Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N82 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 66 67 68 69 last

Nieuw Topic
Marx mag weer!
Reg. datum: 21 januari 2000

Ook even mijn ervaring en verschillen tussen Nokia en Windows Mobile:
Ik heb een HTC Tytn II nu ongeveer 1 maand. Een paar jaar geleden een HP hx4700 gehad.
Gisteren heb ik de Nokia N82 binnen gekregen voor mijn vrouw. Ik heb zelf lang tussen een N95 en een Tytn II getwijfeld, maar uiteindelijk toch voor de Tytn gekozen. Tot gister was ik nog redelijk tevreden met mijn Tytn, maar nu ik de N82 in real life heb meegemaakt, ben ik gelijk overdonderd hierdoor en begin ik zeer aan mijn eigen keuze voor de Tytn te twijfelen.

Ik weet dat het appels met peren vergelijken is, maar ik doe het toch.

De N82 kan alles wat de Tytn ook kan op het qwerty toetsenbord na. Maar de N82 is veel lichter (dit wist ik van te voren, maar nu valt pas op hoeveel ongeveer 90 gram verschil maakt), kleiner en betere pasvorm voor in een kleine zak,

Maar vooral het scherm is echt een wereld van verschil. De N82 is zoveel mooier en scherper. Veel betere inkijkhoek etc etc.
De geluidskwaliteit van zowel de speakers als de headset is ook veel beter.

Maar ook de gebruiksinterface is veel inventiever. De Nokia doet wat jij wilt en denkt. Windows is toch niet geschikt voor zo'n klein ding. Dat gepriegel met een stylus. En Windows met de vinger of 4way pad bedienen is ook niet prettig. Bovendien heeft Windows veel te veel opties en icoontjes en tabbladen.
De N82 is ook veel sneller en ook grafisch dus veel beter.

Over de camera hoeven we het al helemaal niet te hebben. De N82 met xeon flits is perfect, maakt betere of gelijkwaardige foto's dan m'n Ixus. En is ook veel gebruiksvriendelijker.
De N82 is dus een perfecte mp3 en compact camera vervanger. De Tytn duidelijk niet. Daar heb je nog een losse mp3 speler en camera bij nodig voor acceptabele kwaliteit.

De N82 is ook nog eens een stuk goedkoper.

Misschien ben ik nu te negatief over mijn eigen Tytn en zie ik voordelen van de Tytn t.o.v. de Nokia over het hoofd? Maar op dit moment denk ik toch sterk over een omruil .c.q verkoop Tytn/aankoop N82....

Voor Geen Cent Gaat De Zon Op
Reg. datum: 02 juni 2001

Weet iemand misschien hoe lifeblog te de-installeren?

Reg. datum: 23 augustus 2002

Heb net even gekeken met Software Updater maar klopt het dat dit toestel nog niet ondersteunt wordt, deze melding krijg ik namelijk, en F-Secure niet tussen downloads ?

En als ik WLM installeer, gaat hij wel installeren maar duurt heel lang en uit eindelijk
geeft ie aan de de installatie is mislukt :(

Albert020 wijzigde dit bericht 24-03-2008 19:42 (102%)

Achiever.

quote:
KarlMarX schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:59:

Maar ook de gebruiksinterface is veel inventiever. De Nokia doet wat jij wilt en denkt. Windows is toch niet geschikt voor zo'n klein ding. Dat gepriegel met een stylus. En Windows met de vinger of 4way pad bedienen is ook niet prettig. Bovendien heeft Windows veel te veel opties en icoontjes en tabbladen.
De N82 is ook veel sneller en ook grafisch dus veel beter.
Dat is dus ook mijn ervaring na een aantal Windows Mobile devices. Alles is gewoon een stuk makkelijker te vinden, zelfs het connecten met een Wifi- netwerk werkt veel eenvoudiger. Bij Windows Mobile moest je altijd eerst de Wifi- verbinding handmatig aanzetten als je via wifi wilde browsen. Nokia / Symbian doet dit gewoon voor je. En hij connect ook nog eens veel sneller. Als je er over gaat nadenken ga je je afvragen waarom je zolang bij Windows Mobile bent gebleven. Of waren vorige versies van Symbian soms een stuk minder?

Wat betreft het kijken van video op de N82: heb de Ps3 Video 9 tip uit de N95 startpost geprobeerd en dit werkt perfect. Het mooie van deze oplossing is dat je geen 3rd party divx player meer nodig hebt, je kunt gewoon je films bekijken via de ingebouwen Realplayer.

I'm staying. I'm finishing my coffee. Enjoying my coffee.

quote:
BartS124 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 14:16:
Heb even rondgekeken maar kan niet echt hoesjes/tasjes voor de n82 vinden, iemand goede ervaringen met een bepaald tasje?
Ik heb zopas deze besteld... ik laat jullie nog horen hoe die me bevalt.

Finepix S9500 - Metz 36C2 - Sto-Fen Omnibounce - Sandisk CF 2GB - Hyperdrive HD80

Marx mag weer!

quote:
fwenk570 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 19:47:
[...]
Dat is dus ook mijn ervaring na een aantal Windows Mobile devices. Alles is gewoon een stuk makkelijker te vinden, zelfs het connecten met een Wifi- netwerk werkt veel eenvoudiger. Bij Windows Mobile moest je altijd eerst de Wifi- verbinding handmatig aanzetten als je via wifi wilde browsen. Nokia / Symbian doet dit gewoon voor je. En hij connect ook nog eens veel sneller. Als je er over gaat nadenken ga je je afvragen waarom je zolang bij Windows Mobile bent gebleven. Of waren vorige versies van Symbian soms een stuk minder?
Ik heb een tijdje terug ook een Nokia 9260 gehad. Dat was volgens mij één van de eerste Nokia smartphones, maar die beviel totaal niet. Veel en veel te traag. Sindsdien terug naar een 6230i en zelfs daarvan nog verder terug naar een 6100. Die heb ik nu nog steeds als back up ;)
Maar goed op dit moment moet je wel een hele goede of specifieke reden hebben om Windows Mobile boven Nokia te verkiezen.... Ik had als reden dat ik een qwerty toetsenbord wilde, maar nu twijfel ik dus heel erg of de nadelen van de Tytn II niet de voordelen van het qwerty toestenbord overstijgen. Zo vaak hoef ik nou ook weer niet te typen....

Ik heb nog wel wat vragen over de N82:
Kan je ook synchroniseren met de Vista agenda? Ik heb geen zin om voor een hoop geld Outlook aan te schaffen, maar wil wel afspraken en taken gewoon op mijn pc invoeren. Voor andere gratis software hiervoor hou ik me ook aanbevolen.

quote:
fwenk570 schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:18:
[...]

Ok, thanks, jammer dat het geen freeware is. Heb inmiddels op de DiVX website (www.divx.com) een gratis DiVX player voor symbian gevonden die goed werkt. Geen idee alleen hoe ik filmpjes kan converteren voor de N82. Films die ik eerder met Pocket Divx Encoder voor Windows Mobile heb geconverteerd werken niet goed (veel artefacts en strepen in beeld). Wat gebruik jij om films te converteren?
Hartstikke makkelijk om filmpjes te converteren. Veel applicaties kunnen wel naar divx converteren, maar weet je dat het eigenlijk helemaal niet nodig is. De extensie van je DivX (meestal .AVI) kan je gewoon wijzigen naar .divx waardoor je divx speler ze ook ziet. Afspelen is ook geen probleem. Enige nadeel is dat het wat ruimte kost.

Heb je de ruimte niet, dan kan je altijd de trial DivX converter downloaden van de DivX site.
quote:
Ik heb nog wel wat vragen over de N82:
Kan je ook synchroniseren met de Vista agenda? Ik heb geen zin om voor een hoop geld Outlook aan te schaffen, maar wil wel afspraken en taken gewoon op mijn pc invoeren. Voor andere gratis software hiervoor hou ik me ook aanbevolen.
Google Calendar is misschien wel iets wat je kan gebruiken. Gratis en ook nog eens draadloos te synchroniseren via het internet. Er zijn verschillende tooltjes die het synchroniseren voor je kunnen doen.

F-O-C-U-Z wijzigde dit bericht 24-03-2008 23:35 (20%)

Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl

Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

Is er een goede mediaplayer voor de N82 waarmee ik zowel Youtube filmpjes (die kunnen niet worden afgespeeld in realplayer?) als radiostreams kan luisteren? :)

edit: Search in topic 1 gedaan en zag daar eMtube staan.

nlboy wijzigde dit bericht 25-03-2008 00:10 (32%)

Achiever.

quote:
Interessant, aangezien de FM radio in de trein vaak slecht ontvangst heeft (in ieder geval op mijn traject). Nu ik heb ik mijn N82 aangeschaft icm met een Hi abbonement met Eindeloos Online; over een week gaat dit abonnement in. Ik kom echter berichten tegen op internet dat YouTube bijvoorbeeld buiten deze 'bundel' valt en dat je daar gewoon voor moet bijbetalen. In de voorwaarde kom ik niets tegen over het wel en niet mogen gebruiken van streaming media. Zou het streamen van radio via HDSPA binnen de Eindeloos Online bundel vallen bij KPN?

Edit: zie nu pas dit op de Hi-site: "4.Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht."
Jammer dus, we gaan Nokia Internet Radio alleen via Wifi gebruiken.

fwenk570 wijzigde dit bericht 25-03-2008 10:45 (14%)

Linux!
Reg. datum: 01 september 2001

Godsgruwelijk, wat is die batterij snel leeg van mijn N82 :( Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik doe natuurlijk wel meer dan alleen maar bellen:
• WLAN staat vrijwel altijd aan
• Ik stream regelmatig audio
• En ik kijk wel eens videos
Maar al met al doe ik zeker niet langer dan een dag met mijn accu. Is dat normaal??

Rot dat er geen 'standaard' nokia lader meer op past waar we er hier op het werk 20 van hebben liggen.

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 25-03-2008 10:49 (15%)

Error -48621: Unexpected end of message

Bouw mee aan Tweak City! | Klik hier voor meer info!

Achiever.

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:48:
Godsgruwelijk, wat is die batterij snel leeg van mijn N82 :( Hoe is jullie ervaring daarmee? Ik doe natuurlijk wel meer dan alleen maar bellen:
• WLAN staat vrijwel altijd aan
• Ik stream regelmatig audio
• En ik kijk wel eens videos
Maar al met al doe ik zeker niet langer dan een dag met mijn accu. Is dat normaal??
Ja dat lijkt me wel als ik zie hoe je hem gebruikt. Ik heb hem nog maar net maar als ik er een dag mee 'speel' (o.a. wifi-en, video kijken, GPS-en en ook nog bellen) dan is hij na een dag wel bijna leeg. Ben zelf nog benieuwd hoe het verbruik gaat zijn bij 'normaal' gebruik.

Reg. datum: 05 april 2002

Hoe zit het internet met dit kastje.
* hoe te tikken (gewoon woordenboek)
* geen styli of touch toch?
* hoe klik ik?

Ik wil wel eens een screenshot zien van een webpagina op de browser

Ik wil van orange naar tmobile gaan en dan een bundeltje web erbij pikken.
iemand leuke aanbiedingen gezien

Reg. datum: 19 maart 2008

quote:
fwenk570 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:41:
[...]

Interessant, aangezien de FM radio in de trein vaak slecht ontvangst heeft (in ieder geval op mijn traject). Nu ik heb ik mijn N82 aangeschaft icm met een Hi abbonement met Eindeloos Online; over een week gaat dit abonnement in. Ik kom echter berichten tegen op internet dat YouTube bijvoorbeeld buiten deze 'bundel' valt en dat je daar gewoon voor moet bijbetalen. In de voorwaarde kom ik niets tegen over het wel en niet mogen gebruiken van streaming media. Zou het streamen van radio via HDSPA binnen de Eindeloos Online bundel vallen bij KPN?

Edit: zie nu pas dit op de Hi-site: "4.Bij gebruik in het buitenland en voor streaming audio en video verkeer worden extra verkeerskosten in rekening gebracht."
Jammer dus, we gaan Nokia Internet Radio alleen via Wifi gebruiken.

Het enige wat dan wel jammer is dat je geen HSDPA snelheid krijgt bij KPN maar de snelheid van maar liefst een maximale download snelheid van 128 kbit/seconde en daarnaast geldt een maximale upload snelheid van 64 kbit/seconde. De enige waar je voor ¤ 9,50 wel HSDPA snelheid krijgt is Vodafone.

Nokia N82 met SanDisk micro SD-HC Card 8GB, EEEPC 901, Blackberry 8310

Linux!

quote:
fwenk570 schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 10:52:
[...]

Ja dat lijkt me wel als ik zie hoe je hem gebruikt. Ik heb hem nog maar net maar als ik er een dag mee 'speel' (o.a. wifi-en, video kijken, GPS-en en ook nog bellen) dan is hij na een dag wel bijna leeg. Ben zelf nog benieuwd hoe het verbruik gaat zijn bij 'normaal' gebruik.
Definieer dan eerst 'normaal' gebruik maar eens ;) Als je het Nokia vraagt, zal je er wel alleen naar mogen kijken ;) Ik heb em ook pas kort, dus ik speel ook nog veel, maar ik hoop dat ik toch wel gewoon wlan kan blijven gebruiken.

Kennen jullie een tool om te zien wat hoeveel energie gebruikt? :)

quote:
sjaakduhuuhl schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 11:27:
[...]

Definieer dan eerst 'normaal' gebruik maar eens ;) Als je het Nokia vraagt, zal je er wel alleen naar mogen kijken ;) Ik heb em ook pas kort, dus ik speel ook nog veel, maar ik hoop dat ik toch wel gewoon wlan kan blijven gebruiken.

Kennen jullie een tool om te zien wat hoeveel energie gebruikt? :)
Kijk even op http://www.n82.nl/2008/03/21/nokia-energy-profiler/#more-166 daar staat een programma wat misschien interessant voor jou is.

Linux!

Ok, ziet er goed uit! Zo kan ik in ieder geval bepalen welke functionaliteit ik weg kan laten om mijn accu te sparen.

Thank you very much! d:)b

quote:
nlboy schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 00:02:
Is er een goede mediaplayer voor de N82 waarmee ik zowel Youtube filmpjes (die kunnen niet worden afgespeeld in realplayer?) als radiostreams kan luisteren? :)

edit: Search in topic 1 gedaan en zag daar eMtube staan.
tunin.fm

Reg. datum: 23 januari 2000

Heb zaterdag per post de N82 van 2call.nl ontvangen en de toetsen 3 * en 9 werken niet. Heeft iemand hier dit al eerder gehoord of heb ik gewoon pech deze keer. La op pagina 2 wel dat er meer mensen met problemen zijn met de N82 dus vandaar

Reg. datum: 16 april 2007

Okay,

Weten jullie wat echt COOL is?
Installeer Nokia Internet Radio op de N82. Luister naar een van de honderden stations met de SE HBH-DS200 bluetooth earphone en zorg dat je thuis via WIFI connected bent. Sluit nu het ontvangertje van de HBH-DS200 gewoon op je stereo aan en je streamt via je Nokia 82 honderden Internet stations DRAADLOOS via je eigen Stereo. Dat is indruk maken op je gasten...

Roost

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Roost schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 12:55:
Okay,

Weten jullie wat echt COOL is?
Installeer Nokia Internet Radio op de N82. Luister naar een van de honderden stations met de SE HBH-DS200 bluetooth earphone en zorg dat je thuis via WIFI connected bent. Sluit nu het ontvangertje van de HBH-DS200 gewoon op je stereo aan en je streamt via je Nokia 82 honderden Internet stations DRAADLOOS via je eigen Stereo. Dat is indruk maken op je gasten...

Roost
Zuipt wel stroom 8)7

Marx mag weer!

Eén irritant ding aan de N82 vind ik het extra knopje tussen de rechter "softkey" en de "C" key. Door dit irritante knopje kan je haast de rechter soft key en de c key niet meer gebruiken zonder ook dit uitstekende knopje in te drukken. |:(

Ligt dit nou gewoon aan mij of vind iedereen dit irritant? Ik neem aan dat dat knopje wel functieloos te maken is, zodat je tenminste niet iedere keer als je de rechter softkey gebruik ook gelijk de gallerij oproept....

Nog een vraagje. Is er software waarmee je de hele telefoon kan bedienen en instellen op de pc. Ik wil nu mailboxen gaan aanmaken, maar 5 mailboxen instellen met die numerieke toetsen is best een klote werkje. Het zou een stuk handiger zijn als dat dus via de pc zou kunnen en zo zijn er wel meer dingen die handiger via de pc zijn...

KarlMarX wijzigde dit bericht 25-03-2008 14:54 (26%)

Reg. datum: 01 september 2004

Heb van 't weekend de N95 bij m'n broertje gezien en ben er gecharmeerd van dat toestel.
Maar nu zie ik deze en lijkt het me ook wel wat.
Wat voor meerwaarde heeft de N82 tov de N95?

Reg. datum: 23 augustus 2002

WLM gaat hier steeds bij het installeren de mist in, hebben meer mensen hier last van ?

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
Vlooi schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 15:07:
Heb van 't weekend de N95 bij m'n broertje gezien en ben er gecharmeerd van dat toestel.
Maar nu zie ik deze en lijkt het me ook wel wat.
Wat voor meerwaarde heeft de N82 tov de N95?
Alstu

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 66 67 68 69 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: