Omdat ik hier ook veel info heb gelezen , post ik hier mijn ervaring ook maar eventjes voor degenen die het leuk, handig interessant vinden.
Peak IT heeft mij benaderd doormiddel van monsterboard, was enthousiast kon het bedrijf helemaal niet en moet zeggen zoals de meeste hier dat ik idd ook alleen maar negatieve reacties zag en zelf best nog wel neutraal was.
Ik werd uitgenodigd voor gesprek in Amsterdam later bleek dat een foutje te zijn want ik kwam voor een andere regio in aanmerking en solliciteerde uiteindelijk in Utrecht. Dat gebeurde allemaal in goede communicatie en die afspraak was dan ook snel gemaakt.
Ben daar op gesprek geweest, wat overigens plaats vond met vrouwelijk schoon. Ik heb in mijn eerst gesprek een account manager gesproken en die vroeg wel redelijk veel. Vond het ook een leuk gesprek , ze vroeg daarna of ik gelijk het 2de gesprek er achter aan wou. Prima dacht ik , hoef ik nog niet eens heen en weer. Met een andere dame gesproken over 1 en andere situaties. En tot slot dat was het, zou gebeld worden en uiteindelijk belden ze ook met een voorstel, welke ik terug kon vinden in mijn email box ( pdf bestanden etc enzo )
Moet er wel bij zeggen dat ik nog al een aantal onzekerheden had onder meer reis afstand en studie naast het werk. Ik gaf dat nadrukkelijk aan in zekere zin niet genoeg want er werd niks in het contract opgenomen over eventuele afspraken, in het 2de gesprek ging het niet nadrukkelijk over de invulling maar meer over de persoon die ik zelf was en dus was ik te afwachtend. Maja mijn eerste sollicitatie dus uiteindelijk leer je der wel veel van.
Ah fijn contract voorstel bracht mij op :
1400,- bruto
IK :
21 jaar,
MBO ICT , niv 4 diploma
Enkel certificaat,
Het aanbod lag dus voor mn neus, omdat ik nieuw ben op de arbeidsmarkt ben ik iemand die waarde hecht aan alle regeltjes. Helaas zorgde er een dode link in het voorstel voor dat ik de arbeidsovereenkomst niet kon lezen.
We hadden afgesproken dat ik er een weekendje over kon nadenken en dan zou ze maandag bellen om te vragen of ik akkoord ging. Het werd niet maandag maar uiteindelijk donderdag , en ik vond het allemaal best want jah ik denk solliciteer dan nog wel ff verder...
Helaas miste ik de oproep en was mn voice mail ingesproken of ik eventueel terug kon bellen, dus terug gebeld ( mevr was in gesprek en zou me terug bellen ) Het was 1.30 later en toen dacht ik bel nog eens wederom een ander aan de telefoon.
En volgens haar kon ik het gesprek wel met haar voeren. Dus ze vroeg mij naar het voorstel ; ik gaf aan dat het teleurstellend laag was ( ongeacht of ik er akkoord mee ga of niet ) maar mevrouw suggereerde al gelijk dat ik niet akkoord ging vervolgens vertelde ik mevrouw erbij dat ik het volledige plaatje nog niet had kunnen zien. Maar mevrouw was niet in haar sas( denk ongesteld) en volgens haar sprak ik met een verkeerde toon ( ik ben gewoon recht door zee , direct duidelijk zijn) En vervolgens zei ze dan ook nog zo praat je niet tegen een werk gever.....
Hallo!!!!! ik uit mijn mening, zij representeert het bedrijf... Ik als starter weet niet dat het loon NIET onderhandelbaar is etc...
Het gesprek liep voor de meter niet maar ik zou de arbeidsovereenkomst krijgen via de mail. Zo gezegd zo gedaan..
Mijn Conclusie : het contract voorstel was te mager en had ik nog steeds geen duidelijk beeld van mijn reis afstand, project , studeren naast het werk. Teveel onzekerheden plus het imago wat me al zoveel is bevestigd kreeg ik zelf ook en heb de websites gezien van een aantal jaartjes eerder en dan denk je idd ook echt van Goh is dit echt een serieus bedrijf
Ik heb ze afgewezen , naar aanleiding van dat gesprek zag ik er ook niet meer iets positiefs in..