Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 28 januari 2008

Hej Sentry23 weet jij dit misschien?,

Ik krijg bij Sub2DivX (op vista) een foutmelding:

Component 'comctl32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

weet je misschien hoe dit komt?

Reg. datum: 06 juni 2007

quote:
alijulian schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 21:39:
Hej Sentry23 weet jij dit misschien?,

Ik krijg bij Sub2DivX (op vista) een foutmelding:

Component 'comctl32.ocx' or one of its dependencies not correctly registered: a file is missing or invalid.

weet je misschien hoe dit komt?
Ik had deze zelfde melding, je moet even comctl32.ocx hiervandaan downloaden

COMCTL32.OCX
Nu moet je de command prompt in administrator mode opstarten en het volgende intypen.
regsvr32 c:\windows\system32\comctl32.ocx

Zorg er natuurlijk wel voor dat comctl32.ocx in de system32 dir staat. Dit heeft het voor mij opgelost.

crazy_elmo wijzigde dit bericht 28-03-2008 08:55 (69%)

quote:
rippance schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Als ik het dus goed begrijp, kan ik mijn MKV's nu omzetten naar 720p mét 5.1 geluid voor de X360, indien ik MPEG2 Recode aanvink? _/-\o_

Ik gebruik al B12, heb me net weer even ingelezen in het topic. Super tooltje, bedankt voor het beschikbaar maken ervan :)
MPEG2 Recode is alleen nodig als het programma het ook aangeeft, met "mux to vob" krijg je ook 5.1 geluid.

quote:
crazy_elmo schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:56:
[...]

MPEG2 Recode is alleen nodig als het programma het ook aangeeft, met "mux to vob" krijg je ook 5.1 geluid.
Helaas werkt mux to vob niet op de 360, alleen op de PS3.

PS. ik was eigenlijk van plan deze week een update te doen, maar door drukte ben ik er niet aan toe gekomen helaas :-/ (komende features, afhankelijk van tests: h264 recode, meer sub options, meer audio selection options, ps3/360 preferences en ik hoop toch nog op de VC-1 support)

Sentry23 wijzigde dit bericht 28-03-2008 09:12 (33%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003

Geeft VC-1 en h264 dan toevallig wel de mogelijkheid tot 5.1 op de X360?

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

misschien een domme vraag:

maar hoe start ik: Nu moet je de command prompt in administrator mode opstarten en het volgende intypen.

dat op?

waar kan'k dat intypen?

alvast bedankt

quote:
alijulian schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 12:04:
misschien een domme vraag:

maar hoe start ik: Nu moet je de command prompt in administrator mode opstarten en het volgende intypen.

dat op?

waar kan'k dat intypen?

alvast bedankt
Eerst kopieer je dat comctl32.ocx naar de C:\Windows\System32 directory, dan ga je via het start menu naar "Command Prompt", deze vind je terug bij "Accessoires" en klik je hier met je rechtermuisknop op, dan kies je voor "Uitvoeren als Administrator".

Daarna type je die regel in (regsvr32 c:\windows\system32\comctl32.ocx)

Reg. datum: 09 september 2005

Op de valreep:
[PS3] GOTSent, PS3 compatible MKV to MP4 converter → [PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Q.E.D.

het is gelukt in zoverre dat er een divx bestand uit rolt met een srt ingebakken.

probleem is echter dat als ik hem stream met windows media player dat hij het bestand niet ziet.. (je kunt hem niet aanklikken, laat staan zien staan)

en ja ik heb al bij windows media player; media delen/aan media toevoegen/wijzigingen in mediagegevens toepassen gedaan.

nou heb ik hem op cd gebrand, als databestand (de divx) hij speelt gewoon af, maar als ik de ondertitels met het driehoekje probeer te selecteren kan ik kiezen uit: (uit, engels1, engels 2) en alle 3 werken ze niet... dus geen subs.

wat nu?

alijulian wijzigde dit bericht 29-03-2008 15:28 (82%)

Reg. datum: 09 september 2007

is het ook mogelijk dit te gebruiken om mkv files om te zetten naar mp4 zodat ze speelbaar zijn op apple tv? Iemand had een opmerking gemaakt dat het niet nodig is de 4Gb limiet op te zetten voor apple tv, dus heeft iemand dit al kunnen gebruiken?

Mvg, Tamara

quote:
alijulian schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 14:29:
het is gelukt in zoverre dat er een divx bestand uit rolt met een srt ingebakken.

probleem is echter dat als ik hem stream met windows media player dat hij het bestand niet ziet.. (je kunt hem niet aanklikken, laat staan zien staan)

en ja ik heb al bij windows media player; media delen/aan media toevoegen/wijzigingen in mediagegevens toepassen gedaan.

nou heb ik hem op cd gebrand, als databestand (de divx) hij speelt gewoon af, maar als ik de ondertitels met het driehoekje probeer te selecteren kan ik kiezen uit: (uit, engels1, engels 2) en alle 3 werken ze niet... dus geen subs.

wat nu?
Verander de extensie naar avi ipv divx, mischien dat dit helpt, bij mij in ieder geval wel.

Reg. datum: 30 maart 2008

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Dat laatste is ook een optie.. ik ben nu toch bezig om in de mkv header te zoeken naar de encoding bitrate e.d. voor de h264 info. dan kan ik ook wel de playlength en bitrate er uit halen en een 'rough estimate' maken van de mpeg2 grootte. (if 1080p {15Mbps} else {10Mbps}, ongeveer)
<edit> play length is niet eens echt nodig.. gewoon ((target bitrate/bitrate) * filesize) om final size ongeveer vast te stellen en die dan te delen </edit>
Voor het splitten van de mpeg2 bestanden kan je het programma "TMPGEnc MPEG Editor 2.0 PREMIUM" gebruiken. Hiermee kan je heel simpel (HD) mpeg2 sources laden en knippen op de door jou aangegeven tijdstippen. Dit gaat super snel. Binnen 10 minuten heb je een complete film in bijvoorbeeld 3 delen geknipt.

De trail-versie werkt 14 dagen en kan 30 minuten aan video per keer splitten/cutten. Voor een film van 2,5 uur betekend dit dus helaas 5 parts. De complete versie kost $65.

quote:
Hyl1981 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 18:52:
[...]

Voor het splitten van de mpeg2 bestanden kan je het programma "TMPGEnc MPEG Editor 2.0 PREMIUM" gebruiken. Hiermee kan je heel simpel (HD) mpeg2 sources laden en knippen op de door jou aangegeven tijdstippen. Dit gaat super snel. Binnen 10 minuten heb je een complete film in bijvoorbeeld 3 delen geknipt.

De trail-versie werkt 14 dagen en kan 30 minuten aan video per keer splitten/cutten. Voor een film van 2,5 uur betekend dit dus helaas 5 parts. De complete versie kost $65.
Dat is bekend :)
Ook met virtualdubmod kom je een eind trouwens. Het liefts heb ik toch iets simpels om te splitten dat ik zo vanuit de tool aan kan roepen.

Anyway.. ;k ben weer terug, na te veel dagen druk te zijn geweest met werk, zodat ik weer aan de slag kan met code en antwoorden van vragen.
mods: bedankt voor de topic aanpassing :)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
NasT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:48:
is het ook mogelijk dit te gebruiken om mkv files om te zetten naar mp4 zodat ze speelbaar zijn op apple tv? Iemand had een opmerking gemaakt dat het niet nodig is de 4Gb limiet op te zetten voor apple tv, dus heeft iemand dit al kunnen gebruiken?

Mvg, Tamara
Dit lijkt gewoon te werken (ook op andere media boxen die mpeg4 willen streamen)

Reg. datum: 01 december 2007

Sentry23: Gebruik Gotsent nu al best een tijdje en geen probleem met Beta 10. Nu blijkt vanaf versie beta 12 als ik een mkv omzet met mux to vob en alles lijkt correct te verlopen ik met een file (of meerder als er een split nodig is) blijf zitten die incompatible data geeft op mijn ps3. Vreemd probleem, dus gebruik ik nu beta 10 maar weer.

Probleem iets aan te doen?

quote:
pryme schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:06:
Sentry23: Gebruik Gotsent nu al best een tijdje en geen probleem met Beta 10. Nu blijkt vanaf versie beta 12 als ik een mkv omzet met mux to vob en alles lijkt correct te verlopen ik met een file (of meerder als er een split nodig is) blijf zitten die incompatible data geeft op mijn ps3. Vreemd probleem, dus gebruik ik nu beta 10 maar weer.

Probleem iets aan te doen?
Bekend probleem zelfs.. Een kwestie van iets te optimistisch optimaliseren.
Als er een level 4.1 bestand wordt gevonden in 23b12, dan haalt hij hem niet door h264info heen. (scheelde meer dan de helft van de conversie tijd)
De PS3 is er picky met m2ts bestanden, en pakt veel van deze bestanden niet als ze niet door h264info heen gaan. (toevallig mijn 4.1 test bestanden dus wel :-/)
Wordt opgelost :)

quote:
rippance schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 19:42:
Geeft VC-1 en h264 dan toevallig wel de mogelijkheid tot 5.1 op de X360?
VC1 wel.
VC-1 extract, WMApro extract, en mux naar WMV.

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
Sentry23 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 17:34:
[...]

VC1 wel.
VC-1 extract, WMApro extract, en mux naar WMV.
Wat voor audio encoding zit over de meeste 720p MKV films dan? Ik zou zeggen, AC-3, maar ik weet niet als dat een geëncodeerd formaat is of de raw audio zelf.

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

Scientific progress goes Boink
Reg. datum: 07 mei 2007

quote:
Sentry23 schreef op maandag 10 maart 2008 @ 16:48:
diversen: de errors en underflows kunnen genegeerd worden als dit geen problemen oplevert: de underflows zijn de aanpassing van de bitrate aan de kwaliteit, de andere errors een 'known issue' in mencoder, al ben ik druk bezig een andere versie door te testen. (mencoder wordt gebruikt om de subs te kunnen embedden, dit kan niet met ffmpeg, maar ik zal een fix maken die zonder subs gebruik maakt van ffmpeg)

<edit> een nieuwere versie die ik nu test van mencoder lijkt een stuk beter te werken met probleem files (voor geluid in ieder geval: overschrijf de mencoder directory met deze: http://www.mediafire.com/?lzmuiy1myyn </edit>

resinman: mp4 ondersteund geen subs helaas, alleen mpeg2 doet subs embedding.
hmzz.. ik ga deze mencoder ook even proberen.
Heb nu met .12b met het omzetten van Nigh at the Museum best wat problemen gehad.
Hopelijk gaat het hier een stuk beter mee.

Ik meld me weer met de resultaten.

edit:
Resultaat: Geen verbetering. Na een (verplichte) conversie naar mpg, een procedure van dik 2 uur (!?) en een sloot foutmeldingen van mencoder, nog steeds de film die na 1 seconde vastloopt en verder niks.

Ga nog even verder klooien met een andere titel.

Seraphus-Y wijzigde dit bericht 02-04-2008 09:59 (11%)

G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

quote:
rippance schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:27:
[...]

Wat voor audio encoding zit over de meeste 720p MKV films dan? Ik zou zeggen, AC-3, maar ik weet niet als dat een geëncodeerd formaat is of de raw audio zelf.
Audio is extreem divers in MKV :)

h264 komt over het algemeen met ac3 en dts, maar 5.1 AAC, 2.0 AAC, Ogg en mp3 komen ook regelmatig voor. (veel anime komt met mp3)
Vc-1 komt meestal ook met ac3 of dts.
raw pcm ben ik nog niet tegengekomen in mkv's, maar het zou zo kunnen.

@seraph: ik zal een andere versie sturen die wat workarounds bevat voor mpeg2 en minder problemen zou moeten geven. (3 traps conversie i.p.v alles in 1 keer te doen)

Einstein had gelijk!
Reg. datum: 20 januari 2002

quote:
rippance schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 20:27:
[...]

AC3 is net als MP3 een audiocodec :)
Wikipedia: Dolby Digital

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Scientific progress goes Boink
Reg. datum: 07 mei 2007

quote:
Sentry23 schreef op woensdag 02 april 2008 @ 10:44:
[...]

@seraph: ik zal een andere versie sturen die wat workarounds bevat voor mpeg2 en minder problemen zou moeten geven. (3 traps conversie i.p.v alles in 1 keer te doen)
Helemaal top! En misschien iets wat ook niet moeilijk doet over bestanden die op een andere locatie staan of in elk geval de temp-bestanden lokaal neer zet?
Heb nu een 12GB mkv'tje staan, maar m'n VMWare Fusion Win XP disk is maar 20GB, dus er is geen plek voor de output. Als ik de mkv van een mac disk wil lezen, dan werkt het dus (nog steeds) niet.

P.s. Heb je al een datum vrij??

G4-450 Cube - 12" Powerbook - 20" iMac 2.4 - iPod nano 2GB - PS3 60GB - PSP

Reg. datum: 03 januari 2008

Pff ik dacht dat ik lekker wat mkv'tjes goed had omgezet, blijkt het tegendeel waar te zijn. Films zoals Pearl Harbor, American Beauty, Eastern Promises (met srt ingebakken dus mpeg2) stoppen allemaal na ong 50/60 minuten. Ook merk ik nu dat enkele omzettingen naar vob (Remember the titans. Dead Or Alive en King Of California) dezelfde filesize hebben (4.294.956.248) en ook maar een beperkte duur hebben.

Wellicht heeft dit te maken dat mijn output dir de externe schijf is (fat32) waardoor de max data bereikt is en het bestand niet groter mag worden. Het rare is dat ik altijd de optie 'split >4 gig' aanvink.

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
Crowbar schreef op donderdag 03 april 2008 @ 11:58:
Pff ik dacht dat ik lekker wat mkv'tjes goed had omgezet, blijkt het tegendeel waar te zijn. Films zoals Pearl Harbor, American Beauty, Eastern Promises (met srt ingebakken dus mpeg2) stoppen allemaal na ong 50/60 minuten. Ook merk ik nu dat enkele omzettingen naar vob (Remember the titans. Dead Or Alive en King Of California) dezelfde filesize hebben (4.294.956.248) en ook maar een beperkte duur hebben.

Wellicht heeft dit te maken dat mijn output dir de externe schijf is (fat32) waardoor de max data bereikt is en het bestand niet groter mag worden. Het rare is dat ik altijd de optie 'split >4 gig' aanvink.
kun je wel aanklikken maar een mpeg valt meestal wat groter uit.
Je kunt het beste van te voren splitten bv met mkvmerg naar 2250M en daarna pas omzetten naar mpeg...

quote:
Tiger007 schreef op donderdag 03 april 2008 @ 13:08:
[...]

kun je wel aanklikken maar een mpeg valt meestal wat groter uit.
Je kunt het beste van te voren splitten bv met mkvmerg naar 2250M en daarna pas omzetten naar mpeg...
Zo'n soort optie ben ik ook aan het inbouwen om dit automatisch goed te zetten trouwens.. goed mpeg splitten blijft lastig.

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: