,___,
[O.o]
/)__) O RLY?
-"--"-
[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 108 109 110 111 last
Nieuw TopicIk heb destijds voor de D80 gekozen boven de 400D, omdat de D80 vééél beter in de hand ligt, (in mijn handen dusquote:Wijnands schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:55:
Ja, ach, ik heb, zoals aangeraden, dpreview erbij gepakt, 400d vs. D80. Ik zie daar niet dat de 400D zoveel beter zou zijn. Daar schrijft men dat de camera's elkaar weinig tot niets ontlopen. Hier roept men dat de Canons zoveel beter zijn. Zal allemaal wel, ik heb nog geen bewijs gezien.
Mij maakt het niets uit, als men happy is met een canon 400d, veel succes en mooie platen schieten!
Tel daarbij op dat het flitssysteem van Nikon beter is dan die van Canon.
Maar ik geef toe dat de lenzen van Nikon vaak net wat duurder zijn en dat sommige lenzen ontbreken. Als er bijvoorbeeld een 70-200 F4 VR zou bestaan voor een leuke prijs..
Maar al met al zijn zowel Nikon als Canon erg sterk, qua merk ben ik zeker ook fan van Canon. Heb Nikon ook meer gekozen om niet de zoveelste te zijn met een DSLR van Canon
Nikon D80 | Nikon 18-70 3.5-4.5 | 50 1.8 | Tokina 12-24 4 | 100 2.8 macro | SB-600 lampje
Vergelijk het nog eens een keer, maar nu met de 30D: pricewatch: Canon EOS 30D (8.2 MP): ±600
,___,
[O.o]
/)__) O RLY?
-"--"-
Op koopzondag.com staat dat Capelle a/d IJssel koopzondag heeft, en het Alexandrium er naast heeft ook koopzondag. Maar dat is natuurlijk geen garantie dat KE ook koopzondag heeft
De telefoon wordt iig niet opgenomen, alle medewerkers zijn in gesprek en op de site kan ik er niks over terug vinden...
edit: nope niet open vandaag
MewBie wijzigde dit bericht 24-03-2008 14:41 (3%)
WTF heeft dit te maken met een nieuwe camera?????quote:MewBie schreef op maandag 24 maart 2008 @ 12:38:
Misschien niet helemaal de goede plek hiervoor, maar weet iemand of kamera-express vandaag koopzondag heeft? En zo ja tot hoe laat ze open zijn?
Op koopzondag.com staat dat Capelle a/d IJssel koopzondag heeft, en het Alexandrium er naast heeft ook koopzondag. Maar dat is natuurlijk geen garantie dat KE ook koopzondag heeft
De telefoon wordt iig niet opgenomen, alle medewerkers zijn in gesprek en op de site kan ik er niks over terug vinden...
edit: nope niet open vandaag
<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>
Reg. datum: 10 maart 2005
daar kan je er een kopen...quote:Francis schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:49:
[...]WTF heeft dit te maken met een nieuwe camera?????
YellowCube wijzigde dit bericht 25-03-2008 09:37 (82%)
Canon 40D + grip | Canon 350D + grip | Sigma 1.4 TC | Canon 10-22 | Canon 50/1.8 | Canon 60/2.8 | Canon 85/1.8 | Sigma 18-200 | Sigma 100-300 | Sigma 50-500 | Canon Speedlite 430ex | Lowepro Fastpack 350
Reg. datum: 05 maart 2005
Zou dit een goede keuze zijn??
Apple Iphone (8gb US) en HTC TyTN2
De sigma is een hoop tele voor weinig geld.
Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26
Reg. datum: 30 juli 2003
Van de Canon 28-105 zijn minstens 4 typen geleverd in de loop der jaren, maar 1 moet er gemeden worden, de 4-5,6 , de andere 3,5-4,5 zijn goede consumentenlenzen.quote:Wijnands schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:07:
De 28-105 schijnt bij canon niet zo geweldig te zijn (bij nikon wel). Dat en het feit dat het weinig groothoek biedt maakt het misschien niet de beste keus.
Reg. datum: 10 mei 2004
Als je dan een super zoon wil vergeet de 18-200 (op de nikon na) en ga voor de tamron 18-250. Presteerd fijner als de oude 18-200 van sigma en tamron.quote:Edwintjuuh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 20:33:
Weer ff ander onderwerp: voor breedschalig gebruik, is de Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS een goede lens om mee te beginnen? Of is een 18-200mm lens van Sigma oid een betere keus (ben nog niet helemaal overtuigd vanwege de matige reviews)?
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Reg. datum: 07 januari 2008
1. Wat is je beschikbare budget?
Ong. 600+ euro.
2. Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb)
Heb nu een S5600. Hoop fotos in 2 jaar tijd. Op zoek naar de volgende stap
.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Vakantiefotos en infratechnische fotos.
4. Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken?
Nee.
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Vraag me af wat de cameras van Sony doen aangezien deze de stablisatie al in de body zelf hebben. Is dat uerhaubt hard nodig of kun je zonder extra stab. ook prima fotos maken? Daarnaast hoor ik van verschillende kanten dat de kitlens van de sony (18-70) een stuk beter moet zijn dan die van nikon en canon.
6. Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen?
Eventueel een groter zoombereik.
7. Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders)
Met name advies.
8. Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken?
Meer tijd dan nu iig (12 000 fotos in 2 jaar).
9. Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen?
Ja.
10. Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan?
s5600. beperking? het is en blijft een compact
11. Is 2e hands een optie of per se niet?
Body sowieso niet, evt. lensen wel.
Dan neem ik aan dat 600+ euro geen 900 of 1200 euro is. Niet veel geld. D40 of een 350d uit de uitverkoop worden dan misschien wel interessant.quote:
's kijken. Hoe lang bestaat beeldstabilisatie al? Jaar of 4? Hoe lang maken mensen al mooie foto's met een spiegelreflex? Jaar of 40 zeker wel. Nee, da's dus niet nodig.quote:5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Vraag me af wat de cameras van Sony doen aangezien deze de stablisatie al in de body zelf hebben. Is dat uerhaubt hard nodig of kun je zonder extra stab. ook prima fotos maken?
Van welke kanten? Nikon 18-70 is een knappe lens. Canon heeft geen 18-70 maar ook genoeg goed glaswerk.quote:Daarnaast hoor ik van verschillende kanten dat de kitlens van de sony (18-70) een stuk beter moet zijn dan die van nikon en canon.
Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26
Reg. datum: 08 augustus 2006
Gezien je budget en het soort foto's dat je wilt gaan maken kan ik je, naast Nikon, Canon, Pentax, Sony enz., ook de Olympus E-510 aanbevelen, bij b.v. DigitalStreet heb je deze four-thirds camera nu inclusief twee kitlenzen waarmee je een gebied van 28 tot 300mm. (kleinbeeld) bestrijkt voor 599 Euro. Beeldstabilisatie in de body maakt het telebereik zeer bruikbaar, ondanks de relatief geringe lichtsterkte. Op http://www.dpreview.com/reviews/olympuse510/ tref je een test met uitgebreide specs aan over de E-510. Meer reviews eventueel via http://www.dcviews.com/cameras.htmquote:MvEsch schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 09:22:
1. Wat is je beschikbare budget?
Ong. 600+ euro.
3. Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben)
Vakantiefotos en infratechnische fotos.
5. Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt?
Vraag me af wat de cameras van Sony doen aangezien deze de stablisatie al in de body zelf hebben. Is dat uerhaubt hard nodig of kun je zonder extra stab. ook prima fotos maken? Daarnaast hoor ik van verschillende kanten dat de kitlens van de sony (18-70) een stuk beter moet zijn dan die van nikon en canon.
Opmerkingen van 'deskundigen' als zou de ene kitlens véél beter zijn dan de andere zou ik met een korrel zout nemen: there ain't no such thing as a free lunch; ieder 'goedkoop' objectief heeft z'n beperkingen. Over 't algemeen wordt de optiek van Olympus, inclusief de kitlenzen, als zeer goed beschreven, geldt eveneens voor de nieuwe 18-55 met IS van Canon (Nikon heeft er ook net eentje uitgebracht). Testen over lenzen vind je op http://www.photozone.de/
Beeldstabilisatie vind ik zelf heel prettig werken, ook in een standaard zoomlens. Niet dat je zonder geen scherpe foto's zou kunnen maken maar het verlegt je werkgebied: er zijn situaties waarin je, zeker met niet al te snel glas, nog even kunt doorgaan met foto's maken terwijl je zonder IS al naar je flitser had moeten grijpen, of sowieso bewegingsonscherpte had gekregen. Bovendien helpt het je de ISO-waarde laag (of iig lager) te houden.
Als je later wilt uitbreiden bieden Canon en Nikon meer keuze in objectieven. Dat wil niet zeggen dat Olympus geen uitgebreid arsenaal heeft, kijk wat dat betreft op http://www.olympus.nl/consumer/dslr_6756.htm.
Misschien is het te weinig voor jou, voor mij zeker niet
De 28-105 3.5 USM II is een prima 'walk-around', alleen mist wat millimeters groothoek natuurlijk. Voor de prijs is het overigens een leuk lensje en optisch zo slecht nog niet. De andere 28-105's moeten te allen tijde vermeden worden overigensquote:Wijnands schreef op maandag 24 maart 2008 @ 22:07:
De 28-105 schijnt bij canon niet zo geweldig te zijn (bij nikon wel). Dat en het feit dat het weinig groothoek biedt maakt het misschien niet de beste keus.
"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM
Alvast bedankt!
Hmm....dat geldt dan zeker NIET voor de 14-54/2.8-3.5 van Olympus, dat is een uitstekend objectief. Vreemd genoeg vind je een dergelijke lens, met vergelijkbare specs (lichtsterkte b.v.) en vergelijkbare prijs, niet bij wat hier 'de grote jongens' wordt genoemdquote:LoneGunman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:00:
De andere 28-105's moeten te allen tijde vermeden worden overigens
Ik snap de link met mijn post even niet? Ik reageerde op degene die een (Canon) 28-105 op een 30D wilde zetten.quote:Drom schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:18:
[...]
Hmm....dat geldt dan zeker NIET voor de 14-54/2.8-3.5 van Olympus, dat is een uitstekend objectief. Vreemd genoeg vind je een dergelijke lens, met vergelijkbare specs (lichtsterkte b.v.) en vergelijkbare prijs, niet bij wat hier 'de grote jongens' wordt genoemd
"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM
....en die link had ik weer zo gauw niet gelegd. Sorry, misverstandje danquote:LoneGunman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:21:
Ik snap de link met mijn post even niet? Ik reageerde op degene die een (Canon) 28-105 op een 30D wilde zetten.
Idem met die van mij!quote:P. Mekes schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:16:
Misschien dat mijn vraag om advies een beetje ondergesneeuwd is door de laatste berichtjes dus daarom zou ik willen vragen of jullie nog even naar mijn posting van zondagavond 23-03 willen kijken. Als je goed advies hebt hoor ik dat graag! Overigens nog een vraag erbij, (al gedeeltelijk beantwoord door een posting hier vlak boven): hoe noodzakelijk is IS? een beetje lichtsterke lens icm IS is nogal prijzig. Dezelfde lens zonder IS kan nog betaalbaar (voor ons) zijn. Bij wat voor lenzen is IS sterker aan te raden, bijv. bij telezoom lenzen?
Alvast bedankt!
Kijk, weet wat erbij voor de algemene kennis. Nikon is wat simpeler, die heeft er maar 1 gehad en die is erg goed.quote:LoneGunman schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 16:00:
[...]
De 28-105 3.5 USM II is een prima 'walk-around', alleen mist wat millimeters groothoek natuurlijk. Voor de prijs is het overigens een leuk lensje en optisch zo slecht nog niet. De andere 28-105's moeten te allen tijde vermeden worden overigens
Wijnands wijzigde dit bericht 25-03-2008 17:11 (7%)
Reg. datum: 06 juli 2004
- Wat is je beschikbare budget? 400 euro (mag ook tweedehands)
- Waarom wil je eigenlijk een DSLR (geen ellenlang verhaal ajb) Ik heb ooit met een DSLR gespeeld (350D) en dat was, na mijn Nikon Coolpix 2000, echt een fantastische ervaring. Toen begon het idee om zo'n camera te kopen (dat was 2 jaar geleden) en ben nu van plan om eindelijk de knoop door te hakken.
- Waarvoor wil je je DSLR gaan gebruiken? (Wat je het meest verwacht te fotograferen, of waar je de beste foto's van wilt hebben) Vakantiefoto's, personen, landschappen, feestjes.
- Heb je al lenzen van een bepaald merk die je per se wilt gebruiken? Nee.
- Heb je al een voorkeur? Wat is deze en kan je -heel kort- uitleggen waarom je deze voorkeur hebt? Nee, ik heb totaal geen ervaring met DSLR's en hoop dus dat jullie me het e.e.a. kunnen adviseren.
- Wil je gelijk extra lenzen/flitser/filter e.d. aanschaffen? Als dat nodig is, zoals ik al zei. Ik heb geen ervaring.
- Wil je advies of wil je onze goedkeuring voor wat je hebt bedacht? (Is toch echt anders) Advies!
- Hoeveel tijd ga je in deze hobby steken, hoe serieus wil je het allemaal aanpakken? Niet heel serieus, gewoon als hobby. Fotograferen heb ik altijd leuk gevonden en wil dat nu wel iets serieuzer aanpakken.
- Ben je van plan, op een later tijdstip, wellicht meer te investeren in je camera-spullen? Misschien, ligt eraan hoe het allemaal bevalt.
- Wat gebruik je tot nu toe en wat ervaar je als beperking hiervan? Momenteel gebruik ik niets, of je moet de camera op mijn telefoon mee rekenen.
- Is 2e hands een optie of per se niet? Ja zeker! Ik denk ook dat ik daar met mijn budget gewoon vanuit moet gaan.
Nieuw zijn er voor jou toch een aantal interessante kandidaten:
Nikon D40 kit doet ¤364 nieuw.
Olympus E-410 kit doet ¤349 nieuw.
Canon 350D kit doet ¤399 nieuw.
Bij de eerste 2 hou je nog geld over voor een geheugenkaartje ook. En zelfs nog een tasje.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 108 109 110 111 last
Dit topic is gesloten.