Reg. datum: 09 januari 2006
Abel telecom Ervaring
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 09 januari 2006
Daar komtie.
Beste lezer,
Ik heb 2 weken geleden een storing doorgegeven.
Daarbij stond ik 35 minuten in de wacht en duurde het gesprek 10 minuten.
1,5 dag later was het probleem opgelost. Kosten 45 minuten a ??0,50 plus mobiele gesprekskosten, een slordige ?? 25,00.
Vervolgens gaf ik aan dat ik nog een modem had staan welke in de basis bedoeld was om om te ruilen. Toen bleek na nieuwe firmware welke Abel had geinstalleerd het probleem indertijd was opgelost hoefde dat modem niet meer te worden ingezet.
Ik meldde aan Dennis tijdens de melding van mijn storing dat hier nog een modem stond kreeg ik prompt een brief met dreiging en dat ik verzendkosten zou moeten betalen. (modem inmiddels opgestuurd)
Vervolgens heb ik meerdere maelen gevraagd om de snelheid weer met stapjes te verhogen (nu de probleemn met de verbinding stabiel blijven en blijkbaar de firmware ook stabiel is (eindelijk)) wat nooit gehonoreerd is.(nu 1MB)
Terwijl wij wel de hoofdprijs betalen voor 8MB.
Daarnaast staat de firmware blijkbaar nog steeds in de kinderschoenen omdat er nog steeds geen zicht is (in het modem) wat nu de ingetrainde snelheid is en bij inkomende gesprekken een aantal "voorloopgetallen" verschijnen voor het eigenlijke telefoonnummer. (Siemens heeft inmiddels
erkend dat dit een probleem is wat opgelost gaat worden), ook een misser. (er zijn meerde zaken in het modem wat niet wordt aangegeven, een modem met zeer veel hiaten.
Vervolgens kunnen wij nog steeds niet het vervolg van uw aangemaakte tickets volgen op de Abelsite.
Kortom, er schort zo hier en daar een hoop.
Hoe gaat Abel hiermee om?
Ik ben niet gek, ik ben anders.
A8N-SLI Deluxe, 2*6800GS XFX XXX, 200 Gig, 2 Gb mem, Audigy2 etc etc
Reg. datum: 24 mei 2004
Er zijn natuurlijk genoeg tevreden Abel gebruikers! Als alle abel abo's hier in dit topic actief waren geweest en dit zou het resultaat geweest zijn, zou abel al lang niet meer bestaan!quote:Megalodon_67 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 02:25:
Ik sta op het punt om van ISP te wisselen in de hoop meer snelheid voor minder geld te krijgen (heb nu Tele2 met de instapper van 2Mbit, stabiele verbinding). En toen zag ik Abel en meteen dacht ik....éérst eens even op Gathering Tweakers kijken, de rest hoef ik jullie niet meer uit te leggen. Ook hier geldt dus weer het oude en vertrouwde gezegde 'goedkoop is duurkoop'.
Ik denk dat er meer positieve dan negatieve ervaringen zullen zijn, zelfs hier onder GoT gebruikers......
Er wordt hier maar een fractie van de ervaringen gepost natuurlijk en dan iha ook alleen maar de negatieve. Sowieso zul je op Internet qua reacties iha slechts negatieve vinden.
Maar het is aan jou natuurlijk..........
kaajee wijzigde dit bericht 21-03-2008 09:58 (5%)
De PPPoA gekozen, echter die werkte niet, daarna de rfc1483 en dat werkte al een zonnetje. Het enige wat je dan nog moet weten is welke netwerk je zit. Ik zat op oranje = bbned (de rest staat wel in dit topic). nog wat kliken en wachten en klaar......
Wat ik me nu afvraag of PPPoA wel werkt op abel, en wat beter is rfc1483 of PPPoA?
heeft zijn sig ook eens gewijzigd
In dit kader wil ik ook de andere kant laten zien. In de basis ben ik een realist totdat de situatie escaleert. Dit is vaak bij Abel gebeurd. Maar nu dan toch nog iets positiefs. Naar aanleiding van mijn mailtje (enkele postings terug hier het antwoord. Maar dan ook één dag later, op zich al bijzonder.quote:kaajee schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:57:
[...]
Er zijn natuurlijk genoeg tevreden Abel gebruikers! Als alle abel abo's hier in dit topic actief waren geweest en dit zou het resultaat geweest zijn, zou abel al lang niet meer bestaan!
Ik denk dat er meer positieve dan negatieve ervaringen zullen zijn, zelfs hier onder GoT gebruikers......
Er wordt hier maar een fractie van de ervaringen gepost natuurlijk en dan iha ook alleen maar de negatieve. Sowieso zul je op Internet qua reacties iha slechts negatieve vinden.
Maar het is aan jou natuurlijk..........
Wellicht heeft Abel zijn leven anders ingericht. Als dit zo voorzet dan ben ik weer een tevreden klant. Hier het antwoord.
Geachte heer van . . . . . ,
Ik heb vandaag getracht u te bellen over wat er op het moment gaande is, echter kreeg ik helaas geen gehoor ( 10:00 uur vanochtend )
Betreft u klacht met betrekking tot de prijs welke u op het moment betaald ( PRO pakket ) , dit hebben wij voor u doorgezet naar de afdeling
Welke dit voor u zal wijzigen zodat u voortaan de prijs voor het instap pakket gefactureerd krijgt.
Helaas is er na overleg met onze netwerkleverancier gebleken dat, indien wij u snelheid hoger instellen dan nu, de lijn vrijwel zeker weer instabiel wordt.
Helaas is dit een limitatie, welke het gevolg is van een slechte of te lange fysieke koperlijn vanaf de centrale naar uw pand. Derhalve zal dit bij andere providers niet anders zijn.
Dit heeft dan weer tot gevolg dat u met een gebrekkig, wegvallend signaal zal komen te zitten.
Ook wordt er op het moment hard gewerkt aan een opvolgende firmware versie, waarin de fouten waarschijnlijk zijn verholpen.
Wij vertrouwen erop u te hebben geinformeerd,
Met vriendelijke groet,
Nu ben ik in de basis niet blij met dit antwoord maar kan er wel vrede mee hebben.
Verassend was in ieder geval de snelle en (voor mij) best wel serieuze reactie.
Dus hier (eindelijk) iets positiefs van Abel van mijn kant. Wellicht is de bezetting en zittende kennis gewijzigd, dat zou zeer positef te noemen zijn.
Als je een Speedtouch op een BBned of BabyXL verbinding werkend wil krijgen, ben je in de meeste gevallen aangewezen op de configuratiewizards van Speedtouch.
De webinterface config wil meestal alleen PPPoA of PPPoE voor je instellen.
Voor alle types kan je op speedtouch.nl kijken onder software/drivers voor de configwizard.
De volgende instellingen kun je volgen:
Netwerktype 'Blauw':
Netwerktype: RFC1483
Provider: Tiscali/BabyXL
VPI/VCI: 0/34
Als laatste krijg je een keuze wat het modem moet doen, pak dan router met langebruikers.
Niet brigded, krijgt je pc direct je WAN-IP
Netwerktype 'Oranje'
Provider: BBned
VPI/VCI: 0/35
Als laatste krijg je een keuze wat het modem moet doen, pak dan router met langebruikers.
Voor Ellhound:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
@ jeanj
De protocollen die je opnoemt worden door verschillende providers gebruikt.
Via een KPN/Bitstream verbinding wordt PPPoA/E gebruikt.
Dit maakt gebruik van een authenticatie door middel van gebruikersnaam/wachtwoord welke in het modem ingesteldt wordt. Op basis hiervan krijg je een IP adres wat gekoppeld is aan deze gebruikersnaam.
RFC1483 is iets moeilijker uit te leggen. Grootste verschil is dat dit een 'Bridged connection' is.
Uitgebreide info kan je hier vinden: http://www.cisco.com/warp/public/794/rfc_brdg_arch.html
Of even googlen natuurlijk
Abel (en zo'n beetje elke BBned/BabyXL-Wholesale ISP) werkt met RFC1483.
the1and0nly wijzigde dit bericht 22-03-2008 14:28 (26%)
Fiberworld InterNLnet ADSL2+ 12,5Mbit op 2340m (4TEL) <> Siemens SX762
Reg. datum: 09 januari 2006
Ik heb die wizard al geprobeerd, maar ik kan geen 0.34 instellen bij VPI/VCI dus dat helpt niet.quote:the1and0nly schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:09:
@ Ellhound
Als je een Speedtouch op een BBned of BabyXL verbinding werkend wil krijgen, ben je in de meeste gevallen aangewezen op de configuratiewizards van Speedtouch.
De webinterface config wil meestal alleen PPPoA of PPPoE voor je instellen.
Voor alle types kan je op speedtouch.nl kijken onder software/drivers voor de configwizard.
De volgende instellingen kun je volgen:
Netwerktype 'Blauw':
Provider: Tiscali/BabyXL
VPI/VCI: 0/34
Netwerktype 'Oranje'
Provider: BBned
VPI/VCI: 0/35
Voor Ellhound:
http://www.speedtouch.nl/drivers.html#510
Update: Ik heb vandaag eindelijk de goede router van Abel gekregen en het internet werkt nu, na 3 maanden zonder internet
het zijn 2 instellingen
VPI
VCI
André
Heb al meerdere keren via mail gevraagd HOE ik deze kan retouneren zodat ik mn borg weer terug krijg.Je raad het al GEEN ANTWOORD.
Toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat ik maar op de site moest kijken
Heb ze maar nogmaals een mail gestuurt dat ik niet van plan ben om ¤ 6.20 te betalen om een modem te retouneren en dat ze maar iets moesten verzinnen hoe dit geregeld moet worden.
Ben benieuwd of het ze lukt om in 2008 nog te antwoorden
Intel Duo 2 Core E8400,EVGA 680i,2x 1GB G-skill DDR800,Saphire 4870 512mb,2x 250GB SATA II HD,Vista Home Premium,Apple Cinema 20"
Welicht heb je hier wat aan:quote:seninha schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:45:
.............
Toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat ik maar op de site moest kijken![]()
Heb ze maar nogmaals een mail gestuurt dat ik niet van plan ben om ¤ 6.20 te betalen om een modem te retouneren en dat ze maar iets moesten verzinnen hoe dit geregeld moet worden.
Ben benieuwd of het ze lukt om in 2008 nog te antwoorden
Abel Telecom Antwoordnummer 647 8447 CK Heerenveen
Abel Telecom bv Antwoordnummer 1048 8440 VB Heerenveen
(bron)
Reg. datum: 01 augustus 2002
4 cijfers en 4 letters? of 4 letters en vier cijfers?
Kan iemand een en ander bevestigen?
Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
Rincewind wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:11 (36%)
Reden: Extra info toegevoegd
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Ligt het wel aan het modem. Ik heb indertijd een ander eenvoudig modem gekocht waarbij later bleek dezelfde problemen te hebben. Het lag op een gegeven moment alleen nog maar aan de KPN-lijn.quote:Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43:
Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?
Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
Zie dan ook bijgaande link, ik hoop niet dat het te lang is. Overigens heeft de KPN een schadevergoeding gegeven waarbij wij het daarna hebben gelaten. . . .
http://www.tjb.mijnabel.nl/kpn/
Internet is geen probleem, telefonie wel. Ze geven namelijk het wachtwoord van de VoIP account niet uit, daarom moet je gebruik maken van het door hen aangeboden Siemens SX762 modem om gebruik te maken van telefonie. Daar worden de gegevens automatisch in geladen.quote:Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43
Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?
Het oranje Copperjet 1616-2P modem is BBned branded. Hier zit een logootje op gedrukt: Powered by BBned. Dit modem is op het uiterlijk na exact hetzelfde als de blauwe.quote:Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
Edit: Om VoIP automatisch ingeladen te krijgen heb je op de 1616 firmwareversie 0610SR1 nodig.
the1and0nly wijzigde dit bericht 12-04-2008 14:21 (4%)
Fiberworld InterNLnet ADSL2+ 12,5Mbit op 2340m (4TEL) <> Siemens SX762
Reg. datum: 24 september 2006
Het aansluiten heeft even wat moeite gekost, maar het signaal stond er eigenlijk gewoon netjes op en het werkt nu al een aantal dagen stabiel.
Het siemens modem functioneert ook prima tot nu toe, enkel het WiFi gedeelte moet ik nog testen.
De oude apparatuur geretourneerd. Na 3 weken nog niets gehoord, noch geld ontvangen. Opnieuw gemaild en gebeld. Via de mail uiteindelijk bevestiging van ontvangst gekregen en belofte dat eea spoedig zou worden verwerkt. Ik bekijk mijn rekeningafschriften om de terugstorting te vinden. Zie ik dat Abel ondertussen (ondanks al einde abo) nog 2x abonnementsgeld heeft afgeschreven!
Opnieuw gebeld (na 5 min niemand aan de lijn en ik weiger om te betalen voor hun fouten), dus opnieuw gemaild en brief gestuurd. Blijkt dat het support-adres niet meer te werken. Dus ik via de site formulier invullen, krijg ik een mail dat het adres waar die info heen gestuurd wordt niet bestaat en dat de info dus niet wordt verwerkt!
Dacht ik van Abel af te zijn, blijkt het toch nog wel even te gaan duren denk ik... Al met al: ik wou dat ik er nimmer een abo had afgesloten...
Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.quote:hmvandiermen schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:21:
Ik ben na een jaar eindelijk van Abel af. Het was een ruk-modem (Copperjet) dat er om de haverklap uitvloog bij meerdere connecties. Uiteindelijk een keurige bevestigingsbrief gehad van einde abonnement. Zelfs de overstap naar de nieuwe provider verliep redelijk (2 dagen zonder internet gezeten).
De oude apparatuur geretourneerd. Na 3 weken nog niets gehoord, noch geld ontvangen. Opnieuw gemaild en gebeld. Via de mail uiteindelijk bevestiging van ontvangst gekregen en belofte dat eea spoedig zou worden verwerkt. Ik bekijk mijn rekeningafschriften om de terugstorting te vinden. Zie ik dat Abel ondertussen (ondanks al einde abo) nog 2x abonnementsgeld heeft afgeschreven!Dus ik proberen het geld te storneren via de bank. Is eenmaal gelukt (de ander was te lang geleden). Krijg ik de dag erop meteen een mail van de financiële admin van Abel, of ik wel zsm het geld wil overmaken! En dan hebben ze wel haast!
![]()
Opnieuw gebeld (na 5 min niemand aan de lijn en ik weiger om te betalen voor hun fouten), dus opnieuw gemaild en brief gestuurd. Blijkt dat het support-adres niet meer te werken. Dus ik via de site formulier invullen, krijg ik een mail dat het adres waar die info heen gestuurd wordt niet bestaat en dat de info dus niet wordt verwerkt!
Dacht ik van Abel af te zijn, blijkt het toch nog wel even te gaan duren denk ik... Al met al: ik wou dat ik er nimmer een abo had afgesloten...
Vervolgens zou ik er geen stuiver meer aan besteden, dus ook niet de betaalde helpdesk bellen. Hooguit nog een briefje sturen met daarin een kopie van hun bevestigingsbrief.
Mocht er een incassobureau opgezet worden laat je hun die bevestigingsbrief zien. Zij (Abel) hebben gen poot om op te staan.......(tenzij je hun ondanks opzegging nog abo verschuldigd bent natuurlijk, bijv. omdat je nog niet mocht opzeggen oid....)
Klopt ook. Juridisch is er niets aan de hand. Is wel weer extra gezeik met de toch al fijne helpdesk... En de bank kan enkel enkele onterechte incasso's terugdraaien, niet een incassomachtiging intrekken (had ik al geprobeerd)...quote:kaajee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:35:
[...]
Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.
Vervolgens zou ik er geen stuiver meer aan besteden, dus ook niet de betaalde helpdesk bellen. Hooguit nog een briefje sturen met daarin een kopie van hun bevestigingsbrief.
Mocht er een incassobureau opgezet worden laat je hun die bevestigingsbrief zien. Zij (Abel) hebben gen poot om op te staan.......(tenzij je hun ondanks opzegging nog abo verschuldigd bent natuurlijk, bijv. omdat je nog niet mocht opzeggen oid....)
Update: Net een brief gehad van Abel. Dat het abonnement is afgesloten, dat de apparatuur retour is ontvangen en wordt verrekend met de afsluitkosten à 30 euro. Maar ik heb nog geen geld retour gezien van de onterechte incasso... Opnieuw een brief de deur uit dus... Zucht.
Reg. datum: 09 juli 2008
Ikzelf ben nu twee weken geleden overgestapt op Abel. Mijn complimenten voor Abel.
- ADSL was precies op tijd geleverd
- telefonie werkte een dag later
- nummerportering heeft wel 10 werkdagen geduurd, maar hier kan Abel niet veel aan doen, dat is nog een gebrek in het proces tussen providers.
- Ik heb een paar vragen gesteld via het online ticket systeem van Abel, en kreeg meestal binnen een uur al een reactie (en meestal was er dan al remote actie ondernomen en het probleem opgelost).
Het bijgeleverde Siemens Sx762 modem is een mooi apparaat dat het prima doet.
Natuurlijk zijn er altijd wat verbeteringen mogelijk, maar prijs/kwaliteit is bij Abel prima.
En ga naar telfort.
Daar heb ik een 20mbit abo genomen voor 20 euro en betaal nu bij Abel 27 euro voor 4mbit(dit is incl de lijn kosten van KPN).
Internet is verder prima daar niet van, maar de service is gewoon super en super slecht.
Kan niet wachten tot dat ik bij Abel weg ben en bij Telfort zit.
Reg. datum: 11 oktober 2007
Reg. datum: 02 januari 2003
Ik hou het hier een beetje in de gaten sinds ik er abonnee ben. maar ik heb absoluut geen problemen gehad. Mijn moeder ook niet toen zij twee jaar terug naar Abel is gegaan. Vanwege het mooie aanbod heb ik het toen ook gewaagd. De aanbiedingen zijn inmiddels hoger maar ik internet nu nog voor 25 euro per maand op 20 mbit, incl lijnkosten en onbeperkt bellen naar vaste lijnen! Ook met het siemens telefoontje wat ik er gratis bij kreeg ben ik erg blij.quote:Lisadr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:19:
Hier en op Google kom ik alleen maar negatieve dingen over Abel tegen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?
Misschien is de service slecht, maar ik heb daar weinig mee te maken gehad. ADSL is een vrij makkelijk product en zolang er met de oplevering geen problemen worden gemaakt dan kun je eigenlijk de rest van de tijd zorgeloos internetten. Bovendien valt het met de klachten wel mee heb ik het idee als ik zo zie hoeveel er is gepost in deze draad dit jaar. Niet veel.
tBoz wijzigde dit bericht 16-08-2008 14:38 (4%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 last