Hoofdcategorieën
Topicacties

[PS3/360] GOTSent, MKV naar MP4 converter

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

Reageer Nieuw Topic
quote:
Mr.MarQuez schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:40:
[...]

dit probleem heb ik ook nog steeds met 1 bestand, de nieuwe versie van mencoder heeft dit ook niet doen oplossen.. is gewoon dts audio dus zou toch geen probleem moeten zijn, waar zou dat aan liggen?

en dan nog een vraagje als ik de mpeg file op pc probeer af te spelen met wmp11 of vlc krijg ik geen geluid, de mkv doet het wel gewoon.. op ps3 doet hij het perfect (gestreamd).
Misschien geen dts decoder in je geluidskaart?

Bij mij werkte het updaten van de memcoder trouwens. 8)

Ik probeer nu een andere MKV om te zetten en daar krijg ik de volgende foutmelding te zien:
quote:
Error during audio extraction. Temp files not deleted.
Hierna crashed hij.

Evil Hobbit wijzigde dit bericht 20-03-2008 21:45 (13%)

Reg. datum: 18 februari 2004

Tof tooltje, aangezien me laptop 1080P net niet trekt maar 720P wel, kan ik deze mooi gebruiken om 1080P films naar PS3 formaat om te zetten, thanks :D

Cpu: Intel Core 2 Duo E6600- Ram: 2 Gb Corsair pc4300 dual channel - GFX: MSI Nvidia Geforce 7900GTO 512 MB - Dvd writer: NEC7371A DL - 2x samsung spinpoint 250 gb S-ata - Coolermaster IGreen power 500 watt - Zalman CNPS9500

Leedbek

quote:
[...]

dit probleem heb ik ook nog steeds met 1 bestand, de nieuwe versie van mencoder heeft dit ook niet doen oplossen.. is gewoon dts audio dus zou toch geen probleem moeten zijn, waar zou dat aan liggen?
Ik heb hetzelfde probleem, geen audio, ook niet met de nieuwe versie van mencoder. Ik krijg overigens nog steeds dezelfde foutmeldingen: ERROR: scr 3.118, dts 3.036, pts 3.078 enz. tijdens het encoderen, weet niet of dat van belang is.

Leedbek Luuk - Lekker chillen, je weet toch!

quote:
Evil Hobbit schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 21:33:misschien geen dts decoder in je geluidskaart?
ik denk dat dat niet het probleem is want als ik de mkv met vlc afspeel dan heb ik wel gewoon geluid, zowel met dts als ac3 als codec in de mkv. maar na omzetten naar mpeg met de tool krijg ik bij afspelen via wmp 11 geen geluid. bij vlc stopt hij altijd na paar seconden met afspelen maar geeft hij wel geluid in die paar seconden.
quote:
Luuk-Online schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 22:28:
[...]Ik krijg overigens nog steeds dezelfde foutmeldingen: ERROR: scr 3.118, dts 3.036, pts 3.078 enz. tijdens het encoderen, weet niet of dat van belang is.
bij het omzetten heb ik verder niet op de foutmeldingen gelet aangezien dat niet nodig was.

Mr.MarQuez wijzigde dit bericht 20-03-2008 23:40 (27%)

quote:
[...]

en dan nog een vraagje als ik de mpeg file op pc probeer af te spelen met wmp11 of vlc krijg ik geen geluid, de mkv doet het wel gewoon.. op ps3 doet hij het perfect (gestreamd).
DTS zou gewoon via de ac3tools en aften naar 5.1 ac3 moeten worden omgezet. Kan je zien of er tijdens conversie wel een ac3 wordt aangemaakt ?

Die error scr.. dts .. pts.. zijn gewoon te ignoren.

b.t.w. Nu ook PS3 netjes lange Divx/Xvid gaat doen.. willen jullie ook 2 pass Xvid/divx encoding hebben ?
(volgens mij doet de 360 alleen niet hoger dan 720p divx/xvid.. kan iemand dat verifieren ?)

Sentry23 wijzigde dit bericht 21-03-2008 09:42 (16%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
Sentry23 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 15:59:
[...]

Yep.. Ik krijg andere splitters niet betrouwbaar aan de gang, dus dan moet ik het zelf maar doen ;)
(eerste tests met lomp knippen en plakken, en gewoon een goeie header er voor zetten zijn trouwens best aardig..) 't is een stuk sneller iig dan alle frames parsen.
Haha, ja ik kwam helaas niet verder dan alleen beeld op een tweede deeltje van een 1080p 5.1 MPEG2 split; miste toch nog wat in de header om ook de audio te fixen, maar het moet wel te doen zijn zo denk ik... Kan je niet toch gewoon mkvtoolnix gebruiken om dan maar vooraf een grove split te doen van de originele MKV?

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:38:
[...]DTS zou gewoon via de ac3tools en aften naar 5.1 ac3 moeten worden omgezet. Kan je zien of er tijdens conversie wel een ac3 wordt aangemaakt ?
hoop dat ik die file nog heb en zal hem dan nog eens omzetten en erop letten wat gebeurd.

weet je trouwens waar het aan ligt dat ik geen geluid bij mpeg files op pc heb? geldt trouwens voor alle omgezette files...

Mr.MarQuez wijzigde dit bericht 21-03-2008 14:06 (4%)

quote:
S1W schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:42:
[...]

Haha, ja ik kwam helaas niet verder dan alleen beeld op een tweede deeltje van een 1080p 5.1 MPEG2 split; miste toch nog wat in de header om ook de audio te fixen, maar het moet wel te doen zijn zo denk ik... Kan je niet toch gewoon mkvtoolnix gebruiken om dan maar vooraf een grove split te doen van de originele MKV?
Dat laatste is ook een optie.. ik ben nu toch bezig om in de mkv header te zoeken naar de encoding bitrate e.d. voor de h264 info. dan kan ik ook wel de playlength en bitrate er uit halen en een 'rough estimate' maken van de mpeg2 grootte. (if 1080p {15Mbps} else {10Mbps}, ongeveer)
<edit> play length is niet eens echt nodig.. gewoon ((target bitrate/bitrate) * filesize) om final size ongeveer vast te stellen en die dan te delen </edit>

Sentry23 wijzigde dit bericht 21-03-2008 16:21 (9%)

Gotsent: single click MKV to PS3 compatible MP4 conversion:http://sentry23.googlepages.com . PSN Sentry-23

quote:
Mr.MarQuez schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:03:
[...]

hoop dat ik die file nog heb en zal hem dan nog eens omzetten en erop letten wat gebeurd.

weet je trouwens waar het aan ligt dat ik geen geluid bij mpeg files op pc heb? geldt trouwens voor alle omgezette files...
Hmm. op PC werkt het bij mij wel. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een directshow filter/splitter filter.
Ik gebruik zelf ook meestal mplayer classic, die vaak wat makkelijker om gaat met bepaalde bestanden.

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:05:
[...]

Hmm. op PC werkt het bij mij wel. Waarschijnlijk heeft het iets te maken met een directshow filter/splitter filter.
Ik gebruik zelf ook meestal mplayer classic, die vaak wat makkelijker om gaat met bepaalde bestanden.
dan ga ik die vanaaf eens even proberen, kijken of die wel de files afspeelt.

Sentry, heb jij enig idee waarom ik mkv bestanden die ik geconverteerd heb naar mpeg2 niet kan afspelen op mijn Xbox 360. Ik hernoem het bestand naar .avi maar mijn Xbox ziet het bestand gewoon niet. Komt dat misschien omdat het geconverteerde bestand 6 gb is? Volgens mij zou die dat gewoon moeten kunnen afspelen.

ik krijg maar geen geluid bij afspelen van die files.. mplayer classic geeft helaas ook geen geluid!!heb nu al van allerlei instellingen geprobeert maar geen geluid uit te krijgen. wat me wel nog is opgevallen dat mkv files met ac3 als codec erin wel gewoon geluid geven.
vind het maar erg vaag..

quote:
Mr.MarQuez schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 18:01:
ik krijg maar geen geluid bij afspelen van die files.. mplayer classic geeft helaas ook geen geluid!!heb nu al van allerlei instellingen geprobeert maar geen geluid uit te krijgen. wat me wel nog is opgevallen dat mkv files met ac3 als codec erin wel gewoon geluid geven.
vind het maar erg vaag..
Stuur ff mailtje, dan zal ik wat testen inbakken in een debug versie om er achter te komen wat fout gaat..

Reg. datum: 23 mei 2004

Ik ben ten einde raad. Ik heb een filmpje met 2 audio sporen. Met Gotsent heb ik dus het filmpje met succes omgezet. Alleen pakt hij de verkeerde taal.

Hoe kan ik bij het omzetten de taal wijzigen. Wat ik begrijp is dat je "Haali Media Splitter" nodig hebt. Ik heb "Haali Media Splitter" geïnstalleerd, maar hij doet helemaal niks. Ik zie ook geen geen icoontje in de "system tray". Kan iemand mij hiermee helpen?!!

Weet iemand een website die uitlegd hoe je "Haali Media Splitter" moet gebruiken?!! Ik kan het zelf namelijk nergens vinden.

bloodstrike: geen paniek.. we regelen het wel :)

1) heb je misschien vista 64 ? Zo niet, dan gaat het snel lukken, anders ben je verantwoordelijk voor een update ;)

2) mail ff, dan gaat het een stuk sneller. Maar anders, pak graphedit, en zie veel eerder in deze thread hoe je een audio extract kan testen met graphedit, dan kan je in ieder geval de properties van haali instellen voor de taal (welke taal moet je hebben ? je hebt namelijk de 3 letterige ISO codes nodig in Haali)
(graphedit openen, starten, filter inserten, en haali selecteren, dan kom je ook bij de properties)

3) eventueel kan je ook met mkvextract de video en audio track die je wil extracten, mergen naar een nieuwe MKV, en die weer bij GOTSent voorleggen voor conversie.

Sentry23 wijzigde dit bericht 23-03-2008 00:16 (21%)

Reg. datum: 06 juni 2007

Misschien handig om te weten dat de PS3 met de 2.20 firmware nu ook divx ondertiteling ondersteunt, en bestanden groter dan 2GB.

quote:
crazy_elmo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:37:
Misschien handig om te weten dat de PS3 met de 2.20 firmware nu ook divx ondertiteling ondersteunt, en bestanden groter dan 2GB.
Yep.. was al aan het wachten met wat zaken (hardsubbing van xvid/divx) om te zien hoe en wat, maar de methode is nog niet 100% (imho). Je moet subs embedded in een Divx file om ze te kunnen zien.

De 2 GB limiet is wel fijn.

Eerste release zal voor VC1 zal alleen nog wel een manual stap op het einde hebben om de final mux te doen naar WMV, maar het scheelt al een hele partij werk voor PS3 users..

Reg. datum: 10 oktober 2006

Hoeveel hebben we aan die update van die 2 gb ?

Kunnen we nu ook zelf makkelijker releases vinden op het net? Zodat we zelf niets hoeven om te zetten en dan bedoel ik vooral met de subs ;)

Reg. datum: 28 september 2007

quote:
crazy_elmo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:37:
Wil dit nu zeggen dat de ps3 srt/ass/saa subtitles ondersteund??

Reg. datum: 10 oktober 2006

quote:
Tiger007 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:42:
[...]

Wil dit nu zeggen dat de ps3 srt/ass/saa subtitles ondersteund??
Ik weet ook niet echt hoeveel wie aan die nieuwe update hebben, ik hoop dat iemand me het kan vertellen ;)

Reg. datum: 29 maart 2006

GOTSent is idd een fijne tool en werkt super.

Ik ben nu bezig met AVCHD's te maken van MKV bestanden.
Ik extract de video en audio track met MKVextractGUI wat binnen een minuut o.i.d gedaan is.
Nu heb ik de video track .h264 en de audio track .ac3 of .dts en laad ik de .h264 track in met tsMuxerGUI en verander ik de lvl van de .h264 track van 5.1 naar 4.1 met tsMuxerGUI en vervolgens kies ik als output m2ts.

Nadat dit gedaan is voeg ik de .m2ts samen met de .ac3/.dts en eventueel zet ik .srt ondertitels om naar .sup met SUPread en voeg ik deze toe met tsMuxerGUI en kies ik als output blu-ray disk.
Dit gaat allemaal vrij snel maar krijg naderhand geen ondertitels.

Ik kan wel ondertitels selecteren maar krijg ze gewoon niet te zien.
SUP files zijn toch echt ondertitels welke blu-ray compatibel zijn zover ik lees op het internet.

Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5N32-SLI SE Deluxe | 2 GB DDR2 800Mhz | Nvida GeForce 8800GTS | Creative Audigy 2 ZS

Reg. datum: 24 december 2007

Ik ben nog niet zo bekend op dit forum,
ook weet ik nog niet veel over Gotsent dus misschien vragen die al 100 keer gesteld zijn.
maar ik kan mpeg2 niet afspelen op de xbox 360 ook niet als DVD gebrand als UDF.
MP4 doet het perfect.
dit alles met gotsent versie 023 b12

alvast bedankt

Richard R: renamen naar AVi in media servers lijkt voor veel mensen goed te werken, of dat op DVD goed werkt, weet ik even niet.

boven: wat betreft subs op Divx op PS3, deze moeten in de stream gemuxed worden via bijv deze tool: http://userxp.tripod.com/sub2divx.htm (volgens divx spec dus: bitmap based subs, die als alternate stream in de divx zitten, maar die tool zet ook srt om naar het juiste formaat).

Verder.. Ik ben nu aan het testen met VC-1, en heb in aardig wat gevallen nog een apart probleem, misschien heeft iemand een idee. de PS3 geeft een play icon, alles lijkt goed te staan (audio en video herkent) maar de PS3 blijft lege bitrates aangeven.. (en nix spelen). Heeft iemand al eens zoeits gezien/oplossing gevonden ?
(muxen met diverse tools, van avi -> wmv, vc-1 -> wmv, etc etc)

Reg. datum: 24 december 2007

Sentry,

Bedankt voor het snelle antwoord.
Ga ik gelijk proberen.
Helaas weet ik niets van de PS3.
Ik speel af op een XBOX 360.
Dus ik wacht af met de subs op mp4

nogmaals bedankt

w0mbat
Reg. datum: 12 juni 2003

quote:
Sentry23 schreef op vrijdag 01 februari 2008 @ 10:29:
GOTSent 0.23 Beta 10

[............]

5.1 Audio in mpeg2 files, on both the PS3 as on the 360.
Als ik het dus goed begrijp, kan ik mijn MKV's nu omzetten naar 720p mét 5.1 geluid voor de X360, indien ik MPEG2 Recode aanvink? _/-\o_

Ik gebruik al B12, heb me net weer even ingelezen in het topic. Super tooltje, bedankt voor het beschikbaar maken ervan :)

rippance wijzigde dit bericht 27-03-2008 19:56 (15%)

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3.0 GHz >> http://specs.tweak.to/13166

Pagina: 1 2 3 4 ... 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 49 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: