quote:
Darki3 schreef op zondag 11 november 2007 @ 14:32:
[...]
Ik ben er ongeveer 4 maanden mee bezig geweest en ik krijg deze week het nieuwe model (37PFL9732) als vervanging. Kost wat irritaties en brieven en dreigen maar dan krijg je ook wel een nieuwe TV. Mensen neem er geen genoegen mee als iets niet goed werkt.
Beste Darki3,
Ik heb een maand geleden voor de eerste keer ESK over de vloer gehad en ze hebben de standaardoplossing van Philips (instellen display type op 087 terwijl het paneel niet vervangen is, samen met het twee weken laten draaien met contrast en helderheid op 100) toegepast.
Na 2 weken heb ik de TV terug gezet op de fabrieksinstellingen. Het probleem is echter nog niet helemaal verholpen. De lichte en donkere horizontale strepen zijn nog steeds zichtbaar, wel in mindere mate.
De TV maakt nu echter veel zoemgeluid/brom (wat met name bij lage volumes erg storend is) en lijkt op deze manier veel meer last van artefacten en ruis (noise) te hebben. De (beeld) kwaliteit is er dus door de aanpassingen in het servicemenu op achter uit gegaan.
Aan de reacties in het forum te lezen is er gewoon geen goede oplossing (lamellen komen terug of wel nieuw panel is slecht).
Ik heb in het forum gelezen dat een producent conform het europees consumentenrecht het recht heeft om 3 x te proberen om de fout te herstellen. Ik heb Philips de kans gegeven om het toetsel te repareren maar wil gezien het feit dat het in mijn ogen duidelijk gaat om productiefout (die na reparatie of verandering van instellingen niet verholpen is) niet afwachten tot 3 keer repareren en zou graag in samenspraak met degene die mij het toestel heeft verkocht nu al bij Philips willen aandringen op vervanging van het toestel door het nieuwe model (37PFL9732) of de koop ontbinden.
Dit is bij jou, MCALoermans (
MCALoermans in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]"), C200K (
C200K in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]") en istra (
istra in "Philips 37PF9731D/10 [deel 2]") ook gebeurd. Graag zou ik van jou willen weten wat jij exact in de 4 maanden die jij er mee bezig bent geweest allemaal hebt gedaan (wat voor brieven en dreigen) om dit voor elkaar te krijgen.
Bij voorbaat dank voor je reactie

!