[Intel] Core 2 Penryn vs. Xeon (S775) Penryn Prijzen
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 24 juli 2000
447 euro staat er nu, dat noem ik niet echt verlaagd...quote:
Reg. datum: 25 september 2006
173 euro verschil. Hmm, Azerty speelt rare spelletjes.quote:R-O-Y schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 18:56:
Net stond er weer 274 euro, was wel degelijk verlaagdnu weer verhoogd dus
Iig ben ik door dit topic ook eens hard gaan nadenken over een X3360 voor mijn komende servertje. is eigenlijk best een goeie keus.
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Reg. datum: 23 juli 2002
Besloten om vandaag mijn geduld even te bewaren, maar wellicht dat ik mij morgen minder goed kan bedwingen en eens bel.quote:FiXeR.nl schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 17:14:
Heeft iemand eigenlijk al contact gehad met Azerty over hoe en wat het nu gaat?
Uit nieuwsgierigheid naar artikel 5.2 van de AV van CP heb ik hen wel gebeld vandaag. Dat artikel betekent, volgens de medewerker die ik aan de lijn had, dat CP bij veel hoger uitvallende kostprijs de verkoopprijs ook kan verhogen indien reeds een koopovereenkomst is afgesloten. Hierbij wel de kanttekening dat altijd eerst contact met de klant opgenomen wordt of deze akkoord gaat.
In hoeverre eea wettelijk stand houdt doe ik geen uitspraak over
Dat is nog maar de vraag, inderdaad. Als de koopovereenkomst al daadwerkelijk is afgesloten, dan zullen ze er moeilijk onderuit kunnen. Ze kunnen wel orders annuleren, of alleen uitvoeren wanneer je akkoord gaat met de hogere prijs. Maar als er echt een koopovereenskomst tot stand gekomen is (een geaccepteerde order, dus; en met 'geaccepteerd' bedoel ik niet alleen ontvangen), dan zal Azerty toch een probleem hebben.quote:AudioPhreak schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:32:
[...]
Besloten om vandaag mijn geduld even te bewaren, maar wellicht dat ik mij morgen minder goed kan bedwingen en eens bel.
Uit nieuwsgierigheid naar artikel 5.2 van de AV van CP heb ik hen wel gebeld vandaag. Dat artikel betekent, volgens de medewerker die ik aan de lijn had, dat CP bij veel hoger uitvallende kostprijs de verkoopprijs ook kan verhogen indien reeds een koopovereenkomst is afgesloten. Hierbij wel de kanttekening dat altijd eerst contact met de klant opgenomen wordt of deze akkoord gaat.
In hoeverre eea wettelijk stand houdt doe ik geen uitspraak over
Intel Q6700 @ 3.2Ghz | Scythe Infinity | ASUS Commando | 4G HyperX | ASUS 8800GTX | X-Fi Fatal1ty | Logitech Z-5500 | 2x WD Caviar SE16 500GB | Plextor 760A DVD | LG GGW-H20L Blu-ray rewriter | Enermax Liberty 620W | Antec P182 SE | Dell 2707WFP
Een uitstekende post.quote:lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 12:18:
[...]
Volgens mij moeten algemene voorwaarden altijd overeenkomstig de wet zijn. In ieder geval gaat de wet altijd boven de algemene voorwaarden van een (web)winkel. 5.2 lijkt me schijnveiligheid voor CP en houd volgens mij geen stand...
De wet is dan ook nog eens relatief simpel. Op het moment dat jij beslist op een aanbieding in te gaan, is er al sprake van een koopovereenkomst. Deze verplicht jou het gevraagde bedrag te betalen (moment van aanbieden) en de verkoper het product volgens omschrijving te leveren. Mocht de verkopende partij niet instaat zijn binnen overeengekomen termijn dit product te leveren, dan is hij verplicht een vervanging te leveren van soortgelijke of betere specificaties. Hierin is wel een mate van redelijkheid opgenomen. Dus indien die 14 dagen 18 worden is dat redelijk te noemen. Uitstel dat lijkt op afstel, of wat de koper in bewijsbaar nadeel brengt ten opzichte van de koopovereenkomst en de daaruit af te leiden redelijke verwachtingen, zijn niet toegestaan en geven dus al ruimte voor levering van soortgelijk/beter alternatief.
Daarbij komt nog dat je bij kopen op afstand altijd recht hebt de koop te ontbinden, zelf na levering (8 werkdagen geloof ik.) Maar goed ontbinden is natuurlijk niet het doel, goedkoop geleverd krijgen is de kern hier
Belangrijk is alle reclamaties schriftelijk en aangetekend te doen... Er staan hier dan ook weer redelijke termijn voor.. Die zijn in mijn grijze brij inmiddels helaas verdampt
"In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Central Point gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Central Point al dan niet voorzienbaar was ten tijde vna het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de afnemer niet het recht de overeenkomst te ontbinden," is dus je reinste kolder.
Dat zou wat moois wezen: dan koop je iets voor E100, en zeggen ze: "Oops, nee, het gaat 1000 euro kosten; en sorry, maar U kunt daar niet onder uit." LOL. Leuk geprobeerd, Central Point, maar die vlieger gaat niet op. Central Point zou dan zelf de overeenkomst kunnen ontbinden, wegens overmacht of zo (als het produkt niet meer te leveren is, of alleen tegen veel hogere prijs); en de cosument kan Central Point in zo'n (aantoonbaar) geval dus niet aan de overeenkomst houden; maar, omgekeerd, dat Central Point de consument kan houden aan de overeenkomst, en dus zou kunnen dwingen een veel hogere prijs te accepteren, is echt kolder.
Bovendien, zoals je al zegt, je kunt bij kopen op afstand, ZONDER OPGAAF VAN REDENEN, altijd al binnen 8 dagen de koop ontbinden. Dus Central Point kletst echt een beetje uit hun nek, hier.
Maar dat akkoord gaat volgens mij pas in bij de orderbevestiging (wat niet noozakerlijkwijze een automatische email van de webserver is). Maar goed, ik ben er te lang uit.quote:lredev schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 19:51:
Ik weet nagenoeg zeker dat de koopovereenkomst gesloten is op het moment dat jij als koper akkoord gaat.
Edit: Damn, ik heb deze proc natuurlijk eigenlijk helemaal niet nodig maar mijn vingers jeuken enorm als ik zo over de bestelknoppen heenmuis op de sites van CP, OBCS en informatique
anonimoes wijzigde dit bericht 27-03-2008 20:52 (23%)
Gemberthee: water met een smaakje.
Reg. datum: 24 maart 2008
Ik weet niet zeker of er voor webshops andere regels gelden, maar ik meen me te herinneren van de lessen consumentenrecht die ik ooit had, dat in een supermarkt bijvoorbeeld de koopovereenkomst al is gesloten op het moment dat jij beslist die pot pindakaas te nemen tegen de prijs dat 'ie aangeboden wordt... Maar geheel zeker weten doe ik het niet..quote:albatross schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 20:06:
[...]
Maar dat akkoord gaat volgens mij pas in bij de orderbevestiging (wat niet noozakerlijkwijze een automatische email van de webserver is). Maar goed, ik ben er te lang uit.
[specs] E8200 @ 3,2 GHz
Reg. datum: 24 juli 2000
Ik denk dat (web)shops echt geen mensen voor +/- 150 euro (per proc) gaan sponsoren omdat dat ze misschien geen slechte naam oplevert. Natuurlijk, als ze weten dat ze die ene persoon die veel stampij gaat trappen daarmee rustig kunnen houden, dan zullen ze het wel doen. Maar dat weten ze i.h.a. niet (welke persoon dat is). Waarschijnlijk lezen hier ook meer mensen mee dan er reageren en die hebben wellicht ook besteld...
En verder zal ik er niet echt over inzitten over welke verplichtingen ik zal hebben. In het uiterst geval beroep ik me op het recht om het product binnen 7 werkdagen terug te sturen en het gehele bedrag wat ik aan hun heb betaald (dus incl. verzendkosten naar mij toe, maar excl de kosten die ik maak om het terug te sturen) terug te krijgen.
Dan is het jammer dat het niet door gaat, maar verder loop ik niet echt een risico.
Dus nu maar rustig wachten op mijn proc ;-)
Tikt nog steeds aan de weg.
MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Dell 2709w 27" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5
Ja wel vaag iedere dag schuiven ze het 1 dag op.quote:Gurneyhck schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 09:38:
Net weer ff status gecheckt bij CP. Prijs is nog hetzelfde alleen de verwachte leveringsdatum is een dag opgeschoven naar volgende week vrijdag (4 april).
|WOW Daggerspine | Troll Hunter Axejess 70 | Bloodelf Mage Axeje 70 |
Reg. datum: 14 december 2001
Ik heb al bij de ASUS Striker 2 gezien dat ze het ding destijds 2 maanden lang een dag opschoven...quote:William/Ax3 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:41:
[...]
Ja wel vaag iedere dag schuiven ze het 1 dag op.
Toen ik hem 2 weken had (van een andere zaak) kreeg ik van CP een SMS dat ze hem op voorraad hadden...
RappieRappie wijzigde dit bericht 28-03-2008 12:09 (17%)
Ik denk dat ze het gewoon niet weten. Of liever gezegd, dat hun toeleveranciers het niet precies weten: ze lijken maar wat te roepen qua verwachte prijs en leveringstijd.quote:FiXeR.nl schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:10:
De levertijd bij Azerty is onbekend, waarschijnlijk proberen ze de meeste van de order af te laten zien om net te doen alsof hij niet zal binnenkomen?
Inderdaad, heb zelf nog niks gehoord van Azerty dus ga er nog gewoon van uit dat ik hem voor die prijs kan krijgen. Laten we het hopen.quote:albatross schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:14:
[...]
Ik denk dat ze het gewoon niet weten. Of liever gezegd, dat hun toeleveranciers het niet precies weten: ze lijken maar wat te roepen qua verwachte prijs en leveringstijd.
Reg. datum: 09 september 2007
Al gemaild? Ben wel benieuwd namelijkquote:Postmen schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:53:
Maar wat verschuift er dan? De levertijd voor een nieuwe bestelling of de levertijd in het algemeen. Zou ook kunnen zijn dat wanneer je NU besteld, dat de levertijd dan 4 april is. Voor bestellingen van eergisteren zou het dan nog steeds 2 april kunnen zijn. Ik denk dat ik er zo maar 's een mailtje aan ga wagen richting Central Point.
MSI P7N Platinum | Xeon X3350(Q9450) @3.6GHz | 1GB x 4 (4GB) PC6400 Adata Vitesta Extreme Edition@900MHz, 4-4-4-9-2T | HD4870X2 @stock | Dell 2709w 27" monitor | Dell PERC 5/i 3x Sam. spinp. 500GB@RAID0, 4x Sam. spinp. 500GB@RAID5
Reg. datum: 14 december 2001
Goedemiddag,
Afgelopen woensdag heb ik deze bestelling via jullie website geplaatst. Op dat moment stond de verwachte leverdatum op 2 april. Momenteel staat de verwachte leverdatum voor dit artikel op 4 april.
Mijn vraag is nu: Wat is de betekenis van deze verwachte leverdatum. Is de huidige leverdatum van 4 april voor bestellingen die nu gedaan worden, of geld dit voor alle bestellingen van dit artikel.
Graag hoor ik van u
Na plaatsing de volgende tekst:
Klantenservice & Contact
Uw vraag/opmerking is verstuurd!
U ontvangt binnen twee werkdagen van ons een reactie.
Postmen wijzigde dit bericht 28-03-2008 13:47 (3%)
Reg. datum: 23 juli 2002
Ik zou rekenen op een levertijd van een maandquote:Postmen schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 13:46:
Via contactformulier op hun website (waar ook ordernummer moest worden ingevuld):
Goedemiddag,
Afgelopen woensdag heb ik deze bestelling via jullie website geplaatst. Op dat moment stond de verwachte leverdatum op 2 april. Momenteel staat de verwachte leverdatum voor dit artikel op 4 april.
Mijn vraag is nu: Wat is de betekenis van deze verwachte leverdatum. Is de huidige leverdatum van 4 april voor bestellingen die nu gedaan worden, of geld dit voor alle bestellingen van dit artikel.
Graag hoor ik van u
Na plaatsing de volgende tekst:
Klantenservice & Contact
Uw vraag/opmerking is verstuurd!
U ontvangt binnen twee werkdagen van ons een reactie.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 23 24 25 26 last