quote:
Als je hem zelf ophaalt of laat ophalen in de US of UK Apple store ben je , zeker met de lage dollarskoers , goedkoop uit.
De iPhone kost in de US 399 dollar voor de 8 GB en 499 dollar voor de 16 GB excl. tax. Meestal is dit 8% totaal is het dus 431 dollar voor de 8 GB en 539 dollar voor de 16 GB. Met de huidige koers is dat 275 euro voor de 8 GB en 343 euro voor de 16 GB. Het goedkoopst is het dus in de US. Eventueel komt daar dus nog de BTW bij van 19%.
Ik begrijp hier eventjes iets niet van (ben beetje traag van begrip wat betreft die dingen...
Met een mede-tweaker hier volop aan het zoek om een import voor ons beiden te doen zonder exra kost via een kennis van één van ons twee.
Maar nu heb ik een vraagje:in het sommetje hierboven, staat dus mooi beschreven dat er tax bijkomt. Die wordt automatisch verrekend in de apple store ofwat? Waarom staat dat dan nooit op de site erbij ?

, wat is die tax dan ?
En dan het volgende, die btw KAN er bij komen, dat snap ik niet. Kan iemand dit nog eventejs uitleggen, want de term wordt hier vaak gebruikt maar met mijn hersens ter grootte van een peanut, enfin...
Met btw's en taxen die er bij komen, kunnen we daar iets van terugkrijgen of hoe en wat ?