Hoofdcategorieën
Topicacties

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
Zohw...vandaag eindelijk de uitslag van de 70-646 binnen :+ en geslaagd!

Iemand anders de uitslag al gezien bij Prometric?

De 647 staat btw nog steeds op tested......en ook de 70-747 is binnen!!

Dus ik mag de volgende titels bijschrijven op m'n CV :
  • MCITP Server Administrator
  • MCITP Enterprise Administrator

TheVMaster wijzigde dit bericht 26-03-2008 15:01 (46%)

Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
TheVMaster schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:04:
Zohw...vandaag eindelijk de uitslag van de 70-646 binnen :+ en geslaagd! Hmm..volgens mij een van de eerst MCITP : Server Administrator's in NL :p (op de bekende mensen na natuurlijk ;)).

Iemand anders de uitslag al gezien bij Prometric?

De 647 staat btw nog steeds op tested...
Jaaaaa, allebei PASSED *woehoe*

MCITP : Server Administrator
MCITP : Enterprise Administrator

*O*
Rude awakening
Reg. datum: 16 augustus 2001

Heb helaas alleen de Server Administrator gehaald terwijl ik die toch iets moeilijker vond dan de Enterprise Administrator maar ach, ik mag niet klagen :D Ik doe de Ent. Admin nog wel een keer als het examen officieel uit is, voorlopig ligt mijn focus toch op het Citrix verhaal :)

When did I realize I was God? Well, I was praying and suddenly I realized that I was talking to myself

Reg. datum: 01 mei 2007

Afgelopen woensdag 70-296 examen gehaald.
Ik dacht ik doe hem nog even snel voordat het te laat is :)
Veel praktijk ervaring.
Actual test proefexamen.

In de tijd dat ik net begon en dus geen ervaring, had ik echt veel meer moeite met de examens (3-4 jaar terug).

The time you enjoy wasting in not wasted time..

Reg. datum: 21 januari 2007

quote:
70373R schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:33:
[...]

Ik moet vanmiddag trouwens voor 70-649. Ik heb echt veel geleerd en heb er een goed gevoel over aan de ene kant, maar aan de andere kant niet omdat ik alles heb moeten doen via e-books en spul wat online stond van Microsoft. :o
En.....Passed...???? :+

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

is 5 studie dagen plus zelfstudie voldoende voor 70-270 xp?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
axis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:18:
Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver.
Euh..

een 2003 VM (domain controller) draait hier met 256MB al goed genoeg hoor.
Het wordt wel een ander verhaal als je een MSSQL doos wil gaan draaien.

offtopic:
Wat ik je absoluut niet kan aanraden is de System Center Essentials '07 VHD die MS als download heeft.
Mijn god, wat is dat stroperig, zelfs met 1.2 GB dedicated en op een aparte HD wordt je daar niet vrolijk van.
Reg. datum: 28 oktober 2001

Ik vraag me het volgende af, na het doorakkeren van dit topic:

Er zijn nu een aantal mensen zo te zien al MCITP gecertificeerd en natuurlijk kijk ik ook vooruit om mijn MCSA 2003 straks te gaan upgraden. Ik heb echter nog geen MS Press boeken gevonden om voor te bereiden op de betreffende examens, die schijnen in april uit te komen.

Hoe bereiden jullie voor op deze (toch wel heel nieuwe) examens??

Ben overigens zelf nu bezig om voor te bereiden op de 70-292 komende vrijdag. Laatste mogelijkheid om die (irritante) upgrade eindelijk te halen.

I heard that if you play the Windows XP CD backwards, you get a satanic message. Thats nothing compared to what happens if you play it forward: It installs Windows XP.

Reg. datum: 05 maart 2004

quote:
mothersfear schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 22:37:
[...]

Klopt het dat voor de 70-649 een nieuw Examen is uitgebracht door Prometic? Er gaan namelijk geruchten de ronde dat een aantal sites hun test engins aan het updaten zijn vandaag....

:) :)
Wanneer gaan die nieuwe examens van start? Ik zou anders ook nog gauw ff de 649 willen doen.

Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
Yep, 980 punten.
Ik kreeg 55 vragen totaal. 19 vragen, 22 vragen en 14 vragen. Weet niet wat mijn volgende studie word :>

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

www.flitspaal.nl

quote:
racoon schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:21:
is 5 studie dagen plus zelfstudie voldoende voor 70-270 xp?
Ja dat is genoeg.

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

quote:
alt-92 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 19:31:
[...]

Euh..

een 2003 VM (domain controller) draait hier met 256MB al goed genoeg hoor.
Het wordt wel een ander verhaal als je een MSSQL doos wil gaan draaien.

offtopic:
Wat ik je absoluut niet kan aanraden is de System Center Essentials '07 VHD die MS als download heeft.
Mijn god, wat is dat stroperig, zelfs met 1.2 GB dedicated en op een aparte HD wordt je daar niet vrolijk van.
LOL vandaar dat ik mijzelf vandaag maar eens getrakteerd heb op 4x 2GB memory upgrade voor m'n Win2k8 Entprise Hyper-V machientje :) 8 GB is toch wel lekker...hmm..waar laat ik die 4x 1GB nu die ik eruitgehaald heb? :+
quote:
Deevay schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:10:
Ik vraag me het volgende af, na het doorakkeren van dit topic:

Er zijn nu een aantal mensen zo te zien al MCITP gecertificeerd en natuurlijk kijk ik ook vooruit om mijn MCSA 2003 straks te gaan upgraden. Ik heb echter nog geen MS Press boeken gevonden om voor te bereiden op de betreffende examens, die schijnen in april uit te komen.

Hoe bereiden jullie voor op deze (toch wel heel nieuwe) examens??

Ben overigens zelf nu bezig om voor te bereiden op de 70-292 komende vrijdag. Laatste mogelijkheid om die (irritante) upgrade eindelijk te halen.
Er zijn idd geen boeken, geen eLearning, etc....het is puur gebaseerd op praktijkervaring. Ehh..ja praktijkervaring. Dus VMachine installeren met Win2k8 en prutsen ;)

TheVMaster wijzigde dit bericht 26-03-2008 23:13 (42%)

Er werd mij een vraag gesteld of iets met Virtual Machine niet mogelijk zou zijn en met een "echte" wel vanwege zijn studie voor 2003. Ik ben van alles aan het bedenken, maar ik kan maar op niets komen. Ik heb hem VMachine aangeraden en hij wilt een oude server kopen om mee te oefenen. Is er nog iets wat met VMachine niet lukt en met een "echte" server wel?

Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
70373R schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:20:
Er werd mij een vraag gesteld of iets met Virtual Machine niet mogelijk zou zijn en met een "echte" wel vanwege zijn studie voor 2003. Ik ben van alles aan het bedenken, maar ik kan maar op niets komen. Ik heb hem VMachine aangeraden en hij wilt een oude server kopen om mee te oefenen. Is er nog iets wat met VMachine niet lukt en met een "echte" server wel?
Het enige waar ik tegenaangelopen was is dat de Virtual machine geen verbinding had met het internet nadat ik virtueel een domein aangemaakt had met meerdere machines.
Dit heb ik op kunnen lossen door een 2de netwerkkaart te activeren in mijn virtuele server.
Maar verder weet ook zo niet wat er anders is in een virtuele omgeving tegenover een echte machine.
Mijn beleving is dat er geen verschil is.

Reg. datum: 14 augustus 2007

quote:
TheVMaster schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 14:04:

De 647 staat btw nog steeds op tested......en ook de 70-747 is binnen!!

Dus ik mag de volgende titels bijschrijven op m'n CV :
  • MCITP Server Administrator
  • MCITP Enterprise Administrator
zijn deze al uit?
met name de Ent admin wil ik wel even gaan reserveren :)

Trotse papa van Tigo Nova
Reg. datum: 13 april 2000

quote:
BFS schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 15:17:
Heb helaas alleen de Server Administrator gehaald terwijl ik die toch iets moeilijker vond dan de Enterprise Administrator maar ach, ik mag niet klagen :D Ik doe de Ent. Admin nog wel een keer als het examen officieel uit is, voorlopig ligt mijn focus toch op het Citrix verhaal :)
Heb hetzelfde "probleem", heb ook alleen Server administrator gehaald terwijl Enterprise administrator gemakkelijker aanvoelde.

Maar goed; zodra ie live gaat doe ik hem nog een keer. Toch maar weer eens verdiepen in het Primary/Secundairy DNS verhaal.

Denk toch dat ik een cursus ga doen; pak je toch net een aantal dingen meer mee.
Maaruh; Whoeehoee. wel een van de eerste MCITP'er binnen ons bedrijf.

Where is my signature?

Als ik de upgrade ( 70-649 ) heb gedaan, dan ben ik met het behalen van 70-646 MCITP: Server Administrator? En als je Vista ( 70-620 of 70-624 ) hebt dan ben je ook gelijk MCITP: Enterprise Administrator?

http://www.microsoft.com/.../2008/server/default.mspx
http://www.microsoft.com/...8/enterprise/default.mspx

Ik heb 70-620 en 70-649 namelijk en ben dan met 1 examen gelijk Server en Enterprise admin :*)

Edit: Nee dus, ik moet nog 70-646 en 70-647 :'(

70373R wijzigde dit bericht 27-03-2008 09:32 (5%)

Zijn er meer mensen die last hebben van MCP Member page troubles? 'k krijg onderstaande foutmelding als ik op de Transcripts pagina klik :

http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2008/03/image14.png

Als ik vervolgens op de Welcome Kits and certificates link klik zie ik deze melding :

http://blog.hznet.nl/wp-content/uploads/2008/03/image13.png

Wel jammer....'k was ff nieuwschierig of de 646 en 647 al bijgeschreven waren..

UPDATE : Het werkt weer :)

TheVMaster: Werkt gewoon of weer ;)

quote:
70373R schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 10:38:
TheVMaster: Werkt gewoon of weer ;)
Ik zag het idd...heb de welcome kits al besteld :+
Reg. datum: 16 januari 2007

yo Krypt, jij hier :D :P

ff een vraagje betreffende 70-649

heb een versie van p4s met 55 vragen, maar nu zag ik weer op een andere (betaalde) site, dat er nu al 180 vragen zijn????

Hoe zit het met de mensen die net de 649 gedaan hebben???

Enne, als iemand weet waar de volle 180 vragen versie staat, hoor ik dat graag ;)

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
MdO82 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:38:
Het enige waar ik tegenaangelopen was is dat de Virtual machine geen verbinding had met het internet nadat ik virtueel een domein aangemaakt had met meerdere machines.
Vreemd, want zelfs in een bridged of NAT'ed omgeving moet dat gewoon werken.
Dat is niet anders als een routing verhaal.

* alt-92 zelfs een SBS2003 doos achter NAT in VMware beschikbaar - inclusief portmappings voor OWA/RWW enzo.
Reg. datum: 24 juli 2007

quote:
MADG0BLIN schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:02:
Ben afgelopen dinsdag gezakt voor de 70-284. 630 punten. Sommige vragen viel wat tegen.
Hopelijk kan ik hem volgende week overdoen, dan ben ik MCSA 2003.
Hopen dat hij dan wel goed gaat.
hoe was die? waar ging het mis? ik heb hem 15 april!

Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
alt-92 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 13:26:
[...]

Vreemd, want zelfs in een bridged of NAT'ed omgeving moet dat gewoon werken.
Dat is niet anders als een routing verhaal.

* alt-92 zelfs een SBS2003 doos achter NAT in VMware beschikbaar - inclusief portmappings voor OWA/RWW enzo.
Ik zal het waarschijnlijk ook niet helemaal goed doen, maar het zal ooit goedkomen ;)

Reg. datum: 04 juli 2001

Toevallig iemand de laatste tijd nog 291 gedaan?
Zoja, waren de vragen van EvilRen 2.40 nog een beetje recent?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: