[iPhone & iPod touch SDK] Ervaringen & Discussie
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 111
Reg. datum: 07 juni 2004
Hij heeft nu ook interface builder, gelijk maar even testenquote:MrAcid schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:15:
Voor de liefhebber: er is een nieuwe versie van de SDK vrijgegeven.
Onderaan deze pagina: http://developer.apple.com/iphone/program/
Lees dat hij nog niet helemaal af is, maar ik kan nu tenminste makkelijk iets op het scherm krijgen als objective-C beginneling.
Dubbelpost, maar het is alweer zolang geleden.
Maar wat ik even wilde melden is dat de nieuwe SDK (beta 3) online staat, hij heeft wat bugfixes gekregen wat ook wel hard nodig was, maar wat er is gefixed staat er niet bij en ik heb geen tijd meer om het nog even te proberen.
Maar wat ik even wilde melden is dat de nieuwe SDK (beta 3) online staat, hij heeft wat bugfixes gekregen wat ook wel hard nodig was, maar wat er is gefixed staat er niet bij en ik heb geen tijd meer om het nog even te proberen.
Ik ben ook maar even opgehouden met die beta's van ze
Vorige week nog de 1.2 GB aan beta 2 gedownload, dan kan ik deze week zeker weer opnieuw beginnen?
Ik wacht wel lekker tot hij officieel uit is.
Edit: Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat ze hem zo vaak updaten, maar wat ik wel vervelend vind is dat je dan elke keer de hele SDK opnieuw moet downloaden. Daar hadden ze best een incremental update voor kunnen maken.
Ik wacht wel lekker tot hij officieel uit is.
Edit: Ik vind het trouwens helemaal niet erg dat ze hem zo vaak updaten, maar wat ik wel vervelend vind is dat je dan elke keer de hele SDK opnieuw moet downloaden. Daar hadden ze best een incremental update voor kunnen maken.
GekkePrutser wijzigde dit bericht 14-04-2008 12:25 (36%)
Nieuwe versie met OpenGL ES support gereleased, dus het wordt echt interessant 
Reg. datum: 25 april 2006
Reg. datum: 25 april 2006
Heb totaal geen verstand van de sdk of programmeren hoe dan ook maar vroeg me toch iets af.
Ik heb zowat alles op de iphone kunnen zetten zodat de pc eigenlijk niet meer aan moet, enkel een ding mis ik nog: Steam Friends. Is het op een of andere manier mogelijk hier een app voor te maken en hoe ga je dan best te werk?
Ik heb zowat alles op de iphone kunnen zetten zodat de pc eigenlijk niet meer aan moet, enkel een ding mis ik nog: Steam Friends. Is het op een of andere manier mogelijk hier een app voor te maken en hoe ga je dan best te werk?
Themnuts Dot Be Worklog -=Viva La Vida Verde=-
De iPhone SDK is nu officiëel uit! Ik kreeg een email dat ik mag dokken en dan krijg ik de volledige versie (met dus de mogelijkheid om software op mijn eigen telefoon te draaien). Ik heb de startpost aangepast.
Ik weet alleen niet of ik het ga doen, ik werd eerlijk gezegd al die beta's die je steeds (volledig) moest downloaden erg zat dus ik heb het helemaal opgegeven. Voorlopig ga ik eerst op vakantie. Daarna ga ik er wel naar kijken.
Zijn er anderen hier die wel al actief aan het programmeren zijn?
Ik weet alleen niet of ik het ga doen, ik werd eerlijk gezegd al die beta's die je steeds (volledig) moest downloaden erg zat dus ik heb het helemaal opgegeven. Voorlopig ga ik eerst op vakantie. Daarna ga ik er wel naar kijken.
Zijn er anderen hier die wel al actief aan het programmeren zijn?
GekkePrutser wijzigde dit bericht 16-07-2008 10:41 (9%)
Reg. datum: 20 september 2001
Reg. datum: 20 september 2001
even mezelf situeren: heb een beetje ervaring met programmeren in PHP/Mysql/.NET en heb vroeger ook nog in Java geprogrammeerd, en vraag me nu hoe groot de leercurve is om hiermee aan de slag te gaan?
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
nou ... heb de sdk gedownload en geinstalleerd op mijn hackintosh ... vanavond ff wat probeersels doen. Heb nu een touch ... wil wel naar de iphone ... als ik de iphone heb, dan ga ik gewoon mijn touch jailbraiken en kan ik die als test unit gebruiken 
Flickr, Canon 40D / Sigma 24-70mm f2.8 / Speedlite 430EX / Sigma 50-150 f2.8
Zijn er al mensen toegelaten tot de Developer Program? Hoe lang heeft dat geduurd voor je toegelaten werd? Vanmiddag is er een aanvraag gedaan, ben erg benieuwd. 
Overigens verdienen sommige developers erg goed via de App Store.
Overigens verdienen sommige developers erg goed via de App Store.
daniëlpunt wijzigde dit bericht 01-08-2008 20:21 (29%)
Ik ben inmiddels developer, sinds 14 juli volgens mij. Maar was vandaag bezig met alles instellen en heb het alweer gesloopt, had per ongeluk m'n private key weggegooid en moest dus een nieuw certificaat aanmaken. Alleen daar ging het mis, de oude is verwijderd en de nieuwe aangemaakt, alleen die is nu opeens half verwijderd, waardoor ik hem niet kan gebruiken, maar ook geen nieuwe meer aan kan maken. Zag aan het eind dat er ook een user guide beschikbaar is, dus als je nog moet beginnen zou ik die gebruiken, bespaart een hoop moeite.
Reg. datum: 04 maart 2004
Hangt een beetje van je ervaring af. Apple (volgens mij dus ook de iPhone) gebruikt Objective-C als taal. Belangrijk is om C te kennen en daarna hoe Objective-C zo ongeveer werkt (Objective-C is een superset van ANSI C). Ik ben nu zelf mijn Objective-C in Cocoa aan het bijleren en dat valt persoonlijk erg mee. Ik heb dan ook vooral ervaring met Java, PHP en C. Je zult heel veel de documentatie aan het raadplegen zijn (voor alle klassen en zo) maar vooral Objective-C vind ik makkelijk in elkaar stekenquote:Robbeke schreef op maandag 21 juli 2008 @ 17:22:
even mezelf situeren: heb een beetje ervaring met programmeren in PHP/Mysql/.NET en heb vroeger ook nog in Java geprogrammeerd, en vraag me nu hoe groot de leercurve is om hiermee aan de slag te gaan?
Als je al C kennis hebt, en Cocoa en Objective-C wilt leren, is het boek "Cocoa Programming for Mac OS X" van Aaron Hillegaas een echte aanrader. Ik ben daar nu ook mee bezig, en ik vind dat het boek het erg goed uitlegt allemaal.
Het is wel, zoals de titel al doet vermoeden, voor Mac OS X programmeren, maar programmeren voor de iPhone is niet zo heel veel anders. Het is in ieder geval een zeer goede basis.
Het is wel, zoals de titel al doet vermoeden, voor Mac OS X programmeren, maar programmeren voor de iPhone is niet zo heel veel anders. Het is in ieder geval een zeer goede basis.
zojuist ook besteldquote:XiN-eViL schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:49:
Als je al C kennis hebt, en Cocoa en Objective-C wilt leren, is het boek "Cocoa Programming for Mac OS X" van Aaron Hillegaas een echte aanrader. Ik ben daar nu ook mee bezig, en ik vind dat het boek het erg goed uitlegt allemal.
Heb ik ookquote:XiN-eViL schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 11:49:
Als je al C kennis hebt, en Cocoa en Objective-C wilt leren, is het boek "Cocoa Programming for Mac OS X" van Aaron Hillegaas een echte aanrader. Ik ben daar nu ook mee bezig, en ik vind dat het boek het erg goed uitlegt allemaal.
Overigens vind ik dat GUI builden met de interface echt geniaal. Zoveel beter/makkelijker dan GUI's maken in java.
Arcanedevil wijzigde dit bericht 03-08-2008 13:45 (13%)
Hip.. mijn bedrijf wil ook apps gaan maken voor de iphone. Misschien kan ik dat boek dan wel declareren 
Ook leuk: iPhone Dev Camp komt naar Nederland 30 augustus 2008
Ook leuk: iPhone Dev Camp komt naar Nederland 30 augustus 2008
psychonikeo wijzigde dit bericht 04-08-2008 19:19 (13%)
Wie van jullie cracks gaat een app bouwen die je background kleur van de springboard wijzigt van zwart naar wit.
Of bestaat deze app al?
Of bestaat deze app al?
Reg. datum: 21 juli 2008
Reg. datum: 21 juli 2008
Ja, Winterboard. Maar die kan je alleen downloaden via Cydia (jailbroken dus)
Zamourake wijzigde dit bericht 06-08-2008 14:59 (8%)
bedankt Sjit, wil niet jailbreaken, maar vind een witte achtergrond beter passen bij mij white.quote:Zamourake schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 14:59:
Ja, Summerboard. Maar die kan je alleen downloaden via Cydia (jailbreaked dus)
Je kan toch ook achtergrond afbeeldingen instellen bij een iphone??quote:manuevg77 schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 15:00:
[...]
bedankt Sjit, wil niet jailbreaken, maar vind een witte achtergrond beter passen bij mij white.
Maar niet van je springboard. Alleen de achtergrond die je in de standy modus ziet.
ah ok, dat is wel jammer.
Ik ben met iphone sdk aan het spelen geweest en eerste programmatje gemaakt (volgens een howto die beetje uitlegt hoe alles werkt)
mag je via de appstore ook (betaalde) software uitbrengen als je geen bedrijf bent? erg leuk dat je die 99$ moet betalen maar dan moet je het wel weer terug kunnen zien he
Ik ben met iphone sdk aan het spelen geweest en eerste programmatje gemaakt (volgens een howto die beetje uitlegt hoe alles werkt)
mag je via de appstore ook (betaalde) software uitbrengen als je geen bedrijf bent? erg leuk dat je die 99$ moet betalen maar dan moet je het wel weer terug kunnen zien he
Martink wijzigde dit bericht 09-08-2008 18:00 (86%)
Howto's mogen toch helemaal niet vanwege de NDA?quote:Martink schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:57:
offtopic:
Linkje?
Linkje?
je mag toch ook gewoon als particulier inschrijvne?quote:Martink schreef op zaterdag 09 augustus 2008 @ 17:57:
Alle extra inkomsten moet je opgeven bij de belastingdienst en verder is er niets wat je ervan kan weerhouden om een leuke app te makenquote:psychonikeo schreef op zondag 10 augustus 2008 @ 03:17:
[...]
je mag toch ook gewoon als particulier inschrijvne?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 last