Reg. datum: 03 september 2007
Nokia N95 (8GB) - Deel 9
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 161 162 163 164 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 46
Klinkt bekend. Ik had ook major troubles met NSU, terwijl het prima gewerkt heeft en de rest van de PC Suite ook prima zijn ding deed. Kijk eens in de system properties. Heb je toevallig een uitroeptekentje staan bij de Nokia USB COM-device? Wat bij mij uiteindelijk DE truuk was weet ik nog steeds niet, maar ik heb iig handmatig de COM-poort veranderd, en een ander kabeltje (een plain simple USB-kabeltje) gebruikt.quote:friendlyfiend schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:02:
Heel apart. Zal ik even updaten naar de nieuwste firmware, vindt de nokia software updater mijn telefoon niet ?! Terwijl er bij de vorige updates niks aan de hand was... Ik heb hem gewoon verbonden via de kabel en dan pc suite. Net als altijd....
Iemand suggesties of hetzelfde probleem?
Je kunt anders nog proberen om de Connectivity drivers opnieuw te installeren. Let op: je moet dan zowel de drivers als de "PC connectivity suite" ofzo uninstalleren.
Bloated gas factory
Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!
Reg. datum: 30 april 2003
Mjah had het zelf ook, kheb alles geprobeerd. Alleen driver en toen NSU, alleen NSU, alles door elkaar, met en zonder reboots etc. Niets werkt. Toen maar alles op de laptop geinstalleerd en daar werkte het meteen perfect. Om 1 of andere reden vind NSU m'n desktop PC niet leuk 
Dat van MyNokia kun je je voor afmelden, d'r is een MyNokia prog onder Toepassingen.quote:B1G_T schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:17:
[...]
Same here. Zat gewoon te wachten om een excuus te krijgen voor een schone install.
Maar toch even een lijstje met veranderingen.
Plus/min punten van de update :
+ GPS krijgt sneller een fix ( meestal binnen 5 seconden ).
+ GPS werkt in huizen/flats.
+ Vodafone Internet heeft bij mij weer 100~150KBps Download ( ik had met v20 maar 1~10).
+ Het programma zoekopdrachten start veel sneller op. ( duurde eerst soms wel een minuut)
- Ik krijg nu elke dag smsjes van MyNokia terwijl ik mij hier niet voor had aangemeld.
Ik test dit allemaal terwijl ik deze programa's op de achtergrond heb draaien :
Rotateme V2.2 , Advanced Phone Lock.
*edit* Mijn ervaringen even op een rijtje gezet, leest wat makkelijker.
Geprobeerd, maar werkt niet echt. Snap het gewoon niet. De logica mist hiervan helemaal, volgens mij....quote:Fuzzillogic schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:11:
[...]
Klinkt bekend. Ik had ook major troubles met NSU, terwijl het prima gewerkt heeft en de rest van de PC Suite ook prima zijn ding deed. Kijk eens in de system properties. Heb je toevallig een uitroeptekentje staan bij de Nokia USB COM-device? Wat bij mij uiteindelijk DE truuk was weet ik nog steeds niet, maar ik heb iig handmatig de COM-poort veranderd, en een ander kabeltje (een plain simple USB-kabeltje) gebruikt.
Je kunt anders nog proberen om de Connectivity drivers opnieuw te installeren. Let op: je moet dan zowel de drivers als de "PC connectivity suite" ofzo uninstalleren.
Bloated gas factory
Ach, anders schaf ik maar een nieuwe pc aan.
Iemand nog andere opties?
Reg. datum: 19 april 2007
Ik zie een aantal mensen ook al melding maken van het feit dat zij een veel snellere GPS fix hebben. Ik kan alleen niet vinden wat er gedaan is met de nieuwe firmware waardoor deze fix zoveel sneller is. Ik krijg nu zelfs in huis een fix, iets waar ik buiten vaak een halve minuut op moest wachten. Zit ik in de auto dan heb ik binnen 5 seconden inmiddels ook een fix.
Wat ik me dus afvraag is of ik kan verwachten dat ze de performance van de interne GPS nog zullen/kunnen verbeteren in de toekomst. Want ik was eerst niet echt te spreken over de algemene werking, maar kan me nu veel beter voorstellen dat je hier echt mee wil gaan spelen (bijvoorbeeld als serieuze vervangen van mijn externe bluetooth muis in de auto/voor gebruik in combinatie met SportsTracker tijdens het mountainbiken).
Misschien is er iemand die hier een zinvolle voorspelling over kan doen. Voor de rest; de GPS fix is echt veel sneller!

Wat ik me dus afvraag is of ik kan verwachten dat ze de performance van de interne GPS nog zullen/kunnen verbeteren in de toekomst. Want ik was eerst niet echt te spreken over de algemene werking, maar kan me nu veel beter voorstellen dat je hier echt mee wil gaan spelen (bijvoorbeeld als serieuze vervangen van mijn externe bluetooth muis in de auto/voor gebruik in combinatie met SportsTracker tijdens het mountainbiken).
Misschien is er iemand die hier een zinvolle voorspelling over kan doen. Voor de rest; de GPS fix is echt veel sneller!
@SJFVANDERHOOFT,
Ook ik merk een veel snellere fix met nieuwe FW, en dat met slider altijd gesloten.
Ik zal eens in de gaten houden hoeveel satelieten hij nu heeft in gesloten toestand daar ik met FW20 er zo rond de 6 a 7 had.
Wellicht hebben ze de werking van de A-GPS verbeterd?
Dat is het enige logische wat ik bedenken kan aangezien we allemaal weten dat de GPS chip in de N95 nou niet 1 van de beste is en op errug onhandige plek zit.
Ook ik merk een veel snellere fix met nieuwe FW, en dat met slider altijd gesloten.
Ik zal eens in de gaten houden hoeveel satelieten hij nu heeft in gesloten toestand daar ik met FW20 er zo rond de 6 a 7 had.
Wellicht hebben ze de werking van de A-GPS verbeterd?
Dat is het enige logische wat ik bedenken kan aangezien we allemaal weten dat de GPS chip in de N95 nou niet 1 van de beste is en op errug onhandige plek zit.
De chip is misshcien niet zo geweldig.. en de fix tijd verbeterd met AGPS
Maar ik heb me altijd wel evrbaast over het vele commentaar... Met fw11 en Routee 66 v7... Kon ik gewoon lekker navigeren. En dat was het doel van dat ding...
En ja nu is die helemaal geweldig. Vaak velen malen sneller dan de tomtom van me broer met een coldfix.
Ds zonder externe gps kon je altijd al er wel mee werken vond ik... SJFVANDERHOOFT hoezo wil je erover een voorspelling? Zeker zals die nu is kan je hem perfect gebruiken voor je doeleinden.
Maar ik heb me altijd wel evrbaast over het vele commentaar... Met fw11 en Routee 66 v7... Kon ik gewoon lekker navigeren. En dat was het doel van dat ding...
En ja nu is die helemaal geweldig. Vaak velen malen sneller dan de tomtom van me broer met een coldfix.
Ds zonder externe gps kon je altijd al er wel mee werken vond ik... SJFVANDERHOOFT hoezo wil je erover een voorspelling? Zeker zals die nu is kan je hem perfect gebruiken voor je doeleinden.
@Mau_Maus: Een voorspelling, omdat ik geinteresseerd ben in het feit of je deze GPS chip dus softwarematig kunt verbeteren in de toekomst. Dat zou (in mijn beleving) namelijk ook betekenen dat losse bluetooth GPS ontvangers met een "simpele" update veel beter zouden werken.
Ik vraag me dus gewoon af of Nokia in de toekomst de werking nog verder kan optimaliseren. Als dat kan, vraag ik me oprecht af waarom andere producenten van losse GPS ontvangers dat niet eerder hebben gedaan...
Tevens: nu de fix veel sneller is en ook op minder voor de hand liggende locaties snel voor de hand, kun je je telefoon dus ook veel beter gebruiken. Ik wilde graag icm SportsTracker bijhouden waar ik had gefietst, maar dat was dus vaak een lastige opgave. Dat is nu in ieder geval echt véél beter!
Ik vraag me dus gewoon af of Nokia in de toekomst de werking nog verder kan optimaliseren. Als dat kan, vraag ik me oprecht af waarom andere producenten van losse GPS ontvangers dat niet eerder hebben gedaan...
Tevens: nu de fix veel sneller is en ook op minder voor de hand liggende locaties snel voor de hand, kun je je telefoon dus ook veel beter gebruiken. Ik wilde graag icm SportsTracker bijhouden waar ik had gefietst, maar dat was dus vaak een lastige opgave. Dat is nu in ieder geval echt véél beter!
Ok op die manier...quote:SJFVANDERHOOFT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:05:
@Mau_Maus: Een voorspelling, omdat ik geinteresseerd ben in het feit of je deze GPS chip dus softwarematig kunt verbeteren in de toekomst. Dat zou (in mijn beleving) namelijk ook betekenen dat losse bluetooth GPS ontvangers met een "simpele" update veel beter zouden werken.
Ik denk dat losse gps-en, beter van de lopende band afkomen, dan toen met de nokia... Ten eerste omdat dit de eerste nokia was met gps... Dus veel ervaring was er niet mee... Ik denk ook dat softwarematig slechts een kleingedeelte geoptimaliseert kan worden. En dat nu vooral verbetering is gekomen in de manier hoe AGPS wordt afgehandeld in het toestel. En aangezien losse externe gps-en geen internet connectie hebben, zal dat minder nodig zijn. En misschien is het ook zo dat externe gps geen interne fw hebben? Dat alles ligt aan de hand van hoe een TomTom die informatie extract van het apparaat. Maar goed dat weet ik niet.
Nou ben ik misschien een uitzondering, maar met de vorige FW kreeg ik ook binnenshuis al een fix op de GPS.
Iets anders, ik gebruikte altijd het Theme Brushed Metal. Nu was ik de installatie daarvan kwijt, dus ik dacht effe opnieuw downloaden, maar het theme is gewijzigd, nu met allerlei blauwe highlights en geen streepjes meer als batterij indicator maar een blauwe balk. Vraag is, heeft iemand hier de install van de ouwe versie nog, waar de batterij indicator nog gewoon streepjes zijn?
Iets anders, ik gebruikte altijd het Theme Brushed Metal. Nu was ik de installatie daarvan kwijt, dus ik dacht effe opnieuw downloaden, maar het theme is gewijzigd, nu met allerlei blauwe highlights en geen streepjes meer als batterij indicator maar een blauwe balk. Vraag is, heeft iemand hier de install van de ouwe versie nog, waar de batterij indicator nog gewoon streepjes zijn?
Reg. datum: 25 juni 2006
Reg. datum: 25 juni 2006
met de nieuwste software kan ik nu ook filmpjes op youtube bekijken, maar ik wil ook filmpjes op andere sites bekijken zoals op petrolhead.nl en dat lukt niet.
Bestaan daar programma's voor ?
Neequote:deneef schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:27:
met de nieuwste software kan ik nu ook filmpjes op youtube bekijken, maar ik wil ook filmpjes op andere sites bekijken zoals op petrolhead.nl en dat lukt niet.
hmmm zit ie hier bij?:quote:Dandelion schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:19:
Nou ben ik misschien een uitzondering, maar met de vorige FW kreeg ik ook binnenshuis al een fix op de GPS.
http://mosh.nokia.com/tag/brushed
Mau_Maus wijzigde dit bericht 28-03-2008 14:00 (17%)
ik geloof het wel! Thanksquote:Mau_Maus schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:48:
[...]
hmmm zit ie hier bij?:
http://mosh.nokia.com/tag/brushed
Dandelion wijzigde dit bericht 28-03-2008 14:38 (4%)
Ik wil ook graag mijn firmware updaten.
Maar zodra ik de Software Updater installeer, en deze wil starten krijg ik de melding dat bepaalde onderdelen missen. Dit, terwijl ik de complete PC-Suite wel heb geïnstalleerd, en de drivers.
(Kan ook wel gewoon bestanden e.d overzetten en synchroniseren. naar mijn telefoon).
Komt dit door Windows Vista? (Op mijn 'oude' XP Laptop had ik hier namelijk geen probleem mee.
Maar zodra ik de Software Updater installeer, en deze wil starten krijg ik de melding dat bepaalde onderdelen missen. Dit, terwijl ik de complete PC-Suite wel heb geïnstalleerd, en de drivers.
(Kan ook wel gewoon bestanden e.d overzetten en synchroniseren. naar mijn telefoon).
Komt dit door Windows Vista? (Op mijn 'oude' XP Laptop had ik hier namelijk geen probleem mee.
Fc Twente: "Hartverwarmend was de ereronde van de thuisclub, die bij de aftocht werd bedolven onder onvoorwaardelijke liefde."
Ik heb dat ook gehad, was bij mij geloof ik als ik de software update wilde uitvoeren vanuit PC suite. Je kunt de software updater ook uitvoeren vanuit "Start", toen deed hij het bij mij wel! Succesquote:Robbie T schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:02:
Ik wil ook graag mijn firmware updaten.
Helaas, dit werkt ook niet bij mij. Ook niet als ik de installatie in compatibiliteitsmodus uitvoer.quote:SJFVANDERHOOFT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 10:42:
[...]
Ik heb dat ook gehad, was bij mij geloof ik als ik de software update wilde uitvoeren vanuit PC suite. Je kunt de software updater ook uitvoeren vanuit "Start", toen deed hij het bij mij wel! Succes
Fc Twente: "Hartverwarmend was de ereronde van de thuisclub, die bij de aftocht werd bedolven onder onvoorwaardelijke liefde."
Reg. datum: 23 december 2005
Reg. datum: 23 december 2005
is het mogelijk om de firmware up te daten zodat die Nederlandse menu's heeft.
toestel heeft geen Nederlandse menu's, wel de andere talen zoals Engels, Duits,Frans,....
Of bestaat er nog iets anders dat je wel Ned. krijgt
toestel heeft geen Nederlandse menu's, wel de andere talen zoals Engels, Duits,Frans,....
Ja productcode veranderen... Ben je dat nog nergens tegen gekomen dan? Maar hoe dat gedaan wordt, mag toch niet besproken worden hier.quote:M3 SMGII schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 16:25:
is het mogelijk om de firmware up te daten zodat die Nederlandse menu's heeft.
Reg. datum: 11 april 2007
Reg. datum: 11 april 2007
bestaat er ook een programma om cams open te krijgen ?op de pc gaan ze open met java maar op de n95 niet.iemand ervaring hiermee?
Wat bedoel je met 'cams open te krijgen'? 
CliniClowns || KIKA || Bart Foundation || KWF || Slotje.com
Reg. datum: 08 april 2005
Hallo!
Ik zit met een probleem dat is namelijk, ik heb vandaag de nieuwe FW update voor de N95 uitgevoert, maar nu probeer ik mijn ''willekeurige zowel R66 als Nokia Maps" navigatie aan de praat te krijgen, maar ik heb de indruk dat die GPS geen ene kick geeft? Af en toe zie ik bij sattellietstatus een lege balk met een een cijfer ervoor en na een paar seconder verdwijnt ie weer en dan staat er (geen satellietgegev. beschikbaar)
Ik ben er al bijna de heledag mee bezig en ik hoop dat jullie mij hieruit kan helpen..
Dankjewel!!
Ik zit met een probleem dat is namelijk, ik heb vandaag de nieuwe FW update voor de N95 uitgevoert, maar nu probeer ik mijn ''willekeurige zowel R66 als Nokia Maps" navigatie aan de praat te krijgen, maar ik heb de indruk dat die GPS geen ene kick geeft? Af en toe zie ik bij sattellietstatus een lege balk met een een cijfer ervoor en na een paar seconder verdwijnt ie weer en dan staat er (geen satellietgegev. beschikbaar)
Ik ben er al bijna de heledag mee bezig en ik hoop dat jullie mij hieruit kan helpen..
Dankjewel!!
je hebt de standaard aanpak gebruikt? Open geschoven, buiten, openlucht, stil staan en 5 minuten gewacht?quote:IrFaN schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 18:08:
maar ik heb de indruk dat die GPS geen ene kick geeft? Af en toe zie ik bij sattellietstatus een lege balk met een een cijfer ervoor en na een paar seconder verdwijnt ie weer en dan staat er (geen satellietgegev. beschikbaar)
Dandelion wijzigde dit bericht 29-03-2008 21:17 (26%)
Idd, Ik was in de middag wel even naar buiten, zeker 2 uurtjes lang heb hem ook zolang mogelijk geprobeerd verbinding te laten maken, maar ik stond niet stil?? Maar zoals ik las hebben sommige mensen een fix binnen 20 sec? Waarom duurt het bij mij zo lang dan? Of is dat eenmalig
Wat een shitzooi is dit joh
Wat een shitzooi is dit joh
quote:Dandelion schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 21:16:
[...]
je hebt de standaard aanpak gebruikt? Open geschoven, buiten, openlucht, stil staan en 5 minuten gewacht?
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 161 162 163 164 last