Hoofdcategorieën
Topicacties

Alice DSL: nieuwe provider, nieuwe ervaring - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 85 86 87 88 last

Nieuw Topic
Kijk eens naar het aantal verbindingen? Misschien dat je er gewoon teveel hebt staan zodat je verbinding dichtslibt?

Simpel zat!

Reg. datum: 24 maart 2001

Bij mij is Alice sinds 3 dagen enorm moeizaam; verbindingen komen heel moeizaam tot stand, de download snelheid lijkt wel ok als er eenmaal een verbinding is, maar browsen bv, waar je veel losse verbindingen maakt is om te janken. Hiervoor nooit klachten (half jaar). Heeft iemand dit ook?

Ok, mijn snelheidsprobleem lag hoogstwaarschijnlijk aan mijn oranje modem; toen ik dat had herstart (het was 30 dagen up) was het opeens weer enorm snel.
Ik vermoed dat er iets niet lekker zit daarin, of dat het te maken heeft met een portforwarding instelling voor transmission (bittorrent).
Iemand enig idee daarover?

Reg. datum: 17 september 2003

quote:
datadevil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:40:
Ok, mijn snelheidsprobleem lag hoogstwaarschijnlijk aan mijn oranje modem; toen ik dat had herstart (het was 30 dagen up) was het opeens weer enorm snel.
Ik vermoed dat er iets niet lekker zit daarin, of dat het te maken heeft met een portforwarding instelling voor transmission (bittorrent).
Komt bij de meeste routers voor en heeft vooral te maken met het aantal connecties/threads dat je torrent client opzet. Het zit in ieder geval niet in je router-instellingen. Security uitzetten kan in een aantal gevallen helpen omdat de router dan minder info hoeft bij te houden over het dataverkeer.. ik weet alleen niet of dat met de user/user login kan :)
Reg. datum: 19 juni 2000

Ik heb het helemaal gehad met Alice:
2-2 aangevraagd
24-2 zou de aansluiting zijn
29-2 gebeld, u bent aangesloten meneer. Dat lijkt me sterk want ik heb nog niks ontvangen en zit nog steeds bij mijn oude provider. Na lange tijd uitzoeken, het is een technisch probleem meneer u wordt terug gebeld.
7-3 weer gebeld, nog niks bekend u wordt terug gebeld. We kunnen niks doen.
13-3 en maar weer eens gebeld, we zijn er mee bezig, u wordt terug gebeld.
21-3 enja wel, ze weten nog steeds niks. Dus laat ik de boel annuleren want ik ben het wachten beu, ik moet geen Alice meer. Maar zoals alle antwoorden van Alice, ik weet niet of dit kan meneer. Ik kan niks garanderen.
Ik hoop dat het volgende week geregeld is want ik moet dit echt niet meer, providers genoeg voor hetzelfde geld.

Groeten van een zeer ontvreden nooit aangesloten Cyberco 8)

Reg. datum: 02 januari 2000

Hier ook een lopende zaak.

28-2 aangevraagd.
29-2 mail gekregen met de orderinvoer, 30-2 de brief.
15-3 gemaild hoe het met de order stond (je krijgt binnen 2 weken de aansluitdatum te horen stond in de brief).
17-3 antwoord terug, de aansluiting stond voor 18-3 gepland voor activatie, vreemd, heb nog geen modem of wat dan ook gekregen...
19-3 gemaild dat er nog geen reactie vanaf hun gekomen is. (heb een 816-2P tijdelijk aangesloten, dus kan controleren of de verbinding alvast up is.).
21-3 Nog geen reactie, nogmaals mail verstuurd.
22-3 Nog geen reactie, even gebeld, en de activatie was blijven hangen in het systeem(?). Zou na Pasen gekeken worden door de 2e lijns.

Mooi zooitje tot nu toe.

Het is een nieuwe ADSL aanvraag op een bestaande KPN lijn, dus moet totaal geen probleem zijn.
The Power Within
Reg. datum: 15 augustus 2003

Heb je wel rekening gehouden met de opzegtermijn van je huidige provider? Daar kan namelijk wel aardig wat tijd tussen zitten (sowieso een maand). In het geval van een telco telco migratie kan er sprake zijn van een new line service (NLS). Het zou kunnen dat daar ergens iets is mis gelopen.

A.s. vrijdag moet ik weer werken, als je je klantnummer laat weten kan ik dan even voor jullie kijken.
Reg. datum: 02 september 2004

quote:
datadevil schreef op maandag 24 maart 2008 @ 09:40:
Ik heb precies hetzelfde ook pas sinds een paar dagen. Hiervoor had ik er nooit last van of heb ik het nooit gemerkt. Als ik nu 8 torrents aanzet op me servertje kan ik bv niet meer mijn mail ophalen of een webpagina laden. Ik krijg allemaal time outs. Zet ik mijn 8 torrents uit, dan gaat het weer.

Edit1:Ik denk dat het iets met de verbinding naar Alice want mijn interne netwerk loopt wel als een zonnetje als ik de 8 torrents start.

Edit2: het is trouwens zowiezo een trage verbinding op het moment, dus het hoeft niet perse aan de torrents te liggen, het kan zijn dat de torrents het kleine beetje verkeer wat nog werkt verstopt. Ben benieuwd naar ervaringen andere Alice klanten tijdens pasen :)

jwtop wijzigde dit bericht 24-03-2008 15:41 (21%)

Reg. datum: 17 september 2006

quote:
Mojo schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:20:
Ik kan hier nog geen ticket ontdekken. Ik ben bang dat ik het nou niet voor je kan oplossen. Over een paar dagen zou er wel een verandering moeten zijn. BBned heeft omstreeks januari je verbinding inderdaad naar beneden gezet. Je woont echter op ~1500m van de centrale. Het zou goed kunnen dat BBned je verbinding niet veel hoger wil zetten, want afhankelijk van je postcode gebied (waar ze de snelheid op inregelen voor het hele gebiedje) ligt dat overal op die 8Mbit.

Ik durf niet te zeggen hoe dit af gaat lopen, maar laat het sowieso even weten. :)
Mojo, wil je even kijken,als je weer aan het werk bent, of er uberhaupt een ticket voor mijn aangemaakt is. Mijn klantnummer heb je al, anders vindt je hem in een van mijn vorige berichten.

Reg. datum: 21 maart 2005

ik wil graag mijn linksys wrt54gc draadloze router aan het adsl-modem hangen.

Ik heb het modem gewoon standaard gelaten zoals die is, dus die fungeerd als router.
Bij de linksys heb ik de DHCP server uitgezet.

Wanneer ik gewoon een kabel direct van het modem in m'n laptop stop, werkt het prima.

Zodra ik een kabel tussen het modem en de linksys router hang (in een LAN poort, normaal en crossed geprobeerd) valt bijna direct het ADSL lampje uit, en op wat geknipper na gaat ie ook niet meer aan.

Iemand enig idee hoe dit kan.

quote:
jwtop schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Ik heb precies hetzelfde ook pas sinds een paar dagen. Hiervoor had ik er nooit last van of heb ik het nooit gemerkt. Als ik nu 8 torrents aanzet op me servertje kan ik bv niet meer mijn mail ophalen of een webpagina laden. Ik krijg allemaal time outs. Zet ik mijn 8 torrents uit, dan gaat het weer.

Edit1:Ik denk dat het iets met de verbinding naar Alice want mijn interne netwerk loopt wel als een zonnetje als ik de 8 torrents start.

Edit2: het is trouwens zowiezo een trage verbinding op het moment, dus het hoeft niet perse aan de torrents te liggen, het kan zijn dat de torrents het kleine beetje verkeer wat nog werkt verstopt. Ben benieuwd naar ervaringen andere Alice klanten tijdens pasen :)
Ik dacht ook dat het mijn torrents waren, en ik denk ook dat die het erger maakten, maar de herstart heeft wel alles opgelost bij mij, download is nu minstens 10Mbit weer bij speed net achtige sites

quote:
jwtop schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:04:
[...]

Capaciteit zat, dus daar zal het niet aan liggen. Reset je copperjet maar eens en kijk wat de snelheid dan is. (note: dat je interne netwerk prima loopt zegt weinig over je WAN acces)
Reg. datum: 02 september 2004

quote:
denan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:07:
[...]

Capaciteit zat, dus daar zal het niet aan liggen. Reset je copperjet maar eens en kijk wat de snelheid dan is. (note: dat je interne netwerk prima loopt zegt weinig over je WAN acces)
Klopt, maar het resetten helpt maar even. Binnen de korste keren is het weer super traag. Zal wel eens verder zoeken of het aan mij ligt als niemand anders het heeft.

quote:
jwtop schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:15:
[...]

Klopt, maar het resetten helpt maar even. Binnen de korste keren is het weer super traag. Zal wel eens verder zoeken of het aan mij ligt als niemand anders het heeft.
Als het na een korte tijd weer erg traag is kun je twee dingen doen:
Het aantal threads cappen in je torrent client.
De security options in je CJT 1616 uitzetten.

Het ligt dan namelijk wel aan je torrent verkeer.
Reg. datum: 28 november 2001

Gewoon de standaardmodem helemaal "uitzetten". Firewall uit, gewoon laten zorgen dat t modem al het ip-verkeer doorstuurt naar een aangesloten andere router. Daarop moet je alles instellen.

Dit heb ik ook gedaan bij Tele2 en bij Alice zal dit op dezelfde wijze gaan.

Wanneer je een storing hebt bij Alice kan t bij 2 providers liggen: BBned of KPN, aangezien BBned alles verstuurd over de lijnen van KPN.
Heb er genoeg ervaring mee aangezien het bedrijf waar ik werk iedere dag met deze bedrijven te maken heb.

Ik zit ook te twijfelen om van Tele2 over te stappen, maar als ik de troubles hoor, dan blijf ik bij de stabiele Tele2-verbinding.

P4 2,4 GHz, MSI 845PE MAX2, 512 MB DDR-RAM, 53 GB HD, Asus 7700 GF 2 64 MB-DDR 400 Mhz, SB live 5.1, 15" scherm, NEC 3520 DVD+/- brander, Samsung DVD-ROM 16x

quote:
magic_japie schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:45:
Gewoon de standaardmodem helemaal "uitzetten". Firewall uit, gewoon laten zorgen dat t modem al het ip-verkeer doorstuurt naar een aangesloten andere router. Daarop moet je alles instellen.

Dit heb ik ook gedaan bij Tele2 en bij Alice zal dit op dezelfde wijze gaan.

Wanneer je een storing hebt bij Alice kan t bij 2 providers liggen: BBned of KPN, aangezien BBned alles verstuurd over de lijnen van KPN.
Heb er genoeg ervaring mee aangezien het bedrijf waar ik werk iedere dag met deze bedrijven te maken heb.

Ik zit ook te twijfelen om van Tele2 over te stappen, maar als ik de troubles hoor, dan blijf ik bij de stabiele Tele2-verbinding.
Klopt, maar een inzakkende downstream na een aantal uren is geen BBNED/KPN issue.

De Alice verbindingen zijn trouwens erg stabiel, mijn testlijn thuis is nog nooit down gegaan (wel een p-fwd van all het verkeer naar mijn D-link Dir 655 btw), en afgezien van de duitse popups die ik af en toe krijg (terwijl het een .nl IP is) heb ik een goede latency.
The Power Within

quote:
tabakje schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:54:
ik wil graag mijn linksys wrt54gc draadloze router aan het adsl-modem hangen.

Ik heb het modem gewoon standaard gelaten zoals die is, dus die fungeerd als router.
Bij de linksys heb ik de DHCP server uitgezet.

Wanneer ik gewoon een kabel direct van het modem in m'n laptop stop, werkt het prima.

Zodra ik een kabel tussen het modem en de linksys router hang (in een LAN poort, normaal en crossed geprobeerd) valt bijna direct het ADSL lampje uit, en op wat geknipper na gaat ie ook niet meer aan.

Iemand enig idee hoe dit kan.
Hoe heb je de boel aangesloten? En hoe zit alles op het stroomnet aangesloten? Misschien heb je iets van een aardingsprbleem ofzo?

Heb je de LAN poort van je linksys wel eens geprobeerd?

Hoe krijgt je linksys een IP, van de DHCP van de copperjet, of een vast IP ofzo? :P

quote:
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:51:
[...]

Hoe heb je de boel aangesloten? En hoe zit alles op het stroomnet aangesloten? Misschien heb je iets van een aardingsprbleem ofzo?

Hoe krijgt je linksys een IP, van de DHCP van de copperjet, of een vast IP ofzo? :P
Als zijn uplink wegvalt doordat hij een router aansluit lijkt het me eerder een hardware probleem (kabel/linksys/voeding brak?). De DSL (WAN) verbinding is namelijk onafhankelijk van wat er achter de CJT hangt (LAN).
The Power Within

Lijkt mij inderdaad ook, maar ik sluit het liever eerst zo uit, voordat misschien blijkt dat het modem brak is ofzo.. :P

Dit past overigens in de lijn van iemand wiens modem uitvalt (Alleen powerlamp brand nog) wanneer ze de PC uitzet.

quote:
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:06:
Lijkt mij inderdaad ook, maar ik sluit het liever eerst zo uit, voordat misschien blijkt dat het modem brak is ofzo.. :P

Dit past overigens in de lijn van iemand wiens modem uitvalt (Alleen powerlamp brand nog) wanneer ze de PC uitzet.
Klopt, maar als het aan de CJT 1616 zou liggen zou die ook uitvallen als er een computer aangesloten is :)
Reg. datum: 21 maart 2005

quote:
Mojo schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:51:
[...]

zoals ik al gezegd heb, de copperjet staat gewoon op standaard instellingen, dus die deelt ip-adressen via dhcp uit.
En zoals ik al zei zit de kabel in een LAN poort op de linksys router zodat deze alleen als switch fungeerd.

Een aardingsprobleem lijkt me lastig, die kastjes zijn helemaal niet geaard namelijk.
quote:
denan schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:59:
[...]

Als zijn uplink wegvalt doordat hij een router aansluit lijkt het me eerder een hardware probleem (kabel/linksys/voeding brak?). De DSL (WAN) verbinding is namelijk onafhankelijk van wat er achter de CJT hangt (LAN).
De linksys is prima, doet al 2 jaar dienst achter m'n @home kabelmodem, en het copperjet modem werkt ook prima wanneer je bedraad je laptop eraan hangt, ik hang er binnekort eens een andere router aan om zeker te zijn dat de linksys goed is.

alle dingen moeten onzin zijn
Reg. datum: 08 januari 2001

Is er iemand hier die de DynDSN client op het modem zelf gebruikt? Bij mij werkt deze niet echt.
quote:
VanZea schreef op zaterdag 08 maart 2008 @ 18:16: Omdat DynDNS niet werkt op het modem is een herstart erg vervelend (nieuw IP-nummer, icm eigen webserver). Bovendien vind ik het niet acceptabel. Bij mijn vorige providers (Xs4all) met een modem van 5 jaar oud ging het prima.

Komt dit bekend voor?
Dyndns werkt niet? Wat is precies het probleem? Bij mij is bij het verkrijgen van een nieuw IP het probleem, dat het modem dit niet automatisch doorgeeft aan de DynDNS server. Is dat bij jou ook?

irondog wijzigde dit bericht 26-03-2008 19:00 (56%)

[P5B deluxe] [Core2Duo 6300] [2 X 1GB DDR2] [GF FX7300] [320 GB WD] [Gentoo] [VISTA]

Reg. datum: 06 november 2001

Pfff, zojuist ons Alice abonnement maar opgezegd.

Vorige week maandag was ons (zonder iets te vertellen, maar ok) een nieuw modem opgestuurd. Dinsdag direct in huis: nog steeds geen internet.
Goed het lag dus niet aan het modem, we (of BBNed) doen een lijncheck. Donderdag: geen info over lijncheck, zaterdag: geen info over lijncheck, vandaag: geen info.
Mooi dan niet, we nemen maar weer @home alles in 1, dat werkt iig. Erg jammer maar nadat je meer dan twee weken offline bent wil je toch wel een keertje online he...

Mensen die denken dat je van 3dshooters agressief wordt, hebben nog nooit Super Mario Sunshine (GC) gespeeld...

Reg. datum: 29 juni 2006

Ben net 4 weken bij Alice. Technisch is het allemaal wel goed. Maar de stompzinnige antwoorden die je op mailtjes krijgt zijn echt te erg voor woorden. Het standaard antwoord is ongeveer dat je hen mag bellen voor 25 cpm. Lezen kunnen ze al helemaal niet en als je je rekeningnummer wilt wijzigen, dan mag dat niet wegens de privicywet. Stuur je nog een keer een mail dat de privacywet niet anders is geworden als je ze belt, dan kan het wel via de amil, maar dan moet het vanaf het mailadres dat je opgegeven hebt toen je het abonnement afsloot. Dat is lekker als je bent overgestapt.
Dat noemt zich klantenservice. 8)7
Denk dat ik maar weer een andere provider zoek.
Trouwens, bij mij gaan telefoontjes zonder nummer direct naar het antwoordapparaat. Dan kan ik het toch niet maken om zelf wel zonder nummer te gaan bellen.

hjm229 wijzigde dit bericht 26-03-2008 20:45 (14%)

The force is a powerfull ally
Reg. datum: 11 oktober 2002

Denan, ik vroeg mij af hoe ver het staat met de nummerweergave. Ik heb namelijk nogsteeds dat als ik iemand bel er geen nummer wordt weergegeven.
Jij zei dat er aan gewerkt werd( pasen enzo, begrijp ik ;) ), maar vroeg me af wat de status op dit moment is :)

KABOEM!!! Dyslectisch (ofzow)

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 ... 85 86 87 88 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: