Reg. datum: 15 februari 2008
TweakDSL ervaringen topic - Deel 26
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 65 66 67 68 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 15 februari 2008
Reg. datum: 14 september 2005
Ik zou het net even opzoeken, bedankt!quote:4pp3l schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 17:31:
[...]
De mogelijkheid bestaat de huidige KPN verbinding op te zeggen. Tweak neemt dan de kaalkoper kosten voor rekening.
Dat staat http://www.tweak.nl/?page=dsl/subscriptions en dan het Tweak 12-24Mbit van 39,95 per maand.
Het lijkt mij wel wat, want het is toch wel een stuk goedkoper voor mij.
Ik had een TweakDSL 16WO abonnement van €49,95 en daarbij dan nog mijn KPN abonnement.
Het gaat mij dus een paar tientjes per maand schelen.
Nou moet ik er wel bij zeggen dat ik als ik niet wat goedkoper bij Tweak een abo had kunnen krijgen ik ook wel zeer waarschijnlijk op zoek was gegaan naaar een andere provider.
Het laatste jaar zijn de prijzen behoorlijk gezakt door een aantal prijsvechters.
Reg. datum: 07 mei 2007
Bij mij al bijna twee jaar ellende met de VOIP verbinding. Krijg nog steeds vele echo's te horen wanneer we worden gebeld. A.s. maandag komen ze vanaf het isra punt wat testen doen..... hoop dat er nu eindelijk wat schot in de zaak zit!!quote:Theo50 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 15:55:
Ik heb sinds een paar dagen mijn telefoonlijn via VOIP van tweak lopen.
Behalve dat het wachtwoord in de brief schijnbaar niet het zelfde was als wat er bij Tweak was ingesteld verliep het instellen voorspoedig.
Om te testen heb ik mijn KPN lijn doorgeschakeld naar de Tweak lijn en tot nu toe werkt geheel zonder storingen.
Inkomend en uitgaand heb ik tot nu toe geen problemen ondervonden.
Het doorschakelen kost mij wel wat extra geld, maar om te weten te komen of de lijn stabiel is wil ik dit 1 a 2 weken zo laten.
Mijn bedoeling is om de KPN lijn zo vlug mogelijk de deur uit te doen, maar is dit verstandig?
Zijn er mensen die veel problemen hebben met VOIP van Tweak??
Reg. datum: 31 januari 2002
Zoeken via google levert niet de gewenste resultaten op, waarschijnlijk omdat de firmware voor tweak custom build is.
Lees op tweakdsl dat de laatste firmware http://firmware.tweakdsl.nl/340A0R1b1-1.bin is maar deze link is dood.
Als je kijkt op http://firmware.tweakdsl.nl/ staan er 3 versies, welke de laatste is geen idee!
Momenteel gebruik ik V3.40(AJZ.2)
Iemand enig idee?
Reg. datum: 24 februari 2004
http://firmware.tweakdsl.nl/zyxel/340AJZ3D0.binquote:petrano schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 19:47:
Als je kijkt op http://firmware.tweakdsl.nl/ staan er 3 versies, welke de laatste is geen idee!
Momenteel gebruik ik V3.40(AJZ.2)
Dit is de laatste versie voor dit modem.
Reg. datum: 04 november 2003
Ik heb al enige dagen last van een trage verbinding via grabit.
Hiervoor heb ik weken geen last gehad ook al downloadde ik meer dan 30 GB per dag
Gisteren gelijk aangesloten, vandaag ook weer eens gecheckt, maar zit nog op Tis6. Via de mijntweak krijg ik
Apart is dat 5e ook maandelijkse factuurperiode is, en voor april al is afgeschreven. Maar ja, wacht de factuur wel af en misschien dat van de week na modem herstarten alles ineens goed staat en financieel goed gaat.quote:Je maakt misschien nog geen gebruik van onze DSL producten voor SDSL, ADSL of ADSL2.
In sommige gevallen kan het zijn dat we geen of niet juiste informatie kunnen genereren van de DSL lijnen die worden gebruikt omdat deze in een omzetting zitten naar een ander produkt.
Helaas melde de helpdesk mij dat er niet meer snelheid in zit, wat ik overigens vreemd vind aangezien mijn buren twee huizen verderop (en dus ook twee huizen verder van de centrale) op hun analoge lijn 19,5 mbit halen. Verder komen ze met dat de bekabeling niet te lang mag zijn, maar dit had ik al uitgelegd dat dit niet meer dan 1 meter bedroeg en volledig met utp was uitgevoerd.quote:Lautie schreef op woensdag 02 april 2008 @ 21:19:
Mijn upgrade van afgelopen maandag van een T3 naar een T12-24 is zonder enig probleem verlopen, alleen trained mijn lijn maar op 13 a 14 mbit in. Dit is reeds gemeld aan de helpdesk en zij gaan een lijnmeting laten uitvoeren aangezien mijn buren via andere providers wel 18-20mbit halen.
Dus maar ff afwachten wat daar uit komt, de download gaat wel strak met 1,33mb/s.
Dus ik ga kijken of ik ergens nog een andere adsl2+ modem voor isdn kan regelen, anders ga ik hun verzoeken om de lijn terug te schakelen naar een 4-12 mbit lijn, want om 10 euro meer te betalen voor de 1,5-2 mbit meer vind ik niet erg passend.
Vader van Tobias \o/ GoT-Papa clublid
Kan dat ook niet te maken hebben met de kwaliteit kabel van je huis naar de straat.quote:Lautie schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:05:
[...]
Helaas melde de helpdesk mij dat er niet meer snelheid in zit, wat ik overigens vreemd vind aangezien mijn buren twee huizen verderop (en dus ook twee huizen verder van de centrale) op hun analoge lijn 19,5 mbit halen. Verder komen ze met dat de bekabeling niet te lang mag zijn, maar dit had ik al uitgelegd dat dit niet meer dan 1 meter bedroeg en volledig met utp was uitgevoerd.
Dus ik ga kijken of ik ergens nog een andere adsl2+ modem voor isdn kan regelen, anders ga ik hun verzoeken om de lijn terug te schakelen naar een 4-12 mbit lijn, want om 10 euro meer te betalen voor de 1,5-2 mbit meer vind ik niet erg passend.
Viper® - Amd XP2500+ Barton@190x11.0=2,09ghz 1024 Samsung DDR380, XFX 6800le @ 16x1.6vp @ 350/840
Reg. datum: 26 november 2002
Op ISDN haal je met ADSL2+ zoieso een mindere snelheid t.o.v. ADSL2+ op een analoge lijn.quote:Lautie schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:05:
[...]
Helaas melde de helpdesk mij dat er niet meer snelheid in zit, wat ik overigens vreemd vind aangezien mijn buren twee huizen verderop (en dus ook twee huizen verder van de centrale) op hun analoge lijn 19,5 mbit halen. Verder komen ze met dat de bekabeling niet te lang mag zijn, maar dit had ik al uitgelegd dat dit niet meer dan 1 meter bedroeg en volledig met utp was uitgevoerd.
Dat weet ik ook wel, isdn gebruikt nu eenmaal wat meer frequenties dan analoog. Maar een verschil van 6mbit geloof ik niet zo, en mocht dat wel zo zijn waarom verkopen ze het dan want dat zou dan wel een beetje jammer zijn. En trouwens mn buren hebben een 20Mbit lijn bij Tele2, ik een 12-24 Mbit dus je zou toch weggen dat er wel iets meer in moet zitten dan de 13-14 die ik nu haal. En de modem meld zelfs dat ie de 24 zou moeten kunnen halen, maar wie weet wat de lijn gaat doen met een andere modem.quote:4ngel schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:24:
[...]
Op ISDN haal je met ADSL2+ zoieso een mindere snelheid t.o.v. ADSL2+ op een analoge lijn.
@Viper,
Ja natuurlijk zou het daar aan kunnen liggen, alleen weet ik hoe de kabels lopen (straat(eigenlijk het pleintje0 heeft een keer opgelegen) en vermoed ik dat er iets aan de hand is maar wil KPN niks doen. Heb ook soms last van de vaste telefonie, en als ik dan een lijn meting laat doen is er niks aan de hand. Dus wil ik er op aan gaan sturen om het te laten escaleren bij de KPN.
Vader van Tobias \o/ GoT-Papa clublid
"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..
Reg. datum: 15 november 2004
Free Online geeft iedereen een dynamisch IP adres uit. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Vaste IP adressen, evenals een persoonlijke reverse-dns leveren we helaas nietquote:Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:53:
Volgens mij is FreeOnline technisch gezien een zusje van Tweak, dit lijkt me erg interessant dus: http://www.freeonline.nl/
Voor mij al de reden om geen interesse meer te hebben.
Edit: suffe type fout en nog dit.....
whois geeft aan..... Registrar: TeleByte B.V.
fractal wijzigde dit bericht 07-04-2008 08:51 (9%)
Da's mooi. Altijd goede ervaringen gehad met BabyXL in de Demon tijd.quote:Chutney schreef op donderdag 03 april 2008 @ 19:55:
[...]
BaByXL -> Tiscali -> Telfort (telfort is budget shizzle van KPN), netwerk van BaByXL wordt nog wel gewoon ingezet door KPN
Tyan Tiger MPX Dual Athlon 2000+, Adaptec 29320R 2x Cheetah 15K HostRaid
Vanuit je modemconsole kun je toch ook laten checken via een button, en dan geeft ie aan dat het de nieuwste versie isquote:Sleejuhr schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:42:
[...]
http://firmware.tweakdsl.nl/zyxel/340AJZ3D0.bin
'Technisch gezien'? Ze leveren adsl, en daar houden de overeenkomsten mee op. Niet alle internet-providers in Almere zijn van hetzelfde bedrijf, zeg maar.quote:Heineken schreef op maandag 07 april 2008 @ 00:53:
Volgens mij is FreeOnline technisch gezien een zusje van Tweak
En dan vind ik echt niet door de beugel kunnen.
Zeker 4 jaar lid geweest, en me dan zo behandelen...
It's fun to obey the machine
Dan had je daarmee niet akkoord moeten gaan toen je het contract tekende 4 jaar geleden.quote:Dj Neo Ziggy schreef op maandag 07 april 2008 @ 11:18:
Wat ik wel belaggelijk vind, is dat ik een extra rekening kijken voor het afsluiten van mijn lijn a €75,-
En dan vind ik echt niet door de beugel kunnen.
Zeker 4 jaar lid geweest, en me dan zo behandelen...
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
TeleByte neemt whitelabel internetdiensten af van Cambrium/Tweak, vandaar ook een 'technisch zusjes',quote:fractal schreef op maandag 07 april 2008 @ 07:33:
[...]
Free Online geeft iedereen een dynamisch IP adres uit. Deze kunnen tussentijds wijzigen. Vaste IP adressen, evenals een persoonlijke reverse-dns leveren we helaas niet
Voor mij al de reden om geen interesse meer te hebben.
Edit: suffe type fout en nog dit.....
whois geeft aan..... Registrar: TeleByte B.V.
Nog wat aanwijzingen:
- in de header van de pagina staat '<meta name="generator" content="Cambrium Scripts">'
- het postbusnummer is in Almere terwijl Telebyte in Nijmegen zit
- freeonline.nl is opgebouwd in 'tweak'style
Inderdaad jammer van het dynamische ip-adres, anders had ik het zo besteld.
"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..
Reg. datum: 05 februari 2006
deze fw zorgde in ieder geval dat mijn upnp blijft werken , die viel met de vorige steeds wegquote:Sleejuhr schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 21:42:
[...]
http://firmware.tweakdsl.nl/zyxel/340AJZ3D0.bin
its me scrooge!!
Ik heb toen echt wel de algemene voorwaarden gelezenquote:Crusader schreef op maandag 07 april 2008 @ 12:22:
[...]
Dan had je daarmee niet akkoord moeten gaan toen je het contract tekende 4 jaar geleden.
http://www.tweakdsl.nl/ds...enTweak_before_061201.pdf
en daar stond dat niet in.
Tevens ben ik nooit op de hoogte gebracht van een eventuele nieuwe algemene voorwaarden, laat staat dan ik daar voor getekend hebt.
It's fun to obey the machine
Reg. datum: 02 april 2008
Ervaringen met freeonline.nl
Grappig, omdat je 'm zelf hebt aangemaakt?quote:pietje pet schreef op maandag 07 april 2008 @ 18:08:
Dit is ook wel een grappige (en dus interessante) topic voor de mensen hier.
Ervaringen met freeonline.nl
98% of the population is asleep. The other 2% are staring around in complete amazement, abject terror, or both
Kreeg vandaag mailtje met helft van 10-for-2 termijn:
Onduidelijk is nu per wanneer abonnement ingaat; in de brief bij het modem stond 5/4 maar pas vandaag was de snelheid verhoogd?! En VOIP-nummer heeft het over 2 april... Of komt die maand (deels) terug met een creditering... Wel snel afgehandeld in krap een week, van TIS6->10for2. Geen mailtjes over status, maar da's een detail.quote:1e termijn 10 for 2
€ 210.08
Zyxel 2602H PSTN
€ 0.00
Tweak VoIP abonnement
SIP account: 31252*, telefoonnummer 0252*
2008-04-02 - 2008-04-30 € 0.00
Tweak VoIP abonnement
SIP account: 312527*, telefoonnummer 0252*
2008-05-01 - 2008-05-31 € 0.00
Modem geeft aan:
| 13449 kbps / 1117 kbps |
Binaries haal ik (Newsleecher) 10,81Mbps stabiel. ("De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1829 meter.") Apart, want Telfort geeft aan 15Mb te kunnen leveren, en Alice "Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s".
Heeft toch niet ergens met QoS te maken en VOIP-nummer, dat een deel van de bandbreedte daar gereserveerd voor is?
Reg. datum: 11 oktober 2003
De schatting van de snelheid is afhankelijk van een aantal faktoren. Bekabeling in huis; kabel naar de centrale; overspraak bij kpn; kwaliteit van het modem. De geleverde zyxel geeft meestal een super stabiele verbinding.quote:tweaktubbie schreef op maandag 07 april 2008 @ 20:27:
Apart, had 26/3 de factuur voor april van TIS6 gehad van 01/04-30/4 a 27,95.
Kreeg vandaag mailtje met helft van 10-for-2 termijn:
[...]
Onduidelijk is nu per wanneer abonnement ingaat; in de brief bij het modem stond 5/4 maar pas vandaag was de snelheid verhoogd?! En VOIP-nummer heeft het over 2 april... Of komt die maand (deels) terug met een creditering... Wel snel afgehandeld in krap een week, van TIS6->10for2. Geen mailtjes over status, maar da's een detail.
Modem geeft aan:
13449 kbps / 1117 kbps
Binaries haal ik (Newsleecher) 10,81Mbps stabiel. ("De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1829 meter.") Apart, want Telfort geeft aan 15Mb te kunnen leveren, en Alice "Geschatte downloadsnelheid: tussen de 16 en 20Mbit/s".
Heeft toch niet ergens met QoS te maken en VOIP-nummer, dat een deel van de bandbreedte daar gereserveerd voor is?
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 65 66 67 68 last