Reg. datum: 23 maart 2008
www.stoeprand.nl
Forum » Telecommunicatie » Windows Based Mobiles & PDA's » HTC Touch Cruise - Deel 3
www.stoeprand.nl
Masimo,quote:Masimo schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 23:28:
[...]
Volg effe deze LINK.
Bestanden: Custel Voip.cab en SetupVoIP_v0.3.CAB (Zoeken op XDA of google).
Die Custel versie is belangrijk! Alleen met deze werkt het.
Setup VoIP is van Schap.
Hier zijn de plaatjes van de instellingen na installatie van de files:
[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
Provider name is vrij te kiezen. Dat is wat je in je hoofdscherm te zien krijgt als je Bellen via Internet aanvinkt in de Vandaag instellingen.
Je password is je password voor telefonie!!!!!!!!!!!!!
Als je nummers kiest moet je dat wel doen in internationaal format: dus als 003146xxxxxxx
Je kan zogenaamde dial rules (in dialplan.xml) aanmaken, zodat je reguliere invoer omgezet wordt naar dit internationaal format, maar zover ben ik niet gegaan. Mocht je het willen uitzoeken volg dan deze LINK. 125 pagina's leesplezier
Asus A8N Deluxe, Opteron 170@2.65, 2 x 1024 MB, NEC 4550, WD Caviar 500Gb SATA, Maxtor 200Gb SATA, Acer 17" TFT. ASUS GF7900GT en nu ook een HTC Touch Cruise.
Ja dat kan, als je het HTC home nog steeds standaard heb in gesteld, is één van die snelkoppelingen bijv het scherm kantelen. Maar je kan deze bijvoorbeeld ook aan een knop toevoegen via instellingen --> knoppen.quote:Dw1-nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:32:
Nog een vraagje is er ook een bepaalde manier om het beeld te kantelen?
Had ergens gelezen dat je dan op een of andere manier over het scherm moest gaan dan draaide het scherm.
Heb het nog niet gezien op youtube of zo is dit wel mogelijk behalve het bekijken van een video of foto waarbij hij zelf het beeld draait?
Hoe voer je automatisch zo registry wijzing door? Alles in een .reg file kopieren en uitvoeren blijkt niet te werken op de cruise.quote:mno schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:13:
Ik ben ook net overgestapt van de standaard WM6.0 naar WM6.1 van Bepe (build 0.66 WWE). Heb er tot nu toe geen spijt van. De interface is er zeker een stuk sneller door geworden.
Ik moest wel even zoeken hoe ik de HTC-keyboards weer uit kon zetten, de benodigde registry key is anders dan die in WM6. Maar daar ben ik nu ook uit. Voor degenen die dit ook willen, dit zijn de aanpassingen:
code:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11[HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{36BC8FF6-8241-4c36-ABDE-204885471FEE}\InprocServer32] "Default"="\\Windows\\ezinput.dll_" [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{36BC8FF6-8241-4c36-ABDE-204885471FEE}\IsSIPInputMethod] "Default"="0" [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{62B00599-25D2-4e09-8C48-03BF26DB8517}\InprocServer32] "Default"="\\Windows\\ezinput.dll_" [HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{62B00599-25D2-4e09-8C48-03BF26DB8517}\IsSIPInputMethod] "Default"="0"
Het Microsoft Uitzicht Ultiem 32 Beetje | Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om het ruimteverspillende "greetz $user","MVG" of iets dergelijks onder je posts te plakken.
Geen ervaring mee. Ik weet wel dat VoIP over 3G apart geactiveerd moet worden.quote:ovaal schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:33:
[...]
Masimo,
Ik ben ook aan het experimenteren met mijn telfort vaste lijn over VOIP, maar het lukt mij niet om via 3G een verbinding tot stand te brengen. Heb jij nog andere instellingen moeten doen op de telefoon of bij Telfort?
Masimo wijzigde dit bericht 29-03-2008 10:33 (10%)
Bedankt voor de hint, deze ga ik zeker proberen.quote:oltk schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
[...]
Je zou kunnen proberen de cruise aan te melden als smartphone, en niet als PDA. Standaard wordt hij in een bluetooth connectie als PDA aangemeld. Je kan dat wijzigen in de registry. In deel 1 heb ik ergens geschreven hoe dat moet.
ceekee wijzigde dit bericht 29-03-2008 11:27 (40%)
Dat werkt op zich wel, maar je moet dan wel eerst een programma geinstalleerd hebben dat die .reg files herkent. Bijvoorbeeld eerst even SKtools installeren. Daarna kan je gewoon de .reg files dubbelklikken in een verkenner.quote:jos707 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 01:54:
[...]
Hoe voer je automatisch zo registry wijzing door? Alles in een .reg file kopieren en uitvoeren blijkt niet te werken op de cruise.
Waar is je puntmuts?
Specs :) *** Ik ben nooit te beroerd om mensen de verkeerde kant op te sturen ;) ***
Ik ga altijd naar www.juize.fm en kan daar gewoon een live stream krijgen..quote:EWK schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 07:36:
weet iemand hoe ie juize.fm kan luisteren op zijn TC?
Juize.fm doet hij niet, en bij wap.tunin.fm staat ie er niet bij.
Weet iemand hoe ik dit voor elkaar krijg?
TCPMP player downloaden. Da's een mediaplayer die zo'n beetje alles afspeelt. Speel op de Touch complete films af als het moet. En op een PDA kun je ook alles downloaden ja. Ook streamen van muziek etc is geen probleem. Mits je provider daar geen probleem mee heeft. Makkelijkst is T-Mobile.quote:Kasrawi schreef op zondag 30 maart 2008 @ 00:15:
Hoi,
Ik overweeg om de cruise aan te schaffen, maar wil nog wat dingen weten.
Met mijn N95 kon ik filmpjes via rapidshare downloaden en bekijken, kan dit ook met de cruise dingen downloaden?
Met mijn oude ipaq die voor navigatie is bedoeld kon dit niet.
Ik heb vele reviews gelezen, maar wil tog van jullie weten waarom ik de cruise WEL zou halen en waarom NIET!
Hoop op snelle reactie's
Glitterb0y wijzigde dit bericht 30-03-2008 05:33 (9%)
tops wijzigde dit bericht 30-03-2008 23:35 (14%)
Als je de KaiserTweak XML bekijkt, staat daar het volgende:quote:tops schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:35:
"Ik zou via kaisertweak of dergelijke progjes (of zelf even in het register aan de slag) instellen dat je dataverbinding na 1 minuut inactief wordt verbroken bijvoorbeeld. Dat scheelt al een hoop."
Bij de Kaiser zou het veel schelen om de gprs-verbinding automatisch te laten verbreken.. is dit ook nuttig voor de touch cruise en zoja welke parameters moet ik dan aanpassen?
bvd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| - <tweak> <title>Disconnect After</title> <value default="default" disabled="disabled" value="600">Disabled</value> <value value="10">10 seconds</value> <value value="15">15 seconds</value> <value value="30">30 seconds</value> <value value="60" advised="advised">1 minute</value> <value value="120">2 minutes</value> <value value="300">5 minutes</value> <value value="600">10 minutes</value> <key mode="get" type="multistring" getvalue="GPRS_bye_if_device_off">HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume</key> <key mode="set" type="multistring" setvalue="~GPRS!" when="disabled">HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume</key> <key mode="set" type="multistring" setvalue="GPRS_bye_if_device_off" when="enabled">HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume</key> <key>HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\CacheTime</key> <description>Automatically disconnect cellular data connections after a time. Good for battery life, does not work with all software, MAY disable simul. voice & data connections.</description> |
bronquote:are your data connections active? try this:
HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\
delete or rename the SuspendResume to XXXX then Add new one as name SuspendResume and select the type to be String the value of this key set to GPRS_bye_if_device_off
and look for the other key name CacheTime (if not found add new one with type of Dword) then set it to the number of second before disconnect like this
CacheTime = 60
check for every thing right and then make a soft reset after if reboot go to turn on GPRS like check your mail and after the download mail complete and wait for 60 second it auto disconncet GPRS.
I wonder it work I notice I has been make this before but it doesn't work so I decide to rename the key SuspendResume and make a new one and now I very happy with this registry hack on my Treo750
k101d.
PS: finally
HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume=G PRS_bye_if_device_off
HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\CacheTime=60
FabianNL wijzigde dit bericht 30-03-2008 23:45 (23%)
Het lijkt me, mits een bedrijf z'n eigen Touch Cruises gaat uitbrengen (zoals waarschijnlijk een T-mobile, orange, vodafone etc. op den duur gaat doen), dat alle leveranciers een standaard HTC pakket binnenkrijgen. Het zal belachelijk zijn als je ineens bij een leverancier wat standaard dingetjes niet zou krijgen.quote:Dw1-nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:20:
Ik zie dat je op gsmtrack bij het pakket geen extra styles krijg?
Zijn overal de htc paketen hetzelfde komen deze meteen uit de fabriek?
Je vergeet dat standaard een stylus ook in het toestel zit. Die stylus die hier staat, is de reservequote:Standaard pakket bestaat uit:
- Toestel
- Accu
- 220 volt lader
- USB kabel
- Headset
- Draagtasje
- Stylus
- Screenprotector
- Software
- Handleiding
Op het XDA forum staat een waarschuwing die ik ook even in de OP zal zetten:quote:tops schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:35:
"Ik zou via kaisertweak of dergelijke progjes (of zelf even in het register aan de slag) instellen dat je dataverbinding na 1 minuut inactief wordt verbroken bijvoorbeeld. Dat scheelt al een hoop."
Bij de Kaiser zou het veel schelen om de gprs-verbinding automatisch te laten verbreken.. is dit ook nuttig voor de touch cruise en zoja welke parameters moet ik dan aanpassen?
bvd
Dus kijken of de tweak werkt is ok, maar zet het hele programmaatje er niet op. Dit kan dus schade voor je telefoon betekenen, en dat willen we nietquote:
Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...
Ja, dat is heel nuttig. Ik gebruik Pockettoolman hiervoor. kan je gewoon via het menu instellenquote:tops schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:35:
bvd
Bij mij scheelt het een hoop in battery-life om sneller te disconnecten dan standaard (zeker bij 3g). In plaats van het register handmatig aanpassen kun je Schap´s advanced config tool gebruiken om de disconnect tijd te wijzigen (connection settings, disconnect after ...).quote:tops schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:35:
bvd
Thanx for the support!quote:FabianNL schreef op zondag 30 maart 2008 @ 23:42:
[...]
Oftewel, kijk eens bij HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\SuspendResume?
Anders bij HKLM\Comm\ConnMgr\Planner\Settings\CacheTime?
Zal zo nog ff voor je Googlen
En dit gevonden op Google:
[...]
bron
tops wijzigde dit bericht 31-03-2008 12:31 (17%)
ThnX voor je reactie...quote:Glitterb0y schreef op zondag 30 maart 2008 @ 05:32:
[...]
TCPMP player downloaden. Da's een mediaplayer die zo'n beetje alles afspeelt. Speel op de Touch complete films af als het moet. En op een PDA kun je ook alles downloaden ja. Ook streamen van muziek etc is geen probleem. Mits je provider daar geen probleem mee heeft. Makkelijkst is T-Mobile.
En waarom wel of niet? Dat kunnen we niet beantwoorden gezien het feit we niet weten wat je wensen zijn. Ik heb zelf geen Cruise maar een Touch 'classic'.
Dat mag je helemaal zelf bepalenquote:Kasrawi schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:09:
[...]
ThnX voor je reactie...
De N82 of de Cruise?
Welke van de 2 kan ik het beste nemen?
Cruisequote:Kasrawi schreef op maandag 31 maart 2008 @ 11:09:
[...]
ThnX voor je reactie...
De N82 of de Cruise?
Welke van de 2 kan ik het beste nemen?
Zerveza wijzigde dit bericht 31-03-2008 11:38 (0%)
Reden: Zonder criteria, is het een beetje een loze vraag.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 41 42 43 44 last
Dit topic is gesloten.