Hoofdcategorieën
Topicacties

[ShS] Meldingen - deel 4

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 20 februari 2007

http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63165

Los van het slechte nederlands (kan natuurlijk komen door dyslexie) lijkt dit me niet echt de bedoeling. Mogelijk dat de winkel een fout heeft gemaakt, maar dan direct 'oplichters; etc. roepen gaat wel ver.

Acties: [view][quote]

Door: Longbeard
Productmanager Pricewatch, FPC
Last van VNU adminifrustratie

Verwijderd.

Thanks. :)

Floor-is: Zoals Daniel al zegt "Negatieve aandacht is ook aandacht."
Jimp: "Met die mentaliteit moet je kinderen opvoeden.

Reg. datum: 22 maart 2005

Cross post omdat vanuit de faq een link naar ander forum stond maar hier dan verder.
reviews: Tweakers.net FAQ
[[[[* Ik heb een beoordeling gevonden die volgens mij niet in de Shopreviews thuishoort

Open gerust een topic op Pricewatch, zodat er door ons gekeken kan worden of deze beoordeling wel aan de richtlijnen voldoet.]]]

http://tweakers.net/shopreview/5459/muizenshop-punt-nl.html?Page=1#r_63565

Een mail na sales die onbeantwoord is gebleven is een aftersales ervaring!

En verder kan de verzending hier natuurlijk geen 100% zijn als er en iets beschadigd is en de levering later is dan beloofd in de shop en de mail met vragen hierover na die aankoop ook nog steeds niet beantwoord is?

johnf in "pw shopreview spreekt zichzelf tegen"

quote:
FlipFluitketel schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 08:55:
-O-
Die beoordeling bij aftersales heb ik gisteren weggehaald maar Fallen Angel heeft deze dus gewoon weer terug geplaatst. In ieder geval, ik heb de beoordeling weer weggehaald aangezien ie geen aftersales-ervaring heeft.

Mocht je nog ooit een foute beoordeling/review tegenkomen, meld het dan aub in [ShS] Meldingen - deel 4

Nu in ieder geval bedankt voor de melding. :)

Een mail met vragen over aftersales is niet beantwoord dat is een aftersales ervaring of ben ik nu...

Verder kan de verzending nooit 100% zijn gezien de comments in de tekst dit snap ik dus ook niet

100% betekent tevreden en volgens afspraak , de klant was niet tevereden e.a. niet volgens afspraak enz enz

johnf wijzigde dit bericht 04-04-2008 10:29 (7%)

Door: Orion84
Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!
Reg. datum: 14 april 2002

Hij geeft in die tekst duidelijk aan dat al z'n post enigszins beschadigd was en dat dat dus waarschijnlijk de schuld van TNT is en niet van de shop, dus is het wel netjes dat ie de shop daar ook niet op afrekent in de score :)
Het is verder een dag later geleverd dan verwacht, tsja, vervelend, maar schijnbaar niet vervelend genoeg om een lagere score te geven. Dat is verder de keus van de user, daar gaan we verder niet inhoudelijk op ingrijpen.

Verder is dat aftersales verhaal eigenlijk een onafgeronde ervaring (nog geen reply, maar wel na twee dagen al beginnen te klagen) en hoort dus eigenlijk überhaupt niet thuis in die review. Nog afgezien van het feit dat het mailtje een vraag over de verzending betrof. Die in feite verder ook min of meer overbodig wordt op het moment dat de levering alsnog de dag erna binnen komt. Dus kan me er wel wat bij voorstellen dat Flip Fluitketel die score weghaalde.

Verder over de plaats waar opmerkingen over de shop reviews thuishoren. In de FAQ staat een linkje naar het Pricewatch feedback forum hier op GoT: Pricewatch
Het topic waar we nu in aan het posten zijn maakt gewoon onderdeel uit van dat forum, dus zo gek is dat toch niet? Misschien dat het ergens wat duidelijk mag worden genoemd dat er een speciaal topic is om deze zaken te melden, dat wel :)

Ow, enne, als je de volgende keer jezelf of anderen quote, gebruik dan even de [quote] tags, dan is het wat duidelijker wat van jou is en wat gequote is, want je post is nu nogal onoverzichtelijk :P

Orion84 wijzigde dit bericht 04-04-2008 11:05 (7%)

What's that coming over the hill? Is it a monster? | Nikon D40 Powered

Reg. datum: 22 maart 2005

quote:
Orion84 schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 11:04:
Hij geeft in die tekst duidelijk aan dat al z'n post enigszins beschadigd was en dat dat dus waarschijnlijk de schuld van TNT is en niet van de shop, dus is het wel netjes dat ie de shop daar ook niet op afrekent in de score :)
Het is verder een dag later geleverd dan verwacht, tsja, vervelend, maar schijnbaar niet vervelend genoeg om een lagere score te geven. Dat is verder de keus van de user, daar gaan we verder niet inhoudelijk op ingrijpen.

Verder is dat aftersales verhaal eigenlijk een onafgeronde ervaring (nog geen reply, maar wel na twee dagen al beginnen te klagen) en hoort dus eigenlijk überhaupt niet thuis in die review. Nog afgezien van het feit dat het mailtje een vraag over de verzending betrof. Die in feite verder ook min of meer overbodig wordt op het moment dat de levering alsnog de dag erna binnen komt. Dus kan me er wel wat bij voorstellen dat Flip Fluitketel die score weghaalde.

Verder over de plaats waar opmerkingen over de shop reviews thuishoren. In de FAQ staat een linkje naar het Pricewatch feedback forum hier op GoT: Pricewatch
Het topic waar we nu in aan het posten zijn maakt gewoon onderdeel uit van dat forum, dus zo gek is dat toch niet? Misschien dat het ergens wat duidelijk mag worden genoemd dat er een speciaal topic is om deze zaken te melden, dat wel :)

Ow, enne, als je de volgende keer jezelf of anderen quote, gebruik dan even de [quote] tags, dan is het wat duidelijker wat van jou is en wat gequote is, want je post is nu nogal onoverzichtelijk :P
Ok OK

Shop niet afrekenen op tnt is netjes daarin heb je gelijk,
Wij hebben onze mening over de tekst bij aftersales dat eigenlijk verzending daardoor niet 100% groen kan zijn , maar hierover contact gehad met Haitse en zie zo waarop jullie wel en geen invloed wensen uit te oefenen ook dat is dus OK.

Het enige deel is dat men bij een shop over het algemeen alleen maar naar hoe vol is het streepje kijkt en zo een "kleine" vertekening kan zijn in beeld afhankelijk hoe ( en ja gelukkig mag ieder zijn eigen mening en wijze van beoordelen hebben) dit beoordeeld is

Tip zet die link bij FAQ dan gelijk naar dit topic, ik had het in ieder geval niet door maar...

Sprong snel met copy paste naar juiste topic vandaar even geen quotes.

Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Mooi dat we elkaar weer helemaal begrijpen :)

Nogmaals bedankt voor het melden en het duidelijker kenbaar maken van dit topic heb ik inmiddels intern al aangekaart :)

Reg. datum: 12 juli 2002

De beoordeling bij aftersales heb ik verwijderd omdat ik uit zijn review niet kan opmaken dat ie een poging gedaan heeft voor een RMA aan te vragen.
Het mailtje wat ie gestuurd heeft is zoals ik het lees omdat ze hun belofte (levering dag na bestelling) niet hebben waar kunnen maken. Op maandag is de bestelling geplaatst en zou dus dinsdag geleverd moeten zijn. Dinsdagavond heeft hij gemailed waar de bestelling bleef en de bestelling heeft ie op woensdag ontvangen. Op donderdag (1 dag na ontvangen van bestelling en 2 dagen na sturen van mail) plaatst hij de review en geeft aan nog geen reactie te hebben gehad op de mail (die hij dus gestuurd heeft voor hij überhaupt iets heeft ontvangen en dus niet kon weten dat er iets beschadigd zou zijn aan het pakket).

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Mja, Aftersales kan wel op wat meer betrekking hebben dan op alleen RMA natuurlijk :)

Maar hier kan ik het inderdaad ook geen aftersales ervaring noemen nee.

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

http://tweakers.net/shopr...dware.html?Page=1#r_63605
Beoordeelt verzending, maar heeft nog niets binnen.

http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63460
Zeer uitgebreide beoordeling. Ik heb echter het gevoel dat het te algemeen is en niet specifiek over 1 bestelling gaat.

http://tweakers.net/shopr...nt-nl.html?Page=1#r_63552
Lijkt een beoordeling in te vullen voor een vriend van hem.

http://tweakers.net/shopr...nt-nl.html?Page=1#r_63401
Ziet er allemaal wat algemeen uit

http://tweakers.net/shopreview/1972/akko-productions.html bestaat niet meer; zie ook http://akko.nl/

pven wijzigde dit bericht 06-04-2008 00:34 (8%)

Door: Microkid
Frontpage Admin / Moderator PW
Virtualisatie guru
Reg. datum: 09 augustus 2000

Zo nodig aangepast. Thanx :)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
Deze breng ik even extra onder de aandacht, want volgens mij heb je die gemist dankzij mijn edit. :X

\/ \/ \/ _O_ :)

Virtualisatie guru

Nee hoor, kijk maar eens goed ;)

Master - Server
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

HP Proliant DL785 - 32 cores

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Weg :)

Tnx :)

Reg. datum: 24 juli 2000

Hierbij 3 shop reviews die mijns insziens alleen maar maar geschreven zijn om betreffende shops onder druk te zetten. Achtergrond is een foutje bij de doorgifte van een groothandelsprijs, waardoor er een duidelijk te lage prijs getoond werd bij een paar webshops (die hier weinig aan kunnen doen). Lijkt me niet dat de PW voor dit soort praktijken gebruikt kan worden. Misschien zijn er nog wel meer van dit soort reviews, een zoekterm is i.i.g. X3360.

http://tweakers.net/shopr...unt-v.html?Page=1#r_63755

http://tweakers.net/shopr...unt-v.html?Page=1#r_63521

http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63491

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 13 april 2008 @ 12:46:
Hierbij 3 shop reviews die mijns insziens alleen maar maar geschreven zijn om betreffende shops onder druk te zetten. Achtergrond is een foutje bij de doorgifte van een groothandelsprijs, waardoor er een duidelijk te lage prijs getoond werd bij een paar webshops (die hier weinig aan kunnen doen). Lijkt me niet dat de PW voor dit soort praktijken gebruikt kan worden. Misschien zijn er nog wel meer van dit soort reviews, een zoekterm is i.i.g. X3360.

http://tweakers.net/shopr...unt-v.html?Page=1#r_63755

http://tweakers.net/shopr...unt-v.html?Page=1#r_63521

http://tweakers.net/shopr...aunch.html?Page=1#r_63491
Ik vind dit niet de winkels onder druk zetten. Ook ben ik niet met je eens dat webwinkels hier weinig aan kunnen doen. Ze KIEZEN voor het bedrijfsmodel om groothandelsprijzen blijkbaar redelijk ongecontroleerd door te geven. Als klant heb je daar dus last van en komen ze hun afspraken (c.q. aanbieding) niet aan. Hoe ze daar mee omgaan, vind ik echt een daadwerkelijke ervaring en mag dus doorgeven worden aan anderen. Stel dat nu een shop toch besluit om de ene bestelling die ze wellicht gehad hadden, wel gewoon voor die prijs uit te leveren Mag dat dan niet in de shopsurvey?

Er is een bestelling geplaatst en het is een echte ervaring die afgerond is. Ik kan je link naar "onder druk" zetten dus ook niet zien.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Virtualisatie guru

Er is hier duidelijk sprake van een koopovereenkomst en daar hebben beide partijen zich aan te houden. Zoals Cyperpope aangeeft is er dus een ervaring en mag daar een review over geschreven worden. Ik zie dus geen enkele reden om de genoemde reviews te verwijderen.

Master - Server

OK, als dat de regels zijn dan kan ik hier weinig tegenin brengen.

Dus als een shop (die tot dan toe met een 10 beoordeeld is) gedurende een uur per ongeluk een laptop voor 1 euro op de site heeft staan en 1000 mensen bestellen deze dan kunnen er in theorie 1000 shop reviews over de betreffende shop verschijnen met een 1 als beoordeling.

Virtualisatie guru

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:20:

Dus als een shop (die tot dan toe met een 10 beoordeeld is) gedurende een uur per ongeluk een laptop voor 1 euro op de site heeft staan en 1000 mensen bestellen deze dan kunnen er in theorie 1000 shop reviews over de betreffende shop verschijnen met een 1 als beoordeling.
Nee, want die 1 euro is duidelijk een foute en niet aannemelijk prijs. Dat was niet het geval bij de bestellingen van de x3360 processor voor 283 euro.

Master - Server

Reg. datum: 10 juni 2001

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 13 april 2008 @ 13:20:

Lekkere vergelijking weer.. 8)7

Maar wat is jouw probleem eigenlijk? Heb je zelf soms een shop, dat je ze zo angstvallig verdedigt?
Dat verklaart een hoop namelijk..

Ik verwacht gewoon dat shops eerlijk zaken doen en de prijs voor de betreffende X3360 was zeer zeker een mooie aanbieding, maar niet idioot goedkoop. Bovendien stond deze prijs al wekenlang op de sites van meer dan vier shops dus kon je er gevoegelijk van uit gaan dat die prijs klopt. Intel heeft zo vaak rare prijssprongen gemaakt, dat daar niemand meer raar van op kijkt.

JazzySOB wijzigde dit bericht 13-04-2008 15:11 (29%)

quote:
Microkid schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:03:
Dat was niet het geval bij de bestellingen van de x3360 processor voor 283 euro.
Ik vond het dus wel idioot goedkoop (in relatie tot de inkoopprijs van meer dan 500 dollar, dit is 400 euro incl. BTW). Maar goed, dit is dus subjectief en afhankelijk van de veronderstelling die je doet over het verlies waarmee een shop deze proc verkoopt. In dit geval zou dat verlies dus tussen de 100 en 150 euro bedragen.

HP Proliant DL785 - 32 cores

quote:
grizzlybeer schreef op zondag 13 april 2008 @ 14:29:
[...]

Ik vond het dus wel idioot goedkoop (in relatie tot de inkoopprijs van meer dan 500 dollar, dit is 400 euro incl. BTW). Maar goed, dit is dus subjectief en afhankelijk van de veronderstelling die je doet over het verlies waarmee een shop deze proc verkoopt. In dit geval zou dat verlies dus tussen de 100 en 150 euro bedragen.
Zolang niemand hier inzage kan geven over de inkoopsprijs van de betreffende shop is het speculeren over wel of niet met verlies verkopen. Als het zo is, moet de shop de procedures eens doorlichten.

PcDealer wijzigde dit bericht 13-04-2008 16:36 (4%)

Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro

Frontpage Admin/Mod SF
Omdat het kan!

Verwijderd, tnx :)

Multiple Personality Syndrome
Reg. datum: 07 oktober 2001

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last