Hoofdcategorieën
Topicacties

Bluetooth Stereo (A2DP) topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 april 2006

quote:
ChrisM schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:55:
[...]

Deze functies worden alleen ondersteund als je een SonyEricsson telefoon hebt. Volgens mij is hier namelijk geen Bluetooth specificatie voor, dus SE heeft zelf iets gemaakt/bedacht en dat geimplementeerd. Maar dat werkt dus niet op andere telefoons. (Wel heel goed trouwens op alle Walkman telefoons met Bluetooth 2.0! :P)
Ik heb uiteraard ook al het nodige gegoogled, en het schijnt ook wel met andere toestellen te werken dan van het merk SE. Vaak moeten er wel speciale handelingen (register aanpassingen) etc voor worden gedaan. Ik hoop dus toch stiekem dat het met de N82 ook te realiseren is ;)

Toch stoor ik mij het meest aan de lags, en lijkt me niet dat dit komt omdat het geen SE toestel is :(

Reg. datum: 03 januari 2007

Deze vraag is misschien al gesteld, maar is het mogelijk om muziek die op je pc staat af te spelen via de boxen van je mobiel (met een USB Bluetooth adapter met A2DP en een mobiel met A2DP) ?

Wiiiiiiii
Reg. datum: 18 juni 2004

quote:
M0L1337 schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:55:
Deze vraag is misschien al gesteld, maar is het mogelijk om muziek die op je pc staat af te spelen via de boxen van je mobiel (met een USB Bluetooth adapter met A2DP en een mobiel met A2DP) ?
Nee... Bekijk maar eens goed de Bluetooth services op je mobiel en vergelijk deze met de services op een A2DP headsetje. Bij je mobiel staat iets van dat het alleen maar versturen kan, niet ontvangen.

Wii verlanglijstje: Bully: Scholarship Edition, Super Smash Brosh Brawl, RRR: TV Party, Samba de Amigo Wii, Simcity Creator, Lego Indiana Jones, Wii Music, Wii Sports Resort

Reg. datum: 25 juni 2001

quote:
ChrisM schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:21:
[...]

Nee... Bekijk maar eens goed de Bluetooth services op je mobiel en vergelijk deze met de services op een A2DP headsetje. Bij je mobiel staat iets van dat het alleen maar versturen kan, niet ontvangen.
kan ansich wel, als je een driver installeert

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Reg. datum: 30 juli 2004

ik ben zelf bezig om thuis alles via bluetooth te laten verlopen,
Nou waren mijn ogen gevallen op de Parrot DS1120 speakers,
Waarom ik klein wil, is omdat dit netter oogt en wil geen basbox meer.
Ik weet dat er een Parrot Bluetooth Hi-Fi Sound System uit is, maar deze is net iets te prijzig en tevens ook te groot voor mij.

Wat ik niet kan vinden over de Parrot DS1120 is het volgende:

Hoe functioneren deze speakers qua bass weergave en zijn ze uberhaupt goed zuiver qua geluid.
Ik luister namelijk erg gevarieerde muziek, van klassiek tot trance en alles wat er tussen zit. (behalve hardrock)

Waar ik ze voor wil gebruiken is voor telefoon/mp3 speler en pc.

Overigens wilde ik jullie medetweakers nog wat informatie delen met betrekking tot de Parrot DS1120 om zo hopelijk wat duidelijker beeld te schetsen:

Youtube

Op franse website

Nederlandse site (erg traag met openen van website)

De goedkoopste prijs die ik gevonden heb is 160 euro voor de Parrot DS1120

Hopelijk dat er iemand zijn mening kan geven over wat hij er van vind met betrekking tot geluidskwaliteit of techniek bijvoorbeeld

Word wordt nooit Perfect
Reg. datum: 08 oktober 2001

Ik ben bezit de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, maar als ik verbinding wil maken, kan dat alleen tussen de pc's als pc's. Het profiel van BT stereo audio staat er niet bij. Hoe los ik dit op :?

specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell

Reg. datum: 25 juni 2001

hier maar even proberen

Ik ben al een tijdje op zoek naar een bluetooth adapter waar je je eigen microfoon in kunt pluggen. Ik wil namelijk een throat mic erop aansluiten juist omdat deze zoveel beter tegen de wind kunnen.

Echter ik heb het nergens kunnen vinden. Terwijl het me niet zo'n heel vreemd iets is.

Wat ik dus eigenlijk zoek.

ad2p adapter mogelijk met remote control knoppen
waar je je eigen mic en eigen oordopjes in kunt pluggen. Dit laatste is niet zo'n probleem. Er zijn al enkele van sony ericsson die dit kunnen. Het eerste is meestal het probleem.

wie weet waar ik datgene wat ik zoek kan vinden?

U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)

Word wordt nooit Perfect

quote:
dirkjesdirk schreef op maandag 07 april 2008 @ 22:26:
Ik ben bezit de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, maar als ik verbinding wil maken, kan dat alleen tussen de pc's als pc's. Het profiel van BT stereo audio staat er niet bij. Hoe los ik dit op :?
Goed, ben inmiddels al wat verder gekomen. De audio verbinding is er en verschijnt ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop. Wat moet ik op die desktop nog instellen om het geluid van de laptop te horen?

Word wordt nooit Perfect

Heb vanwege het ontbreken van reactie maar even gereageerd in dit topic: dirkjesdirk in "A2DP audio van PDA op Windows XP afspelen"

Reg. datum: 26 maart 2000

Ik heb vanmiddag de Plantronics Pulsar 260 aangeschaft. Volgens de verkoper kon ik gewoon een 3.5mm naar 2.5mm plug gebruiken om mijn Sennheiser dopjes aan te sluiten. Als ik dit doe, werken de knopjes helemaal niet. Het maakt niet uit elke knop ik indruk, ze functioneren allemaal als voicedial activatie.

Kan ik een 'slechte' verloopplug hebben? of werkt dit gewoon helemaal niet? :{

quote:
WoutF schreef op maandag 14 april 2008 @ 23:10:
Ik heb vanmiddag de Plantronics Pulsar 260 aangeschaft. Volgens de verkoper kon ik gewoon een 3.5mm naar 2.5mm plug gebruiken om mijn Sennheiser dopjes aan te sluiten. Als ik dit doe, werken de knopjes helemaal niet. Het maakt niet uit elke knop ik indruk, ze functioneren allemaal als voicedial activatie.

Kan ik een 'slechte' verloopplug hebben? of werkt dit gewoon helemaal niet? :{
Hmm, de geluidskwaliteit valt ook best tegen. 't Was een impulsaankoop, en niet zo'n goede blijkt nu wel :P

Ik zoek eigenlijk gewoon een Bluetooth versie van mijn Nokia AD-43. Heeft iemand suggesties?
Reg. datum: 25 april 2006

quote:
bjornhaarman schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:35:
[...]

Ik heb uiteraard ook al het nodige gegoogled, en het schijnt ook wel met andere toestellen te werken dan van het merk SE. Vaak moeten er wel speciale handelingen (register aanpassingen) etc voor worden gedaan. Ik hoop dus toch stiekem dat het met de N82 ook te realiseren is ;)

Toch stoor ik mij het meest aan de lags, en lijkt me niet dat dit komt omdat het geen SE toestel is :(
Door de nieuwe firmware die voor de n82 is uitgekome is het caller id probleem opgelost. De lags zijn helaas nog steeds aanwezig :(

Word wordt nooit Perfect

quote:
dirkjesdirk schreef op dinsdag 08 april 2008 @ 22:27:
[...]

quote:
Ik ben bezig de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, en als ik connect is er verbinding en verschijnt BT stereo audio ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop.
Wat moet ik op die desktop nog instellen om het geluid van de laptop te horen? Of doe ik iets aders fout?? 8)7

Reg. datum: 30 december 2002

@WoutF

Ik ga zondag hopelijk een BT3030 aanschaffen op Beverwijk. Als ik deze daar niet kan vinden bestel ik 'm zondagavond nog bij headset. Dus als je nog even geduld hebt zal ik mn bevindingen posten. De Jabra heeft een standaard mini-jack. Dat vind ik al een plus. Ik hoop deze dan in mijn helm in te kunnen bouwen. Standaard doppen er ing en dan iets met klittenband voor de Mic. En als dat niet lukt, jammer. Heb ik alsnog mijn stereo headset, waar het ook voor bedoeld is :+

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

quote:
Die Bruine schreef op woensdag 23 april 2008 @ 14:20:
@WoutF

Ik ga zondag hopelijk een BT3030 aanschaffen op Beverwijk. Als ik deze daar niet kan vinden bestel ik 'm zondagavond nog bij headset. Dus als je nog even geduld hebt zal ik mn bevindingen posten. De Jabra heeft een standaard mini-jack. Dat vind ik al een plus. Ik hoop deze dan in mijn helm in te kunnen bouwen. Standaard doppen er ing en dan iets met klittenband voor de Mic. En als dat niet lukt, jammer. Heb ik alsnog mijn stereo headset, waar het ook voor bedoeld is :+
Tof, die kende ik nog niet. Het is qua specs precies wat ik zoek. Ik ben benieuwd naar je bevindingen :)
Word wordt nooit Perfect

quote:
dirkjesdirk schreef op zaterdag 19 april 2008 @ 22:59:
[...]
Ik ben bezig de audio van mijn laptop te streamen naar mijn desktop pc met betere speakers. Beide pc's hebben een BT dongle die A2DP ondersteunen, en als ik connect is er verbinding en verschijnt BT stereo audio ook als 'geluidskaart' bij de soundinstellingen van mijn laptop. Er wordt ook weergegeven dat de muziek via BT wordt afgespeelt, maar ik hoor niets op mijn desktop.
Goed, wegens totaal gebrek aan reacties ben ik zelf een intensieve speurtocht gaan ondernemen. Het blijkt dat a2dp waarbij een pc/laptop als a2dp SERVER fungeert, eigenlijk alleen maar kan met de bluesoleil stack software op de ontvangende pc. Met enige creativiteit is dat nu uiteindelijk ook gelukt. >:)

Reg. datum: 30 december 2002

Op Beverwijk niemand gevonden die er ook maar van heeft gehoord. Ik bestel 'm morgen dus lekker gewoon bij headsetstore.nl. Waarschijnlijk vrijdag dan binnen en dan post ik wel wat ik er van vind. Jammer dat ik 'm ook nog niet in de winkel heb gezien.

Doe vandaag niet wat ook morgen kan!

Hoe werkt zo'n ondertitel

quote:
Casman schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 09:04:
[...]

Heeft er echt niemand ervaring met deze headset? ik zit er namelijk serieus over te denken om hem te kopen, maar aangezien hij ergens tussen de 150¤ en de 200¤ kost doe ik dat niet zomaar op de gok :-)

[afbeelding]
Ik heb hem inmiddels toch maar gekocht... en mn eerste indrukken zijn erg goed!
voelt robuust aan, geluidskwaliteit is hartstikke netjes (icm mijn Sony Ericsson w960i)

Nog even een paar daagjes mee rond spelen en dan maar eens kijken of ik een review in elkaar kan bakken...

When I roll my head across my keyboard, it says: aerfcdv5y8iuh7y6t5rf4e3

Vandaag een Nokia BH 501 bij Media Markt gehaald (¤49). Geweldig ding. Verreweg de beste headset die ik vooralsnog op gehad heb. Zowel mijn HTC TyTn (smarthpone) als mijn Dells XPS 1530 (laptop) herkende hem gelijk. Headset zit lekker. Geluid klinkt lekker vol van klank.

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Reg. datum: 13 augustus 2004

Zijn er ondertussen al mensen met een ervaring over de Jabra BT3030? Ik zit zelf ook te denken om er één te kopen aangezien mijn N82 geen mediaknoppen heeft op de bijgeleverde handsfreeset/oortjes en ik het wel een mooi (draadloos) ding vindt.

Zal het trouwens veel verschil uitmaken of ik een Jabra BT320s neem (bluetooth 1.2) of de BT3030 (bluetooth 2.0) met betrekking tot schokjes in de muziek als ik hem alleen maar laat connecten met mijn N82 en verder met niets?

Reg. datum: 16 juni 2005

quote:
Terror schreef op dinsdag 06 mei 2008 @ 01:22:
Vandaag een Nokia BH 501 bij Media Markt gehaald (¤49). Geweldig ding. Verreweg de beste headset die ik vooralsnog op gehad heb. Zowel mijn HTC TyTn (smarthpone) als mijn Dells XPS 1530 (laptop) herkende hem gelijk. Headset zit lekker. Geluid klinkt lekker vol van klank.
Heb deze al 2 jaar maar dan het orgineel (iTech Blueband). Geweldig ding en altijd veel gebruikt, maar de accu begint nu wel merkbaar minder te worden, en de oorkussens beginnen nu ook te scheuren. Denk er aan om gewoon dezelfde weer te kopen (maar dan van Nokia) :)

Robert Webbe

quote:
Shadow schreef op maandag 12 mei 2008 @ 21:34:
[...]
Heb deze al 2 jaar maar dan het orgineel (iTech Blueband). Geweldig ding en altijd veel gebruikt, maar de accu begint nu wel merkbaar minder te worden, en de oorkussens beginnen nu ook te scheuren. Denk er aan om gewoon dezelfde weer te kopen (maar dan van Nokia) :)
Ik heb deze ook en ook de Nokia versie, de BH-501 genaamd:
http://www.nokia.nl/EUROPE_NOKIA_COM_3/Accessories/All_accessories/B/BH-501/img/1.jpg
.
Deze vind ik persoonlijk net ietsje beter omdat de laadaansluiting de universele Nokia (kleine) plug heeft en de standaard 0000 pairings PIN code gebruikt (i.p.v. 8888). Verder is die precies hetzelfde als de i.Tech.

Hij is trouwens ook nog te koop als LG-HBS200:
http://www.3shop.ro/images/lg-hbs-200.jpg

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Robert Webbe

Nokia heeft mij weer verblijd met een sample van de BH-604 (a.k.a. HS-96W) bluetooth stereo headset.
http://www.nokia.nl/MEDIA_BANK_100/R6Accessories/B/BH-604/bh-604_312x312.jpg

Het is een formaat koptelefoon en dat is precies wat je kunt verwachten. Dit is niet zo'n A2DP headsetje, nee, dit is echt zo'n ouderwetse koptelefoon. Hij heeft van die grote oorschelpen waar zelfs de grootste flaporen nog prima inpassen en van die zachte afsluitkussens. Ook op de bovenkant zit zo'n zachte rand die op je hoofd rust. Ik heb inmiddels een paar uur op en hij zit nog even heerlijk als ik toen ik hem opzette. Dit is echt draagcomfort! De oorschelpen kunnen ook draaien en je kunt de zijbanden ook goed instellen / verschuiven.
http://farm3.static.flickr.com/2270/2492482988_83d5f69dc3_m.jpg

Ook het geluid is echt formidabel. Uiteraard is dit een persoonlijke mening maar ik vind het hoog, middel en laag goed in balans. Het volume kan ook erg hard, volgens mij kun je hier wel gehoorschade van oplopen.

De bediening vind ik ook erg fijn. Op het rechtoor zit aan de onderzijde een schuifschakelaar die je naar voren en achter kunt schuiven. Iedere keer nadat je hem verschoven hebt, komt die weer terug naar de rustpositie. Zo kun je bijvoorbeeld 9x naar voren schuiven om het volume te verhogen en weer 9x keer om het volume te verlagen. Op de rechtervoorkant zit een grote druktoets waarmee je een track vooruit kunt. Op de achterzijde zit op precies dezelfde hoogte ook zo'n toets, die is voor terug. Op het grote oorvlak zelf zitten nog twee toetsen, de onderkant is de Play / Pauze knop en de bovenste helft om een telefoongesprek aan te nemen en weer te verbreken. Met deze bovenste knop zet je hem ook aan en uit of zet je hem in pairingsmode (standaard PIN 0000).

http://farm4.static.flickr.com/3049/2492479020_63f7363eef_m.jpg http://farm3.static.flickr.com/2366/2492480688_b7a755d8d4_m.jpg
Als er tijdens het muziek luisteren gebeld wordt, dan wordt de muziek automatisch gepauzeerd en hoor je je eigen beltoon. In mijn geval wordt er dan een MP3 afgespeeld en hoor ik naam van de beller (standaard functie bij de N82). Je drukt dan even op het bovenste vlak en het gesprek wordt aangenomen. Aan de onderkant van de rechterooschelp zit een microfoon en hiermee kun je handsfree gesprekken voeren. De gevoeligheid van de microfoon is helaas niet perfect, het is alleen bruikbaar als er niet te veel lawaai in de omgeving is en als het niet te hard waait buiten.

Specificaties
Afmetingen: 190 x 180 x 75 mm
Gewicht: 250 gram
Standby tijd: tot 2 weken
Muziek speeltijd: tot 19 uur
Gesprekstijd: tot 18 uur
Laadtijd: minder dan 1,5 uur
Accu: 500 mAh Lithium-Ion Polymer
Laadaansluiting: standaard Nokia (kleine) plug
Bluetooth: 2.0+EDR met A2DP, AVRCP en Headset profielen
Inclusief 230V thuislader en pluche draagzak.

http://farm3.static.flickr.com/2077/2491760539_489bb6cda6_m.jpg

Tenslotte nog even een opmerking over het bereik: dik 25 meter zonder enige happering in de verbinding. Pas bij 30 meter komen de eerste kleine happeringen. Dit heb ik getest met een N82 (SW v 20.0.062) en allerlei andere wifi en bluetooth bronnen in de omgeving.

Meer info: http://www.nokia.nl/BH-604.
Getoonde foto's in het groot staan op mijn Flickr pagina.

Mijn conclusie:
Ik heb weer een nieuwe favoriet. De Motorola S9 kan aan de wilgen, voortaan gebruik ik deze.
Hij ziet er misschien wat lomperig uit om zo mee over straat te lopen maar je ziet het steeds vaker. Ik denk niet dat hij van regen of vocht houdt. Als je dat belangrijk vindt, zou ik eerder een in-ear gebruiken met een los bedien element. Maar zit je lekker achter je PC en wil je draadloos een lekker zittende headset met de beste geluidskwaliteit, dan raad ik je de BH-604 echt aan.

De prijs ligt zo rond de 100 euro. Webshops zullen iets goedkoper zijn, winkels iets duurder.

robertwebbe wijzigde dit bericht 15-05-2008 16:00 (9%)

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.

Robert Webbe

Ik heb de Nokia MD-7W mogen testen en hierbij een verslagje.

http://farm4.static.flickr.com/3158/2494033461_f7c7d577f8.jpg?v=0
De MD-7W is een setje bluetooth speakers. Je kunt ze gebruiken op ieder apparaat dat A2DP ondersteunt. Ik heb zelf getest met een Nokia N82 en het geluid was nog vrij aardig voor zulke kleine boxjes. Verwacht geen dikke bassen, daar zijn de speakertjes niet voor bedoeld. Het is meer een setje om bijvoorbeeld mee te nemen naar het strand of om op je buro te zetten.

Opvallend is dat de ene speaker iets uitpuilt en de andere verzonken zit. Ze zijn ook nog magnetisch t.o.v. elkaar dus als je ze naar elkaar toebrengt, klikken ze stevig vast.
http://farm3.static.flickr.com/2238/2494034997_8940b20ab9_m.jpg http://farm3.static.flickr.com/2176/2494035445_9801c4db5e_m.jpg

Het snoer tussen beide is meer dan alleen snoer, het is ook direct een draagkoort. Het is stevig genoeg om het systeempje er aan op te tillen en het ziet er zelfs naar uit dat het zo ook ontworpen is. Er wordt standaard ook een draagtasje meegeleverd, het lijkt wat op pluche. Deze gaat vrij strak om het geheel heen en dan is het nog mooier om mee te nemen.
http://farm4.static.flickr.com/3107/2494858250_6217d6b8e1_m.jpg

Het geheel werkt op 4 AA / LR6 batterijen of de standaard meegeleverd voeding.
http://farm3.static.flickr.com/2279/2494036759_c513ec55e6.jpg?v=0

Ook wordt er nog een 3,5mm > 3,5mm stereo kabeltje meegeleverd zodat je ze aan een externe geluidsbron kunt koppelen.

Specificaties
Gewicht: 318 gram
Afmetingen: 52 x 105 x 66 mm
Voeding: 4AA batterijen of de Nokia Reislader AC-4
Audio-output: 2 Watt
Interfaces: Bluetooth 2.0+EDR
A2DP
AVRCP op afstand bedienbare volumeregeling vanaf de telefoon
3,5mm standaard audioverbinding (demonteerbare audiodatakabel)
Nokia 2mm laderinterface
Kabellengte: 400 mm
Functietoetsen:
Aan/Uit
Volume hoger/lager
3D stereobereik geluidsoptie uit/aan

Inhoud van de doos:
Nokia Bluetooth Luidsprekers MD-7W
Nokia Audio Line-In Kabel CA-63U
Nokia Draagtas
4 AA batterijen
Nokia Reislader AC-4
Gebruikershandleiding

Meer info op http://www.nokia.nl/MD-7W.

Prijs: zo rond de 100 euro, ik vind het persoonlijk wat aan de dure kant voor dit soort speelgoed.

robertwebbe wijzigde dit bericht 15-05-2008 16:00 (6%)

Reg. datum: 15 oktober 2003

Ik heb sinds een twee weken nu de nieuwe JB-200 van Jaybirdgear. Het is de opvolger van de JB-100, ziet er nagenoeg hetzelfde uit, maar kent nu ook AVRCP, een iets langer draadje tussen de twee units, een andere plek voor de microfoon en aangepaste rubberen oordopjes. Hier een verslag.

http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery01.jpg

Het setje wordt geleverd met een beschermtasje, een oplaadstation waar een 5p mini-usb aansluiting op zit, een usb naar mini-usb snoer, een 110V stekker met usb uitgang, de hoofdtelefoon en 3 sets rubberen dopjes. Ik kon geen verschil in de drie setjes rubberen dopjes vinden, volgens mij allemaal precies even groot.

http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery11.jpg

Het oplaadstation is grappig, en werkt prima. Fijn is dat het werkt met een mini-usb aansluiting, dan kan de oplader voor mijn pda er ook gewoon in, scheelt weer een adapter in huis en op reis. De kleine, maar in verhouding wat grote houder is wel weer zo'n ding dat ruimte vreet op mijn bureau, en dat hoef ik eigenlijk niet. Dat er geen mini-usb aansluiting in deze headset paste snap ik wel, maar zo'n arti-doosje, ook al is het niet veel groter dan een pieper, was toch niet nodig geweest imo.

http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery10.jpg

De headset is echt klein, en lijkt op het hoorapparaat van een van de secretaresses op mijn werk. Ik merk dat mensen extra hard gaan praten tegen me als ik ze op heb, ze denken vast dat ik ook half doof ben. Gelukkig valt dat mee :) Om ze op te doen moet ik de zwarte 'banaantje' achter de oorschelp haken, het lusje komt voorlangs en de dopjes vallen dan bijna precies over mijn gehoorgang. Het draadje gaat achterlangs naar het andere oor, en zit niet in de weg. Wel vind ik het net iets te lang, dus heb ik er maar een knoopje in gelegd.

http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery05.jpg

Als ze goed om mijn oren zitten vallen ze er inderdaad niet af, die claim klopt. Ik kan springen, snel met mijn hoofd zwaaien of knikken, ze blijven prima zitten. Ook zitten ze heel comfortabel. Ik was bang dat mijn brillepootjes het comfort zouden verpesten, maar niets daarvan: ook met een (zonne)bril op zitten ze bij mij nog steeds prima.

De oorstukjes hebben veel weg van gewone dopjes die je in je oor hangt: wat groot en plat. Niet zoals de in-ear dopjes, die kleiner zijn. Om het geluid uit die grote luidsprekers dan toch in je oor te krijgen zitten er rubberen dopjes bij met (nieuw) een schuin tuitje. Door het dopje in de goede richting erop te zetten, wijst het tuitje precies in de gehoorgang. De dopjes sluiten de gehoorgang niet af, ook niet als ik ze heel hard aandruk, dus kan ik de omgeving nog heel goed horen met deze dingen op. Dat is heel prettig tijdens telefoneren, want het is heel raar bellen met in-ear dopjes in. Nadeel ervan is dat zachte muziek wegvalt in een drukke omgeving. Nu merk ik pas hoezeer in-ear dopjes het luistergenot verhogen in een trein of winkelstraat. Misschien ga ik nog wel proberen oude in-ear dopjes bovenop deze rubberen dopjes te lijmen of zoiets, want het is toch zonde.

Het pairen lukte de eerste keer, maar toen werkte het AVRCP deel niet. Nog een keer gepaird, toen werkte alles wel goed. De verbinding is prima, zelfs met een paar meter afstand hoorde ik nog geen verschil. De bel kwaliteit is goed, de microfoon zelfs boven verwachting voor eentje die naast je oor en niet naast je mond zit. Bij veel wind of herrie in de omgeving wordt het wel lastig, maar dat is bij de meeste headsets niet anders.

Jammer is dat na het uitzetten en weer aanzetten er niet automatisch een verbinding wordt opgezet met mijn telefoon (E-ten X500+), waar andere headsets en carkits dat wel doen. Ik moet handmatig de verbinding herstellen, en dat zijn extra handelingen waar ik niet op zit te wachten. Dit blijkt bekend bij Jaybirdgear, en zal in een volgende versie verholpen worden. Bij deze kan dat niet, want met alleen twee contactjes om de batterij op te laden zal het lastig worden firmware bij te werken, als het al flashbaar zou zijn.

http://www.jaybirdgear.com/images/products/gallery17.jpg

Aan de bovenkant van de rechterschelp zitten drie knopjes, play/pauze/answer, vol down/back en vol up/forward. De knopjes zijn erg klein, maar gelukkig goed voelbaar. Helaas kost het indrukken iets teveel moeite, en moet ik tegendruk geven op mijn oorschelp om dat voor elkaar te krijgen. Het doet net geen pijn, maar scheelt niet veel - de knopjes hadden wel iets soepeler gemogen. Ze doen wel wat ze moeten. Het volume omhoog of omlaag lijkt traploos, erg mooi gedaan. Verder werken ze zonder irritante piepjes om aan te geven dat ze ingedrukt zijn, wat ik een enorm pluspunt vind.

Aan het belangrijkste onderdeel van de headset is het grootste pluspunt: de geluidskwaliteit. Deze is opvallend goed, zo goed zelfs dat een matig opgenomen mp3 opvalt tussen die van betere kwaliteit, iets dat ik met eerdere a2dp headsets er nog niet uit had gehaald. Natuurlijk zal de kwaliteit het nooit halen bij bijvoorbeeld een iAudio speler met bedrade koptelefoon, desondanks komt het er ook voor de kritische luisteraar zoals ik wel dicht genoeg bij in de buurt. Door de grote luidsprekers geven ze een volle bas, met heldere hoge tonen en een mooi vol geluid. Ook de kanaalscheiding is prima, stereo is dan ook echt stereo. Kortom, knap gedaan voor zo'n klein apparaatje.

Op geluidskwaliteit scoort dit apparaat voor mij uitstekend. Ook voor gebruik tijdens sporten is dit naar mijn idee een must have. Het is dan ook jammer dat de headset toch nog een aantal onnodige tekortkomingen heeft. De stugge knopjes zaten ook al op versie 1, de slecht sluitende dopjes ook en zijn weliswaar aangepast, maar duidelijk nog onvoldoende, en het steeds na het aanzetten handmatig de verbinding moeten herstellen is natuurlijk beschamend. Het is jammer dat zo'n innovatief product met evidente kwaliteit daarop sneuvelt. Zeker als je de prijs meerekent, want met verzendkosten en importheffing erbij komt het geheel - mits besteld in de VS - op bijna ¤140 uit.

Nog vragen? ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: