Hoofdcategorieën
Topicacties

Ervaringen werken bij Peak-IT? - deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 10 december 2007

quote:
Timmai17 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:
Ik heb naar aanleiding van mijn CV op monsterboard ook wat mailtjes gehad, en toch maar even gereageerd. Klopt het dat je leaseauto volgeplakt is met peak-it stickers? :o
De Aygo's, Mini's, Ibiza's en Leon's(huidige aanbod) zijn knalrood en volgeplakt met stikkers inderdaad.
Voor MSCE'rs zijn er ook andere auto's beschikbaar, of deze bestikkerd zijn weet ik niet.

AFX Ghey Edition by HlpDsk
Reg. datum: 05 februari 2002

quote:
Timmai17 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:02:
Ik heb naar aanleiding van mijn CV op monsterboard ook wat mailtjes gehad, en toch maar even gereageerd. Klopt het dat je leaseauto volgeplakt is met peak-it stickers? :o
Zijkanten + achterraam.
Ja, de zijkanten bestrijkt alleen alles wat achter het portier zit (in dit geval voor de aygo dan).
WHWWLMXP
Reg. datum: 05 februari 2003

quote:
Outerspace schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:12:
[...]

Zijkanten + achterraam.
Ja, de zijkanten bestrijkt alleen alles wat achter het portier zit (in dit geval voor de aygo dan).
Naja daar valt nog wel mee te leven dan, ik ben trouwens benieuwd wat ze me gaan aanbieden met een HAVO diploma, een half jaar werkervaring en MCDST + ITIL?

WHWWLMXP

quote:
Timmai17 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 11:24:
[...]

Naja daar valt nog wel mee te leven dan, ik ben trouwens benieuwd wat ze me gaan aanbieden met een HAVO diploma, een half jaar werkervaring en MCDST + ITIL?
Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 7) ;)
Reg. datum: 26 maart 2004

quote:
djdino schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:01:
Mijn ervaring met peak it:

Op de dag dat ik sollicitatie had, wisten ze niet eens dat ik kwam.
Op de dag dat ik voor het eerst daar zou gaan studeren (ITIL) wisten ze niet dat ik kwam, en hadden ze geen boek voor me. Ik moest maar op internet gaan zoeken wat itil inhield.
Totaal geen controle over de studieruimte, andere mensen zaten te gamen en muziek te luisteren, kortom concentreren kon je je niet.
Direct ook bij een bedrijf geplaatst, dus geen 2 weken studie gehad alleen die ene dag itil. De studie dagen zouden nog wel komen. Uiteindelijk moest ik dit in mijn eigen tijd. Na veel gezeur kreeg ik toch nog 10 dagen vrij bij mijn werkgever, om te studeren. Salaris zou worden gecompenseerd, want als ik diploma's zou halen voor dat ik maanden zou werken, was mijn salaris hoger geweest. Maar omdat ik pas na 4 maanden diploma's had gehaald, kreeg ik dus 4 maanden betaald van echt het minimumloon.
Expert laten kijken naar mijn contract, die wist te vertellen dat op 6 punten mijn contract niet klopte en dat ik er zo vanaf kon.
Brief laten zien aan peak, hierdoor kreeg ik toen nog 1 keer 800 bruto en nog 3 extra studiedagen om mij tegemoet te komen. Al met al was ik echt blij dat ik daar weg was, slechte communicatie, slecht salaris.
Misschien is het handig om te vermelden, wanneer je daar precies hebt gewerkt, als het 2 jaar geleden is, is dit niet bepaald representatief vind je wel ?

I Wanna Be Kate

quote:
Porto schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 18:55:
Je hebt geen CCNA [mbr]*knip huilie*[/]

Wanneer je semester 1 t/m 4 hebt behaald d.m.v. het Cisco Networking Academy Program (CNAP) mag je alleen vermelden dat je CNAP CCNA semester 1 t/m 4 hebt behaald.

Je bent pas CCNA-er als je het examen 640-801 ook succesvol hebt voltooid. Wanneer je semester 4 met een goede score hebt afgemaakt kan de docent/werkgever/bedrijf/instantie voor jou een voucher bestellen en dan kun je voor ongeveer ¤60,00 je CCNA-examen doen.

Als je die heb behaald, dan mag je jezelf CCNA'r noemen. Trouwens, CCNA stelt geen zak voor, en toch weet 7 van de 10 personen niet eens van BGRP of OSFP is [mbr]*knip*. Iets minder flamerig en constructiever reageren wordt op prijs gesteld.[/]
Hangt er een beetje vanaf. Ik doe sinds september een masterclass via mijn werkgever, GPR. En hiervoor moeten we geregeld lab opdrachten maken die worden nagekeken. Dat is erg leerzaam. Je leert duidelijk wanneer je wat wel en niet moet configureren op een router en een switch.

Om nou te zeggen dat de meesten mensen er niks van begrijpen is ene beetje overdreven.

Ben er wel met je eens dat er mensen zitten die een Testking leren en zo het examen behalen. Maar ik kan me er niet druk om maken omdat die mensen uiteindelijk keihard onderuit gaan in het echte leven. Je kan een netwerk flink om zeep helpen als je er niks van begrijpt. Dus ik denk niet dat we ons daarover druk hoeven te maken.
WHWWLMXP

Naja ik heb dus a.s. maandag eerste gesprek, is dat gewoon een soort recruitment gesprek of wordt je gelijk doorgezaagd?

WHWWLMXP

quote:
Timmai17 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:01:
Naja ik heb dus a.s. maandag eerste gesprek, is dat gewoon een soort recruitment gesprek of wordt je gelijk doorgezaagd?
Gewoon een sollicitatie/recruitmentgesprek ;)
Reg. datum: 26 maart 2004

quote:
Timmai17 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 14:01:
Gewoon heel normaal, ga er gewoon netjes gekleed naartoe. En wees jezelf. Oh en probeer er zoveel mogelijk loon uit te slepen natuurlijk =-)

Ze zijn meestal heel informeel, en normaal gesproken, krijg je twee gesprekken. Er hing bij mij een vrij relaxte sfeer, en kon daardoor een goed gesprek houden.

WHWWLMXP

quote:
Ghost21 schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:03:
[...]

Gewoon heel normaal, ga er gewoon netjes gekleed naartoe. En wees jezelf. Oh en probeer er zoveel mogelijk loon uit te slepen natuurlijk =-)

Ze zijn meestal heel informeel, en normaal gesproken, krijg je twee gesprekken. Er hing bij mij een vrij relaxte sfeer, en kon daardoor een goed gesprek houden.
mm informeel, dus geen stropdas? Of juist wel :) kan nooit echt hoogte krijgen wat dat betreft bij die 'hippe' ICT bedrijven.

WHWWLMXP

quote:
Timmai17 schreef op zondag 30 maart 2008 @ 22:20:
[...]

mm informeel, dus geen stropdas? Of juist wel :) kan nooit echt hoogte krijgen wat dat betreft bij die 'hippe' ICT bedrijven.
Ik zou het voor de zekerheid wel doen :) Zelf heb ik ook altijd gesolliciteerd met een stropdas om.

Het ligt aan het bedrijf en voor welke functie je solliciteert.
Bij Peak-IT zou ik netjes gaan, stopdas inderdaad :). Als je 'casual' komt zullen ze waarschijnlijk niet erg vinden, maar met een stopdas om(ja niet in je spijkerbroek natuurlijk) kom je zakelijker over en sta je sterker bij de onderhandelingen. Dat is mijn mening.

Als je eenmaal in dienst bent kan de stropdas weer de kast in, behalve bij je intake gesprekken bij klanten :).

WHWWLMXP

1200 bruto, :X

ik heb ze hard uitgelachen.

WHWWLMXP

Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
Dec schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:38:
[...]

1700 bruto. 21 jaar, mbo4 diploma, geen werkervaring (behalve stage).

Vrij tevreden mee om eerlijk te zijn :)
Heb je zoveel certificaten ofzo, want als ik het met je peak collega's vergelijk verdien je erg veel vooral op jouw leeftijd ? :?

Reg. datum: 16 september 2001

quote:
Timmai17 schreef op maandag 31 maart 2008 @ 16:47:
1200 bruto, :X

ik heb ze hard uitgelachen.
Wat had je dan verwacht met alleen havo diploma, MCDST ( :') ) en ITIL.

Maar ik ben het wel met je eens als je zegt dat Peak-IT een hele slechte werkgever is qua loon. Mij werd direct 2000 geboden en imho is dat te weinig voor een HBO'r.

Porto wijzigde dit bericht 01-04-2008 09:19 (31%)

Reg. datum: 11 juli 2007

quote:
Porto schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:18:
[...]

Maar ik ben het wel met je eens als je zegt dat Peak-IT een hele slechte werkgever is qua loon. Mij werd direct 2000 geboden en imho is dat te weinig voor een HBO'r.
Hangt een beetje van de rest van de arbeidsvoorwaarden af.

In de consultancy is 2000 helemaal geen slecht startsalaris, maar dan wel i.c.m. pensioen, zorgverzekering, leaseauto en onkostenvergoeding.
Krijg je deze secundaire arbeidsvoorwaarden niet, moet je salaris een stuk hoger zijn.

Ik denk dat Peak wel redelijk marktcomform zit.
Alhoewel ik 2000 wat aan de lage kant vind zitten. Misschien had je recruiter een slechte dag, of kwam je niet zo best over ;).

Mij boven ze als startende HBOer 2300, dat was een half jaar geleden.
Functie: developer.

Ben toen ook een maandje naar India geweest voor cursus, het studiecontract geldt anderhalf jaar (eerder weg, boete). Alhoewel die boete maar een luttig bedrag is, daar hoef je niet bang voor te zijn.

Reg. datum: 13 februari 2001

Ook ik ben gecontacteerd door Peak-IT. Heel leuk, informeel gesprek gehad in de Kuip. Vergeet die stropdas maar hoor, gewoon netjes kleden is voldoende. Ik had al wat aanbiedingen lopen, eigenlijk zelfs al aangenomen ergens, maar toch gegaan want was nog nooit in de Kuip geweest en sowieso benieuwd wat ze aanboden. Gesprek duurde een half uurtje, en omdat ze nog een half uur moest wachten op de volgende kandidaat nog blijven hangen en over prive dingen gesproken.

Volgende dag gelijk een contract aangeboden gekregen van 1700 bruto (23 jaar, mbo 4, paar certificaten). Vond ik op zich wel ok, maar omdat ze niks konden garanderen qua werk, kon ik ook op een helpdesk terechtkomen waar ik simpelweg geen zin in had. Peak-IT neemt over een half jaar weer contact met me op, om te vragen hoe het gaat en wellicht hebben ze dan een beter voorstel.

Werk nu als systeembeheerder voor 1800.

Oh en die mini ziet er wel ok uit hoor, mooie rode kleur en geen overdreven stickers. En so what, alsof je er wat van merkt.

Reg. datum: 12 mei 2005

quote:
Aikon schreef op zondag 06 april 2008 @ 14:30:
Ook ik ben gecontacteerd door Peak-IT. Heel leuk, informeel gesprek gehad in de Kuip. Vergeet die stropdas maar hoor, gewoon netjes kleden is voldoende. Ik had al wat aanbiedingen lopen, eigenlijk zelfs al aangenomen ergens, maar toch gegaan want was nog nooit in de Kuip geweest en sowieso benieuwd wat ze aanboden. Gesprek duurde een half uurtje, en omdat ze nog een half uur moest wachten op de volgende kandidaat nog blijven hangen en over prive dingen gesproken.

Volgende dag gelijk een contract aangeboden gekregen van 1700 bruto (23 jaar, mbo 4, paar certificaten). Vond ik op zich wel ok, maar omdat ze niks konden garanderen qua werk, kon ik ook op een helpdesk terechtkomen waar ik simpelweg geen zin in had. Peak-IT neemt over een half jaar weer contact met me op, om te vragen hoe het gaat en wellicht hebben ze dan een beter voorstel.

Werk nu als systeembeheerder voor 1800.

Oh en die mini ziet er wel ok uit hoor, mooie rode kleur en geen overdreven stickers. En so what, alsof je er wat van merkt.
Vind ik persoonlijk erg weinig, maar zoals er vaker is gezegd zit Peak vaak net onder het gemiddelde, als je het "gemiddelde" topic even doorbladert zul je zien dat je op die leeftijd al heel wat meer kan vangen, vooral met al een paar certificaten op zak.

Blijf lekker zitten momenteel en blijven zoeken naar die vaste baan :)

Je Gekke Bek!
Reg. datum: 16 juni 2004

Omdat ik hier ook veel info heb gelezen , post ik hier mijn ervaring ook maar eventjes voor degenen die het leuk, handig interessant vinden.

Peak IT heeft mij benaderd doormiddel van monsterboard, was enthousiast kon het bedrijf helemaal niet en moet zeggen zoals de meeste hier dat ik idd ook alleen maar negatieve reacties zag en zelf best nog wel neutraal was.

Ik werd uitgenodigd voor gesprek in Amsterdam later bleek dat een foutje te zijn want ik kwam voor een andere regio in aanmerking en solliciteerde uiteindelijk in Utrecht. Dat gebeurde allemaal in goede communicatie en die afspraak was dan ook snel gemaakt.

Ben daar op gesprek geweest, wat overigens plaats vond met vrouwelijk schoon. Ik heb in mijn eerst gesprek een account manager gesproken en die vroeg wel redelijk veel. Vond het ook een leuk gesprek , ze vroeg daarna of ik gelijk het 2de gesprek er achter aan wou. Prima dacht ik , hoef ik nog niet eens heen en weer. Met een andere dame gesproken over 1 en andere situaties. En tot slot dat was het, zou gebeld worden en uiteindelijk belden ze ook met een voorstel, welke ik terug kon vinden in mijn email box ( pdf bestanden etc enzo )

Moet er wel bij zeggen dat ik nog al een aantal onzekerheden had onder meer reis afstand en studie naast het werk. Ik gaf dat nadrukkelijk aan in zekere zin niet genoeg want er werd niks in het contract opgenomen over eventuele afspraken, in het 2de gesprek ging het niet nadrukkelijk over de invulling maar meer over de persoon die ik zelf was en dus was ik te afwachtend. Maja mijn eerste sollicitatie dus uiteindelijk leer je der wel veel van.

Ah fijn contract voorstel bracht mij op :
1400,- bruto

IK :
21 jaar,
MBO ICT , niv 4 diploma
Enkel certificaat,

Het aanbod lag dus voor mn neus, omdat ik nieuw ben op de arbeidsmarkt ben ik iemand die waarde hecht aan alle regeltjes. Helaas zorgde er een dode link in het voorstel voor dat ik de arbeidsovereenkomst niet kon lezen.

We hadden afgesproken dat ik er een weekendje over kon nadenken en dan zou ze maandag bellen om te vragen of ik akkoord ging. Het werd niet maandag maar uiteindelijk donderdag , en ik vond het allemaal best want jah ik denk solliciteer dan nog wel ff verder...

Helaas miste ik de oproep en was mn voice mail ingesproken of ik eventueel terug kon bellen, dus terug gebeld ( mevr was in gesprek en zou me terug bellen ) Het was 1.30 later en toen dacht ik bel nog eens wederom een ander aan de telefoon.

En volgens haar kon ik het gesprek wel met haar voeren. Dus ze vroeg mij naar het voorstel ; ik gaf aan dat het teleurstellend laag was ( ongeacht of ik er akkoord mee ga of niet ) maar mevrouw suggereerde al gelijk dat ik niet akkoord ging vervolgens vertelde ik mevrouw erbij dat ik het volledige plaatje nog niet had kunnen zien. Maar mevrouw was niet in haar sas( denk ongesteld) en volgens haar sprak ik met een verkeerde toon ( ik ben gewoon recht door zee , direct duidelijk zijn) En vervolgens zei ze dan ook nog zo praat je niet tegen een werk gever..... :S
Hallo!!!!! ik uit mijn mening, zij representeert het bedrijf... Ik als starter weet niet dat het loon NIET onderhandelbaar is etc...

Het gesprek liep voor de meter niet maar ik zou de arbeidsovereenkomst krijgen via de mail. Zo gezegd zo gedaan..

Mijn Conclusie : het contract voorstel was te mager en had ik nog steeds geen duidelijk beeld van mijn reis afstand, project , studeren naast het werk. Teveel onzekerheden plus het imago wat me al zoveel is bevestigd kreeg ik zelf ook en heb de websites gezien van een aantal jaartjes eerder en dan denk je idd ook echt van Goh is dit echt een serieus bedrijf :+

Ik heb ze afgewezen , naar aanleiding van dat gesprek zag ik er ook niet meer iets positiefs in..

If You Read This ? You Probally Shall Read It Again...

Reg. datum: 25 mei 2004

Ik heb voordat ik bij mijn huidige werkgever ben begonnen ook bij Peak-IT gewerkt. Eigenlijk alles wat hier in het topic is gepasseerd in teleurstellende zin klopt wel.

Ik ben bij Peak begonnen met veel hobby ervaring en een MAVO diploma op zak en ben na ongeveer 6-9 maanden gaan solliciteren bij een echte ICT detacheerder (met succes). De salarissen zijn laag bij Peak, de auto's vol met stickers en je merkt aan alles dat het voornaamste doel is mensen schuiven ongeacht of jij je als medewerker daar nou prettig bij voelt.

Af en toe voelde ik me net een klein kind zo werd er met mij omgegaan. En de reacties hier van "ik kan niks beters krijgen" daar geloof ik niet zo in. De IT is op dit moment booming, en alle partijen zijn naarstig op zoek mensen. En een baan met een markt-conform salaris, een normale leaseauto, een prettige werksfeer en goede secundaire arbeidsvoorwaarden is echt wel te vinden als je je MBO informatica hebt afgerond.

Dat je het naar je zin hebt is prima, maar werving blijft niet toegestaan hier :)

SmartDoDo wijzigde dit bericht 19-04-2008 09:36 (10%)

WHWWLMXP

Op dit moment is de vraag zo groot binnen de ICT dat je echt behoorlijk wat eisen kunt stellen. Ikzelf heb met enkel HAVO diploma en 1 jaar HBO van verschillende detacheerders aanbiedingen gehad tussen de 1600 en 1800 euro. Uiteindelijk voor een wat kleiner bedrijfje dat er echt tussenuitsprong gekozen.

WHWWLMXP

Reg. datum: 21 april 2008

Werk nu zelf paar maanden via Peak en ben om eerlijk te zijn ook niet zo tevreden. Het feit dat er zo veel mensen ontevreden zijn en zo'n bedrijf toch bestaat is de vraag. Reclame denk ik!
Zie zelf veel accountmanagers komen en gaan, en denk dat het komt doordat zij zelf veel beter kunnen zien hoe slecht werknemers behandeld worden en laat geen goed gevoel bij hun over, omdat ze zelf daar gedeelte deel uit maken, en dus stoppen ze bij peak.

Om de half jaar is zo'n seminar die helemaal niks voorstelt. Paar broodjes en wijntjes en dan 3 uur lang naar iemand over een of andere nieuw IT product zitten luisteren. En dat op een donderdag avond na werktijd helemaal naar Utrecht! Aanwezigheid is uiteraard niet verplicht, maar goed je probeert sociaal te zijn en mee te gaan, maar echt makkelijk maken ze het niet. Dat soort sociale activiteiten binnen peak zit voor mij ook echt niet meer in.

Maar het salaris is zoals eerder gezien het ergst. Aangezien je uitgehuurd wordt kan zo'n detachering bedrijf makkelijk 2 tot 3 maal jouw salaris vragen van het bedrijf waar je uitverzonden wordt. Dan krijg je wat broodkruimels.

Persoonlijk ben ik bij Peak gaan werken puur voor de studie mogelijkheden, maar heb ondertussen veel concurrentie gezien waardoor ik toch maar verder ga kijken. Uiteraard heb je dan weer te maken met die studieschulden.
Die secundaire arbeidsvoorwaarden zijn wel aardig maar zit heel wat bij vast (zoals studieschulden) en die worden ook bij concurrenten gegeven.
Binnenkort een gesprek met mijn accountmanager, dan even wat loonsverhoging vragen. Als dat niks wordt dan zal onze wegen snel scheiden.

Dus mijn advies, vraag hun aanbod, zeg wat anderen jouw bieden en laat ze beslissen. Dit heb ik niet gedaan!

Hier trouwens een leuke site! Je kan zien hoeveel je met je huidige functie in verschillende landen(steden) verdient!

http://www.salaryexpert.com/?FuseAction=Home.Dsp_Homepage

Duitsland lijkt erg goed te zijn, 1/3 meer. Maar wou liever meer richting zuiden en spanje betaalt ook beter dan NL, 1/5 meer. Let je wel op de Currency, want het is niet allemaal in euro's, starks zie je dat je in Mexico ruim 1 mil verdient ;)

I Wanna Be Kate

quote:
Jid schreef op maandag 21 april 2008 @ 10:53:
Hier trouwens een leuke site! Je kan zien hoeveel je met je huidige functie in verschillende landen(steden) verdient!

http://www.salaryexpert.com/?FuseAction=Home.Dsp_Homepage
Je kan ook gewoon op loonwijzer kijken.
Reg. datum: 21 april 2008

quote:
FrankGuthrie schreef op maandag 21 april 2008 @ 11:12:
[...]

Je kan ook gewoon op loonwijzer kijken.
Die is toch alleen voor NL?! Of ook voor buitenland?

Het is wel goede website. Om een indicatie te krijgen van de salaris bij je functie (met daarbij behorende werkervaring).

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: