-I am Jack's wasted life.
Gigabyte P35/X38/X48 problemen & ervaringen - Deel 2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 maart 2008
(heb al geprobeerd de PC even een minuut van de stroom af te halen en vervolgens weer aan te zetten, dat had geen effect)
Ik ga vanavond nog even een CMOS reset proberen, maar ik zie het somber in. Ik zit nu wel met enkele vragen:
1) Hoe the hell krijg ik m'n Thunderbird e-mail gebackupped? (tjsa... krijg je ervan als je dat niet regelmatig doet, jullie hebben groot gelijk als je dat zegt)
2) Als het bord RMA moet, twijfel ik of ik nog wel een Gigabyte X38 bord wil. Voordeel van het wèl doen is natuurlijk dat er geen nieuwe Windows-install nodig is...
Blergh... slecht begin van de dag zo.
Had m'n post nog iets willen uitbreiden, ik gebruik MozBackup al. Ik hoop alleen dat Vista nog wil booten mocht ik een ander merk X38 mobo in het systeem zetten. Al kan ik maar de mail veiligstellen, maar dat kan dan wellicht nog met een Knoppix boot-CDtje.quote:Badtothebone schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:54:
[...]
Ik gebruik MozBackup ( http://mozbackup.jasnapaka.com/ ) voor mijn Thunderbird backups en kopier ik de Thunderbird profile naar een andere schijf 2x per dag.
Vista taakplanner -> zip naar backup schijf van C:\Users\naam\AppData\Roaming\Thunderbird
Wildfire wijzigde dit bericht 26-03-2008 10:09 (26%)
Systeemspecs: Klik hier!
Ik gebruik MozBackup ( http://mozbackup.jasnapaka.com/ ) voor mijn Thunderbird backups en kopier ik de Thunderbird profile naar een andere schijf 2x per dag.quote:Wildfire schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:41:
...
1) Hoe the hell krijg ik m'n Thunderbird e-mail gebackupped? (tjsa... krijg je ervan als je dat niet regelmatig doet, jullie hebben groot gelijk als je dat zegt)
...
Vista taakplanner -> zip naar backup schijf van C:\Users\naam\AppData\Roaming\Thunderbird
Reg. datum: 06 augustus 1999
Mijn GA-P35-DS4 doet dit ook als ik de computer in standby laat vallen. Het enige wat dan werkt is de stroom eraf, vervolgens er weer op, resetknop ingedrukt houden, computer aanzetten, resetknop nog even vast houden en dan los laten.quote:Wildfire schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 09:41:
Nou, daar gaat 'ie dan. M'n 2e Gigabyte GA-X38-DQ6 is naar de knoppen. De eerste overleed na een correct uitgevoerde BIOS update (via Q-Flash met de juiste BIOS update), de tweede heeft er ergens afgelopen nacht de brui aangegeven. Ik werd om kwart voor zes wakker en mijn PC zat in een reboot-loop. Hij ging aan, je hoorde de fans draaien en de HD's gingen ook aan, maar na een paar seconden ging de boel weer uit. Vervolgens na een paar seconden ging 'ie weer aan, etc (ad infinitum). En dit na maanden probleemloos te hebben gewerkt...
(heb al geprobeerd de PC even een minuut van de stroom af te halen en vervolgens weer aan te zetten, dat had geen effect)
Ik ga vanavond nog even een CMOS reset proberen, maar ik zie het somber in. Ik zit nu wel met enkele vragen:
2) Als het bord RMA moet, twijfel ik of ik nog wel een Gigabyte X38 bord wil. Voordeel van het wèl doen is natuurlijk dat er geen nieuwe Windows-install nodig is...
Blergh... slecht begin van de dag zo.
Bijzonder irritant allemaal en ik heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden. Het resultaat van bovenstaande handeling is inderdaad dat de CMOS weer naar factory defauflt springt en dat ik alle instellingen opnieuw kan doen .. zucht ...
Medicijnman
Mijn resetknop is helaas kaduuk, maar wellicht kan ik gewoon de pinnetjes op het mobo even kortsluiten. Even voor de volledigheid: ik gebruik geen standby op mijn PC. Mijn PC was vannacht netjes aan het grazen voor DPC Seti@Homequote:pj schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 10:18:
[...]
Mijn GA-P35-DS4 doet dit ook als ik de computer in standby laat vallen. Het enige wat dan werkt is de stroom eraf, vervolgens er weer op, resetknop ingedrukt houden, computer aanzetten, resetknop nog even vast houden en dan los laten.
Bijzonder irritant allemaal en ik heb er ook nog geen oplossing voor kunnen vinden. Het resultaat van bovenstaande handeling is inderdaad dat de CMOS weer naar factory defauflt springt en dat ik alle instellingen opnieuw kan doen .. zucht ...
Ik hoop iig dat je resetknop-truuk werkt.
-- Edit: zojuist even bij Komplett gekeken (waar het mobo vandaan komt), de GA-X38-DQ6 staat niet meer op de site. Shit! Als een RMA nodig is kan ik dus niet meteen via hun een nieuwe GA-X38-DQ6 krijgen, ik zou dan moeten wachten op reparatie of vervanging via Komplett bij Gigabyte zelf. Wie weet hoe lang dat dan gaat duren!
Damn. Dat wordt dan wellicht, als ik de boel niet meer aan de gang krijg, dus toch een ander type mobo. En dat betekent een nieuwe Windows install. Ik denk dat ik voor de zekerheid maar een Knoppix CDtje download zodat ik iig nog allerlei bestanden veilig kan stellen.
Wildfire wijzigde dit bericht 26-03-2008 11:08 (25%)
De X38-D**'s zijn EOL. Zijn vervangen door de EX38-D**. Met energy besparende functies. P35-D**'s ook. Die zijn ook vervangen door de EP35-D**'s.
@Gateway
De DS3P en DS4(zijn zelfde borden met de DS4 heeft extra koeling) bieden ook iets hogere voltages aan. Verder zou ik, als je die 2 dingen niet gebruikt gewoon de DS3 nemen. Let wel, als je raid wilt, zou je de DS3R moeten nemen. Raid op de jmicron chipset is om te huilen.
Reinman wijzigde dit bericht 26-03-2008 11:55 (7%)
Oh ja, ik zie het nu bij Komplett - de GA-EX38-DQ6. Is die gewoon uitwisselbaar met een GA-X38-DQ6? M.a.w., mocht het mobo vervangen worden zou Windows er dan geen problemen mee hebben? (al is het maar dat ik de tijd heb wat dingetjes te backuppen voordat ik Vista opnieuw installeer)quote:Reinman schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:54:
@wildfire
De X38-D**'s zijn EOL. Zijn vervangen door de EX38-D**. Met energy besparende functies. P35-D**'s ook. Die zijn ook vervangen door de EP35-D**'s.
OK, Da's dan in ieder geval goed nieuws mocht ik het moederbord vervangen.quote:Zenix schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:03:
[...]
Ik denk niet dat windows er problemen mee heeft want de chipset is hetzelfde is alleen functie aan toegevoegd.
Afijn, vanavond eerst maar eens kijken wat die CMOS reset en/of aanzetten-met-resetknop-ingedrukt-truuk doen. Als het daarna weer leeft, spring ik een gat in de lucht en maak ik snel een backupje van de belangrijkste dingen
Wildfire wijzigde dit bericht 26-03-2008 12:06 (32%)
Ik denk niet dat windows er problemen mee heeft want de chipset is hetzelfde is alleen functie aan toegevoegd.quote:Wildfire schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 11:59:
[...]
Oh ja, ik zie het nu bij Komplett - de GA-EX38-DQ6. Is die gewoon uitwisselbaar met een GA-X38-DQ6? M.a.w., mocht het mobo vervangen worden zou Windows er dan geen problemen mee hebben? (al is het maar dat ik de tijd heb wat dingetjes te backuppen voordat ik Vista opnieuw installeer)
Ik bedoel om de sata-aasnluitingen hoef ik het niet te doen.
In de toekomst 2 HD3870X2 aansluiten lijkt me voor beide borden qua pci-e aansluitingen geen probleem toch?
Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???
Ik kom met mijn DS3R tot een FSB van 450. Voltages voor NB/SB onveranderd. Met de CPU kan je ook hoog genoeg. 3,6ghz met een E8400 is zeker wel te doen met een DS3. Deze hebben veel minder voltage nodig dan mijn E6600 die voor 3,6ghz ~1.44volt nodig had.quote:Gateway999 schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:02:
Wat als ik het icm een E8400 (en 8800GT) wil overclocken tot een FSB van 400, zijn de hogere voltages dan noodzakelijk/handig of is het dan nog steeds het prijsverschil niet waard in mijn geval?
Ligt er aan hoe ver je gaat overclocken. De DS4 clockt ook gewoon goed over. Nee, zijn bijde 2pci-e 2.0 2x 16lanes.quote:Binnetie schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:14:
Oke ik twijfel nog een beetje of ik een EX38-DS4 of DS5 neem. De DS5 heeft 2 extra sata-aansluitingen en betere koeling op de north- en southbridge. Voor overclocken is dat beter. Ik wil uiteindelijk wel gaan overclocken (nog nooit echt gedaan), raden jullie mij dan echt de DS5 aan of kan de DS4 ook aardig meekomen?
Ik bedoel om de sata-aasnluitingen hoef ik het niet te doen.
In de toekomst 2 HD3870X2 aansluiten lijkt me voor beide borden qua pci-e aansluitingen geen probleem toch?
Ik wil er in de toekomst een Q9450 in zetten en dan een beetje overclocken niet heel extreem overclocken. Misschien van 2.66 ghz naar 3.00 ghz...quote:Reinman schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 12:48:
[...]
Ik kom met mijn DS3R tot een FSB van 450. Voltages voor NB/SB onveranderd. Met de CPU kan je ook hoog genoeg. 3,6ghz met een E8400 is zeker wel te doen met een DS3. Deze hebben veel minder voltage nodig dan mijn E6600 die voor 3,6ghz ~1.44volt nodig had.
[...]
Ligt er aan hoe ver je gaat overclocken. De DS4 clockt ook gewoon goed over. Nee, zijn bijde 2pci-e 2.0 2x 16lanes.
Satellite Television Rulezzz! In het bezit van een Dreambox 7000S!!! Waar zit de ANY KEY???
De versterker is goed en de Toslink kabel ook...
Is dat een aparte instelling die je moet activeren? Of moet je ergens kiezen voor coax of optisch?
Ik las dat er vanaf F6 biosses er nogal wat minder lekker loopt, kan dit er mee te maken hebben? Mijn latencies (met dat tooltje gechecked) zitten voornamelijk in het geel, tussen de 1000 en 1500!!
Zou weer terug gan naar F4 helpen? (de improvements sinds F4 zeggen niks over geluid maar zijn wel interessant voor mij ls overclocker)
edit: ik heb een v1.1 bord...
Tijgert wijzigde dit bericht 26-03-2008 15:49 (37%)
Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs
* Wildfire is blij dat de doemgedachtes niet zijn uitgekomen... alhoewel het wel een klein beetje lullig is nu tijdelijk met "slechts" 2 gigabyte te moeten draaien
Reg. datum: 16 februari 2003
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=182063
x3360@3655 (430x8.5) | Thermalright 120 Ultra Extreme | GA X38 DQ6 (f9f) | 4x1G D9GMH @ 860 4-4-4-12, 2x1G Corsair 8500C5D+2x1G Cell Shock 8500 | Gainward GS HD4870 1024MB@ 800/1000 | Creative X-Fi Extreme Music | Corsair 620HX
't Is geen Ballistix geheugen, het is van sowieso al een ander merk dat ik heb (OCZ) en dan is het het zogeheten "nVidia SLI Ready" RAM (stompzinnige marketingtermen, I knowquote:Kojoottii schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:24:
Ja wel wat magertjesLas overigens op extreme systems dat Crucial officieel afraad Ballistix 8500 ram op x38/x48 mobo's te zetten.
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=182063
Wildfire wijzigde dit bericht 27-03-2008 15:47 (6%)
Reg. datum: 22 oktober 2007
Dit zijn mijn specs,
Giga-Byte P35 DS3 rev1.0
Intel Core 2 Quad Q6600 @ stock.
ASUS EN8800 Ultra.
2GB Kingston 1066RAM
2x500GB Samsung @ jmicron RAID
Creative X-Fi XtremeGamer
Windows XP Professional x64 SP2 (ivm 4GB RAM binnenkort)
Ik zit met een probleem:
Onder Windows XP/Vista heb ik de hele tijd last van blauwe schermen, dit komt niet door drivers, zelfs als er niets is geinstalleerd heb ik er nog last van. Dit is te verhelpen door terug naar F4 te gaan, maar dat betekend: GEEN standby. Is dit nog op een manier te fixen?
xavierk wijzigde dit bericht 31-03-2008 17:20 (45%)
Reg. datum: 05 juni 2007
Ik heb net hetzelfde probleem wanneer de pc in stand-by zet (normaal gebruik ik deze stand zelf niet, ik heb het eigenlijk per ongeluk ontdekt toen ik eens verkeerd klikte), maar ik heb een X38-DS5...quote:Mijn GA-P35-DS4 doet dit ook als ik de computer in standby laat vallen. Het enige wat dan werkt is de stroom eraf, vervolgens er weer op, resetknop ingedrukt houden, computer aanzetten, resetknop nog even vast houden en dan los laten.
Wel een rare fout overigens, ik neem aan dat hier toch op getest is voordat de massaproductie werd aangevangen?
Ach, misschien wordt dit met een toekomstige BIOS update verholpen, verder zeer tevreden over het bord!
Reg. datum: 22 oktober 2007
xavierk wijzigde dit bericht 30-03-2008 23:24 (51%)
Reg. datum: 21 december 2007
Heb net de Gigabyte X48-DQ6 mogen aanschaffen.
Wil er een leuke game bak van maken, maar uiteindelijk wel op Vista draaien.
De andere hardware specs zijn o.a.:
Intel E8400 ; 3870x2 ; Voeding van 620W.
Maar nu mijn probleem. Het wordt dus ddr2 geheugen. Echter "durf" ik niet zomaar 4GB aan te schaffen. De specs zijn me niet allemaal even duidelijk. In de Memory sheet van het mobo staat niet een hoeveelheid van 4gb. Ik snap dat ze niet alles kunnen testen/noteren, maar daar zit voor mij de onduidelijkheid.
Wat moet ik er in prikken? (met als kantekening dat het goed beschikbaar is en niet meer dan 100,-)?
(Met het oog op de toekomst zal ik maybe gaan overklokken, maar zoals wel duidelijk is, mag ik me dan eerst gaan verdiepen.)
Alvast bedankt voor de nuttige reacties.
Reg. datum: 21 december 2007
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 last