"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Ervaringen werken bij Capgemini (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 9
Reg. datum: 10 maart 2008
Hallo Vinnie1908,quote:vinnie1908 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:29:
Gefeliciteerd!
@Devil, heb geen tijd gehad om er over te spreken. Als het goed is weet je zelf nu al wat meer volgens mij? Vertel eens op, heb ik een nog een nieuwe collega?
Ik heb vorige week donderdag gesprek gehad. Het resultaten van Kenhardt waren best goed. Ik heb alleen de onderdeel analyseren niet voldoende gescoord. Daardor krijg ik een negative advies van Kenhardt
Terwijl ik van mijn vorige assesment van alle onderdelen best hoog gescoord heb.
Nou ja ze willen met mij verder gaan met de zelfde voorwarden wat we van te voren hebben afgesproken maar met een jaar contract i.p.v. onbepaald.
Ik heb nu onbepaald tijd contract dus ik ga dit niet zomaar weggooien
Ik ga rustig rond kijken
Veel succes bij Cap
Grtzzz
Agh dat verhaal ken ik al langer, moment dat je binnenkomt en een maand er bent krijg je alsnog een onbepaalde tijd contract. Vind ik zo iets vreemds, jammer dat je dat advies hebt gekregen.
"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."
Nog nooit van gehoordquote:Mr.Nash schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 16:32:
Even een globale vraagje tussendoor. Wat houd het Capgemini Security & Innovation Research Center in en wat is de voertaal binnen deze afdeling?
Heb contact in het Nederlands opgenomen maar kreeg een reply in het Engels waar ik wel even van op keek
mr_obb heeft al antwoord gegeven op die vraag
. Heb het gesprek donderdag, zal laten weten hoe het gegaan is en wat m'n indruk is.
Idd vind ik ook echt jammer maar ja dat is niet anders! Misschien in de toekomst welquote:vinnie1908 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 17:36:
Agh dat verhaal ken ik al langer, moment dat je binnenkomt en een maand er bent krijg je alsnog een onbepaalde tijd contract. Vind ik zo iets vreemds, jammer dat je dat advies hebt gekregen.
Reg. datum: 07 januari 2002
Reg. datum: 07 januari 2002
heren,
ik ben serieus bezig met een sollicitatie bij Cap, en heb zojuist te horen gekregen dat (na 2 positieve gesprekken) de assesment voor de rol van senior consultant gewaardeerd wordt met een positief advies. nu heb ik momenteel een leaseauto. los van of ik die meeneem of achterlaat en een nieuwe kies, ben ik benieuwd naar de leasetarieven die bij de leasemaatschappij van cap gelden. vergoeding is 815, kan iemand mij een idee geven wat dat voor een auto oplevert? momenteel rij ik een focus wagon (109pk) futura met wat opties.
ik ben serieus bezig met een sollicitatie bij Cap, en heb zojuist te horen gekregen dat (na 2 positieve gesprekken) de assesment voor de rol van senior consultant gewaardeerd wordt met een positief advies. nu heb ik momenteel een leaseauto. los van of ik die meeneem of achterlaat en een nieuwe kies, ben ik benieuwd naar de leasetarieven die bij de leasemaatschappij van cap gelden. vergoeding is 815, kan iemand mij een idee geven wat dat voor een auto oplevert? momenteel rij ik een focus wagon (109pk) futura met wat opties.
Heb deze week de test maar heb al te horen gekregen dat ik wel bij Cap mag afstuderen en dan werken (indien ik dat wil) ondanks de uitslag van die test. Ik ga de test wel doen maar weet nog niet zeker of ik bij Cap ga afstuderen, dit in verband met aanbiedingen bij 2 andere bedrijven die ik niet zo snel in m'n carriere zal krijgen. M'n keuze voor een afstudeerbedrijf is nu tot 3 teruggebracht waarvan Cap er 1 is.
Stel ik wil na m'n studie toch bij Cap gaan werken, wordt de uitslag van deze test dan gebruikt of moet ik de test dan over doen? Ik heb trouwens besloten me niet voor te bereiden (ook geen tijd voor), dus de uitslag kan alle kanten opgaan.
Stel ik wil na m'n studie toch bij Cap gaan werken, wordt de uitslag van deze test dan gebruikt of moet ik de test dan over doen? Ik heb trouwens besloten me niet voor te bereiden (ook geen tijd voor), dus de uitslag kan alle kanten opgaan.
Mr.Nash wijzigde dit bericht 06-04-2008 13:14 (6%)
Kam iemand mij een indicatie geven wat een Tester met 2,5 jaar ervaring en TMAP Next certificering ongeveer "waard" is bij Cap?
Thanks!
Thanks!
|AMD 64 3000+|MSI K8N Neo-Platinum|2048 MB 400 Mhz Transcend|Club3D 7800GS AGP|Creative Xi-Fi XtremeMusic|Samsung SH-S162L|Logitech Z-5500D/diNovo Media Desktop|Telfort Internet|SonyEricsson W890i|Ceramic White Sony PSP|MSI S270 MT-37 100 GB|
Reg. datum: 27 december 2001
[Capgemini indruk mode]
Capgemini heeft sinds afgelopen maart contact met mij gezocht o.b.v. een eerder gesprek in oktober 2007.
Telefonisch contact gehad met verschillende recruiters waarbij ik aangegeven heb wel interesse te hebben in een gesprek waarbij ik enkele vragen graag beantwoord zie worden. In eerste instantie was alleen een Capgemini Experience Day (waarom denken bedrijven dat iets met een engelse titel automatischer interessanter klinkt) mogelijk. Hierop heb ik weer aangegeven dat wanneer elke keer dat een bedrijf interesse heeft om mij in dienst te nemen, ik een vrije dag moet nemen (Experience Day duurt de gehele dag), ik geen vakantie meer overhoud. Tevens vind ik dat ik met 4 jaar werkervaring (opleiding behaald naast werken) ik niet als starter (of young-professional) neergezet wil worden. Recruiters vonden me maar lastig, want het is toch een geschenk van boven dat Capgemini interesse heeft in je.
Terugkomend van vakantie blijkt dat mijn voicemail 2x op 1 dag is volgesproken door iemand die zichzelf vol overtuiging en zonder zelfspot Hiring Manager noemt. De afdeling financiel advies wilde graag een orienterend gesprek. Mijn gedachte was mooi en bel maandag a.s. (vandaag) om een afspraak te maken.
[/Capgemini indruk mode]
Ik open op zondag mijn prive e-mail en daar zit een bericht van een recruiter: Op basis van mijn sollicatatie is geen geschikte functie binnen Capgemini gevonden.
Ik heb een vriendelijk mailtje teruggestuurd waarin ik uitleg dat Cap toch degelijk met mij contact heeft opgenomen en dat ik telefonisch al uitgenodigd was, maar op basis van deze mail een dermate indruk van de organisatie heb gekregen dat mijn interesse verdwenen is.
Capgemini heeft sinds afgelopen maart contact met mij gezocht o.b.v. een eerder gesprek in oktober 2007.
Telefonisch contact gehad met verschillende recruiters waarbij ik aangegeven heb wel interesse te hebben in een gesprek waarbij ik enkele vragen graag beantwoord zie worden. In eerste instantie was alleen een Capgemini Experience Day (waarom denken bedrijven dat iets met een engelse titel automatischer interessanter klinkt) mogelijk. Hierop heb ik weer aangegeven dat wanneer elke keer dat een bedrijf interesse heeft om mij in dienst te nemen, ik een vrije dag moet nemen (Experience Day duurt de gehele dag), ik geen vakantie meer overhoud. Tevens vind ik dat ik met 4 jaar werkervaring (opleiding behaald naast werken) ik niet als starter (of young-professional) neergezet wil worden. Recruiters vonden me maar lastig, want het is toch een geschenk van boven dat Capgemini interesse heeft in je.
Terugkomend van vakantie blijkt dat mijn voicemail 2x op 1 dag is volgesproken door iemand die zichzelf vol overtuiging en zonder zelfspot Hiring Manager noemt. De afdeling financiel advies wilde graag een orienterend gesprek. Mijn gedachte was mooi en bel maandag a.s. (vandaag) om een afspraak te maken.
[/Capgemini indruk mode]
Ik open op zondag mijn prive e-mail en daar zit een bericht van een recruiter: Op basis van mijn sollicatatie is geen geschikte functie binnen Capgemini gevonden.
Ik heb een vriendelijk mailtje teruggestuurd waarin ik uitleg dat Cap toch degelijk met mij contact heeft opgenomen en dat ik telefonisch al uitgenodigd was, maar op basis van deze mail een dermate indruk van de organisatie heb gekregen dat mijn interesse verdwenen is.
Reg. datum: 29 augustus 2000
Wat is het probleem om een dag vrij te nemen ? Je doet alsnog 25 bedrijven je hebben benaderd ?
Mikedigi wijzigde dit bericht 07-04-2008 10:48 (81%)
Als je al werkt voor een detacheerder zal je versteld staan hoeveel aanbiedingen je ontvangt op de huidige arbeidsmarkt.
Tevens is er geen probleem, dit is een post ervaringen topic. Dit was mijn ervaring met CapGemini.
Tevens is er geen probleem, dit is een post ervaringen topic. Dit was mijn ervaring met CapGemini.
Ik kan mij er wel iets bij voorstellen inderdaad.
Vooral wat je schrijft over of het een geschenk is om voor Cap te mogen werken.
Ik zit hier nu een aantal maanden gedetacheerd en moet er wel om lachen.
Als of het allemaal halleluja is hier.
Vooral wat je schrijft over of het een geschenk is om voor Cap te mogen werken.
Ik zit hier nu een aantal maanden gedetacheerd en moet er wel om lachen.
Als of het allemaal halleluja is hier.
*** Vicksburg ***
Reg. datum: 12 april 2008
Beste (wannabe-)Capgemini-ers (mh
...)
ik heb komende dinsdag de capaciteitentest bij Capgemini om als Youngh Professional aan de slag te gaan. Ik was al door de sollicitatie procedure bij Logica gekomen, maar helaas hebben zich mensen die weg zouden gaan bedacht, waardoor ik nu dus zonder baan zit (heb mijn baan bij ING al opgezegd). Ik zou bij Logica per 1 mei beginnen als Business Consultant. Stel dat ik dinsdag de capaciteitentest goed doorloop (schijnt lastig te zijn, maar heb bij ING ook zo'n test moeten doen en dat is goed gegaan...) en ook de persoonlijkheidstest naar behoren maak, hoe lang duurt de procedure dan nog? Is starten per 1 mei nog realistisch?
Groeten, Björn.
ik heb komende dinsdag de capaciteitentest bij Capgemini om als Youngh Professional aan de slag te gaan. Ik was al door de sollicitatie procedure bij Logica gekomen, maar helaas hebben zich mensen die weg zouden gaan bedacht, waardoor ik nu dus zonder baan zit (heb mijn baan bij ING al opgezegd). Ik zou bij Logica per 1 mei beginnen als Business Consultant. Stel dat ik dinsdag de capaciteitentest goed doorloop (schijnt lastig te zijn, maar heb bij ING ook zo'n test moeten doen en dat is goed gegaan...) en ook de persoonlijkheidstest naar behoren maak, hoe lang duurt de procedure dan nog? Is starten per 1 mei nog realistisch?
Groeten, Björn.
Errmm..... Hoe heb je dat voorelkaar gekregen?? Je zegt je baan toch niet voordat je ergens anders een contract heb getekendquote:DaBiek schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 16:02:
Beste (wannabe-)Capgemini-ers (mh...)
Groeten, Björn.
Of was je het zo zat bij de ING?
Ik had het niet een beetje gehad bij de ING, maar een beetje veel. Ik vond de sfeer echt waardeloos, het werk erg saai, maar het betaalde goed, dus ben er even tussenuit geknepen nadat ik mijn baan had opgezegd. Ik was toen al in gesprek met Logica, maar het is erg jammer dat mensen die weg willen zich toch ineens bedenken...
Geldt het assessment voor iedereen? Beetje raar als je met een flink aantal jaren ervaring en de nodige papieren nog aan een "intelligentietest" wordt onderworpen? Ik neem aan dat dit enkel voor de beginners is?
Iemand hier die iets kan vertellen over de nieuwe CG vestiging te Heerlen? Aandachtgebieden, klanten?
En tenslotte: is het echt zo droevig gesteld met de financiële beloning? Verdien nu 4000 euro bruto, en wil bij een overstap naar CG zeker 4500 verdienen - welk soort functies worden dat? Of zit ik daarmee al in "the boardroom"
?
Iemand hier die iets kan vertellen over de nieuwe CG vestiging te Heerlen? Aandachtgebieden, klanten?
En tenslotte: is het echt zo droevig gesteld met de financiële beloning? Verdien nu 4000 euro bruto, en wil bij een overstap naar CG zeker 4500 verdienen - welk soort functies worden dat? Of zit ik daarmee al in "the boardroom"
Ik denk dat je je houding nog iets arroganter moet maken, dan kom je wel in de boardroom !
Dank je, maar kun je ook nog mijn vragen beantwoorden?quote:Mikedigi schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 23:26:
Ik denk dat je je houding nog iets arroganter moet maken, dan kom je wel in de boardroom !
Reg. datum: 11 juli 2007
Reg. datum: 11 juli 2007
Ik bespeur iets van een aversie tegen assesments:) Deze begrijp ik niet helemaal. Het bedrijf waar je solliciteert spendeert een fors bedrag aan een bureau om jou zo'n assesment te laten doen en zo'n dag is vaak erg leerzaam, je leert in een dag heel veel over wat voor rol bij jou past en wat voor rol juist niet. Zelfs als je de baan niet krijgt heb je nog altijd de winst van je toegenomen zelfkennis.quote:JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:37:
Geldt het assessment voor iedereen? Beetje raar als je met een flink aantal jaren ervaring en de nodige papieren nog aan een "intelligentietest" wordt onderworpen? Ik neem aan dat dit enkel voor de beginners is?
Ik heb geen ervaring met de assesment van CG, maar als het goed is is het veel meer dan een intelligentietest. Vaak zitten er de volgende onderdelen bij een assesment:
- intelligentie/vaardigheden test (multiple choice vragenlijst)
- gesprek(ken) met een of meerdere psychologen
- rollenspel waarin je een werksituatie van je beoogde nieuwe baan tot een goed einde moet brengen
Edit: "inetelligentie" klonk niet zo inetellegent:)
Een assessment is voor iedereen die komt solliciteren bij CG. Of je nu als Managing Consultant binnenkomt of als een YPer. Met het verschil dat de YP-assessments intern worden gedaan en de assessments voor Senior Consultants en hoger extern (voor zover ik weet nu bij Kenhardt, zie eerder in dit topic).quote:JAHRASTAFARI schreef op zaterdag 12 april 2008 @ 18:37:
Een assessment is niet alleen een "intelligentietest", het is ook een middel om te kijken of je als persoon in organisatie past en of de rol die ze voor ogen hebben voor je ook bij je past. Bekijk het van de andere kant, het is ook prettig om te weten dat je (toekomstige) collega's niet complete mongolen zijn. En geloof mij die heb ik -net als jullie waarschijnlijk- bij voorgaande werkgevers vaak genoeg meegemaakt!
De salarissen zijn naar mijn idee niet lager dan bij de directe concurrenten (Logica, Atos, Getronics, etc.). Vergeet niet dat je bij een salaris ook nog tantième een ruime mobiliteitsvergoeding krijgt die je kan laten uitbetalen als je geen lease-auto wil. Overigens is het moeilijk te zeggen of je salariswensen realistisch zijn. Hoeveel jaar werkervaring heb je? Wat is je vakgebied? Is er een grote vraag naar mensen met jouw kennis? Etc. etc.quote:En tenslotte: is het echt zo droevig gesteld met de financiële beloning? Verdien nu 4000 euro bruto, en wil bij een overstap naar CG zeker 4500 verdienen - welk soort functies worden dat? Of zit ik daarmee al in "the boardroom"?
Ik heb al een deel van mijn carriére achter de rug en mijn leeftijd ligt nu akelig dicht tegen de vijftig - en toch moest ook ik "gewoon" een assesment doen. Dat geldt dus voor iedereen Jahrastafari 
Overigens was het een redelijk gezellig dagdeel en werd inderdaad bevestigd wat mijn sterke & zwakke punten zijn. Overall gaat er een positief advies naar mijn (toekomstige) manager, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is Capgemini Outsourcing daarom over enkele maanden een senior consultant rijker - vanaf deze plaats feliciteer ik ze alvast
Overigens was het een redelijk gezellig dagdeel en werd inderdaad bevestigd wat mijn sterke & zwakke punten zijn. Overall gaat er een positief advies naar mijn (toekomstige) manager, met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid is Capgemini Outsourcing daarom over enkele maanden een senior consultant rijker - vanaf deze plaats feliciteer ik ze alvast
Waar kom je bij outsourcing terecht?quote:DeBolle schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:40:
Ik heb al een deel van mijn carriére achter de rug en mijn leeftijd ligt nu akelig dicht tegen de vijftig - en toch moest ook ik "gewoon" een assesment doen. Dat geldt dus voor iedereen Jahrastafari
*** Vicksburg ***
Welkom! Welke job ga je doen?quote:DeBolle schreef op dinsdag 22 april 2008 @ 23:40:
Ik heb al een deel van mijn carriére achter de rug en mijn leeftijd ligt nu akelig dicht tegen de vijftig - en toch moest ook ik "gewoon" een assesment doen.
Reg. datum: 01 juni 2006
Reg. datum: 01 juni 2006
ben iig door de eerste 3 gesprekken heen en ook akkoord met aanbod.
kijk wel een beetje tegen de test op. als ik naar de voorbeelden kijk dan kom ik niet altijd uit. krijg je tijdens de test wel een uitleg van wat je moet doen? zie vb... ik weet niet wat ik hiermee moet. indien iemand het ziet... leg het uit ajb
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=2
kijk wel een beetje tegen de test op. als ik naar de voorbeelden kijk dan kom ik niet altijd uit. krijg je tijdens de test wel een uitleg van wat je moet doen? zie vb... ik weet niet wat ik hiermee moet. indien iemand het ziet... leg het uit ajb
http://www.cut-e.com/seite.php?screen=2
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 16 17 18 19 last