quote:
Jij betaald echter voor diezelfde onderdelen meer dan een fabrikant die aan massa productie doet. Zelf maken is een leuke gedachte maar of het er allemaal beter van word is nog maar zeer de vraag. Zelf een controller in elkaar knutselen van het kaliber VCI-100 is niet te doen voor dat geld.
En besides alle onderdelen heb je ook nog wel een flinke dosis kennis nodig, zelf iets bouwen is voor 98% van de mensen in dit topic niet weg gelegd. Voor mij zou het persoonlijk al helemaal niets zijn omdat solderen niet één van mijn sterke punten is
Allemaal leuk en aardig dus dat zelf bouwen maar het is alleen weg gelegd voor de echte handige jongens oftewel de freaks met een kleine kronkel in hun hersenpan (en nee dat is geen belediging maar een compliment)

quote:
Ik durf daar nog niets over te zeggen want de Digital Jockey is er nog niet dus een uitspraak doen over welke beter is begin ik niet aan. Ik heb al wel enkele pre samples in handen gehad en die waren op zich best oké maar op een pre sample moet je geen waarde oordeel bepalen. Pas wanneer de massa productie op gang is gekomen en de exemplaren van de band af rollen kun je er daarvan 1 pakken om een vergelijking te maken.
En waarom ik denk dat Reloop DE midi controller van 208 heeft? Heel simpel, Reloop is een merk wat de afgelopen jaren flink aan de weg heeft getimmerd en naam heeft gemaakt. Zelfs wanneer Reloop met een iets mindere controller zou komen dan Hercules zal de Reloop toch nog beter gaan verkopen vanwege zijn naam. De Hercules zit een beetje in het verdom hoekje, komt bij een pc parts fabrikant vandaan en is geen fabrikant welke goed bekend staat in de dj markt terwijl Reloop dat wel is.
Reloop heeft gewoon een pareltje in handen als de controller goed in elkaar zit en ik ga er voor het gemak van uit dat dat ook zo is (ze hebben al even geen zooi meer de markt op gepleurd dus vandaar). Ik durf er dus wel 100 euro op te zetten dat de digital jockey de controller van 2008 gaat worden als het gaat om verkoop aantallen.
Reind wijzigde dit bericht 03-04-2008 15:23 (69%)