Als de kaart instabiel zou zijn als je een 3D spelletje speelde dan zou je nog eens aan je voeding kunnen denken, maar als ie uberhaupt geen beeld geeft, lijkt mij dat de videokaart gewoon kapot is.quote:bescheiden_user schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:05:
Nou heb ik een Ati 3850 gekocht, maar ik heb geen beeld. Ik heb alle mogelijke opties uitgeprobeerd kwa bekableing.
Ik heb geen andere video kaarten.
Nou las ik op de doos iets raars. Ze vragen om 450WATT voor enkele kaart -- ik heb 500. MAAR HIER KOMTIE, 30A op de 12 volts rail. Echter ik heb maar 22A.
Ik denk dus haast dat het hieraan ligt. Ik heb besloten om de kaart morgen in te ruilen voor een ander model.
Het ATi HD38XX Ervaringen Topic - Deel 6
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Nieuw TopicBerichten: 76
Reg. datum: 14 februari 2004
Reg. datum: 14 februari 2004
Heb een 3870 erin en voor de rest dezelfde config.quote:bescheiden_user schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:05:
Antec Lifestyle Sonata III
Intel Core 2 Duo E8400
2 GB Kingstomn valueram
Asus P5k-e Wifi/AP
Uit de maart editie van worstation dus.
Nou heb ik een Ati 3850 gekocht, maar ik heb geen beeld. Ik heb alle mogelijke opties uitgeprobeerd kwa bekableing.
Ik heb geen andere video kaarten.
Nou las ik op de doos iets raars. Ze vragen om 450WATT voor enkele kaart -- ik heb 500. MAAR HIER KOMTIE, 30A op de 12 volts rail. Echter ik heb maar 22A.
Ik denk dus haast dat het hieraan ligt. Ik heb besloten om de kaart morgen in te ruilen voor een ander model.
En hij draait als een trein zo stabiel.
Dus aan de voeding ligt het waarschijnlijk niet
Er zijn hier aardig wat mensen met van die Peak kaarten. Ik zit erover te denken om toch maar gewoon de Peak 3850 512 MB te kopen en daar mijn accelero S1 op te zetten. Er zijn hier minstens 2 mensen die dat ook al gedaan hebben (JazzySob en mcvos). Zijn jullie nog steeds tevreden over deze kaart?
Daarnaast vraag ik me af of Peak ook bezuinigd op accesoires. Wat zit er bij die kaarten? DVI - HDMI verloopje? nog andere dingen?
Daarnaast vraag ik me af of Peak ook bezuinigd op accesoires. Wat zit er bij die kaarten? DVI - HDMI verloopje? nog andere dingen?
Reg. datum: 30 november 2003
Bestaan er langere crossfire bridges?? Mijn kaarten passen namelijk niet boven elkaar dus zou ik hem in slot 1 en 3 moeten doen. Of is dit uberhaubt niet mogelijk?
Remonvh
Reg. datum: 04 november 2005
Reg. datum: 04 november 2005
Ik heb een K9A2 Platinum en daar zitten er standaard langere crossfire bridges bij. Ook beschikt het moederbord over 4 pci-e sloten. Mijn HD3870's zitten in slot 1 en 3 omdat die sloten PCI-e 16x zijn (slot 2 en 4 zijn PCI-e 8x).quote:remonvh schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
Bestaan er langere crossfire bridges?? Mijn kaarten passen namelijk niet boven elkaar dus zou ik hem in slot 1 en 3 moeten doen. Of is dit uberhaubt niet mogelijk?
THE_FIREFOX wijzigde dit bericht 29-03-2008 22:58 (22%)
Vorige pagina:quote:remonvh schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 17:39:
quote:Ultraman schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:35:
Hij heeft waarschijnlijk op dit moment zijn onderste kaart voorzien van een Accelero S1 en de bovenste nog op stock cooling zitten, als ik het scenario goed begrijp.
Maar met 2 HD3870s welke beide zijn voorzien van een Accelero S1 kun je nog steeds CrossFire draaien. Je heb namelijk maar 1 CF bridge nodig om CrossFire te draaien met deze beestjes, of je moet resoluties van 2500x1600 willen draaien, en die kabel kun je dan zonder problemen aan de uiterste zijde door de Accelero S1 heen halen.
Voor een tweede brug heb je, zoals kalizec al zegt, of een kink in de kabel en daardoor mogelijk een lengte probleem of je zult een langere/flexibele kabel moeten gebruiken.
Maar 1 kabel kan volgens mij door de finstack heen. Ik denk niet dat je zo'n kabel extra hoeft te insuleren als je dat doet, maar voor de zekerheid zou je er wat transparant plakband oid om kunnen doen.
Voorbeeldje met een "gewone" harde CrossFire bridge door Accelero S1:
http://www.hardforum.com/...031863960&postcount=5
Voorbeeld van een langere kabel:
[afbeelding]
Specs! | e6750 @ 3720mhz | MSI p35 platinum | 4gb OCZ platinum 930mhz | 2 x Asus EAH3870 512MB | X-fi Xtrememusic | 500gb | Antec Nine-Hundred | Nokia N82 | Samsung 40" M86B
Die langere kabel is een SLI-kabel, dus dat gaat niet op 
Zover ik weet, zijn er geen langere kabels dan 61mm?
Zover ik weet, zijn er geen langere kabels dan 61mm?
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
mmm dan zou ik toch naar een acelero S1 moeten
Had ik net zo goed lowbudget kaartje kunnen kopen.
Had ik net zo goed lowbudget kaartje kunnen kopen.
remonvh wijzigde dit bericht 30-03-2008 03:40 (3%)
Remonvh
Reg. datum: 18 februari 2005
Meer mensen overigens last van de nieuwe Ati drivers..? Serieus, ik heb gewoon ALTIJD problemen als ik die drivers installeer. Of er werkt iets niet en je moet hele toeren uithalen om het een beetje normaal werkend te krijgen of whatever.
Anyways, heb dus de laatste nieuwe versie gedowned vanaf de AMD Ati site voor m'n 3870 in de hoop met een nieuwe versie van het witte/grijze blokje af te zijn op de desktop. Oude versie uninstalled, na reboot nieuwe geinstalleerd, werkt de catalyst control center niet meer. Nieuwe uninstalled, driver cleaner gebruikt, wederom laatste driver geïnstalleerd, krijg ik na het booten een melding dat in de catalyst host app. een fout is opgetreden.. Serieus, waarom releast Ati zulke crap..?
Ga maar eens proberen een oudere versie te downen en deze vanuit de app. te updaten of zo.. Als dat iig wel werkt.
Anyways, heb dus de laatste nieuwe versie gedowned vanaf de AMD Ati site voor m'n 3870 in de hoop met een nieuwe versie van het witte/grijze blokje af te zijn op de desktop. Oude versie uninstalled, na reboot nieuwe geinstalleerd, werkt de catalyst control center niet meer. Nieuwe uninstalled, driver cleaner gebruikt, wederom laatste driver geïnstalleerd, krijg ik na het booten een melding dat in de catalyst host app. een fout is opgetreden.. Serieus, waarom releast Ati zulke crap..?
Ga maar eens proberen een oudere versie te downen en deze vanuit de app. te updaten of zo.. Als dat iig wel werkt.
Hier 0,0 problemen met de Catalyst drivers. Sinds ze een fatsoenlijke installer gebruiken bij ATI, loopt de installatie gesmeerd. Ik heb Vista 32bit draaien btw.quote:xxxneoxxx schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:05:
Meer mensen overigens last van de nieuwe Ati drivers..? Serieus, ik heb gewoon ALTIJD problemen als ik die drivers installeer. Of er werkt iets niet en je moet hele toeren uithalen om het een beetje normaal werkend te krijgen of whatever.
Volgorde die ik hanteer:
1) drivers uninstallen via Software
2) reboot en opstarten in Safe mode
3) drivercleaner draaien
4) rebooten
5) nieuwe Catalyst installeren
6) rebooten en klaar is kees
Hm.. Ga dat eens proberen dan..quote:Surineeslander schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:15:
[...]
Hier 0,0 problemen met de Catalyst drivers. Sinds ze een fatsoenlijke installer gebruiken bij ATI, loopt de installatie gesmeerd. Ik heb Vista 32bit draaien btw.
Volgorde die ik hanteer:
1) drivers uninstallen via Software
2) reboot en opstarten in Safe mode
3) drivercleaner draaien
4) rebooten
5) nieuwe Catalyst installeren
6) rebooten en klaar is kees
Reg. datum: 15 december 2005
Reg. datum: 15 december 2005
Het zal er vast ergens tussen staan maar ik heb een MSI Radeon RX3870 512MB OC, die één probleem heeft en dat is dat de stockcooler altijd op 100% draatit wie heeft de oplossing voor deze kaart.
Ultraman wijzigde dit bericht 30-03-2008 23:47 (48%)
[Fix] ATi HD38xx how-to STFU je fanquote:robertchr15 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:59:
Het zal er vast ergens tussen staan maar ik ben een beetje te lui om de search te gebruiken
Tijdelijke mail *Fap* | Jism: Het relaxte jazz met een vleugje chille shit is lekker.
Bij deze dan toch een antwoord op je vraag, ik zie dat er nog altijd geen antwoord op gegeven isquote:TroubleMagnet schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:34:
Is het met de 38xx reeks wel mogelijk om alle h264 files hardware ondersteund af te spelen? Bij de oude 2xxx reeks lukte dat enkel met Bluray/HDDVD maar niet met de meeste zelfge-encodeerde files omdat de decoder van ATI maar een heel beperkt profile ondersteunde. Bleef je bij de encodering niet binnen deze hele smalle parametersettings schakelde software als PowerDVD terug naar software codec bij het afspelen.
TM
Zelf heb ik nog een Sapphire HD2600XT, en met die kaart werkt hardware decoding prima met Media Player Classic HomeCinema 1.1.0.0 (vanaf deze versie zit er een ingebakken decoder in voor H.264/AVC/VC-1).
Deze kan meeste MKV's gewoon goed afspelen, zolang de encoder zich niet te sterk heeft uitgeleefd met de precisie die in x264 kan zitten (standaard 'profiel' encodes werken goed namelijk, maar sterk optimized niet.)
Onthoud wel dat hardwaredecoding alleen werkt, in combinatie met de overlay (XP) of EVR (Vista) renderer, en zonder subs ingeschakeld.
Op die manier kan ik mooie MKV bestandjes van 720p of 1080p met 0% CPU afspelen. Ook de Apple.com HD trailers werken met die decoder
En om dan antwoord te geven op je vraag: de UVD chip op de HD3xx0 series kaarten is dezelfde als op de HD2x00 series kaarten. Met een HD2400Pro werkt het net zo goed als op mijn kaart
Bij Nvidia kan het overigens wel alleen met Origineel Bluray/HDDVD materiaal, die zijn dus nog wat minder flexibel daarin. Zodra ik namelijk DXVA (hardware decoding) aanzet met Nvidia-kaarten, herkent hij wel de DXVA in veel MKV bestanden, maar geeft hij doodleuk zwart beeld, als het bestand niet voldoet aan alle eisen (bluray norm dus).
Gallery | Sony VAIO FZ21M | ASUS EeePC 901
Reg. datum: 09 juli 2000
Reg. datum: 09 juli 2000
en iemand al de x3450 of x3470 getest in combo met amd 780g chip (Hybrid Crossfire vista only )
Er zijn wel testen geweest maar je hoor er zelf niks meer van .
Het lijkt me namelijk wel iest voor media center
Speel je alleen films af dan gebruik het de onbourd versie en de extra word uitgeschakelt.
Ga je op je media center een game spelen word die ingeschakelt.
Zal zo even de link plaatsen er van
http://www.hothardware.co...2_4850e_Preview_/?page=10
game is Enemy Territory: Quake Wars
comby van 789g igp in samen werking met x3450 kaart
Er zijn wel testen geweest maar je hoor er zelf niks meer van .
Het lijkt me namelijk wel iest voor media center
Speel je alleen films af dan gebruik het de onbourd versie en de extra word uitgeschakelt.
Ga je op je media center een game spelen word die ingeschakelt.
Zal zo even de link plaatsen er van
http://www.hothardware.co...2_4850e_Preview_/?page=10
game is Enemy Territory: Quake Wars
comby van 789g igp in samen werking met x3450 kaart
suijkerbuijk wijzigde dit bericht 31-03-2008 01:44 (18%)
Volgens mij zit je in het verkeerde topic, dit topic is voor de HD38xx-serie bedoeldquote:
XXODD XNi570RU-GT: 17" @ 1920 x 1200 | nVidia 8700M GT 512MB DDR3 (770/1850/900) | Intel Core 2 Duo T7700 2.4GHz 2048MB DDR2 - 667MHz DC | 200GB 7200RPM HDD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Ultimate x86
Helaas, hier geen succes..quote:
Handelingen gevolgd, na opstarten met nieuwste driver volgt een foutmelding over de Catalyst Host, en dat deze niet gestart kan worden.. Uiteindelijk deze ook weer op dezelfde manier verwijderd (vanuit add/remove programs, hierna in safe mode drivercleaner gedraaid, reboot) en de 8.2 driver geinstalleerd i.p.v. 8.3.. Nu dus na opstarten geen foutmelding meer, maar ook geen CCC.
Pakket start dus gewoon niet meer op. .net framework 2.0 opnieuw geinstalleerd, Visual c++ 2005 distributable opnieuw geinstalleerd (onderdeel van de catalyst driver suite), .net 2.0 DCOM permissions terug ingesteld op "default", WBEM folder leeggemaakt, geen CCC meer.
On the bright side; ik ben wel van dat lelijke grijze blokje af..
Ach ja, dan maar geen CCC meer.
Reg. datum: 07 april 2005
Goede Avond Tweakers!,
Vanmiddag mijn nieuwe PC opgehaald
met een HD3870x2 en een Zalman 600Watt voeding zoals in de Best Buy Guide staat. Nu wil ik het aansluiten, maar zit op de voeding geen 2de 6-pin connector.... of heb ik dit nou mis? ik zie hier dat meerder deze voeding hebben, maar missen die ook die 6-pins?
M.v.g Taygeta
Vanmiddag mijn nieuwe PC opgehaald
M.v.g Taygeta
Dual PCI Express VGA Power 6-Pin Connectorquote:Taygeta schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:02:
Goede Avond Tweakers!,
Vanmiddag mijn nieuwe PC opgehaaldmet een HD3870x2 en een Zalman 600Watt voeding zoals in de Best Buy Guide staat. Nu wil ik het aansluiten, maar zit op de voeding geen 2de 6-pin connector.... of heb ik dit nou mis? ik zie hier dat meerder deze voeding hebben, maar missen die ook die 6-pins?
M.v.g Taygeta
Support Nvidia SLi dual graphic card systems.
Moet er dus wel op zitten, of je heb niet de Zalman ZM600-HP die je hier vaak voorbij ziet komen.
Hij is ook modulair, en je hebt het kabeltje er niet in gestopt voor de 2e 6pins connector. (Dat denk ik dus, kijk in je doos van je voeding daar zitten de rest van alle kabels in.
Maar dit heeft bar weinig met het topic te maken, en is nogal; basic en makkelijk zelf uit te zoeken.
mad_max234 wijzigde dit bericht 31-03-2008 20:09 (5%)
Om je even snel van dienst te zijn.
Er zit nog een kabel in de doos in de voeding pluggen en je hebt een 2e 6pin connector erbij
Ah te sloom zoals altijd op tweakers
Er zit nog een kabel in de doos in de voeding pluggen en je hebt een 2e 6pin connector erbij
Ah te sloom zoals altijd op tweakers
Jim423 wijzigde dit bericht 31-03-2008 20:08 (14%)
Haha ik had jullie berichtjes gelezen en direct thuis ffies gekeken... domme oen dat ik ben! (ik had eerder een Thermaltake Purepower 550wat ook met losse stekkertjes en die moest je echt apart inpluggen als je hem wou gebruiken ) Ik had de losse kabel ingeplugt... maar de standaard "vaste" kabel had ik nog helemaal niet meer gezien!quote:mad_max234 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 20:07:
[...]
Dual PCI Express VGA Power 6-Pin Connector
Support Nvidia SLi dual graphic card systems.
Moet er dus wel op zitten, of je heb niet de Zalman ZM600-HP die je hier vaak voorbij ziet komen.(Wees dus even duidelijk wel voeding je nu heb)
Hij is ook modulair, en je hebt het kabeltje er niet in gestopt voor de 2e 6pins connector. (Dat denk ik dus, kijk in je doos van je voeding daar zitten de rest van alle kabels in.)
Maar ik draai nu op mijn nieuwe PC... Thanks voor jullie hulp.. ik deze topic in de gaten:)
Reg. datum: 05 juni 2003
Reg. datum: 05 juni 2003
Nogmaals, want helaas nog geen antwoordt. Verder nog een vraag. Ik heb 2 monitoren, beide 1680*1050. Als ik desktop spaning aanzet, zodat ik in games ook een dergelijke resolutie heb gaat dit maar tot en met 2560*1024. Liever heb ik dus 3360*1050.quote:Leviath schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:01:
Probleempje: PC crasht soms doordat denk ik de HD3870 te warm wordt.
Ik heb een Asus HD3870 (dual slot met reference cooler). De fan kan gewoon aangestuurd worden door Rivatuner etc dus dat is niet het probleem zoals in het andere topic. Echter moet dat ding ook automatisch harder gaan draaien als de GPU belast wordt, maar dit gebeurt schijnbaar niet altijd of niet genoeg waardoor hij crasht. STALKER heb ik dagen met HDR graphics mod o.i.d. aaneen gespeeld en geen enkele crash. Met C&C3,COH:OF of sommige andere spellen crasht het systeem, maar niet als ik met Rivatuner de fanspeed voldoende instel (op 54%). Is hier een oplosing voor want ik heb eigenlijk geen zin om te klooien met Rivatuner iedere keer.
Ik heb Cat 8.3+hotfix en er is geen BIOS update van Asus beschikbaar.
Is dit ergens in te stellen? Bij de ATI drivers gaat dit niet, in het windows monitorpanel niet, en bij list all possible modes staat deze resolutie er niet bij. Wel 3200*1080 en 2560*1024, maar de eerste is net te groot in de hoogte en de ander is me niet genoeg in de breedte.
Dat grijze blokje had je ook gewoon weg kunnen krijgen door het CCC-icoontje in de tray uit te schakelen. Overigens hier en bij velen geen enkel probleem met switchen tussen driverversies, je moet natuurlijk wel zorgvuldig te werk gaan en zeker weten dat je goed bezig bent. Kun je moeilijk ATi de schuld van geven.quote:xxxneoxxx schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:05:
After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.
Reg. datum: 21 december 2003
Reg. datum: 21 december 2003
Even een vraagje. Ik heb interesse om een 3870X2 + een 3870 te crossfiren. Ten eerste omdat ik 2 monitoren + 1 projector wil aansluiten, en ten tweede om nog meer performance te krijgen.
Alleen heb ik een Asus P5W mobo, en daarop zijn de PCI-E sloten in crossfire mode 8X ipv 16X. Als er een enkele kaart is aangesloten is ie wel 16X.
Zal een 3870X2 + 3870 combinatie sneller, even snel of minder snel zijn dan een enkele 3870X2 op dit mobo?
Alleen heb ik een Asus P5W mobo, en daarop zijn de PCI-E sloten in crossfire mode 8X ipv 16X. Als er een enkele kaart is aangesloten is ie wel 16X.
Zal een 3870X2 + 3870 combinatie sneller, even snel of minder snel zijn dan een enkele 3870X2 op dit mobo?
Reviews zoeken wil ook nog wel eens helpen, kijk dan vooral naar het lawaai en koelvergemogen van de koeler die eropzit, en de kloksnelheden die wel eens willen verschillen onderling 
DPC - WCG, 'cause we are worth it! Jij toch ook?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 18 19 20 21 last
Dit topic is gesloten.