met PAL tuner). Deze kaarten staan erom bekend dat ze werken met Vista 64 en 4GB+
en worden geprezen om hun beeld kwaliteit (3d comb filter, adaptive noise reduction, edge enhancement)
Zie volgende linkjes voor meer info:
http://www.hardware.info/...r_lanceert_PCIE_TV_kaart/
http://www.powercolor.com/Global/products_mult_tvwonder.asp
http://www.tul.com.tw/powercolor/news_files/TVWonder600.pdf
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Hoeveel VM's hebt gij al tegelijk proberen te draaien op 2GB of 4GB? Met 8GB kunt ge er toch een heel deel meer doenquote:psy schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 20:49:
Waar heb je eigenlijk 8 GB voor nodig? Het maakt het wel complex zeg maar om de juiste spulletjes te vinden
TechEd Emea Barcalona!
psy wijzigde dit bericht 05-04-2008 21:53 (3%)
Core2duo6600 - Asus P5W-DH - 2GB PC6400 OCZ Xtc Dual Kit - MSI Geforce 7900GT passive - LSI Megaraid 320-2E 128MB/BBU - 4xMaxtor Atlas II 15k 36 GB RAID0 - Benq 1655 - Sony CPD-420GS - Antec P180B met NeoHE550W
Reg. datum: 02 augustus 2004
Als je m hebt, kun je dan een klein mpgtje posten met opgenomen tv? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze nieuwe kaart.quote:Snake schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:51:
Net even m'n bestelling aangepast, een HVR 1700 comming up
Contacteer mij binnen ~weekquote:Alexander01 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 23:07:
[...]
Als je m hebt, kun je dan een klein mpgtje posten met opgenomen tv? Ben wel benieuwd naar de beeldkwaliteit van deze nieuwe kaart.
TechEd Emea Barcalona!
Reg. datum: 06 april 2008
Reg. datum: 06 april 2008
quote:TFT schreef op dinsdag 01 januari 2008 @ 22:49:
Ik gebruik al een tijd een AverTV Studio 303p pci kaart om tv programma's op de harde schijf op te nemen. Nu de kabelexploitant een HUMAX IR-FOX C kabeldecoder heeft gegeven kan ik opnames analoog en digitaal achter elkaar met de software van Avermedia programmeren. Die maakt het mogelijk per opname een andere signaalbron te kiezen. De HUMAX heb ik aangesloten op de S-Video ingang van de kaart, de analoge kabeltv zit op de 75 ohm coax ingang. Aansluiting van de Humax op de televisie met een scartkabel leverde een matige beeldkwaliteit op.
Op de harde schijf van de desktop opgenomen programmaas van soms 6 of 7 gigabites laten zich met een Trust data transfer usb 2.0 cable binnen 8 of 10 minuten overzetten naar de laptop waarmee we de films bekijken of na bewerking op een dvd branden.
quote:Heb je dan ook die afstandbediening koppeling tussen MediaCenter en HUMAX IR-FOX C opgelost? Ik kan die niet aan de praat krijgen. De afstandbediening van HUMAX wordt herkend door MCE, maar daarna MCE kan niet de kanaal van HUMAX veranderen. De koppeling van MCE naar HUMAX IR-FOX C lijkt niet te werken. Bestaat er een oplossing voor dit?
Reg. datum: 10 april 2008
Heb reeds volgende types gebruikt:
- Asus TV Tuner Card P7131Dual: beeld was goed maar gekraak in mijn luidsprekers. Lag waarschijnlijk aan de software...
- Msi TV@nywhere A/D Hybride Analog: Beeld had 3-tal storende lijnen en de software voldeed niet. Ik kon het beeld niet aanpassen (vergroten of verkleinen).
Niet echt tevreden dus en moet de MSI kaart nog gaan omruilen in de winkel maar ben ten einde raad nu. Wil een kaart van rond de 50¤ maar.
1. Hauppauge WinTV 1700
2. My Cinema P7131
Beeldkwaliteit vind ik belangrijk en wil er niet meer dan ¤50,00 voor uitgeven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Hauppauge omdat dit een nieuw model uit 2008 is, de rest stamt allemaal af uit 2005. Wat raden julie mij aan?
Reg. datum: 25 juli 2004
Ik zou zeggen; gebruik andere software. Aangenomen dat je de kart nog hebt.quote:tuning4you schreef op vrijdag 11 april 2008 @ 00:40:
- Asus TV Tuner Card P7131Dual: beeld was goed maar gekraak in mijn luidsprekers. Lag waarschijnlijk aan de software...
Dscaler werkt best goed bij mij. Ik weet niet wat voor software er nu bij de ASUS kaarten wordt geleverd maar het pakket dat ik er bij kreeg was een ramp!
Ik gebruik Powercinema 5. Deze werkt prima met deze kaart. Alleen vind ik het pakket niet handig in gebruik, traag en je kan niet finetunen (voor zover ik weet). Ik kreeg hier Powercinema 4 bijgeleverd, maar deze was helemaal tergend langzaam.quote:Ook al Bezet schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:55:
[...]
Ik zou zeggen; gebruik andere software. Aangenomen dat je de kart nog hebt.
Dscaler werkt best goed bij mij. Ik weet niet wat voor software er nu bij de ASUS kaarten wordt geleverd maar het pakket dat ik er bij kreeg was een ramp!
Dscaler werkt hier wel, alleen het werkt pas goed wanneer ik eerst powercinema heb opgestart en weer afgesloten. Anders heb ik ook te maken met gekraak en zelfs zwart/wit beeld.
Reg. datum: 25 juli 2004
Vreemd, DScaler werkt hier, sinds een aantal versies, naar behoren. En mijn kaart heeft volgens mij dezelfde phillips 7131 chip. (die overigens nogal wat ondersteuningsproblemen lijkt te hebben). Welke versie gebruik je?quote:Noork schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 18:07:
[...]
Dscaler werkt hier wel, alleen het werkt pas goed wanneer ik eerst powercinema heb opgestart en weer afgesloten. Anders heb ik ook te maken met gekraak en zelfs zwart/wit beeld.
Powercinema vond ik moet ik zeggen bagger, al zal dat een paar versies geleden zijn.
EDIT: de nieuwste versie van Dscaler is overigens 4.1.17
Ook al Bezet wijzigde dit bericht 13-05-2008 19:50 (11%)
ik gebruik hier Dscaler 4.1.15 en 4.1.17 (dit is overigens nog een alpha versie, versie .15 staat zeg maar als hoofddownload op de Dscaler website).quote:Ook al Bezet schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 19:46:
[...]
Vreemd, DScaler werkt hier, sinds een aantal versies, naar behoren. En mijn kaart heeft volgens mij dezelfde phillips 7131 chip. (die overigens nogal wat ondersteuningsproblemen lijkt te hebben). Welke versie gebruik je?
Powercinema vond ik moet ik zeggen bagger, al zal dat een paar versies geleden zijn.
EDIT: de nieuwste versie van Dscaler is overigens 4.1.17
Dscaler werkt overigens perfect met m'n andere Tv kaart, een Medion/Lifetec 9415 met btwincap.
Noork wijzigde dit bericht 13-05-2008 19:55 (7%)
Pak een Hauppauge en het liefst eentje met een Hardware MPEG encoder, deze werkt toch nog net iets beter dan eentje met software (ook ter behoeve van de kwaliteit).quote:GekkeCoen schreef op dinsdag 13 mei 2008 @ 17:26:
Ben ook op zoek naar een TV kaart. Ik twijfel een beetje tussen Asus en Hauppauge. De twee waar ik tussen twijfel:
1. Hauppauge WinTV 1700
2. My Cinema P7131
Beeldkwaliteit vind ik belangrijk en wil er niet meer dan ¤50,00 voor uitgeven. Mijn voorkeur gaat uit naar de Hauppauge omdat dit een nieuw model uit 2008 is, de rest stamt allemaal af uit 2005. Wat raden julie mij aan?
Overigens heb ik nu een Hauppauge HVR-1200 en HVR-1300 in mijn systeem zitten. Deze willen (icm) MCE niet samenwerken, iemand toevallig nog tips of ideeën?
alex3305 wijzigde dit bericht 13-05-2008 21:27 (10%)
And remember, Respect is Everything !
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Heeft ie echt 2 analoge tuners of bedoelen ze met dual tuner 1x analoog en 1x DVB-T? Kom ik nl niet achter op hun site...quote:Bram77 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:21:
Ik heb een Hauppauge HVR-2200. Prachtig dat er twee analoge, twee digiatale en een radiotuner in zitten. Maar helaas wil het spulletje (nog) niet werken in MediaPortal.
en nee, ik houd niet van voetbal... :)
Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.
Reg. datum: 09 augustus 2006
Ik had een vraag, ik verhuis de deze zomer naar een kamer in delft, en dan wil ik graag tv kijken op mijn laptop mbv een expresscard (of gewoon een normale card). Nou zie ik op Hauppage dat ze alleen maar geschikt zijn voor NTSC. Dus ben ik nu genoodzaakt om pinnacle of lifeview te gebruiken? Of kan ik beter een usb tuner kopen, zodat ik het ook voor normale pc kan gebruiken.
En nog een vraag, mijn monitor heeft een usb aansluiting. Maar ik neem aan dat je een usb tvtuner niet direct op de monitor kan aansluiten en dan tv kan kijken zonder je laptop te gebruiken. Dat zou namelijk ideaal zijn
FikkieHo wijzigde dit bericht 16-05-2008 12:54 (7%)
Intel E6600@3,5 - Asus P5N32-E SLI PLUS - OCZ 2x1GB Platinium 800mhz - MSI 7900 GTO@GTX
Overigens, is de USB aansluiting op je monitor geen uitgang?
Er zullen best oplossingen zijn zonder tussenkomst van een pc, maar dan moet je maar even zoeken naar andere topics.
Noork wijzigde dit bericht 16-05-2008 13:33 (8%)
Heeft deze kaart ook een Full Height bracket of enkel Low Profile?quote:Bram77 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 10:21:
Ik heb een Hauppauge HVR-2200. Prachtig dat er twee analoge, twee digiatale en een radiotuner in zitten. Maar helaas wil het spulletje (nog) niet werken in MediaPortal.
Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.
Waarom móet ie per se full height zijn eigenlijk?quote:ta_chi79 schreef op vrijdag 16 mei 2008 @ 19:08:
[...]
Heeft deze kaart ook een Full Height bracket of enkel Low Profile?
Ik wil mijn brakke (wat betreft 64-bit drivers icm >4GB RAM) PVR-150 mee vervangen en gelijk upgraden naar 2 tuners, maar moet wel Full Height hebben.
(de meeste low profile kaarten worden geleverd met een extra bracket om ze ook full height toe te kunnen passen nl.)
kaajee wijzigde dit bericht 17-05-2008 10:20 (14%)
Omdat mijn PC kast enkel full height sloten heeft.quote:kaajee schreef op zaterdag 17 mei 2008 @ 00:53:
[...]
Waarom móet ie per se full height zijn eigenlijk?
(de meeste low profile kaarten worden geleverd met een extra bracket om ze ook full height toe te kunnen passen nl.)
Zowel de verkoper als ik hebben in de verpakking geen losse Full Height bracket zien zitten. Verzegeling hebben we gesloten gelaten.
Op de enige Hauppauge site waar deze kaart staat vermeld (Singapore) en waar alle Nederlandse shops naar verwijzen staat ook niet dat er een Full Height bracket bij zit, maar wel CD en handleiding, die dus ook niet in de antistatische zak waar te nemen waren.
Op de site van de Australische distributeur (waar ze de HVR-2200 MCE (OEM) versie verkopen) staat wel expliciet vermeld dat beide brackets erbij geleverd worden.
Pagina: 1 2 3 4 ... 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 50 last