Hoofdcategorieën
Topicacties

27 Jaar, te oud voor studie MBO ICT?

Pagina: 1 2 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 februari 2007

Tja ik heb ook rond gekeken en er zijn ook wel baantjes voor de mbo'ers. Iedereen zegt wel 'doe hbo' zo makkelijk maar ik heb wel wat hulp nodig denk ik. Ik ben 10 jaar niet meer naar school geweest misschien ben ik ook wel bang. Ik kijk er gewoon tegenop als ik nu gelijk hbo doe en het toch niet haal. Wat zal ik daar van balen zeg. Daarom ga ik eerst mbo doen wat toch niet zo raar is voor mijn leeftijd wat ik hierzo lees. Als ik de eerste jaren goed door heen kom dan wil ik ook wel naar hbo.

Het belangrijkste voor mij is dat ik een diploma heb waar ik wat mee kan. Of het nou mbo of hbo is maakt me niet zo veel uit. Ik heb in al die jaren dat ik werkte wel gemerkt dat je zonder papiertje niet ver komt.

You got n00bsticked.
Reg. datum: 12 februari 2005

Je bent nooit te oud om te leren. Het klinkt zooooooooo cliché, maar het is wel zo. Je kan alleen wel eens in de knoop komen op het moment dat je al huisje-boompje-beestje klaar hebt staan, want een studie kost best veel tijd, werk, zweet en tranen zeg maar. Houd dat in het oog en je zit gebakken :)

DPC - WCG, 'cause we are worth it! Jij toch ook?

Dank aan iedereen die heeft geantwoord!! Ben er wel wat van opgestoken. Mod topic can close.

Reg. datum: 03 mei 2002

quote:
unholy1980 schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 15:52:
Mij maakt het niet uit dat mbo wat "jonger" is. Ik wil toch eerst mbo gaan doen. Vooral omdat ik al lange tijd uit roulatie ben. Voor hbo moet je namelijk gelijk een keuze maken. En daar kom je niet zomaar met alleen een mavo diploma. En werken en leren lijkt me gewoon erg zwaar aangezien ik al meer dan 9 jaar werk. Om daarnaast ook nog een studie te volgen is erg zwaar. Trouwens ik krijg nog studiefinanciering. Ik wil me gewoon volledig concentreren op mijn studie.
Om na zo'n lange tijd gelijk hbo te doen lijkt me erg moeilijk.
pfff het HBO stelt over het algemeen echt niets voor. Het ligt enorm aan de school en de studierichting, ICT is wel wat lastiger dan sommige "pretstudies".

Toch niet zo eng :-)
Reg. datum: 09 juli 1999

quote:
Sport_Life schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:06:
[...]

pfff het HBO stelt over het algemeen echt niets voor. Het ligt enorm aan de school en de studierichting, ICT is wel wat lastiger dan sommige "pretstudies".
Nou, als ik zo eens kijk wat er aan HBO rejects bij mij in de MBO klas zat die daar doorheen schoten alsof het niets was, dan vermoed ik dat daar enige nuancering op z'n plek is. Ik heb gewoon gelijk het HBO niet gedaan omdat ik in die periode voldoende vrijwillig chaoot was om te weten dat ik HBO never zou gaan trekken, en ben met HAVO mentaliteit het MBO-4 opleidinkje doorgerold. No problems. HBO is misschien qua stof niet veel boeiender, maar dat is grotendeels insituut afhankelijk. Waar je iets doet, en hoe de begeleiding is, kan een enorm verschil betekenen, en daarmee zeg je dus eigenlijk dat er MBO op0leidingen zijn waar je niet door komt ondanks dat er HBO opleidingen zijn waarje wel door komt. Puur door de manier van omgaan met leerlingen.

(\__/)     (\(\      (\__/)     /)/) 
(='.'=)    (='.')    (      )    ('.'=)
(")_(") o(_")")  (_O_)  ("("_)o
Bunny says: hit the fucking "CHECK IMAGES" button or else...

Reg. datum: 02 juni 2001

Ik zou een jaar mbo doen en kijken hoe het gaat. Pik je het snel op, stap je over naar HBO of in ieder geval deeltijd MBO. Die 21+ toelatingstoets is als je algemene ontwikkeling op 'peil' is vrij goed te doen. Je komt in voltijd MBO met veel 16-18 jarigen in de klas. En ook nog mensen die het stoer vinden om cool te zijn, weet je wel? Lijkt me persoonlijk niet zo gezellig. Bovenal wordt je op MBO als een kind behandeld... (wat in dat opzicht dan niet zo verwonderlijk is) Bij deeltijd is dat minder, want dan moet er wel ineens gewerkt worden. Een kennis van mij is van voltijd naar deeltijd MBO overgestapt vanwege bovenstaande redenen en vond het een verademing.

Ik heb voltijd MBO (was snel weg),HBO gedaan (afgerond) en doe nu WO.. dus weet ongeveer de verschillen. Ik vond op HBO alleen het intensieve projectwerk vervelend.

Paquito wijzigde dit bericht 26-03-2008 08:19 (55%)

the alien you never expected
Reg. datum: 12 maart 2003

Volgens mij is ICT samen met HBO Rechten pretstudies ;) Ik ben zelf van plan nadat ik mijn Master heb behaalt een deeltijd opleiding Antropologie te doen in Nieuw-Zeeland of Australie. Gewoon voor de lol en uit interesse. Ook omdat ik nog niet zin heb om 38 uur per week te gaan werken.

alienfruit wijzigde dit bericht 26-03-2008 14:52 (72%)

Rawr!

Gewoon doen! Wij hadden iemand van 28 in de klas zitten, was hartstikke gezellig met die gast. Ik heb zelf Marketing&Communicatie gedaan, dus ik weet niet hoe het op de ICT opleidingen zal zijn, maar zoveel zal het niet verschillen. Dus je hoeft nie bang te zijn dat je te oud bent ofzo. Gewoon doen, studeren is altijd goed!

Kishii wijzigde dit bericht 26-03-2008 17:08 (26%)

Currently Playing: UT3, DMC4, Halo 3, WoW - XBtag: Kishii PSN: Kishiidotnl

Nou iedereen ik heb een intake gesprek gehad voor mbo ict. Ik moest een wat testen maken en ze kwamen tot de conclusie dat ik ict sprint kon doen!! Dus in 2 jaar je mbo diploma ict niv.4!! :*) De leeftijd voor deze opleiding is vanaf 18 jaar. Dus zit ik niet met aankomend volwassenen in de klas. 8)
Ze zeiden dat als ik de volledige opleiding zou volgen dan zou de eerste jaren te makkelijk zijn. Nou ik vond het wel best. Dus in augustus lekker naar school. Maybe daarna ook nog hbo. ;)
De eerste half jaar heb ik theorie daarna moet ik 4 dagen stage lopen en 1 dag naar school in de week. :P

unholy1980 wijzigde dit bericht 28-03-2008 01:28 (11%)

Le Mans LMP2 winner 2008

Nou, helemaal super hoor! Veel succes gewenst in elk geval en die 2 jaar zul je wel goed doorkomen!
prutser 1e klasse
Reg. datum: 29 november 2000

quote:
unholy1980 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 01:25:
Nou iedereen ik heb een intake gesprek gehad voor mbo ict. Ik moest een wat testen maken en ze kwamen tot de conclusie dat ik ict sprint kon doen!! Dus in 2 jaar je mbo diploma ict niv.4!! :*) De leeftijd voor deze opleiding is vanaf 18 jaar. Dus zit ik niet met aankomend volwassenen in de klas. 8)
Ze zeiden dat als ik de volledige opleiding zou volgen dan zou de eerste jaren te makkelijk zijn. Nou ik vond het wel best. Dus in augustus lekker naar school. Maybe daarna ook nog hbo. ;)
De eerste half jaar heb ik theorie daarna moet ik 4 dagen stage lopen en 1 dag naar school in de week. :P
Hier is maar 1 smiley voor: d:)b

The major difference between a thing that might go wrong and a thing that cannot possibly go wrong is that when a thing that cannot possibly go wrong goes wrong it usually turns out to be impossible to get at or repair.

Gadgetfetisjist
Reg. datum: 04 februari 2000

quote:
Omdat niemand zit te wachten op iemand van rond de 30 met MBO op zak en nul werkervaring op z'n vakgebied? Ze nemen dan liever broekies aan die net van school komen en een stuk goedkoper zijn. Of je moet natuurlijk genoegen willen nemen met het salaris van zo'n broekie...

Rawr!

quote:
Exirion schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:47:
[...]

Omdat niemand zit te wachten op iemand van rond de 30 met MBO op zak en nul werkervaring op z'n vakgebied? Ze nemen dan liever broekies aan die net van school komen en een stuk goedkoper zijn. Of je moet natuurlijk genoegen willen nemen met het salaris van zo'n broekie...
En wat dan doen als je geen MBO of hoger heb? Hogerop proberen te komen is niet slecht ofzo hoor, iedereen wilt dat.

En er zijn heus wel bedrijven die je voor wat minder dan een baan willen geven. Lekker boeiend, je krijgt dan niet super betaald. Maar nog wel beter dan iemand zonder diploma en je doet relevante werk ervaring op. Helemaal niet zo slecht lijkt mij :)

@unholy1980
Netjes! Veel Succes!

Currently Playing: UT3, DMC4, Halo 3, WoW - XBtag: Kishii PSN: Kishiidotnl

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

Ik geef les in deeltijd (HBO) en daar zie je soms mensen die op 40 jarige leeftijd een HBO studie afronden. Je bent nooit te oud om te studeren :)

Doe je best en veel succes.

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Reg. datum: 31 juli 2000

nee te oud ben je zeker niet.....ook ik ga binnenkort een opleiding volgen ..... [44 jaar]

en vertrekken met een rugzak bij mijn huidige werkgever......11.000 :( :( mensen moeten er weg

Succes

Amd 4800+Dualcore, 4gig mem [800mhz] 8800GT,Asus m2n32 Sli de luxe,CM-550watt voeding,17inch flaty,2500Dpi muisje..draait op Vista x64

quote:
buddhole schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 19:09:
Als de beste man MBO wilt doen dan moet hij dat doen. Snap het gepush niet.
Ik denk dat dat is omdat vooral de gemiddelde tweaker MBO ICT zingend, dansend, huppelend, flierefluitend en met twee vuisten in z'n neus doorloopt.

Nietzman wijzigde dit bericht 28-03-2008 16:51 (8%)

'Who are you but my reflection, who am I to judge or strike you down' - Mijn webicon.

Pagina: 1 2 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: