Hoofdcategorieën
Topicacties

[MMORPG]Age of Conan: Hyborian Adventures

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 april 2003

ik kan het wel even uitleggen.

In principe is het levellen en gear verzamelen zoals in WoW nog steeds van toepassing. De quotes hierboven doen het voorkomen alsof AoC om 'twitch'-gameplay draait zoals in een shooter. Dat is niet zo.

Het is eigenlijk een mooie vorm van er tussenin. Dan heb ik het wel puur over melee. Casters zijn niet echt anders dan in andere MMO's behalve dat je combo's kunt maken. Ook wel Spellweaving genoemd. Je kunt je spellweaving combo's ook met die van andere casters combineren om echte lompe spells te krijgen. In de wereld van AoC is het echter zo (vanuit de lore) dat je niet zomaar magic kunt gebruiken zonder er de negatieve effecten van te ondervinden. Zo kun je als negatief effect hiervoor wel debuffs krijgen of (tot voor kort) naar de hel gaan. Dit hebben ze verwijderd. Je kunt nog wel dood gaan. Op zich wel leuk zolang er een goede balans in zit.

Wat betreft melee: Je hebt 3 manieren van 'swings' uitvoeren. Overhead (dus in het midden en van boven), van rechts en van links. Een mob heeft 3 'schilden' welke random zijn verdeeld over die kanten waarop je hem kunt aanvallen. Een mob kan als ik hem aanval dus beginnen met alle 3 die 'schilden' boven. Als ik dan een overhead attack op hem uitvoer, doet die bijna geen damage. Doe ik echter een attack van rechts, dan heeft hij daar geen schilden en ontvangt hij dus volle damage! Als je lang genoeg aan de rechterkant blijft hakken, zal de mob zijn schilden verplaatsen naar rechts.

Daardoor moet je dus continu bezig zijn met welke flank de mob zich nu verdedigt. En dus is melee heel erg interactief en kun je niet simpelweg button bashen. Je moet ook vooral met combo's rekening houden met welke kant er open is. Omdat je bij sommige combo's per se bijv. een right attack moet doen om de combo af te maken. Als je wil dat die flinke damage doet, moet die kant dus wel geen defenses hebben. Targetten in AoC betekent ook niet dat je alleen damage tegen die mob doet. Het betekent eigenlijk alleen dat je kunt zien waar hij zijn shields heeft zitten. Je raakt namelijk alles in melee wat om je heen staat. Je hebt zelfs overigens ook van die shields. Vooral voor PvP een interessante inbreng denk ik voor bepaalde attacks, aangezien gewone mobs random links, rechts of overhead slaan.

Het klinkt misschien ingewikkeld maar het spreekt erg voor zich als je het speelt.

Raffuhl wijzigde dit bericht 28-03-2008 12:30 (9%)

Kupke - R25RR22 Black Orc - Karak Azgal - No Win Scenario

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Raffuhl schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:32:
Ik denk dat je niet hoeft te verwachten dat je in de general beta komt tot misschien op z'n positiefst 1 week voor release ivm server stress testen. De meeste general beta testers die ik nu ben tegen gekomen komen namelijk uit de technical beta. Iedereen die daar bijdraagt aan bug reporting wordt bekeken en eventueel toegevoegd aan de general beta.
Slechte zaak dan. De meeste MMORPGs hebben open beta's die wel een maandje duren. 1 weekje stresstesten...nou dan heb ik weinig hoop voor een kwalitatief goede release.

Ik lees op de beta leak forums ook een hoop commentaar op de kleine wereld en lineaire wijze van spelen. Je kunt niet echt exploren naar wat ik lees. Geen doorgaande weg met uitstapjes de jungles in om te questen en mobs te mollen, maar op de doorgaande weg zelf allerlei mobcamps waar je je doorheen moet worstelen. Het heerlijke exploration gehalte van Wow (ontdekken van flightpaths enzo) zit er niet bij. Al heb je wel ernstig mooie vergezichten natuurlijk. De invisible wall is ook een downer. Wow loste dat op door het landschap als natuurlijke barriere te laten dienen.

Ik ga het spel zeker kopen, maar na alle hosanna komen toch ook duidelijk de minpuntjes naar voren.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Ik denk dat je de waarde van een open beta misschien wat overschat. Veel meer dan stresstresten en het verwijderen van bugs (die dan al lang bekend zijn) houdt het over het algemeen niet in. Veel mensen die in de open beta testen, zijn namelijk helemaal niet meer geinteresseerd inhet rapporteren van bugs, maar willen gewoon een stap voor zijn op de rest bij release.

Het voornaamste is hoedanook dat de technical en general-closed beta gewoon wel hun tijd krijgen. En daar zijn ze al heeeeel lang mee bezig. Ik denk dus dat dat wel goed komt. Ze hebben namelijk nu 10000 beta testers. Dat is al een behoorlijke test op zich voor een PvE en een PvP server.

Tja wat heet vrijheid. Ik heb er zelf nog geen last van gehad.

Neem deze area:

http://aoc.wikia.com/wiki/Image:Whitesandsislemap.jpg

Is een instance bereikbaar vanuit de eerste village. Je kunt gaan en staan waar je wil in dat gebied en het gebied zelf is al even groot als de gemiddelde instance in guild wars. En dit is pas een start gebied. Er zijn sowieso veel meer instances dan in WoW, (meer richting EQ2) wat het m.i. al aantrekkelijker maakt. Uiteindelijk zit je in gebieden met je mount, daar cross je niet binnen 5 minuten doorheen. Zeker de borderlands uiteindelijk niet.

Raffuhl wijzigde dit bericht 28-03-2008 13:15 (5%)

Funky vidi vici!

quote:
Raffuhl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:14:
Ik denk dat je de waarde van een open beta misschien wat overschat. Veel meer dan stresstresten en het verwijderen van bugs (die dan al lang bekend zijn) houdt het over het algemeen niet in. Veel mensen die in de open beta testen, zijn namelijk helemaal niet meer geinteresseerd inhet rapporteren van bugs, maar willen gewoon een stap voor zijn op de rest bij release.
Het gros van de mensen speelt juist om eventjes te proeven of ze het spel willen kopen. Wat dat betreft is een open beta een ideale 'trial' om heel veel mensen hooked te krijgen.

Een voorsprong op de rest krijgen lijkt me juist meer de mindset voor de closed beta testers. Vooral degenen die er later bijkomen zijn vaak de toekomstige hardcore spelers. Tenminste, dat is mijn ervaring geweest tijdens de closed beta van Horizons waar ik aan mee kon doen. Alles uitproberen, alle classes spelen, niet zozeer om bugs te vinden alswel om uit te vogelen welke 'het beste is' en hoe zo snel mogelijk te levellen. Want echt testen was ik niet tegengekomen. En dat mag ik zeggen aangezien het mijn beroep is ;)

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Hmm erg vreemde beredenering als je het mij vraagt ;) In closed beta wijzigen namelijk nog zoveel dingen dat het je dan al richten op alles uitproberen vrij zinloos is. Een closed beta is ook altijd een invite die behoorlijke tijd voor release wordt gedaan. Een open beta kun je vrijwel meteen instappen. Hardcore spelers komen naar mijn idee uit alle hoeken en gaten. Ik zou dus zeggen dat het precies andersom is. Maar let's agree to disagree! :D

Reg. datum: 09 juli 2004

Raffuhl bedankt voor de reactie.
Ik snap in ieder geval het idee erachter.

Dat systeem zit namelijk ook in PotBS.
Je kunt namelijk een schip aan een zijde helemaal aan gort schieten en dan gaat die sneller neer.
En bepaalde skills werken alleen aan de broadside of stern etc.

Wel goed in ieder geval om te horen dat de melee classes, niet alleen maar button bashen is.

Q6600@3Ghz, 4x 1GB 800Mhz DDR2, PNY 8800GTS 512MB, X-Fi XtremeGamer, LG 22", Vista Business 64-bit

---------------
Reg. datum: 25 juni 2003

quote:
There has been some talk about certain pre-order customers getting an early start, any official word on that yet?

Yes, that quite elegantly came out without us knowing it would, so I guess I can just as well confirm it here. All players who pre-order through selected retailers will be able to access the game three days prior to the retail launch (so 17th of May for US / Australia and 20th for Europe). This is great for us as it means we can stage the flood, somewhat. We will soon send out updated info to everyone in the community, as well as links to all the chains and countries where the offer is up.
Eu gaat dus nu officieel de 23e live. Maar heeft er Iemand al een winkeltje gevonden waar de EU Collectors Edition met zo'n download/3day headstart verkocht wordt?

-edit- Hier blijkbaar, maar da's nogal vage site in 't Noors. Zou toch graag zien wat ik bestel, in 't engels bij voorkeur. http://absoluttspill.no/c...,com_virtuemart/Itemid,1/

bstard wijzigde dit bericht 30-03-2008 12:37 (14%)

Reg. datum: 17 maart 2008

probeer...

www.dynabyte.nl?

---------------

quote:
Daar heb ik mijn pre order nu staan, maar niets over 3days headstart te vinden :(

tja, wie zijn die selected retailers. Het is wel eens bij MMO's voorgekomen dat je evengoed al kon inloggen voor de officiele live-datum. Dan was het een kwestie van enkel op tijd je copy in huis hebben. Misschien is dat heir ook wel het geval.

Trotse oom
Reg. datum: 13 januari 2005

De headstart maakt mij niet zo gek veel uit, als ik die ring en mount maar krijg :9

En die enorme box natuurlijk O+

Die mit Tranen säen, werden mit Freuden ernten. Sie gehen hin und weinen, und tragen edlen Samen, und kommen mit Freuden und bringen ihre Garben - Psalm CXXVI 5,6 | last.FM

Wazzaaaaap enzo

Ik ga dan de CE maar nemen, maandje spelen en bij mijn CE verzameling zetten :P Als MMO-verslaafde moet je natuurlijk elke MMO hebben geprobeerd :P

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Reg. datum: 17 maart 2008

quote:
bstard schreef op zondag 30 maart 2008 @ 13:49:
[...]

Daar heb ik mijn pre order nu staan, maar niets over 3days headstart te vinden :(
even gezocht op de dynabyte website en dan gezocht naar de CE (die heeft de 3-day headstart)

Klanten die hun Age of Conan Collectorsbox preorderen via de dynabyte website krijgen 72 uur voor de releasedatum een code om de killer rhino te activeren. Eidos zal via e-mail deze code toesturen. Deze actie is opgezet door Eidos. Het is belangrijk dat bij reservering een e-mailadres bekend is.

Losse timecards 60 dagen zijn beschikbaar deze kosten Euro 24,99. Inhoud Collectors edition: het spel (2 DVDs), bonusmateriaal (1 CD), soundtrack (1 CD), handleiding (128 paginas), artbook (124 paginas), 5 Buddy kaarten (10 dagen gratis trail), 30 dagen abonnement, exclusieve ingame content: 1 XP Ring, waardoor uw personage zich sneller ontwikkeld, exclusief muntstuk uit Hyboria en een kaart van Hyboria in een leren map.

In Age of Conan: Hyborian Adventures stapt u in een duistere barbaarse
wereld. In een wereld die gevuld is met wrede goden, mythische
schepselen, verloren beschavingen en een worstelend menselijk ras,
heeft de machtige barbaar definitief de troon als koning van Aquilonia
gegrepen. Maar het koninkrijk van Conan staat op de rand van chaos.

---------------

quote:
Psyblade schreef op maandag 31 maart 2008 @ 10:47:
[...]even gezocht op de dynabyte website en dan gezocht naar de CE (die heeft de 3-day headstart)..lapje tekst..
Niets dus over die download drie dagen headstart. Of zou die bij de Mount key zitten?
Reg. datum: 01 december 2000

Staat bij Dynabyte verwachte leverdatum 19-05-2008, Conan gaat de 23e? live, dan heb je m de 20e in huis als het goed is.
We gaan het wel zien, heb 'm iig ook gepreorderd.

Funky vidi vici!

Ik heb zojuist de CE besteld bij Dynabyte :)

MMORPG Addict
Reg. datum: 17 juni 2003

Ik heb er al best wat over gelezen en het ziet er allemaal veelbelovend uit. Dus ook de CE maar besteld :9

Hopelijk is het inderdaad zo vernieuwend als gepretendeerd wordt. Tegen de tijd dat de open beta komt of dat de game gold gaat zou het wel leuk zijn om een guild te vormen met GoT-ers als basis, voorzover die er nog niet is.

Warhammer Online (Burlok): lvl 3x Disciple of Khaine (active) | AoC (Aquilonia): lvl 80 Cimmerian Ranger (temporarily retired)

Reg. datum: 25 juni 2004

als je op zoek bent naar een Nederlandse guild ofzo, kijk dan op http://www.mmozone.nl/forum en scroll naar onder naar Gundermen :)

Dit forum bestaat uit een zeer hechte nederlandse groep die ontstaan is uit de community van SWG :)

Mh Hmph!
Reg. datum: 25 maart 2008

quote:
Tjukkie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:33:
als je op zoek bent naar een Nederlandse guild ofzo, kijk dan op http://www.mmozone.nl/forum en scroll naar onder naar Gundermen :)

Dit forum bestaat uit een zeer hechte nederlandse groep die ontstaan is uit de community van SWG :)
Wat is de gemiddelde leeftijd? En op welke server speelde jullie SWG? Ben altijd een beetje huiverig over het joinen van guilds waarvan ik vrij weinig weet ;)

Wel nice gedaan dat achtergrond verhaal! Jullie hebben mijn intresse gewekt d:)b

MMORPG Addict
Reg. datum: 17 juni 2003

quote:
dreekj3 schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 09:18:
[...]

Wat is de gemiddelde leeftijd? En op welke server speelde jullie SWG? Ben altijd een beetje huiverig over het joinen van guilds waarvan ik vrij weinig weet ;)

Wel nice gedaan dat achtergrond verhaal! Jullie hebben mijn intresse gewekt d:)b
Ik ga vanavond thuis ook gelijk kijken naar de guildsite. Voor wat betreft de gemiddelde leeftijd zegt me iets dat deze > 18 jaar zal liggen :P Hetgeen naar mijn mening altijd voldoende is om te waarborgen dat je geen WoW achtig babygedrag krijgt (spammen, ninjalooten, etc.).

Warhammer Online (Burlok): lvl 3x Disciple of Khaine (active) | AoC (Aquilonia): lvl 80 Cimmerian Ranger (temporarily retired)

!Dolf is rechtvaardig!

8)7 , ninja looten dat gebeurt dan ook elke raid minstens 2 keer in WoW.

AMD3500+ / X1900XT / A8N-E / 1024MBKingstone / 300GB Sata HDD.

quote:
Tjukkie schreef op maandag 31 maart 2008 @ 23:33:

Moet ik dan denken aan de Eclipse server? Liandri of heette het? De jongens van Forcefeedback?
Ik zag namelijk al wat bekende namen.

Ik speel ook nog steeds met de mensen die ik in SWG ontmoet heb. Echt een hechte club inmiddels. Ik denk ook dat mede daarom onze guild ook blijft bestaan, ondanks de meningsverschillen in de guild ooit en kiddies die af en toe onze guild binnen weten te sluipen. We fungeren al sinds 2004/2005 onder dezelfde guildnaam inmiddels. Best wel iets om trots op te zijn vind ik!

Reg. datum: 17 september 2006

Ik zal wel blind zijn hoor, maar ik kan alleen de normale versie (43 euro) en een 60 dagen game kaart vinden. Heeft iemand een directe link misschien? thanks.

---------------

quote:
JRM schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:15:
Ik zal wel blind zijn hoor, maar ik kan alleen de normale versie (43 euro) en een 60 dagen game kaart vinden. Heeft iemand een directe link misschien? thanks.
Sinds gistern staat ie er niet meer op. Maat van me zat met zelfde probleem als jij :(
Mh Hmph!
Reg. datum: 25 maart 2008

quote:
Raffuhl schreef op dinsdag 01 april 2008 @ 13:14:
[...]

Moet ik dan denken aan de Eclipse server? Liandri of heette het? De jongens van Forcefeedback?
Ik zag namelijk al wat bekende namen.

Ik speel ook nog steeds met de mensen die ik in SWG ontmoet heb. Echt een hechte club inmiddels. Ik denk ook dat mede daarom onze guild ook blijft bestaan, ondanks de meningsverschillen in de guild ooit en kiddies die af en toe onze guild binnen weten te sluipen. We fungeren al sinds 2004/2005 onder dezelfde guildnaam inmiddels. Best wel iets om trots op te zijn vind ik!
Spelen met mensen die je kent is altijd fijn. Speelde SWG en WoW met 2 fijne maats alleen ben ik die een beetje uit het oog geraakt sinds ze EVE gingen spelen ;(
Toch maar eens kijken of ik die kan opsnorren en lekker te maken voor Conan ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 50 51 52 53 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: