Hoofdcategorieën
Topicacties

Philips 37PF9731D/10 [deel 2]

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 01 januari 2008

Nou moet zeggen dat de service van Philips prima is. Vandaag is al iemand langs geweest van technorep. Ik was zelf niet thuis, maar mij is medegedeeld dat de software is geupdate en dat de instellingen in het systeem zijn veranderd. De tv zou denken dat er een andere beeldbuis in zou zetten waardoor het backlight minder fel brand. Komende 1 a 2 weken moet de contrast op 100, lichtsensor uit, dynamisch contrast uit.. Het bekende verhaal. Volgens de man van Technorep had ie talloze problemen met deze tv gehad. De eenduidige oplossing zou dit zijn, geen panelwissel of wat dan ook.

So far so good, ik ben blij door de snelle service en gewoon ff 1 week volle bak de tv laten draaien en dan zou alles goed moeten zijn. Eenmaal thuis gekomen meteen tv aangezet. Contrast idd op 100 en vlekken nog altijd daar, maar dat zou een kwestie van tijd moeten zijn. Wat schetst echter mijn verbazing bij het aanschouwen van het blauwe scherm dat er over het gehele scherm van boven naar beneden ongeveer om de centimeter strepen lopen (de strepen zijn moeilijk te definieren, het heeft niks met backlighting te maken maar gewoon met scherm mijn inziens).

Wat nu te doen? Meteen morgen telefoon in duiken weer?

EDIT: Trof overigens net bij het observeren van het scherm ook 1 dode pixel tegen, rechts van het midden, moet ik daar iets mee doen. Heb ik uberhaupt rechten bij 1 dode pixel?

Punt2008 wijzigde dit bericht 04-01-2008 21:28 (23%)

Reg. datum: 28 juni 1999

@Punt2008: het instellen van het display type op 087 terwijl het paneel niet vervangen is, is de standaardoplossing van Philips, samen met het twee weken laten draaien met contrast en helderheid op 100. Deze oplossing is volgens mij ontstaan toen bleek dat de beeldkwaliteit van het vervangende paneel in veel gevallen als slechter werd ervaren dan het oorspronkelijke paneel.

De instelling van display type 087 zorgt ervoor dat de standaard helderheid al hoger is, onafhankelijk van de op de TV ingestelde helderheid. Dit veroorzaakt m.i. ook te verticale strepen die je nu ziet.

Ik heb zelf nog een exemplaar met het oorspronkelijke paneel en heb ook nog steeds lamellen. Bij mij verdwijnen de lamellen echter binnen 10-15 minuten als ik de TV op een ongebruikte ingang zet (met blauw scherm), waarbij op die ingang de helderheid en het contrast dan beide op 100 staan.

Ik heb ook geprobeerd te draaien met display type 087, maar daarbij vond ik de beeldkwaliteit toch minder dan met type 031, voornamelijk door de genoemde verticale strepen die je dan ziet op grote egale vlakken.

@Mr Magic:

En je hebt geen contact gehad met Philips hierover? Zo wel wat was hun reactie? Ik denk toch dat ik hier morgen meteen weer over ga bellen.. Overigens vallen de verticale strepen mij nu alleen nog maar op op het blauwe scherm.. Kwaliteit had ik ook een iets mindere indruk van, maar dacht dat dat mijn verbeelding was. Ik lijk op deze manier veel meer noise/artifacts te hebben...

Ja, daarom heb ik het display type ook weer op 031 gezet.

Ik heb geen contact gehad met Philips. Als de lamellen eenmaal weg zijn is het beeld verder uitstekend. Ik heb me aangewend om de TV gewoon altijd "op te warmen" via het blauwe scherm met contrast en helderheid op 100.

The man NOR the myth?

Ik heb sinds een paar dagen de Philips DVDR3595H/31 DVD-Recorder via HDMI aangesloten op mijn 32PF9731D/10. Ik heb de indruk dat als ik het (analoge) antenne-signaal rechtstreeks op mijn TV bekijk, het beeld beter is dan dat ik het via de DVD-recorder bekijk. Je zou andersom verwachten, omdat de antennekabel rechtstreeks op de DVD-recorder is aangesloten en daarna pas de TV in gaat. Het analoge signaal legt dus een kortere weg af via de DVD-recorder.

De enige verklaring die ik kan bedenken, is dat mijn TV geen PixelPlus/ClearLCD enz. gebruikt op de HDMI-ingang. Zou dat kunnen kloppen? Als ik dan dus via mijn DVD-recorder kijk, krijg ik een naar 1080p ge-upscaled rauw antennesignaal te zien, zonder PixelPlus enz.

Kan iemand van jullie hier iets over zeggen?

What's the speed of Dark?

Ik heb zelf een Samsung DCB-H360 decoder die via HDMI is aangesloten. Op de 720p en 1080i resoluties zijn er twee digitale opties niet beschikbaar: Clear LCD en Digital Natural Motion.

Het valt mij echter op dat op 576p de kleuren ook beter zijn dan op 720p of 1080i. Dit heeft volgens mij niks met deze twee opties te maken, maar waar het dan wel aan ligt heb ik nooit kunnen ontdekken.

Als je overigens bedoelt dat het analoge TV-beeld slechter is wanneer je het antenne-signaal doorlust via de DVD-recorder, kan dat alleen aan het RF-gedeelte van de DVD-recorder liggen. HDMI-upscaling heeft hier niets mee te maken.

The man NOR the myth?

quote:
Mr Magic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 20:26:Als je overigens bedoelt dat het analoge TV-beeld slechter is wanneer je het antenne-signaal doorlust via de DVD-recorder, kan dat alleen aan het RF-gedeelte van de DVD-recorder liggen. HDMI-upscaling heeft hier niets mee te maken.
Dat is het dus juist niet! Ik heb het antenne-signaal sowieso via de DVD-recorder doorgelust. Dus als ik "gewoon" TV kijk, dan bekijk ik een antenne-signaal dat via mijn DVD-recorder naar mijn TV gaat. Ik kijk dan dus wel via de analoge ingang van mijn TV.

Als ik echter via de HDMI-ingang kijk, dan is het beeld slechter. Dit is op zich raar, want het analoge-signaal legt een kortere weg af. Het signaal wordt immers al in de DVD-recorder omgezet naar een digitaal signaal en gaat dan naar mijn TV. Dit zou dus kunnen betekenen dat de DVD-recorder het signaal niet zo goed omzet. Maar als ik naar het beeld kijk, vermoed ik dat het eerder te maken heeft met het ontbreken van die PixelPlus en aanverwante zaken.

Na de tv een aantal dagen volle bak te hebben laten draaien lijken de vlekken inderdaad grotendeels weg. Maar de verticale strepen die ik heb, hangen samen met minder beeldkwaliteit. De tv heeft duidelijk meer last van artefacten en noise en het beeld is niet meer des philips! Heb het vergeleken met de 9631 die een vriend van mij tegelijkertijd heeft gekocht en zijn beeld is kwalitatief gewoon beter! Daarnaast heb ik nu last van een hoge ruis/brom in de tv als ik het contrast lager zet dan 100. Op 100 hoor ik niks bij lager een constante ruis, is weliswaar te overpoweren met geluid, maar dit alles kan toch niet de bedoeling zijn? Heb gisteren contact gehad met technorep, wat was de mededeling? Dit valt binnen de specificaties meneer! Het is het een of het ander, er is geen betere oplossing. Het zijn of de verticale strepen of de lamellen weer op den duur. En de kwaliteitsachteruitgang was in hun ogen niet mogelijk.

Ik ben vervolgens weer met philips in de slag gegaan, uiteindelijk de persoon met meeste zeggenschap aan de telefoon gekregen en deze kon mijn frustratie aardig volgen en verzocht mij een brief te schrijven naar consumenten belangen. Even afwachten dus... Hopen dat ik binnen een redelijke termijn reactie krijg...

Na een weekend tv kijken is het wel duidelijk dat de kwaliteit echt achter uit is gegaan door de aanpassingen in het servicemenu.. Lichte beelden gaan prima, maar zodra het wat donkerder zijn de ruis en artefacten enorm toegenomen ten opzichte van het moment voor de aanpassingen.. Even afwachten hoe philips reageert, hopelijk hoor ik eind deze week iets, maar heb er een hard hoofd in... Hoe lang hebben jullie moeten wachten op een reactie op een brief??

Komt niet echt veel reactie meer op mijn posts, maar ik blijf maar even een update geven.

Ik belde vrijdag wat de status van mijn brief was en op wat voor termijn ik reactie kon verwachten. Ik werd niet bepaald vriendelijk te woord gestaan. Het kon 6 weken duren en ik moest maar geduld hebben, daarbij kwam dat elke keer als ik contact leg automatisch mijn case datum wordt aangepast en mijn behandeling weer achter in de rij wordt gezet. Hoe belachelijk ik dat ook vind, ik kan er weinig aan doen vrees ik!

Nu is er ook nog iets anders gaan spelen. Toen ik het serienummer moest doorgeven en de monteur is langsgeweest viel ons de installed date op. Die stond op 30 januari 2007 te staan. Dit is de datum avn 1e ingebruikname van de tv aldus de reparateur, dit is bevestigd door een kennis die ook een philips recent heeft gekocht. De tv is dus 2e hands aan mij verkocht door BCC!! Ik heb de tv op 27 april gekocht, 3 maanden na de eerste ingebruikname.

De reparateur heeft me toen ook nog het aantal branduren laten zien en dat stond op 1600uur! Na 8 maanden. Dat is meer dan 6,5 uur per dag gemiddeld!!! Ik ben bijna 4 weken op vakantie geweest en mijn vriendin en ik hebben een full time baan!!

Ga dus ook maar eens bij onze vrienden van BCC op bezoek. Wat denken jullie?

Reg. datum: 12 maart 2002

Met zoveel branduren, en helemaal als je het gemiddelde uitrekend dan weet ik bijna zeker dat je een DEMO model in huis hebt. En dan zelfs een demo die om 9 uur 's ochtends aan is gedaan en pas 18:00 uur weer uit is gezet. Dus die heeft heel wat aan gestaan.
Als dit zo is zou ik zeker verhaal halen bij de BCC vrienden.. en misschien wel gewoon een nieuwe eisen of een schappelijk deal maken (iets van de prijs af!?)

De hele puzzel valt in elkaar:

Eind april kwam ik naar de BCC om uiteindelijk de 37PF9731 te kopen. Na wat discussie over de prijs kwamen we er uit. De verkoper dacht echter dat ie m moest bestellen, maar zou voor de zekerheid even achter kijken. En wat bleek er was er toevallig eentje geannuleerd en die zou ie voor ons klaarzetten.

Nadat we een busje hadden gehaald kwamen we terug om de tv op te halen. De verkoper kwam met de doos aangereden en wat meteen opviel was dat de doos was dicht getaped en open was geweest. Ik keek hier naar en vroeg er naar, waarop de verkoper zei: we hebben gecontroleerd of de voet er ook in zat, omdat er de laatste tijd nogal wat keren een voet ontbrak. Dat hebben we toen voor lief aangenomen en de deal afgerond.

Nu maanden later dit probleem dus. Als we de stukjes in elkaar leggen is het duidelijk dat BCC ons een gebruikt model heeft verkocht als nieuw (Misschien ook al een repartie 37pf9731, misschien een showroommodel / demo).

Vandaag dus langs geweest met dit verhaal en er was geen manager aanwezig, enkel een afdelingshoofd. Deze had best wat begrip voor de zaak, maar zei alleen dat de tv nu bijna meer dan een jaar oud is en waarom ik er nu pas mee kon.. (dit is niet waar, de TV is 8 maanden oud!) Ik kon uiteraard dit redelijkerwijs nooit geweten hebben! Ik kwam er achter toen de reparateur een week geleden langs is geweest!!

Moet ik op vervanging aan sturen? En sta ik daarmee volledig in mijn recht? Lijkt mij wel gezien de feiten:

*Doos was dicht getaped
*Installed date (= ingebruikname) 30 januari
*Aankoopdatum 27 april
*1600(!) branduren, wat neer komt op meer dan 6,5 uur gemiddeld per dag. En dan werken we nog full-time ook en zijn we in de periode sinds aankoop 4 weken op vakantie/weg geweest.

Reg. datum: 21 januari 2008

Ben erg benieuwd hoe het afloopt.
Blijf zeker posten.

The man NOR the myth?

quote:
Punt2008 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 16:21:
Nu maanden later dit probleem dus. Als we de stukjes in elkaar leggen is het duidelijk dat BCC ons een gebruikt model heeft verkocht als nieuw (Misschien ook al een repartie 37pf9731, misschien een showroommodel / demo).
Waren de kabels, handleiding enz. dan niet uit hun verpakking gehaald enz.? Daaraan kun je toch vaak zien of het een gebruikt model is geweest. Ook het feit dat je niet meteen in het setup-menu terechtkomt als je de TV voor het eerst aanzet kan erop wijzen dat het geen nieuw exemplaar is.

Reg. datum: 26 november 2007

Af en toe heb ik nog steeds dat het beeld hapert. Kan dit door de kabelexploitant liggen, of aan de tv met de extra opties? en is er wellicht iets wat ik hier aan kan doen?

Reg. datum: 30 maart 2007

Weet iemand of deze TV ook 1080i48 aankan?
Zo kan volgens mij een 1080p24 film het beste bekenen worden op deze Philips TV.

Reg. datum: 15 februari 2008

'k Heb sinds kort een Toshiba laptop met HD-DVD-drive en HDMI uitgang.
Deze aangesloten op m'n Philips TV (37PF9731). Krijg geen beeld. Diverse instellingen geprobeerd.
Melding op tv: Niet-ondersteund videoformaat.
Laptop kan 1080p aan, tv eveneens.
Signaal wordt wel naar de tv gestuurd, want als ik de HDMI-kabel verwijdert, komt er beeld op de laptop met de melding dat de HD-DVD-player stopt, vanwege verkeerd format.
Leverancier, waar ik beide heb gekocht, kan geen oplossing geven.
Heeft iemand enige ervaring met laptops met HD-DVD aangesloten op Philips full had tv?

Reg. datum: 09 februari 2001

tv kan geen 1080p aan, max 1080i
Het scherm is wel 1080p maar de maximale input = 1080i, de tv schaalt dat vervolgens op naar p
Deze TV is dan ook geen FULLHD al beweert philips of je leverancier anders.

Koffiefilter wijzigde dit bericht 19-02-2008 14:52 (23%)

your signature here!

Full-Proofed Fool

merk dat de philips pros hier zitten heb een leuke aanbieding gekregen voor een 42" LCD of zelfs 2 types, namelijk de 42PFL7662D en de 42PFL7962D, de laatste is met ambilights de ander zou t zelfde zijn zonder de ambilights.

Na wat op kieskeurig en andere spec sites gekeken te hebben zou de 42PFL7662D ook een 1080p scherm hebben maar niet de inputmogelijkheid, terwjil de 7962 dit wel heeft, netzo als hierboven besproken is.

kan iemand me dit bevestigen, en iemand tips over dit type, kom het maar weinig tegen hier op tweakers en ben benieuwd naar jullie expertise

Ik heb juist me keuze op een full HD gezet omdat het scherm ook al me pc monitor gaat dienen, nu las ik in dit of een ander philipstopic dat er tijdens gamen lag veroorzaakt kan worden, is dit enkel via scart en bv svideo, en hoef ik dit niet te verwachten als ik via DVI naar HDMI het aansluit op me pc!?

Tevens vind ik de prijs nieuw ook heel erg meevallen (vanaf 1250 online) voor een full HD én een Philips LCD tv die vaak stuk prijziger zijn dan de concurenten!? waar ligt dit aan, en is het een goeie keuze?!
Nevermind, t was een perfecte keus!! and you gotta love those ambilights O+

sain onez wijzigde dit bericht 25-02-2008 16:57 (3%)

In Theorie is de theorie altijd gelijk aan de praktijk, in de Praktijk is dit nooit t geval....

Reg. datum: 27 februari 2006

quote:
Mr Magic schreef op donderdag 03 januari 2008 @ 00:30:
Ja, daarom heb ik het display type ook weer op 031 gezet.

Ik heb geen contact gehad met Philips. Als de lamellen eenmaal weg zijn is het beeld verder uitstekend. Ik heb me aangewend om de TV gewoon altijd "op te warmen" via het blauwe scherm met contrast en helderheid op 100.
Kan je mij de code geven voor in het servicemenu te geraken. Dan kan zelf eens de philips-oplossing proberen.
Ik zit namelijk ook met de kerstboom en lamellen.
Thanks

quote:
peterke1974 schreef op zaterdag 01 maart 2008 @ 20:28:
[...]

Kan je mij de code geven voor in het servicemenu te geraken.
0 6 2 5 9 6 <info>

Reg. datum: 09 februari 2001

En er is weer nieuwe firmware...Version: 000.101.000.000
geen update history..
ook niet in de engelse (daar zit de update history normaal wel in)

Iemand al geprobeerd?

your signature here!

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
Koffiefilter schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:37:
geen update history..

Iemand al geprobeerd?
Zag het net ook op een Duits forum staan...
Daar had ook nog niemand 'm uitgeprobeerd. Ben een beetje huiverig voor de software updates, m'n scherm kwaliteit is er alleen maar op achteruit gegaan :-( Sinds het verwisselen van het paneel en de aangepaste firmware is het alleen maar bergafwaarts gegaan... Okay het backlight probleem met de horizontale banding is "opgelost" maar dat uitgewassen, korrelige, kleurbanden vertonend scherm wat we nu hebben is niet meer de kwaliteit die het scherm had toen ik 'm kocht...

Reg. datum: 31 oktober 2000

quote:
Koffiefilter schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:37:
geen update history..

Iemand al geprobeerd?
Op dit engelse forum heeft iemand e nieuwe software al uitgeprobeerd, maar hij komt van een heel oude versie (87.0) dus heeft heel wat tussenstappen overgeslagen...

Reg. datum: 12 maart 2002

Ik heb de firmware geïnstalleerd.. Draai er nu een avond en een dag mee. En moet zeggen dat het lijkt dat het beeld iets beter is.. Ik heb een dreambox via de scart en het beeld is niet altijd even mooi... Nu lijkt het een stukje beter (na wederom elke elektronische verbetering uit te hebben gezet!!)

Pagina: 1 2 3 4 ... 28 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: