Zoals al eerder gesteld: Ik heb op die site gezocht naar alle autos die aan de emissie normen voldoen en daar kwamen ook de 520s van BMW tevoorschijn.quote:t_captain schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:57:
De tweede norm is een keiharde CO2 emissienorm: 90 gr/km in de ECE meetcyclus voor een diesel, of 110 gr/km voor een benzine. Er is maar een kort lijstje van auto's die hieraan voldoen, en op die lijst staan geen auto's in de klasse van de BMW 5. De grootste is de Prius meen ik.
Zoals ook al gezegd: Ik denk dat dit een foutje is op de site (wellicht was de uitstoot van de autos niet bekend of zo en hebben ze dan maar 0 ingevuld, ik weet het niet
De Prius is inderdaad de grootste die onder de 14% regeling valt.Qua prijs ligt de Honda net iets gunstiger en ik vindt persoonlijk dat de Honda ook iets "sportiever" aanvoelt en oogt. De Prius rijd iets relaxter en dat heeft voor mij uiteindelijk de doorslag gegeven; tenslotte is het toch zo'n 40'000 kilometer per jaar wat je er in door moet brengen, al snel een uurtje of 750.