Hoofdcategorieën
Topicacties

[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 6

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Nieuw Topic
www.flitspaal.nl

quote:
Jefken schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 17:41:
Ik had nog een vraagje over welke testkings te gebruiken voor 270.
Ik heb eerst het boek doorgenomen, daarna de cbt's en nu wil ik nog wat testkings doornemen.
Als ik de forums lees dan kom ik deze meestal tegen :
- karthik
- Edmond
- Manfish

Zijn er nog aan te raden ?
Volgens deze gast moet je gewoon manfish hebben. Gebruik de search op dat forum eens om te zoeken op 70-270. als je dan de topics uit "i'm certified" eens bekijkt dan zie je wie wanneer en waarmee geslaagd is :) *O*

http://www.flitspaal.nl- http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/570889/last

Reg. datum: 26 juli 2002

Ik was vanavond even aan het kijken bij Prometric voor het inboeken van een examen. Dat zal dan mijn eerste Microsoft-examen zijn, maar op welk moment krijg je een MCP-ID toegewezen? Vraagt Prometric dit voor je aan?

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
Bouwe schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 23:57:
Ik was vanavond even aan het kijken bij Prometric voor het inboeken van een examen. Dat zal dan mijn eerste Microsoft-examen zijn, maar op welk moment krijg je een MCP-ID toegewezen? Vraagt Prometric dit voor je aan?
Dan moet je MCP zijn. :)
Bij eerste aanmelding bij Prometric krijg je een Prometric 'testing id' (of hoe dat ook moge heten). Als je het examen haalt, krijg je een MCP id.

Helsie wijzigde dit bericht 23-03-2008 11:30 (17%)

Reg. datum: 11 december 2007

quote:
Weerz schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:10:
Ik heb een vraag eigenlijk voor alles examens.

Is er ergens een (overzichtelijke) organomgram te vinden met de microsoft exames.
Daar bedoel ik mee dat er duideijk op staat welke certificaten nodig zijn om bijv MCDST te worden enz enz.

Ik heb al gezocht, maar waarschijnlijk zoek ik gewoon verkeerd |:(
MCSA --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx
MCSE --> http://www.microsoft.com/.../windows2003/default.mspx

MCDST heb ik ook niet kunnen vinden als site. Maar dit moet zijn 70-271 & 70-272

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA-M, MCSE

Reg. datum: 18 september 2007

Ik ben van plan aansluitend op de MCSE modules ook een MS Dynamics examen te doen MB6-206 of MB6-503. Ik kan hierover weinig info vinden op Internet en het studiemateriaal is ook niet zo eenvoudig te achterhalen. Zijn er mensen die ervaring hebben met de MS Dynamics examens? Wat is de beste voorbereiding?

Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
nevocom schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:08:
[...]

MCDST heb ik ook niet kunnen vinden als site. Maar dit moet zijn 70-271 & 70-272
Informatie over MCDST kan je hier vinden http://www.microsoft.com/...p/mcdst/requirements.mspx

Reg. datum: 06 september 2005

quote:
Hoe dat zo? Hoe leer jij het dan?

Pentium Core 2 Duo 6600, 2GB RAM, Asus 7600 GT

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

wie mag ik per mail wat over 70-270 vragen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Reg. datum: 11 maart 2007

quote:
racoon schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:15:
wie mag ik per mail wat over 70-270 vragen?
Je hebt mail

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

quote:
kw_nl schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:37:
[...]

Hoe dat zo? Hoe leer jij het dan?
Ik gok zo door ook flink tekeer te gaan met VMware/VPC of iets dergelijks, of zelfs met IRL testnerdwerken.
Alleen maar uit tekstboekjes/video's red je het in de praktijk niet mee namelijk.
Reg. datum: 06 september 2005

Klopt, ik gebruik ook VMware, heb bovendien ook een begeleidende cursus gehad, maar dat viel tegen.

Overigs krijg ik met VMware me NAT niet aan de praat, maar dat is weer een ander verhaal.

Pentium Core 2 Duo 6600, 2GB RAM, Asus 7600 GT

mooowwww
Reg. datum: 27 februari 2002

quote:
als ik erop wil reageren krijg ik hem terug dat hij niet bezorgd kan worden.

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

'k werk ook met VMware..of eigenlijk sinds Server2008 uit is met Hyper-V, maar goed virtuele machines....zelf netwerkje bouwen.....ervaring opdoen. Dat is een zeer goede aanvulling op de studieboeken/video's.
Reg. datum: 17 oktober 2005

quote:
Silver7 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 12:01:
Afgelopen vrijdag ben ik MCSE-er (W2k3) geworden. Laatste examen, 70-298, met 838 punten gehaald.
Hoi
Welke leer middel heb je hiervoor gebruikt want ik ga deze over 2 weken doen..
Gaarne advies...of een link

Alvast bedankt
Taner

Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
necatitaner schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 07:09:
[...]

Hoi
Welke leer middel heb je hiervoor gebruikt want ik ga deze over 2 weken doen..
Gaarne advies...of een link

Alvast bedankt
Taner
Ik heb het hele boek gelezen. Sommige hoofdstukken zijn saai, maar andere hoofdstukken zijn dan leuk en makkelijk, andere hoofdstukken zijn dan moeilijk maar belangrijk.

Na het lezen van een boek heb ik dan een oefenexamen van Pass4sure gebruikt. Maar, anderen hebben al aangegeven. Bekijk eerst de vragen en dan case lezen.

Waarom? Omdat de vragen vaak makkelijk te beantwoorden zijn zonder te lezen, en je hebt niet veel tijd per case.

Voor mij viel het best mee. Ik heb met gemak gehaald, omdat ik vooral korte cases heb gekregen bij de examen. Want bij lange cases zit een onderwerp wel in 3 a 4 alinea's, dan moet je ze samenvatten/notities maken. Daar maakte ik vaak fouten mee, omdat ik vaak ene dingetje over het hoofd zie.

Reg. datum: 29 juni 2006

Hallo mensen,
Ik heb zojuist van iemand een dik boek van Microsoft kunnen lenen van 70-291.
Nu heb ik daar een CD in zitten met Windows Server 2003 Enterprise. 180 dagen versie dat speciaal voor het boek is toegevoegd ( Is dus een aangepaste versie van Windows Server )
Ik moet twee keer Windows Server 2003 hebben draaien met verbinding naar elkaar toe. Kan iemand mij raad geven hoe dat te doen? Ik ben zelf niet echt ervaren met Virtual PC's. Heb één PC thuis staan met 1 GB geheugen. Ik zou daar 1 Win server virtueel op kunnen draaien. Verder krijg ik van me werk binnenkort een nieuwe laptop met Vista. Daar zou ik Windows server virtueel op kunnen installeren. Kan ik die 2 dan met elkaar verbinden? Of is het verplicht met cross cable ofzo? Of heeft iemand dit boek ook gevolgd inc gebruik van Windows Server 2003 en kan het op een andere manier?
thnx

nog een ms certified prutser

quote:
technoaddict schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Hallo mensen,
Nu heb ik daar een CD in zitten met Windows Server 2003 Enterprise. 180 dagen versie dat speciaal voor het boek is toegevoegd ( Is dus een aangepaste versie van Windows Server )
Ik moet twee keer Windows Server 2003 hebben draaien met verbinding naar elkaar toe. Kan iemand mij raad geven hoe dat te doen? Ik ben zelf niet echt ervaren met Virtual PC's. Heb één PC thuis staan met 1 GB geheugen. Ik zou daar 1 Win server virtueel op kunnen draaien. Verder krijg ik van me werk binnenkort een nieuwe laptop met Vista. Daar zou ik Windows server virtueel op kunnen installeren. Kan ik die 2 dan met elkaar verbinden? Of is het verplicht met cross cable ofzo? Of heeft iemand dit boek ook gevolgd inc gebruik van Windows Server 2003 en kan het op een andere manier?
thnx
Ik heb daarvoor VMware workstation op mijn werkstation staan. Daarin heb ik 2 virtuele machines aangemaakt, beide Windows Server, en that's it, die kunnen dan met elkaar praten (door middel door een soort van virtuele switch). Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver. Het werkt wel, maar het zal allemaal stronttraag worden. (Heb op mijn appeltje VMware Fusion met 2GB ram, 2 guests met 512MB RAM, en dat loopt prima, maar niet zo snel als ik zou willen natuurlijk)

Dus of je prikt wat geheugen in je PC'tje erbij, kost ook niet veel meer tegenwoordig, of je scharrelt een paar oude pentium III's of pentium IV's bij elkaar om een testlab te maken.

Als je MCSE doet ben je neem ik aan systeembeheerder of heb je de ambitie daartoe, dus ik neem aan dat je toch wel ergens wat oude pc's of servers moet hebben liggen, of misschien op je werk?

axis wijzigde dit bericht 25-03-2008 13:19 (3%)

Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!

Reg. datum: 14 januari 2000

quote:
technoaddict schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:12:
Hallo mensen,
thnx
Los van dat je vraag niets te maken heeft met dit topic ;) kan ik wel zeggen dat je hier beter zelf uit kunt komen door te puzzelen dan door het hier te vragen (ivm praktijk ervaring die je toch echt nodig hebt voor dit examen ;) ).
Je kunt op een PC met 1gb geheugen volgens mij wel 2 Win2003 machines draaien en die elk 256 mb toekennen. Als je op 1 pc een virtuele Windows draait en op de andere ook 1 en die moeten met elkaar communiceren, dan moet je ze beiden toegang geven tot het netwerk van het Host OS en dan moeten ze wel bij elkaar kunnen.

Je leeft maar 1 x
Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
nevocom schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:08:
[...]

Wat ik eigenlijk zoek is een soort van organogram

http://www.ahsaniamission.org/organization/organogram.gif

Weet niet of dat er is, anders zal ik hem zelf moeten maken maar wil het wiel niet opnieuw uitvinden natuurlijk O-)

AMD 1400, 1024 SDRAM, ATI Radeon 9000 , Creative Audigy 2 , WLAN 54Mbit , 3com 10/100 Mbit, WD 60G, Maxtor 40G

Reg. datum: 29 juni 2006

quote:
axis schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 13:18:
[...]

Ik heb daarvoor VMware workstation op mijn werkstation staan. Daarin heb ik 2 virtuele machines aangemaakt, beide Windows Server, en that's it, die kunnen dan met elkaar praten (door middel door een soort van virtuele switch). Maar goed, je hebt dan op je PC al 512MB tot 1GB nodig voor je operating system (zoals Windows XP) en VMware, en dan wil je beide guests ook nog 512MB tot 1GB geven. Als je dan een PC hebt met 1GB kom je niet heel ver. Het werkt wel, maar het zal allemaal stronttraag worden. (Heb op mijn appeltje VMware Fusion met 2GB ram, 2 guests met 512MB RAM, en dat loopt prima, maar niet zo snel als ik zou willen natuurlijk)

Dus of je prikt wat geheugen in je PC'tje erbij, kost ook niet veel meer tegenwoordig, of je scharrelt een paar oude pentium III's of pentium IV's bij elkaar om een testlab te maken.

Als je MCSE doet ben je neem ik aan systeembeheerder of heb je de ambitie daartoe, dus ik neem aan dat je toch wel ergens wat oude pc's of servers moet hebben liggen, of misschien op je werk?
Well. Om eerlijk te zijn heb ik jaren geleden nooit echt de ambitie gehad om thuis servers te installeren. Nu ben ik idd bezig met me MCSE. Me MCSA heb ik dan al, en ik heb al die tijd de manier van leren aangehouden hoe mijn detacheringbureau het aanbied. Namelijk E-learning en dan examens leren ( Testkings etc ). Omdat ik niet tevreden ben met wat je kan leren in E-learning heb ik boeken gevraagd. Ze hebben één boek ( 291 ) en andere boeken worden nu besteld. ( Doordat ik ze duidelijk heb gemaakt dat een IT detacheringbureau die boeken gewoon moet hebben ).
De eerste bladzijdes in dit boek beginnen over het installeren van 2 servers om de opdrachten/lesstof te kunnen uitvoeren. Ik ben er laat mee, maar de ambitie is de laatste maanden sterk gegroeid en ik wil nu zeker meer praktijk gericht leren, door thuis servers op te zetten. Ik denk dat ik wacht tot ik de nieuwe laptop heb ( die wel met minimaal 2 GB geheugen ) om daarop 2 vmware machines te installeren. De VMware seminar die ik binnenkort via me detacheringbureau heb kan dan ook van pas komen :)

Reg. datum: 21 maart 2002

Vandaag een examen in laten plannen door Thomson Prometric:

Of ik morgen om kwart voor half 3 aanwezig wil zijn, of mijn achternaam word gespeld met de F van Victor, Of Raymond me voor of achternaam is. O-)

Ik weet zeker dat het een marketing truc is van Prometric om mensen neer te zetten die steeds slechter nederlands kunnen zodat je GEFORCEERD via de website moet aanmelden!

|:(

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Reg. datum: 11 december 2007

quote:
70373R schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 14:23:
Vandaag een examen in laten plannen door Thomson Prometric:

Of ik morgen om kwart voor half 3 aanwezig wil zijn, of mijn achternaam word gespeld met de F van Victor, Of Raymond me voor of achternaam is. O-)

Ik weet zeker dat het een marketing truc is van Prometric om mensen neer te zetten die steeds slechter nederlands kunnen zodat je GEFORCEERD via de website moet aanmelden!

|:(
Ik vind het juist ideaal om via de site m'n examens te boeken.
Kan ik in één opslag zien, waneer en hoelaat er allemaal tijd is.
Mocht het vol zijn op jou dg, kan je direct bij een andere vestiging kijken.
Lang leve het online boeken.

okeej, je moet het wel 's avonds na 6 uur doen, of 's morgens heel vroeg. Anders is hun systeem mega traag.

A+, ITIL, MCP, MCDST, MCSA-M, MCSE

Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
nevocom schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 21:04:
[...]

Ik vind het juist ideaal om via de site m'n examens te boeken.
Kan ik in één opslag zien, waneer en hoelaat er allemaal tijd is.
Mocht het vol zijn op jou dg, kan je direct bij een andere vestiging kijken.
Lang leve het online boeken.

okeej, je moet het wel 's avonds na 6 uur doen, of 's morgens heel vroeg. Anders is hun systeem mega traag.
Dat is de rede waarom ik via de telefoon ben gaan plannen :)

In het begin was het nog erger. Het systeem lag er vaker helemaal uit dan dat het traag was.
Ik ga het de volgende keer maar weer online proberen en dan wel na 6 uur ;)

Ik moet vanmiddag trouwens voor 70-649. Ik heb echt veel geleerd en heb er een goed gevoel over aan de ene kant, maar aan de andere kant niet omdat ik alles heb moeten doen via e-books en spul wat online stond van Microsoft. :o

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

MCITP Enterprise Administrator

Succes met je examen.
Ik heb vrijdag de 70-649.
Ik heb het ook moeten doen met de e-course van microsoft die ze online aanbieden.
Ik heb van pass4sure een bestand gevonden met wat examenvragen zodat ik een idee had wat voor vragen ik kon verwachten.
Heb de laatste 3 weken goed kunnen stoeien met windows server 2008 en de nieuwste snufjes.
Ik heb er zin in. :)

Frank maakt meer kapot dan je lief is | Lid van de DeApen Dutch Power Cows

Wie slingert mee?
Reg. datum: 21 april 2004

Gisteren mijn 70-291 gehaald ! :)

Ik heb het boek doorgewerkt en de vragen die erbij zaten gedaan.
Hierna nog een examcollection doorgenomen. Ik heb er wel lang over gedaan omdat ik iemand ben die niet al te snel in de boeken is. Maar ik ben blij dat ik deze heb.(gemiddeld 5 uur per week studeren afgelopen 3 maanden)

Nu nog 1 elective en dan ben ik mcsa. Maar ik zit te twijfelen. Ik wil de security richting in.
dus 70-350 ligt voor de hand. Maar ik zag ook vista(70-620) erbij staan.
Is vista makkelijker dan de 70-350?
Moet ik de 70-350 vergelijken met de 70-291? want als dat zo is dan moet ik weer even voor mezelf een traject gaan uitzetten hoe ik dit ga aanpakken

www.deapen.nl Im a Monkey

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 36 37 38 39 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: