Hoofdcategorieën
Topicacties

[NAS] Conceptronic CH3SNAS / Dlink DNS-323

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 27 september 2006

quote:
Josk12 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:02:

In het PHP scriptje wordt overigens niet veel geopend of iets uitgevoerd.
Ik heb een heel simpel scriptje: "1.php"

http://84.24.132.213/Keuze-lijst/1.php

<?php
echo("ff testen");
?>

Maar dat wil niet werken.
ik denk dat je php in lighttpd.conf aan moet zetten. Open dat bestandje eens (staat in fun_plug.d\etc), dan zie je vanzelf wat je moet doen.

Reg. datum: 03 februari 2006

quote:
injun schreef op vrijdag 15 februari 2008 @ 00:45:
[...]

bedankt voor reaktie heb beide opties geprobeerd.... lukt nog steeds niet om bestanden in incomming_directorie en incomming_files te verwijderen,pffffffffffff
moet ik weer herstart doen met snas of wat is precies de handeling
zie ook pagina 31 van dit topic

Net als Injun heb ik hetzelfde probleem, ik kan die bestanden in die directories niet weghalen. Oorzaak zijn de rechten van de files, maar die krijg ik niet veranderd. Niet via Telnet en niet via FTP. Moet dit via mldonkey zelf en hoe dan ?

Inmiddels heb ik in mldonkey de rechten wel aangepast, zodat nieuwe files wel 755 krijgen (staat standaard op 664), maar ik krijg de oude files dus niet weg.

Iemand een tip/oplossing hiervoor ?

Alvast bedankt,
Ron

ik weet nix, maar wil wel leren

Ook uw dochter!

Je kunt via telnet de rechten van de betreffende mappen aanpassen. Ik zit nu op mijn werk en kan het niet nakijken. Wellicht als je zoekt op telnet chmod dat je dan wat verder komt.

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.
Muziek: Last.fm | Toffe ellende: http://www.siewesite.nl | Xfire: gotarethusa

Dag Arethusa,

Dat heb ik geprobeerd, maar ik denk dat ik iets mis. (ben geen Linux kenner)

Als ik met PuTTy een telnet verbinding maak, dan zie ik het volgende:
BusyBox v1.6.1 (2007-07-22 13:51:10 CEST) Built-in shell (ash)
Enter 'help' for a list of built-in commands.

/ #

Als ik help intik krijg ik het volgende te zien:
/ # help

Built-in commands:
-------------------
. : alias bg break cd chdir continue eval exec exit export false
fg hash help jobs kill let local pwd read readonly return set
shift source times trap true type ulimit umask unalias unset
wait

Ik begrijp hieruit dat dit de enige mogelijke commandos zijn die ik kan gebruiken. Commandos als "ls" en "chmod" kan ik niet gebruiken. Wat doe ik fout ?

Ook uw dochter!

Ik heb hier gekeken om te zien hoe telnet en chmod samenwerken in het geval van de mlDonkey installatie. Zie:
"The next step would be giving the files permission to execute"
chmod a+x /mnt/HD_a2/mlnet.sh

Misschien heb je hier wat aan:
quote:
Bestandsrechten, chmod:

ls -al ( zie je de rechten van de bestanden )

het bestandstype is (- = gewoon bestand, d = directory, l = link, enz.); rwx zijn de permissies voor de eigenaar van het bestand (read/lezen, write/schrijven, execute/uitvoeren); r-x zijn de permissies voor de groep van de eigenaar van het bestand (read, execute); (Ik ga het niet hebben over het begrip groep, je kunt zolang je beginner bent zonder ;-0 r-x zijn de permissies voor alle andere gebruikers (read, execute).

De directory /bin heeft ook permissies: zie sectie Directory Permissies voor verdere details. Daarom kun je het bestand /bin/ls niet verwijderen tenzij je root bent: je hebt geen permissie om dat te doen. Het commando voor het wijzigen van de bestandspermissies is:

$ chmod <wieXperm> <file>

'wie' is u (user, dat is de eigenaar), g (group), o (other=anderen), X is of + of -, perm is r (read), w (write), of x (execute). Algemene voorbeelden van chmod zijn:
$ chmod +x bestand

hiermee wordt de execute permissie voor het bestand ingesteld.

$ chmod go-rw bestand

hiermee wordt de read en write permissies voor iedereen behalve de eigenaar ingesteld.

$ chmod ugo+rwx bestand

dit geeft iedereen read, write en execute permissie.

# chmod +s bestand
Hiermee moet je er wel uit komen denk ik :)

I've been mad for fucking years, absolutely years, been over the edge for yonks.

Arethusa, ongelooflijk bedankt, dit werkt _/-\o_

Zit ik al anderhalve dag met bloedlopen oogjes naar mijn scherm te staren op zoek naar een oplossing, vindt jij het binnen een paar minuten :/

Bedankt Ron

Ook uw dochter!

Ik wist waar ik op zoeken moest aangezien ik dit probleem ook bij de hand heb gehad, en dat heeft ook tijd gekost. Ik ben blij dat ik je heb kunnen helpen :)

Arethusa wijzigde dit bericht 26-03-2008 15:49 (50%)

Ik ben uniek, net als iedereen

Ik heb een vraagje of de CH3SNAS. Ik denk er over om hem te kopen. Hij komt echter wel in mijn slaapkamer te staan, dus het zou wel mooi zijn als hij in de nachtelijke uurtjes niet zo veel lawaai zou maken.

Door middel van het downspinnen van de HD's of het stand-by zetten van het apparaat. Is zoiets mogelijk met dit apparaat?

You can take a picture of something you see. In the future, where will I be?

Reg. datum: 01 december 2002

quote:
SithWarrior schreef op woensdag 26 maart 2008 @ 21:51:
Ik heb een vraagje of de CH3SNAS. Ik denk er over om hem te kopen. Hij komt echter wel in mijn slaapkamer te staan, dus het zou wel mooi zijn als hij in de nachtelijke uurtjes niet zo veel lawaai zou maken.

Door middel van het downspinnen van de HD's of het stand-by zetten van het apparaat. Is zoiets mogelijk met dit apparaat?
Veel lawaai? Tijdens het opstarten hoor je hem even (de fan draait heel even 100%), maar dat is 5 seconden of zelfs minder. Beide harde schijven gaan automatisch in idle en spinnen op zodra er een bestand wordt geopend oid. Tenminste als je die optie ingeschakeld hebt.

Ook al draaien ze allebei, het is niet meer dan een zachte brom. Ik heb hem naast me staan, en ik heb nergens last van.

Reg. datum: 12 februari 2001

quote:
Martin-S schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 00:19:
[...]

Veel lawaai? Tijdens het opstarten hoor je hem even (de fan draait heel even 100%), maar dat is 5 seconden of zelfs minder. Beide harde schijven gaan automatisch in idle en spinnen op zodra er een bestand wordt geopend oid. Tenminste als je die optie ingeschakeld hebt.

Ook al draaien ze allebei, het is niet meer dan een zachte brom. Ik heb hem naast me staan, en ik heb nergens last van.
Mwa dat is wel erg subjectief. Misschien dat je hem met een fanscript heel stil kan krijgen maar standaard is ie dat zeker niet imo. Ik zou er niet naast kunnen slapen.
Maar ik ben misschien ook wel redelijk kritisch wat betreft geluid,

tweak_dude wijzigde dit bericht 27-03-2008 00:47 (4%)

Reg. datum: 06 september 2007

ik denk dat je php in lighttpd.conf aan moet zetten. Open dat bestandje eens (staat in fun_plug.d\etc), dan zie je vanzelf wat je moet doen.

Ik heb nu geen tijd, (moet gaan werken), maar zal straks een proberen om mijn "lighttpd.conf" aan te passen.

Wat ik denk aan te moeten passen is:

static-file.exclude-extensions = ( ".php", ".pl", ".fcgi" )

Het lijkt mij dat hier PHP niet "mee mag doen".

Of heb ik het helemaal mis??

Ik heb mijn CH3SNAS up-and-running met mldonkey.2.9.3.lite.realsimple en dankzij dit forum loopt alles naar behoren.

Nu overweeg ik om ook SABnzbdPlus te installeren en dat maar meteen op een USB stick te zetten. Dit volgens de volgende twee How-To’s:

How-to Debian Chroot via USB op CH3SNAS van The_DoubleU:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29414560

How-to SABnzbdPlus van UTMachine:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/29376532

Gezien de voor mij nieuwe materie en de omvangrijke how-to’s zie ik er echter tegenop om dit
te doen. Zijn deze how-to’s dusdanig monkey-proof :+ dat ik deze stap-voor-stap kan volgen en
het succesvol kan afronden ?

Zijn er conflicten te verwachten met de op de harddisk geïnstalleerde mldonkey versie en de al aanwezige fun_plug ?

Ik zou graag het advies van ervaringsdeskundige horen.

Alvast bedankt

Reg. datum: 14 februari 2007

Ik heb nu eindelijk MLDonkey goed werkend. Alleen nu kan ik niets meer wissen uit de download directory van MLDonkey.

Na het downloaden verplaats ik alles naar een andere directory om vervolgens de download folder weer leeg te gooien. Maar als ik dat nu probeer krijg ik 'toegang geweigerd'. En dat gebeurt ook als de MLDonkey core niet meer draait. Ook als ik inlog met de username waarmee ik MLDonkey gebruik kan ik niets wissen. Wat doe ik fout?

P5B Deluxe, C2D E6300, 2GB RAM, 8800GT 512MB

Dat had ik ook en heb dat op dit forum gevraagd. Zie voor de oplossing de post van Arethusa 9 of 10 postjes terug op deze pagina.

Reg. datum: 14 februari 2007

THX. Het lukt nu wel.

P5B Deluxe, C2D E6300, 2GB RAM, 8800GT 512MB

quote:
Josk12 schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 08:28:

Ik heb nu geen tijd, (moet gaan werken), maar zal straks een proberen om mijn "lighttpd.conf" aan te passen.

Wat ik denk aan te moeten passen is:

static-file.exclude-extensions = ( ".php", ".pl", ".fcgi" )

Het lijkt mij dat hier PHP niet "mee mag doen".

Of heb ik het helemaal mis??
Ik denk dat je deze aan moet passen (uncommenten):
# "mod_fastcgi",

## php support
## uncomment the following lines and the mod_fastcgi module above
#fastcgi.server = ( ".php" => ((
# "bin-path" => "/mnt/HD_a2/fun_plug.d/bin/php-cgi",
# "socket" => "/tmp/php-cgi.socket",
# "max-procs" => 2
#)))

Reg. datum: 12 november 2000

De afgelopen week ben ik intensief met de CH3SNAS bezig geweest. Mijn stappen heb ik gedocumenteerd in de howto in de link. (mldonkey, twonky, debian chroot, hellanzb + web interface) Eigenlijk alles at ik ermee wilde. How to

Doe er je voordeel mee! :)

Forgive them, for they know not what they do

Nou, ik ga die how to maar eens proberen van Genetix :)

Vandaag een CH3SNAS (firmware 1.03final) aangesloten, icm mn PS3.. maar elk mp4 bestand word bij het afspelen veranderd in : datatype niet ondersteund.. Speel ik ze vanaf mn windows pc'tje via tversity, of direct van een USB schijf..geen probleem....

edit: update -> Funplug 0.4 installatie werkt, maar alleen via volume_2 bij mij !?
update2: Twonky draait, en het fun_plug bestand werd automatisch aangepast
update3: PS3 ziet Twonky, maar MP4's spelen nog steeds niet af ...datatype beschadigd.

Murzeltje wijzigde dit bericht 28-03-2008 00:19 (32%)

quote:
Murzeltje schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:34:

edit: update -> Funplug 0.4 installatie werkt, maar alleen via volume_2 bij mij !?
Neem ik mee in het verhaal! :)

quote:

Vandaag een CH3SNAS (firmware 1.03final) aangesloten, icm mn PS3.. maar elk mp4 bestand word bij het afspelen veranderd in : datatype niet ondersteund.. Speel ik ze vanaf mn windows pc'tje via tversity, of direct van een USB schijf..geen probleem....

update3: PS3 ziet Twonky, maar MP4's spelen nog steeds niet af ...datatype beschadigd.
Update 4: na nog een reboot en een herscan van de mediafiles herkent de ps3 nu wel de 2 test-mp4tjes...saw IV in 1080p *kwijl*

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
GenetiX schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 23:32:
De afgelopen week ben ik intensief met de CH3SNAS bezig geweest. Mijn stappen heb ik gedocumenteerd in de howto in de link. (mldonkey, twonky, debian chroot, hellanzb + web interface) Eigenlijk alles at ik ermee wilde. How to

Doe er je voordeel mee! :)
Dat ziet er heel goed uit, ik ben nog steeds op zoek naar instructies om Slimserver (benodigd voor de Logitech Squeezebox mediaplayer) te draaien op de CH3SNAS. Heb jij daar ook verstand van?

quote:

de 1.03 final moet je dus NIET gebruiken (zie eerder in dit draadje of aroundmyroom.com), je moet de 1.036a hebben, anders kun je inderdaad corrupte bestanden krijgen.

quote:
raven22 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 07:21:
[...]

Dat ziet er heel goed uit, ik ben nog steeds op zoek naar instructies om Slimserver (benodigd voor de Logitech Squeezebox mediaplayer) te draaien op de CH3SNAS. Heb jij daar ook verstand van?
Nee, helaas. Ik las dat de Squeezebox geen Upnp ondersteund, dus daar gaat Twonky niet op. Slimserver is een Debian package, deze moet je dus heel gemakkelijk in de etch omgeving kunnen installeren (met #apt-get) Slimserver Debian etch package Aanvullingen op de howto zijn altijd welkom als je dit gedaan krijgt.

GenetiX wijzigde dit bericht 28-03-2008 09:18 (27%)

Reg. datum: 05 januari 2004

quote:
GenetiX schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 08:56:
[...]

Nee, helaas. Ik las dat de Squeezebox geen Upnp ondersteund, dus daar gaat Twonky niet op. Slimserver is een Debian package, deze moet je dus heel gemakkelijk in de etch omgeving kunnen installeren (met #apt-get) Slimserver Debian etch package Aanvullingen op de howto zijn altijd welkom als je dit gedaan krijgt.
Ik zit nu jouw instructies om debian op de CH3SNAS te installeren te volgen en krijg onder punt 7 bij dit commando: # cdebootstrap -aarm etch etch ftp://ftp.ie.debian.org/debian

de melding: bash: cdebootstrap: command not found

Wat kan ik hier aan doen?
ps, ik heb je ook een mailtje gestuurd maar misschien weten andere lezers ook een oplossing

quote:
raven22 schreef op vrijdag 28 maart 2008 @ 11:13:
[...]

Ik zit nu jouw instructies om debian op de CH3SNAS te installeren te volgen en krijg onder punt 7 bij dit commando: # cdebootstrap -aarm etch etch ftp://ftp.ie.debian.org/debian

de melding: bash: cdebootstrap: command not found

Wat kan ik hier aan doen?
ps, ik heb je ook een mailtje gestuurd maar misschien weten andere lezers ook een oplossing
# apt-get install cdebootstrap eerst uitvoeren. Staat in de handleiding ;)

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: