Hoofdcategorieën
Topicacties

[Casema/Orange Cable] Ervaringen topic - Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 08 februari 2007

hey ik woon in breda en zit erover te denken mn adsl en telefoon abbo de deur uit te doen en daarvoor in de plaats een maxi abbo te nemen + telefonie + dtv. ik woon ver van de centrale met mn adsl en ik kan dus niet sneller dan 7/8 mbit, en het signaal is vrij zwak..

dat van maxi de download snelheden wel hoger zijn geloof ik meteen :) maar ik wil voor het gamen ook wel een goede ping hebben. een paar jaar geleden heb ik mn casema abbo nog opgezegd omdat ik op de helft van de gameservers (ook in nederland dus) hoge pings had. denk aan 300-600.. werd toen door euronet via amerika naar amsterdam geroute...

ik lees net dat iemand anders ook nare ervaringen heeft met slechte routing, maar gaat dat vooral over naar het buitenland? of heb je ook binnen nl last? gebeurt zoiets echt met regelmaat of maar heel af en toe? verder ervaringen van mensen met maxi in breda?

moeh?

sowieso routeerde casema nooit via euronet, dat is altijd orange/wanadoo geweest. Casema had hiervoor Level3 en tegenwoordig Cogneto. Mijn pings in nederland zijn echt perfect, in teamfortress 2 heb ik vaak pings van 9/10ms. Maar in world of warcraft meestal rond de 90/100ms, maar dat zit dan weer in parijs.

Ik draai ook gewoon een maxi pakket, qua downloaden via eweka heb ik gewoon stabiel 1400+kB/s dus erg goed.

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

BB4E^Guerilla

ik heb midi en game pings zijn geniaal. In TF2 soms wel zo laag als 6! En dan ook nog eens met een stukje wifi erin, kun je nagaan.

nieuws verschilt. Ik download genoeg oude meuk tot een maand of 2 terug. Ik ben het met anderen hierboven eens dat de oudere zaakjes wel heel snel heel slecht worden (incompleet). Dat is jammer. Wellicht binnenkort maar eens pay usenet.

Mijn Citroen Xantia weblog // Mijn vacatures: online marketingcommunicatiebureau zoekt programmeur & front end developer! info

quote:
Wiebbe schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 00:30:
sowieso routeerde casema nooit via euronet, dat is altijd orange/wanadoo geweest. Casema had hiervoor Level3 en tegenwoordig Cogneto. Mijn pings in nederland zijn echt perfect, in teamfortress 2 heb ik vaak pings van 9/10ms. Maar in world of warcraft meestal rond de 90/100ms, maar dat zit dan weer in parijs.

Ik draai ook gewoon een maxi pakket, qua downloaden via eweka heb ik gewoon stabiel 1400+kB/s dus erg goed.
ohja je hebt gelijk, ik haal mn eigen slechte ervaringen met isp's door elkaar :)

mn vorige provider was tiscali, daar had ik (na 3 jaar ineens) vaak slechte ping als ik langs een bepaalde euronet server moest. geen rare omweg volgens mij maar gewoon slechte ping

toen ik casema (wanadoo) had ging het wel vaak zonder goede reden langs amerika, maar de helpdesk vroeg alleen hoe snel ik kon downloaden. dat ging gewoon met de goede snelheid, en ze vonden het wel goed zo. daarom nu wat aarzeling om weer naar casema te gaan

Professional Weirdo

quote:
dbm_ schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 01:28:
[...]

ohja je hebt gelijk, ik haal mn eigen slechte ervaringen met isp's door elkaar :)

mn vorige provider was tiscali, daar had ik (na 3 jaar ineens) vaak slechte ping als ik langs een bepaalde euronet server moest. geen rare omweg volgens mij maar gewoon slechte ping

toen ik casema (wanadoo) had ging het wel vaak zonder goede reden langs amerika, maar de helpdesk vroeg alleen hoe snel ik kon downloaden. dat ging gewoon met de goede snelheid, en ze vonden het wel goed zo. daarom nu wat aarzeling om weer naar casema te gaan
Geef anders eens aan van welke servers je nu over het algemeen gebruik maakt. Er zullen best een paar mensen zijn (waaronder ik) die even de pingtijden en evt tracerrouters hier voor je willen plaatsen.

http://www.file-hunter.com

Reg. datum: 26 mei 2003

Hier een tracert van een wanadoo abbo, de maxi variant van de casema laat maar zeggen :P

Traceren van de route naar www.telegraaf.nl [217.196.32.16]
via maximaal 30 hops:

1 <1 ms <1 ms <1 ms 192.168.1.1
2 9 ms 12 ms 9 ms c53752301.cable.wanadoo.nl [83.117.35.1]
3 9 ms 7 ms 12 ms 10.0.34.130
4 10 ms 7 ms 9 ms 194.134.178.189
5 7 ms 8 ms 8 ms 10GE1-2.cr1-asd5.nl.euro.net [194.134.161.1]
6 11 ms 7 ms 9 ms PC11.er1-asd4.nl.euro.net [194.134.161.9]
7 11 ms 9 ms 12 ms eweka-as12989-gw1.nl.euro.net [194.134.180.150]

8 12 ms 8 ms 9 ms unknown.hwng.net [69.16.191.122]
9 9 ms 8 ms 8 ms to-eweka.sara.core.telegraaf.net [81.171.40.26]

10 10 ms 8 ms 8 ms to-sara.am.core.telegraaf.net [217.196.40.74]
11 10 ms 8 ms 13 ms www.telegraaf.nl [217.196.32.16]

De trace is voltooid.

Asus P5B | Intel Core 2 Duo E6400 L629A922 @ 3200 Mhz (400FSB) | Kingston HyperX PC6000 @ 400 Mhz (1:1) | 1320 GIG HD | MSI GeForce 7900GTO @ 687/775(1550)

quote:
TFHfony schreef op dinsdag 11 maart 2008 @ 09:00:
[...]

Geef anders eens aan van welke servers je nu over het algemeen gebruik maakt. Er zullen best een paar mensen zijn (waaronder ik) die even de pingtijden en evt tracerrouters hier voor je willen plaatsen.
wordt lastig, ik wil gewoon goede pings hebben als ik ga counterstriken, altijd onder 30 zullen we maar zeggen, op (eigenlijk alle) servers in Nederland (en belgie, engeland, duitsland eigenlijk ook).

Wat ik bedoel is, is er hier een gamende casema klant, die regelmatig hoge pings heeft, terwijl andere mensen dat niet hebben, alleen omdat de routing zo kut is? En dan bedoel ik niet het verschil tussen ping 10 en 20, maar dat je echt ping 60/70 of nog hoger hebt terwijl de andere mensen gewoon ping 10 hebben.

Laatste jaren gecounter-striked met casema, nauwelijks problemen. Ping van rond de 20. Doe het al een aantal maanden niet dus, erg actueel is het niet, maar nooit echt grote problemen gehad.

Intel Core2Duo E6700 - MSI 975X Platinum - 2 x 1GB OCZ Platinum DDR2 EL XTC - Asus Extreme N7800GTX/2DHTV - 1.67 Terabyte - Be-Quiet P5-470W-S1.3 - Samsung 193P - Casema 20000/2000 - XBox360 Premium - Playstation 3 60GB - Nintendo Wii

Reg. datum: 27 september 2007

De problemen van de time outs lijken niet aan Casema te liggen, maar aan mijn nieuwe brakke Netgear router... Daar hebben erg veel mensen time outs mee...

ok ik heb nu een sitecom router (van iemand die hem van casema heeft).. daar zou het probleem dan iig niet kunnen/mogen liggen.
naja dan ga ik mn moeder maar weer eens overtuigen dat de telefoonlijn en adsl weer opgezegd kan worden en dat we internet + digitale tv via casema moeten nemen :D

trotse papa x3

Toch ook maar eens mijn ervaringen posten hier.

Na jarenlange tevreden klant geweest te zijn bij Casema (vanaf het begin in Zoetermeer), kwamen vorig jaar rond mei de snelheidsaanpassingen vanwege de fusie. Casema Multi ging toen als enige achteruit in snelheid, dus ik besloot er eens een mailtje aan te wagen om te kijken wat mogelijk was voor mij als trouwe klant, aangezien er voor hetzelfde geld toch een stuk meer snelheid elders te halen viel. Als de verandering negatief uitviel, kon je het abbo voor 1 juli kostenloos opzeggen.

Goed, ik kreeg toen een reactie terug dat ze mij als trouwe klant een gratis upgrade naar Maxi per 1 december 2007 konden aanbieden, dus voor het bedrag van Multi. Als ik akkoord ging, moest ik het maar laten weten. Dat vond ik toch wel geschikt en omdat ik altijd tevreden was over Casema, heb ik besloten daar op in te gaan en te wachten tot 1 december. Ik kreeg daar ook bevestiging van.

Toen werd het 1 december en je raad het natuurlijk al; er gebeurde niets. :) Na een paar dagen gebeld hoe het nou zat en daar begon het. De gemaakte afspraak had nooit gemaakt mogen worden (destijds bevestigd door 2 personen) en ze konden het derhalve ook niet nakomen. Ze vonden het toch erg sneu voor me en konden me toch Maxi aanbieden voor ¤47,95 per maand en vanwege mijn "ellende" konden ze me ook een gratis decoder + smartcard aanbieden. Na op Internet gekeken te hebben naar de aanbiedingen, wist ik hoe een blije dooie mus zich moest voelen, want daar stond precies dezelfde aanbieding op. -O- Voor dat gulle aanbod had ik dus een half jaar moeten wachten.

Dus "dolgelukkig" nog even contact opgenomen om te vertellen dat ik hier uiteraard niet akkoord mee ging en of ze echt niets anders konden regelen. Ik was immers nog steeds tevreden over de geleverde kwaliteit. Dat konden ze helaas niet, waarna ik mondeling het contract per 1-1-2008 heb opgezegd. Dat was verder geen probleem.

Half december merkte ik opeens dat mijn verbinding een stuk sneller was geworden. Na een test bleek ik op 8Mbit te zitten. :? Ik heb diezelfde avond daar melding van gemaakt en kreeg als reactie dat het inderdaad een foutje was. Ze hadden me toch omgezet naar Maxi en ze zouden het weer terug zetten. Dit was de volgende dag inderdaad het geval.

Inmiddels was het 31 december en werd ik netjes afgesloten. Mijn laatst ontvangen factuur ging netjes tot 1-1-2008 en ik dacht dat ik er vanaf was. Niet helemaal... Eind januari kreeg ik nog een factuur met daarbij mijn gesprekskosten van telefonie over de afgelopen maand (logisch natuurlijk), maar tevens kosten voor een halve maand Casema Maxi. :/ Hierop heb ik een klacht ingediend per e-mail en de situatie nogmaals uitgelegd en ze verwezen naar de diverse serviceaanvragen die over dit onderwerp waren aangemaakt. Reactie afgewacht, maar die kwam uiteraard niet. Iets wat ik wel meer hoor als het op klachten aankomt bij Casema.

In februari kwam er een herinnering met administratiekosten. Aangezien ik nog steeds niets had gehoord m.b.t. mijn klacht, heb ik toen alleen de verschuldigde gesprekskosten overgemaakt en hier melding van gemaakt. Bij de overboeking ook nog eens verwezen naar de klacht.

Nu kreeg ik vorige week opnieuw een herinnering met nogmaals administratiekosten en de gesprekskosten waren nu wel verwerkt. Tevens stond er nu:

Als u niet binnen 8 dagen betaalt, zijn we genoodzaakt uw Casema diensten op te zeggen! 7(8)7

Zucht... waar ging het nou over? :) Het is alleen jammer dat ze het totaal niet begrijpen en het administratief echt een rommeltje is daar. Over de kwaliteit van de verbinding heb ik niets te klagen. Ik had vrijwel nooit storingen en altijd een stabiele verbinding. Maar o wee, als je een klacht hebt... dan begint de ellende.

Ik ga er vanuit dat het nu geregeld is, al ben ik daar niet al te zeker over. Ik zal er alleen niet snel meer klant worden.

Beetje lang verhaal geworden. :X

Windows Preinstallation | GoT-Papa clublid | F1Time: Jos van Rijn - C2G1

Reg. datum: 25 juli 2004

Bij mij begint het helaas niet zo goed als met vele hierboven wel en sommige niet.

Eind februari begin maart complete Maxi en telefonie en digitale tv aangevraagd.
Afgesproken dat ik het de 12de maart kon gebruiken.

Aangezien ik de telefonie nog niet gelijk wil gebruiken had ik gevraagd of dat per 1 mei omgezet kon worden. Dit bleek geen probleem te zijn.

Krijg ik 3 dagen later een brief thuis, gefeliciteerd bla bla bla u abonnement op de casema diensten gaat in op 3 mei.

Ik dus bellen, omgezet na een hoop uitleggen dat het 12 maart moest zijn en dat de telefonie later erbij komt nadat ik de testcall heb gedaan via een bepaald nummer.

Krijg 2 dagen later een brief binnen dat er inderdaad een aansluiting plaatsvind op 12 maart en dat ik voor die datum een pakket mag ontvangen, waar het complete doe het zelf gebeuren in zit.

Je raadt het al tot op de dag van vandaag niks ontvangen.
Heb woensdag gebeld toen zou het er voor vrijdag zijn.
Vrijdag gebeld dat het er voor maandag is.
Vandaag gebeld zeggen ze dat het pakket niet traceerbaar is met de barcode die ze daar hebben en dat ze het gaan uitzoeken. NU AL !!!

Het kan tot maximaal 10 dagen duren dat ik het nu heb.
Ik hoef daar niks voor te doen, komt vanzelf binnen, ik heb er inmiddels alleen een hart hoofd in.

Als klap op de vuurpijl vroeg ik wanneer de datum nou ingaat van facturatie. Toen zei de vrouw de 12de maart.
Toen ik aangaf dat ik natuurlijk niks ga betalen waar ik geen gebruik van kan maken, zei ze dat ik dan een brief moest sturen wanneer het allemaal bnnen is en aangesloten.
Ik gaf aan dat natuurlijk niet te doen, waarop zei zei dat dat eigenlijk niet telefonisch doorgegeven kan worden. Ik zei dat ze konden kiezen of ik geef het telefonisch door of ik stuur een brief waarin ik meteen het hele kakkie opzeg. Je raadt al dat het dan natuurlijk wel mogelijk is.

Nou ben ik dus bang dat ik binnenkort zonder internet zit van de huidige provider en ook geen Casema heb. Kortom een klant die al een week lid is van Casema en al erg tevreden is.

moeh?

Als ik jou was zo ik opnieuw proberen de billing afdeling te pakken krijgen, volgens mij moeten ze met een aantekening van de THD dat het pakket echt nog niet gevonden kan worden makkelijk de facturatie uitstellen zonder dat je een brief daar voor opstuurt. Ik bedoel je hebt nog niet eens een product hoe kunnen ze dan in godsnaam je er voor berekenen :P

let wel op dat je telefonie dan pas in gaat vanaf 1 mei he? Niet dat ze de telefonie al activeren op 12 maart en dat die je dan al gaat betalen ondanks dat de portering pas later in gaat. Aangezien je zonder portering wel al kan bellen moet je daar mee oppassen.

Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei Woei

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
Wiebbe schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:12:
. Ik bedoel je hebt nog niet eens een product hoe kunnen ze dan in godsnaam je er voor berekenen :P

let wel op dat je telefonie dan pas in gaat vanaf 1 mei he? Niet dat ze de telefonie al activeren op 12 maart en dat die je dan al gaat betalen ondanks dat de portering pas later in gaat. Aangezien je zonder portering wel al kan bellen moet je daar mee oppassen.
Is een goed die onthou ik. Dat eerste wat je zei dat vond ik ook al zo vreemd.

Ik hou mijn eigen nummer dus daar kunnen ze me niet voor factureren neem ik aan, ik heb nog niet eens een nummer, of gaat dat anders bij Casema. Ik heb trouwens het combi en das is bel abonnement gratis, dus dat zou niet mogen kunnen...

Reg. datum: 29 juni 2006

Casema telefonie gaat gewoon via het modem toch?
En een eventueel bestaande KPN lijn kan gewoon blijven bestaan?

Canon EOS 400D # Sigma 17-70mm #18-55mm # 55-250mm IS # Raynox DCR-250 en DCR-150 ** mijn Flickr

quote:
madmaus schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:53:
Casema telefonie gaat gewoon via het modem toch?
En een eventueel bestaande KPN lijn kan gewoon blijven bestaan?
Klopt, alleen als je je nummer meeneemt naar Casema ben je je KPN lijn en nummer kwijt.

Reg. datum: 29 juni 2006

Dacht ik al!
Maar ik wilde het toch even zeker weten.

Ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen.
Casema verlengen en ophogen naar maxi met gratis telefonie en dan zo kosten besparen voor mobiele telefonie.
Over overstappen op Telfort ADSL oid.

Er zit wel een aardig prijs verschil in. Maar ik ben stiekem heel tevreden over Casema. Bijna nooit problemen. En altijd maximale download snelheid.

Canon EOS 400D # Sigma 17-70mm #18-55mm # 55-250mm IS # Raynox DCR-250 en DCR-150 ** mijn Flickr

Reg. datum: 01 februari 2000

Bij twijfel niet overstappen....

Had Demon: nooit problemen plm. 8Mb. Werd overgenomen door XS4ALL: drama: klapperende lijn, alles vervangen, nu internet plm 4Mb, vaak nog klapperen.

Nu Casema Maxi: top en @12Mb! :)

Reg. datum: 27 september 2007

Ik heb mijn oude kabel router op de lijn gehangen en de verbindingen zijn nu een stuk betrouwbaarder, maar ik begon net een rsync vanaf m'n server en ik was wel meteen m'n ssh connectie naar xs4all.nl kwijt... Dit is toch wel erg irritant. Wat raden jullie aan? De lijn even laten doormeten?

Welke MTU houden jullie trouwens aan?

Reg. datum: 01 februari 2000

Vraagje: een van mijn overstapredenen was dat ik bij Casema leuke nieuwsgroepen via Usenet kreeg. Echter, nu blijkt dat de retentietijd best kort is. Beter gezegd, normaal. Jammer, want ik had dus mega verwacht...

Bekend? Verwacht? Of doe ik iets fout?

@Devvert: ik heb ik mijn MTU fixed op 1500 op mijn WRT54GL. :)

moeh?

Nee, dat is bekend. Sinds de de Zesko/Ziggo zijn ze afgestapt van Giganews en zijn ze een eigen newsgroep gaan aanbieden. Meeste data die je binnen een week binnen trekt is perfect, maar later heb je meestal een fill server nodig.,

Xbox Tag: xDarkPrince
Reg. datum: 12 april 2003

Sinds vanochtend een Casema Maxi abbo, monteur heeft alles geinstalleerd.
Vroeger hadden we een modem+router in 1 naast de pc beneden hangen maar die modem hangt nu bij ons in de meterkast. Ook had ik een switch boven staan zodat ik hiervandaan mijn xbox+pc kan aansluiten.
Nu hangt deze swich beneden maar daar heb ik eigenlijk een router voor gekocht(router pas net gekocht D-Link DIR-100). Met de switch heb ik perfect internet beneden+boven maar ik wil hier die router hebben en die switch terug naar boven halen.
Het probleem is nu dat ik met deze router gewoon totaal geen internet kan krijgen. Als ik alles aan heb gesloten heb ik wel gewoon een netwerk tussen boven en beneden maar hij kan geen verbinding maken naar buiten. Aangezien ik een dikke noob ben qua internet/routers moet ik hier dus wat ip adressen+dns adressen invullen maar waar kan ik die vinden? Of kan ik ook gewoon die router terug naar de winkel brengen en ruilen voor een switch(man in de winkel zei dat ik beter een router kon gebruiken)?
quote:
Marrruuuk schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:43:
Sinds vanochtend een Casema Maxi abbo, monteur heeft alles geinstalleerd.
Vroeger hadden we een modem+router in 1 naast de pc beneden hangen maar die modem hangt nu bij ons in de meterkast. Ook had ik een switch boven staan zodat ik hiervandaan mijn xbox+pc kan aansluiten.
Nu hangt deze swich beneden maar daar heb ik eigenlijk een router voor gekocht(router pas net gekocht D-Link DIR-100). Met de switch heb ik perfect internet beneden+boven maar ik wil hier die router hebben en die switch terug naar boven halen.
Het probleem is nu dat ik met deze router gewoon totaal geen internet kan krijgen. Als ik alles aan heb gesloten heb ik wel gewoon een netwerk tussen boven en beneden maar hij kan geen verbinding maken naar buiten. Aangezien ik een dikke noob ben qua internet/routers moet ik hier dus wat ip adressen+dns adressen invullen maar waar kan ik die vinden? Of kan ik ook gewoon die router terug naar de winkel brengen en ruilen voor een switch(man in de winkel zei dat ik beter een router kon gebruiken)?
Heb je al geprobeert je mac address van je pc teclonen op je router?

Amd opteron 165 + msi NX7900GTO @ GTX 512MB+ 2048MB DualChannel DDR Pc3200 + Zalman 7000cu 1 Casefan @ 2300RPM

Xbox Tag: xDarkPrince
Reg. datum: 12 april 2003

quote:
devil-strike schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 16:51:
[...]

Heb je al geprobeert je mac address van je pc teclonen op je router?
Hmm, als ik dynamisch IP selecteer en dan op clone klik doet mijn internet het wel gewoon :) tnx

Acties: [view][quote]

Door: Atlas
Frontpage Admin/Mod SF
Ik flits terug!

Iemand anders de laatste tijd (5 dagen) last van connection time outs? Ik kan sommige sites gewoon niet bereiken :X

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Pagina: 1 2 3 4 ... 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: