Reg. datum: 25 juni 2007
[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 juni 2007
Reg. datum: 03 februari 2006
Dat verliep prima en tot en met punt 8 ging het goed. Ik kan de usb zien en ik kan daar naar toe.
Echter, toen ik Etch 4.0 wilde installeren, verscheen de boodschap dat er geen ruimte meer was. Na
ongeveer 2500Kb stopt de download en verschijnt de boodschap get: write error: No space left on device
Ik heb ook geprobeerd de etch.tar file vanaf de HD1 naar de USB te kopieren, maar dat lukt ook niet en ik krijg dezelfde boodschap over gebrek aan ruimte.
Dit zie ik als ik het commando "dmesg" intik:
USB Mass Storage support registered.
Vendor: Kingston Model: DataTraveler 2.0 Rev: PMAP
Type: Direct-Access ANSI SCSI revision: 00
SCSI device sdc: 1953792 512-byte hdwr sectors (1000 MB)
sdc: Write Protect is off
sdc: Mode Sense: 23 00 00 00
sdc: assuming drive cache: write through
SCSI device sdc: 1953792 512-byte hdwr sectors (1000 MB)
sdc: Write Protect is off
sdc: Mode Sense: 23 00 00 00
sdc: assuming drive cache: write through
sdc: sdc1
Attached scsi removable disk sdc at scsi2, channel 0, id 0, lun 0
Attached scsi generic sg2 at scsi2, channel 0, id 0, lun 0, type 0
usb-storage: device scan complete
Bij "mount" zie ik het volgende:
/mnt/usb # mount
rootfs on / type rootfs (rw)
/dev/root on / type ext2 (rw)
proc on /proc type proc (rw,nodiratime)
/dev/loop0 on /sys/crfs type cramfs (ro)
/dev/sda2 on /mnt/HD_a2 type ext2 (rw)
/dev/sdb2 on /mnt/HD_b2 type ext2 (rw)
/dev/sda4 on /mnt/HD_a4 type ext2 (rw)
/dev/sdb4 on /mnt/HD_b4 type ext2 (rw)
none on /proc/bus/usb type usbfs (rw)
devpts on /dev/pts type devpts (rw)
Dat ziet er volgens de how-to goed uit, maar ik zit nu vast en kan niet verder.
Dus...help......svp......
ik weet nix, maar wil wel leren
Ik begrijp hieruit dat je op je nas een usb hub kunt aansluiten en daaraan zowel je printer als de USB key voor bv Debian kunt aansluiten? Heb je dan een speciale hub nodig of voldoet een normale USB hub.quote:...
Je kan een Debian chroot installeren op de CH3SNAS hierdoor kan je verschillende programma's installeren die normaal niet mogelijk zijn op deze NAS. Mocht je Debian op een van je schijven in de NAS zetten dan heeft dat als nadeel dat spindown niet meer werkt. Spindown schrijft namelijk een regel in je log, die veroorzaakt weer een spinup. Een oplossing hiervoor is om logging uit te zetten of naar /dev/null te schrijven. Een andere oplossing is om alles op een USB key te zetten. Nadeel is dat je dan geen printer meer kan aansluiten, maar dit is op te lossen d.m.v. een USB hub.
...
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa
Die geeft namelijk aan welke filesystems gemount zijn, hoe groot deze zijn en hoeveel ruimte gebruikt is.
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Ik had de toevoeging in het fun_plug script vergeten aan te passen, dat gaat uit van 1 disk en ik heb er 2, tja, ik was gewaarschuwd daar goed op te letten en ondanks mijn oplettendheid is dat toch misgegaan. Ik heb het fun_plug script aangepast en na een reboot is het kopieren wel gelukt.
Jaja, ik weet, domdomdom
deb http://ftp.de.debian.org/debian etch main contrib non-free
deb-src http://ftp.de.debian.org/debian etch main contrib non-free
deb http://ftp.nl.debian.org/debian etch main contrib non-free
Als ik vervolgens "root@CH3SNAS:/# apt-get update" doe, krijg ik allemaal Failures zoals deze:
Err http://ftp.nl.debian.org etch Release.gpg
Temporary failure resolving 'ftp.nl.debian.org'
W: Couldn't stat source package list http://ftp.nl.debian.org etch/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_etch_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
Ik krijg dus niet eens GPG errors. Ik zit hier nu als een aap naar een roestig horloge te kijken, maar zou niet weten wat ik hier mee moet doen om dit werkend te krijgen.
Kan iemand mij hiermee helpen ?
Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs.
Dit staat nu in etc/resolv.conf:
search wan
nameserver 192.168.1.102
Ja, ik ben een echte noob
Alvast bedankt
I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa
Reg. datum: 05 januari 2004
ik ben ook wel benieuwd hoe je dat doet want ik heb hetzelfde probleem als RDunoquote:TD-er schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 15:22:
Je hebt waarschijnlijk geen DNS-servers in /etc/resolv.conf staan.
Zou je kunnen zeggen hoe je de logging uitschakelt of deze naar /dev/null schrijft. Ik wil nl geen usb stick maar wel spindown van de schijven.quote:The_DoubleU schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 17:14:
Debian Chroot via USB op CH3SNAS.
Je kan een Debian chroot installeren op de CH3SNAS hierdoor kan je verschillende programma's installeren die normaal niet mogelijk zijn op deze NAS. Mocht je Debian op een van je schijven in de NAS zetten dan heeft dat als nadeel dat spindown niet meer werkt. Spindown schrijft namelijk een regel in je log, die veroorzaakt weer een spinup. Een oplossing hiervoor is om logging uit te zetten of naar /dev/null te schrijven. Een andere oplossing is om alles op een USB key te zetten. Nadeel is dat je dan geen printer meer kan aansluiten, maar dit is op te lossen d.m.v. een USB hub.
Dat heb ik erin gezet, maar zonder resultaat. Ook heb ik het IP van de router 192.168.1.1 erin gezet, maar dat lukte ook niet. Moet ik soms in mijn router een poort hiervoor openzetten ?
Reg. datum: 20 oktober 2006
Alles werkt! Maar toch een vraag:
Is het mogelijk om 1 gebruiker/groep verschillende rechten via FTP toe te kennen op verschillende folders (liefst via de admin pages)?
Bijvoorbeeld:
Groep1 of Gebruiker1 -> read only root & R/W Volume_1/FolderFTP
Groep2 of Gebruiker2 -> read only Volume_1/FolderFTP & R/W Volume_1/FolderFTP/Upload
Wat ik nu merk is dat elke aanpassing aan rechten de vorig ingestelde rechten overschrijft. Is dit te doen vanuit de admin-pages of evt. via fun-plug?
Reg. datum: 25 juni 2007
Reg. datum: 12 november 2000
Dat is niet nodig. Probeer eens het IP van je router in resolv.conf te zetten (hetzelfde IP als wat je te zien krijgt als default gateway (standaard gateway NL) als je ipconfig op je windows machine uitvoert.quote:RDuno schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 16:34:
Arethusa, ik ga ervan uit dat je met het modem IP het publieke IP-nr bedoeld.
Dat heb ik erin gezet, maar zonder resultaat. Ook heb ik het IP van de router 192.168.1.1 erin gezet, maar dat lukte ook niet. Moet ik soms in mijn router een poort hiervoor openzetten ?
Probeer dan eens te pingen naar dat ip adres: #ping 192.168.x.x bijv. Krijg je daar een reactie van?
Met welke text editor heb je resolv.conf bewerkt?
GenetiX wijzigde dit bericht 28-03-2008 18:52 (5%)
Forgive them, for they know not what they do
ik heb hetzelfde probleem als RDuno. Pingen naar mijn router geeft:quote:GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 18:51:
[...]
Dat is niet nodig. Probeer eens het IP van je router in resolv.conf te zetten (hetzelfde IP als wat je te zien krijgt als default gateway (standaard gateway NL) als je ipconfig op je windows machine uitvoert.
Probeer dan eens te pingen naar dat ip adres: #ping 192.168.x.x bijv. Krijg je daar een reactie van?
Met welke text editor heb je resolv.conf bewerkt?
64 bytes from 192.168.2.1: seq=45 ttl=254 time=1.455 ms
En als je bijvoorbeeld www.xs4all.nl pingt. Krijg je dan een ip adres te zien? Los van dat je geen reactie krijgt.quote:raven22 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 20:11:
[...]
ik heb hetzelfde probleem als RDuno. Pingen naar mijn router geeft:
64 bytes from 192.168.2.1: seq=45 ttl=254 time=1.455 ms
nu krijg ik:quote:GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 21:09:
[...]
En als je bijvoorbeeld www.xs4all.nl pingt. Krijg je dan een ip adres te zien? Los van dat je geen reactie krijgt.
PING www.xs4all.nl (194.109.6.92): 56 data bytes
--- www.xs4all.nl ping statistics ---
10 packets transmitted, 0 packets received, 100% packet loss
Ik denk eerder dat het probleem ergens anders aan ligt. Ik ben verder gegaan met jouw stappenplan (die update doe ik later wel dacht ik) en bij stap 17 werkt de apt-get ook niet goed. Hier krijg ik de volgende melding:
root@CH3SNAS:/# apt-get install ssh
Reading package lists... Done
Building dependency tree... Done
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.ie.debian.org etch/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.ie.debian.org_debian_dists_etch_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Couldn't find package ssh
Ik hoop dat je er wat aan hebt?
# apt-get update
# apt-get dist-upgrade
Daarna pas # apt-get install ssh
Als dat niet werkt is er waarschijnlijk iets aan de hand met je sources list. De standaard server in Ierland in de etch distri is niet altijd even betrouwbaar.
Pas het bestand "sources.list" aan in /etc/apt/
Vervang de bestaande regel door de volgende:
"deb ftp://ftp.nl.debian.org/debian stable main contrib non-free"
En save.
GenetiX wijzigde dit bericht 28-03-2008 22:48 (38%)
Helaas hetzelfde resultaat:
root@CH3SNAS:/# apt-get update
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable Release.gpg
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/Release.gpg Temporary failure resolving 'ftp.nl.debian.org'
Reading package lists... Done
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/main Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_main_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/contrib Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_contrib_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: Couldn't stat source package list ftp://ftp.nl.debian.org stable/non-free Packages (/var/lib/apt/lists/ftp.nl.debian.org_debian_dists_stable_non-free_binary-arm_Packages) - stat (2 No such file or directory)
W: You may want to run apt-get update to correct these problems
E: Some index files failed to download, they have been ignored, or old ones used instead.
Nog meer ideeen?
Heb je trouwens al # apt-get -f clean geprobeerd?
GenetiX wijzigde dit bericht 29-03-2008 09:55 (7%)
root@CH3SNAS:/# apt-get -f clean
root@CH3SNAS:/# apt-get update
Err ftp://ftp.nl.debian.org stable Release.gpg
Failed to fetch ftp://ftp.nl.debian.org/debian/dists/stable/Release.gpg
enz enz enz
Het probleem is ontstaan nadat ik de image heb aangemaakt en de originele etch folder heb verwijderd. De eerste keer updaten in jouw stappenplan bij punt 6 werkte zonder problemen. Misschien gaat er iets niet goed bij het creeeren en terugzetten van de image. Als ik die stap oversla krijg ik dan later problemen?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.