Hoofdcategorieën
Topicacties

[LCD TV] Samsung LCD TV`s ( alle series ) Deel 9

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 februari 2005

Heb nu een paar maanden een 32S81B op de slaapkamer.
nou vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen dat als je bijv. 4 drukt op de afstandsbediening dat hij naar rtl4 gaat, nu moet ik 04 drukken en dat werkt op een één of andere manier niet prettig.
In de gewone menu's kan ik dit niet terug vinden, maar misschien weet iemand of je het in het service menu kan vinden.

there is no limit
Reg. datum: 02 augustus 2001

quote:
viper337 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:15:
Nou vraag ik me af of het mogelijk is om in te stellen dat als je bijv. 4 drukt op de afstandsbediening dat hij naar rtl4 gaat, nu moet ik 04 drukken en dat werkt op een één of andere manier niet prettig.
Als je op 4 drukt hoort hij ook naar RTL4 te gaan, welliswaar met enige vertraging. Wanneer je een tweecijferig kanaal indrukt met je AB, bijvoorbeeld 04 dus, is deze vertraging niet aanwezig. Tenminste dit is mijn ervaring met de meeste moderne TV's.

In de openingspost van dit topic heb ik iets gelezen over een zgn "zap tijd" ik denk dat je het hier moet zoeken. Hieronder de uitleg welke in de openingspost staat.

In het service menu heb je toegang tot extra instellingen, gebruik op eigen risico
Om in het servicemenu te komen dien je de volgende handelingen te verichten met je afstandbediening:
Standby -> Info -> Menu -> Mute -> Power On

- Zap tijd
Een van de meest negative punten van samsung Lcd tv's is het traag zappen ( zijn natuurlijk meningen ). Zap tijd kunnen we verstellen

Via het service menu : (opsommingen van mogelijkheden [afhankelijk van TV])

* (oudere modellen) Video Mute Time". (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.
* (nieuwere modellen) Adjust - User Control Init. (standaard instelling is 8 of 10). Hoe lager het getal hoe minder vertraging bij het zappen.

Reg. datum: 12 februari 2005

nee als ik alleen de 4 in druk kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurd echt niks.

Reg. datum: 26 juli 2005

Sta op het punt een 37m86 te bestellen online.
Op kieskeurig.nl zie ik zat sites staan waar hij leverbaar is.
Welke van deze sites is goed betrouwbaar,2 jaar garantie ect,en meerdere belangrijke dingen.
Mijn vraag is eigenlijk waar hebben jullie een LCD of Plasma besteld.
Het is namelijk de 1st keer dat ik iets waardevols online besteld,normaal gesproken altijd in de winkel,maar de prijzen in de winkel zijn aanzienlijk hoger... >:)

HooP

there is no limit
Reg. datum: 02 augustus 2001

@viper337
Volgens mij is er dan een defect aan je TV, zoiets heb ik nog nooit gezien, bij geen enkel merk

@thesixt
Kijk eens bij plasma-discounter.nl
Ik ben zelf van plan hier ook te kopen, bij de shopsurvey staan goede beoordelingen over deze shop

XtremeDesign wijzigde dit bericht 24-03-2008 02:42 (3%)

Work Smart - Not Hard
Reg. datum: 13 juli 2006

Wat was het verschil tussen de R81-82 series en de R86-R87 series? 1-2 is Europeans en de 6-7 Amerikaans? Want uiterlijke verschillen hebben ze niet. Iemand een antwoord?

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Reg. datum: 08 augustus 2001

Het is een UK model, voor zover ik weet. Daar wordt hij verkocht in ieder geval. Vandaar ook de DVB-T tuner erin.

Hey, is dat niet die ene van Dancing on the Stars?

Reg. datum: 02 oktober 2006

quote:
viper337 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 23:54:
nee als ik alleen de 4 in druk kan ik wachten tot ik een ons weeg maar er gebeurd echt niks.
Met de knop: -/-- op je AB kan je kanaal kiezen met 1 of 2 cijfers.

Work Smart - Not Hard

quote:
Roet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:07:
Het is een UK model, voor zover ik weet. Daar wordt hij verkocht in ieder geval. Vandaar ook de DVB-T tuner erin.
Is dit echt het enige verschil? :/

.:: The difference between GENIUS and STUPIDITY is that genius has its limits! ::.

Drome: 1996-2006

quote:
Milan0 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:16:
Net een Samsung LE40N87 binnengekregen, samen met een vogel EFW6305 wallmount. Blijken de "gaten" waar normaal schroefdraad in hoort te zitten ({lijktme?) aan de verre zijkanten van het achterpaneel dicht te zitten..Deze heb ik echternodig voor het bevestigen van de wallmount.
Had van tevoren nog gecheckt of die wallmount geschikt was voor me monitor op vogels website.

Word ik geacht ddat stukje plastic gewoon door te lansen met een priem en daaronder een schroefdraad te vinden, of wat moet ik doen?

thnx
Laat ik je vraag maar beantwoorden dan. Ik had hetzelfde bij de R72B op m'n slapakamer. Bleek dat ik de verkeerde mount had besteld, de Vogel's mounts moeten 1 op 1 op je TV passen. Staat aangegeven op de website welke mount je moet hebben voor welke TV.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas

quote:
Dagi schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:02:
[...]

Is dit echt het enige verschil? :/
Welke verschillen wil je nog meer? Het frame van de TV is hetzelfde, er zit alleen een andere module op het moederbord geschroefd, ten behoeve van freeview ontvangst in de UK.

De eerste winkels in NL bieden de nieuwe Samsungs al aan! Hier de prijzen, met wat oude prijzen ter indicatie van de marges die de winkel hanteerd.

Samsung LCD televisie LE40A552
¤ 1.210,60
Andere winkel die hem voor ¤1035 verkoopt
Andere winkel die hem voor ¤1070 verkoopt

Samsung LCD televisie LE37A656
¤ 1.270,65

Samsung LCD televisie LE40N86
¤ 1.300,07

Samsung LCD televisie LE40A656
¤ 1.530,50

Samsung LCD televisie LE46A552
¤ 1.654,30
Andere winkel die hem voor ¤1420 verkoopt
Andere winkel die hem voor ¤1450 verkoopt

Samsung LCD televisie LE46A656
¤ 1.963,18

Samsung LCD televisie LE40F86
¤ 2.193,61

De LE46A552 vind ik een nette prijs hebben! Dat is toch wel een interessante serie als je kijkt naar een budget 46" monitor.

Roet wijzigde dit bericht 24-03-2008 17:34 (23%)

Me OS X

Wow! Die prijzen zien er echt goed uit! :) Nu nog kijken of een Series 5 40" of 46" model wordt, of een Series 6 40" model. De prijzen zijn gewoon beter dan die van de huidige series.

* Iemand nog suggesties?

Ja maar dat moet ook wel, want de algemene prijs voor TVs zakt ook heel snel op dit moment. Erg gunstig, vooral de 46" voor ¤1420 is best relaxt! Daarbij komt nog dat met de huidige schermen, All Mall nieteens zo goedkoop is. De uiteindelijk laagste marktprijzen kunnen dus zomaar lager uitvallen.

De 46" 5 serie in het wild, met toch een mat scherm schijnbaar? Check ook het zilveren lijntje aan de onderkant, dat was op de pers foto's niet zo goed te zien.
http://i214.photobucket.com/albums/cc55/mzjc/ead9344f.jpg

De remote is nu ook pianoblack en heeft een backlight :D.
http://mt11.quickshareit.com/share/100_47947cb27.JPG

Roet wijzigde dit bericht 24-03-2008 18:14 (67%)

Reg. datum: 05 september 2007

De nieuwe samsungs 32" zijn dus 1080p?

check it out it is flawless

Reg. datum: 22 maart 2008

Beste tweakers.
Ik heb een samsung LE40N87 en een vogel EFW6305 muurbeugel. Nu heb ik ontdekt (met het voorboren van 6mm gaten :P ) dat de wand een 7cm gipswand is.

Gaat dit sterk genoeg zijn (als ik gipspluggen haal) om de TV aan de muur te houden, of moet ik nog iets van een plank monteren oid?
de handleiding geeft wel aan dat ik 8cm diepe gaten moet boren.

Doch heb ik ook verhalen gelezen dat een 37" in een cm gipswand prima lukte. (hoewel waarschijnlijk een andere muurbeugel)

de gaten zitten vertical zo'n 20cm uit elkaar, horizontaal zijn ze echter 5-6 cm uit elkaar zoiets.

Totaal 4 gaten (2 boven, 2 onder)

Bedankt voor enige hulp :)

Reg. datum: 03 januari 2008

quote:
Roet schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:16:

Samsung LCD televisie LE40F86
¤ 2.193,61
Volgens mij staat deze al een tijdje in de pricewatch voor rond de ¤1.300, of zie ik dat verkeerd?

quote:
Domovoi schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:27:
[...]

Volgens mij staat deze al een tijdje in de pricewatch voor rond de ¤1.300, of zie ik dat verkeerd?
Dat klopt, de prijs die ik hierboven heb vermeld, is wat verouderd. Nalatige webshop denk ik.
quote:
stilmoonbathing schreef op maandag 24 maart 2008 @ 18:37:
De nieuwe samsungs 32" zijn dus 1080p?
Ja dat klopt. De hogere series zijn nu 1080p. Maar de lagere serie (4) is nog steeds niet 1080p op 32".

Roet wijzigde dit bericht 24-03-2008 20:06 (62%)

Reg. datum: 22 maart 2008

quote:
Arfman schreef op maandag 24 maart 2008 @ 13:17:
[...]

Laat ik je vraag maar beantwoorden dan. Ik had hetzelfde bij de R72B op m'n slapakamer. Bleek dat ik de verkeerde mount had besteld, de Vogel's mounts moeten 1 op 1 op je TV passen. Staat aangegeven op de website welke mount je moet hebben voor welke TV.
thnx, me post kwam ook een beetje dom over, en was denk ik ook een beetje dom :P
Nadat ik de vogel website opnieuw gecheckt heb, en ook bij de leverancier van de TV navraag gedaan heb, ben ik gewoon gaan monteren, en hoewel de middenbeugels wel dicht op elkaar zitten, is er duidelijk genoeg ruimte om hem op het middenstuk te "hangen" zodra die aan de muur gemonteerd is.
Ook voelt het geheel stevig aan, en zeker niet alsof er teveel stress zit op de backplate.

Dus me dunkt dat het wel in orde is.
Ben alleen nog niet helemaal zeker of ik geschikte pluggen heb voor een 7cm gipsblokken wand. (de bouten zijn 8cm!). Dus daar ga ik me even over laten adviseren. Wellicht kan ik nog de bouten mochten ze uit de muur steken, verankeren :P
Iemand ervaring met een 40" LCD + muurbeugel aan een gipsblokken wand te monteren?:P

Ga van het weekend weer aan de slag, en zal wat meer uitwijden over me ervaringen met de LE40N87. Tot nu toe ben ik erg aan het genieten :P het wordt alleen nog wel erg tweaken met de kleuren. Out of the box is dat jammergenoeg niet heel strak, maar dat kun je eigenlijk ook niet verwachten.

Ook iets raars! de DVD speler via scart boven op een normale CRT tv werkte top...sloot ik hem op de samsung aan, geen signaal... ik uren aankloten, kom ik op het briljante idee (?) om de kabel om te draaien, en daar vloog ie ineens aan....lijkt me raar? zo'n scart plug is toch universeel |:(

Is er niemand met een 40F86 of 46F86 die kan bevestigen of er inderdaad 5.1 uit de optische audio out komt, of dat hij het downmixt naar 2.0?

Work Smart - Not Hard

De nieuwe 5xx series is goedkoper dan de 40F86 en zo te zien ook beter qua prestaties: dus het is nu totaal niet meer interessant om voor een 40M87 of voor een 40F86 te kiezen.

http://www.all-mall.nl/re...tml&levprodid=1522469

Me OS X

Tja, als All-Mall ze al voor die prijs heeft vraag ik me af wat de prijzen van andere webshops worden. Gezien de prijs van de oudere schermen bij All-Mall een stuk hoger is dan bij vergelijkbare winkels.

Op de Amerikaans AVS Forums lees ik trouwens best wat over problemen met de nieuwe 6-series. Ze willen spontaan uitvallen of hebben een rode gloed. Daarnaast staat dat overdreven glossy scherm me niet zo aan. Jammer omdat de verdere specs heel goed zijn.
Maar voor mij zal het dus toch een series 5 worden. Ik ga in ieder geval geen M86/87 meer kopen. :)

Trouwens:
quote:
Datum voorraad*: 2008-04-09
*'Datum voorraad' betreft een verwachte leverdatum aan ons magazijn.
:9

--MeAngry-- wijzigde dit bericht 25-03-2008 11:05 (57%)

* Iemand nog suggesties?

Work Smart - Not Hard

quote:
--MeAngry-- schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:00:
Tja, als All-Mall ze al voor die prijs heeft vraag ik me af wat de prijzen van andere webshops worden. Gezien de prijs van de oudere schermen bij All-Mall een stuk hoger is dan bij vergelijkbare winkels.

Op de Amerikaans AVS Forums lees ik trouwens best wat over problemen met de nieuwe 6-series. Ze willen spontaan uitvallen of hebben een rode gloed. Daarnaast staat dat overdreven glossy scherm me niet zo aan. Jammer omdat de verdere specs heel goed zijn.
Maar voor mij zal het dus toch een series 5 worden. Ik ga in ieder geval geen M86/87 meer kopen. :)

Trouwens:

[...]

:9
Ik vind de specs van de 5-series ook prima :D en zeker als het mij straks 1000 euro gaat kosten! :D
Ik doe gewoon met je mee! Voor mij dus ook geen M86/87 :+

Misschien dat ik gek doe en straks de 46" haal mits het niet duurder wordt dan 1400 euro :D
46" Full HD scherm met een contrast van 30000:1 lijkt mij prima gamen op de Xbox360 / PS3 _/-\o_

Weet iemand al hoeveel 'ms' de beeldopbouw is? De voorgaande edities waren allemaal 8ms terwijl de concurrent op de helft hiervan zat.

edit:

Ik las hieronder dat de nieuwe Samsung 5/6 series 4ms beeldopbouw hebben :D Niet verkeerd!
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-4233-4.html

Duurdere 40656 gaat voor 1456 euro over de toonbank in DE :D
http://geizhals.at/deutschland/a320924.html

Dagi wijzigde dit bericht 25-03-2008 11:33 (10%)

Reg. datum: 02 februari 2008

Ik heb de M86 nog niet afgeschreven, want als de prijsdaling nog verder doorzet is het erg positief voor mijn bankrekening.
Wel vind ik de 5 serie erg goed geprijsd en is zeker het overwegen waard. Vooral als je naar het prijs verschil kijk tussen de oude en nieuwe serie. En de scherm kwaliteit zal er ook op voor uit gaan en voor gamen is een opbouw van 4 ms seconden perfect. Ik zie me nu al zitten met mijn PS3.

Nog even een vraag over het type nummer. In de post van roet over de prijzen staat de aanduiding A552 en de oosterijkse catalogus staat A557 en A559. Er zit hier toch geen verschil in specs in (ik kon ze niet vinden)? Is het verschil alleen met het uiterlijk van de tv net als bij de M86/M87

Het is bijna eind maart dus ze komen eraan. :9~

Met de USB aansluiting kan je dan ook zelf firmware update's uitvoeren? Zou wel slim zijn van Samsung, want dan hoeven ze ook niet zo vaak een monteur langs te sturen :X

Nico111 wijzigde dit bericht 25-03-2008 11:33 (5%)

quote:
Dagi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:56:
De nieuwe 5xx series is goedkoper dan de 40F86 en zo te zien ook beter qua prestaties: dus het is nu totaal niet meer interessant om voor een 40M87 of voor een 40F86 te kiezen.
Blijft de vraag, wat doet hij met de audio out? Als de F86 het wel als surround behoudt maar de 5xx het om HDCP redenen downmixt naar PCM, dan is het nog steeds interessant om voor de voorganger te gaan.
quote:
Dagi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:19:

Weet iemand al hoeveel 'ms' de beeldopbouw is? De voorgaande edities waren allemaal 8ms terwijl de concurrent op de helft hiervan zat.

edit:

Ik las hieronder dat de nieuwe Samsung 5/6 series 4ms beeldopbouw hebben :D Niet verkeerd!
http://www.hifi-forum.de/viewthread-151-4233-4.html
In de startpost staat 5ms voor de 5 serie en 4ms voor de 6 serie... Allebei 4ms zou helemaal geweldig zijn.

Ik sta echt op het punt een TV te kopen.. hopelijk wordt het een kwestie van dagen en niet weken voor die nieuwe series in de winkels liggen.

Domovoi wijzigde dit bericht 25-03-2008 11:48 (41%)

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

quote:
Domovoi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:43:
[...]
In de startpost staat 5ms voor de 5 serie en 4ms voor de 6 serie... Allebei 4ms zou helemaal geweldig zijn.

Ik sta echt op het punt een TV te kopen.. hopelijk wordt het een kwestie van dagen en niet weken voor die nieuwe series in de winkels liggen.
Die start[post zou nog worden geüpdate, maar W.Wezz heeft door omstandigheden nog geen gelegenheid gevonden om dat te gaan doen. Wellicht gebeurt dat alsnog, want ik ben inmiddels ook beneiuwd naar de nieuwste info :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: