Reg. datum: 30 januari 2006
Reg. datum: 30 januari 2006
Ik weet wel dat me micro het maar per 8bits verwerkt.
code:
1
2
3
4
5
6
7
| typedef struct{
unsigned char A;
unsigned char B;
unsigned char C;
unsigned char D;
unsigned char E;
}fByte; |
en dan fByte |= (1<<i); zegmaar
C:
1 | char bytenummer = i >> 4;
|
samen te vatten tot:
C:
1 | *(((char*) &fByte) + (i>>4)) |= (1<<(i mod 8)); |
Disclaimer: niet getest, dus je moet even kijken of er geen fouten in zitten en in theorie is het compiler dependent of het goed gaat of niet...
-------------8< -------------8< -------------8< -------------8< -------------8< -------------
(om een accu van 12V 7Ah vol te laden, en eentje van 12V 24Ah)
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
15V is net te weinig voor dat ding, dat ding heeft minimaal 16V nodig (hij heeft ongeveer 2 volt dropout).quote:ThinkPad schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 20:45:
Kan ik met een laptopvoeding van 15V DC, 3A, en een PB137 + wat elco's een gel accu lader maken?
(om een accu van 12V 7Ah vol te laden, en eentje van 12V 24Ah)
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
moet je wel langzaam laden of hele dikke zeners pakken
Praat alleen maar over zijn camera, ligfiets, efficiëntie en elektronica.
De originele gelijkrichter (oud gaar selenium ding) is niet helemaal goed meer.
Kan ik zelf gewoon een nieuwe gelijkrichter maken met normale standaard diodes die 2A kunnen hebben (zoveel trekt die PB137 toch maximaal?)
Of moet dat ook weer een speciaal type diode zijn? Zener, of schotky ofzo? Of voor een bepaalde spanning.
Ik weet best wel veel van elektronica af, maar dit gaat me net iets boven m'n pet
Beamer omgebouwd naar Xenon lamp | ThinkPad T40 | ThinkPad T42 | Dell Latitude X300 | P5N-MX, P4 3Ghz, 2048MB DDR2, Club3D 8600GT 256MB GDDR3
http://athlonsoft.co.cc -- Vroeger PcFrEaKy1991
Het is IIG te proberen, desnoods pak je eerst een losse voeding en meet je het stroomverbruik. 100mA is het minimale verbruik, dus dan zal het gemiddelde er wel boven zitten.
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
Ik gebruik hier ook gewoon usb poorten om kleine schakelingen te voeden, werkt prima, ook >100mA (zelfs een modelbouw servo werkte prima). Als je meer dan 500mA trekt krijg je zo'n surge melding en gaat de stroom eraf, doe je dat te vaak dan moet je rebooten
PauperTronics.nl Goedkoper kunnen we het niet maken, wel brakker
Maar ff wat anders, ik ben bezig met een mmc kaartje te schrijven en lezen via SPI. Maar hij blijft maar hangen in de init. Reset werkt goed, maar daarna blijft hij hangen (krijgt geen 0x00 van MMC). Ik heb al geprobeerd om de mmc kaart helemaal 0 te schrijven met winhex.
Me micro draait gewoon op 5V en ik heb de SPIDO, SPICLK en SPICS (outputs) gewoon via een weerstand deling aangesloten en de SPIDO (input) zit gewoon direct aangesloten (volgens de specs ziet hij 3V nog gewoon als hoog, en dat doet hij ook anders zou hij niet blijven hangen in de init)
Reg. datum: 20 oktober 2007
Ik heb dit schema.
Iemand enig idee of het nog werkt als ik de 2 33pF condensatoren vervang door 2 stuks van 39pF? (Ik heb er geen meer liggen van 33
Dankje, even testenquote:HammerT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:
Oh jahoor zal wel werken, zo snel is 8 mhz nog dat het erg kritisch zal worden
NjitsSs wijzigde dit bericht 28-03-2008 23:46 (40%)
Reden: typo
Ja en probeer het nu eens? .... ZET HEM UIT ZET HEM UIT!!!!

In de datasheet wordt een waarde van 18 tot 33 pF aanbevolen.quote:NjitsSs schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 22:46:
Even snel een vraagje tussendoor.
Ik heb dit schema.
Iemand enig idee of het nog werkt als ik de 2 33pF condensatoren vervang door 2 stuks van 39pF? (Ik heb er geen meer liggen van 33)
[...]
Dankje, even testen
I can't believe it doesn't work, I found it on the internet man!
blog
Die kabels heten flex foil. Als je daarop zoekt kan je ook de connectoren wel vinden.quote:HammerT schreef op zaterdag 29 maart 2008 @ 00:27:
Met zo'n connectortje die je dichtknijpt toch, ik heb alleen geen idee hoe die heten.
[afbeelding]
Hehe, laat me raden....quote:IJnte schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:43:
Klein schoolprojectje dat uit de hand gelopen is:
[afbeelding]
Via een ARM7TDMI een VGA monitor aangestuurd. Heb gebruikt gemaakt van de Fast I/O pinnen en de FIQStrakke H-sync puls van 31.5kHz en V-sync van 60Hz. Hiermee genereer ik een resolutie van 640 * 480 maar in werkelijkheid maak ik 64 x 64 pixels (3 bits kleuren).. Dit gaat natuurlijk nog wat meer worden, maar dan moet ik ff de ASM nog wat tunen
Hogeschool Utrecht, Oudenoord 300, ergens op de 2e verdieping
Als ze qua aansluiting 1 op 1 op elkaar passen, kun je ze denk ik op elkaar leggen, en met een gelijkmatige druk tegen elkaar duwen (klem met wat schuim er tussen). En anders IDD met bovengenoemde opties. Afhankelijk van jouw toepassing natuurlijk ookquote:pcfreaky1991 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:31:
weet hier iemand hoe je kabels kunt verbinden met zo van die dingen als vaak in rekenmachines wordt gebruikt voor de toetsen (plastiek folie met daarop baantjes getekend)
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
Reg. datum: 20 oktober 2007
Mja, het werkt dus met 39pF, maar met 27pF draait ie stabieler. Als ik er condensatoren van 39pF in stop, wilt ie de waarde 255 in een DMX kanaal niet meer herkennen...quote:HammerT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 23:11:
Oh jahoor zal wel werken, zo snel is 8 mhz nog dat het erg kritisch zal worden
Dit was misschien een erg open vraagquote:HammerT schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 12:34:
Maar ff wat anders, ik ben bezig met een mmc kaartje te schrijven en lezen via SPI. Maar hij blijft maar hangen in de init. Reset werkt goed, maar daarna blijft hij hangen (krijgt geen 0x00 van MMC). Ik heb al geprobeerd om de mmc kaart helemaal 0 te schrijven met winhex.
Me micro draait gewoon op 5V en ik heb de SPIDO, SPICLK en SPICS (outputs) gewoon via een weerstand deling aangesloten en de SPIDO (input) zit gewoon direct aangesloten (volgens de specs ziet hij 3V nog gewoon als hoog, en dat doet hij ook anders zou hij niet blijven hangen in de init)
Maar het lijkt er op dat wanneer ik de 80 clockpulsen heb gegeven de voeding inzakt. Ik heb hem gewoon aan een LM7803 hangen en de MISO (master in slave out) heeft een pull up weerstand naar de 3V. Wat voor reden zou dat kunnen hebben?
Okee dat is het dus ook niet, voeding blijft nu gewoon 3.3V
Edit:
MMC kaartjes zijn gewoon ruk
HammerT wijzigde dit bericht 01-04-2008 09:20 (7%)
Dat is laagste tot nu toe in normale winkels.
Opvouwbare DDRmat - Nieuwsgierig?
En het is gewoon waar! Het werkt best goed als speakertje! Wordt na een paar minuutjes wel warm...
Praat alleen maar over zijn camera, ligfiets, efficiëntie en elektronica.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 43 44 45 46 last