Reg. datum: 11 februari 2005
Media Portal alternatief voor Windows Media Center (Deel 2)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 82 83 84 85 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 11 februari 2005
Reg. datum: 20 september 2004
Nee, eigenlijk niet aangezien ik met name films / series kijk die ik wel ergens anders vandaan haal in 1080p kwaliteit.quote:MisterGhost schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:16:
Overweeg je ook om dat HD-pakket te nemen? Schijnt in de praktijk tegen te vallen, maar alleen voor Film 1 is het al het overwegen waard vind ik.
Ik heb nu precies het tegenovergestelde. Het lijkt alsof de beeldkwaliteit ietsies minder is als in het begin. Ik heb geen codecs veranderd.
Geen audio bij verschillende zenders dus ook mijn probleem en dat stoort me het meest. Het zou gewoon allemaal netjes moeten werken, signaalsterkte volgens MP is gewoon 100%. Daarnaast krijg ik mijn radiozenders er niet meer inquote:Een aantal zenders (Eurosport) hebben geen geluid en ik kan Playboytv ook niet zien, loopt ie vast.
Of zou dat de parental control zijn ?!![]()
Verder heb ik nu dat de audio bij bepaalde series niet gelijk loopt. Loopt ietsies voor. Iemand daar een idee over?
quote:Frixel schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:12:
Nu heb ik toch aan de hand van de start topic van ThaClown (Complimenten hoor) de installatie van MP en alle bijbehoorende progjes gevolgd maar ik krijg geen film aan de gang.
Zowel de bestanden die in de map Video_TS staan als .iso bestanden worden niet geladen.
Wel krijg ik netjes de hoesjes te zien van de films maar het laden gaat niet.
Ik heb powerDVD geinstalleerd evenzo als Deamon Tools en ffdshow.
Ik mis alleen instellingen die eventueel voor deamon tools moet doen, dat kan ik niet vindenIk heb nu deamon tools geinstald, standaard en verder niks aan aangepast.
Ook kom ik in de PMconfiguratie er niet uit of ik daar nou bij dvdPlayer een extene (powerdvd?) moet aangeven?
Zoals ook bij de codecs settings heb ik powerdvd settings als ook ffdshow settings geprobeerd.
Wat doe ik fout![]()
Heb zelf dit probleem gehad en is opgelost.Je moet versie 8 of 9 van Deamon gebruiken, latere versies schijnen niet te werken.
@ThaClown Misschien iets om in de startpost te melden.

heb hier ook gelezen dat slechts het uitvinken van de save mode bij options ook helpt. heb het zelf nog niet kunnen uitzoeken .. maar tis het proberen waard... dan kan iedereen ook gewoon gebruik maken van de nieuwste updates...quote:
Iemand die dit herkent? Ik heb al gezocht maar vond weinig bruikbaars op het MP Forum. Ook het veranderen van de video codecs voor decoden lijkt wel een beetje zin te hebben (interval tussen het schokken wijzigt iets) maar niet heel veel.
"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977
Reg. datum: 20 september 2004
Inderdaad, rechtermuisknop op Daemon Tools in je systray --> Options --> Secure Modequote:Sa1 schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:27:
[...]
heb hier ook gelezen dat slechts het uitvinken van de save mode bij options ook helpt.
en daar het vinkje weghalen en dan werkt
Ik had hier ook wel eens last van. Gisteren een volledig schone install (met nieuwe SVN's) gedaan en nu is het probleem over. Elke dag komen er weer updates, dus het kan geen kwaad dat als het niet goed draait je MP te updaten met de nieuwe SVN's. Misschien werkt het dan beter.quote:daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:52:
Toch maar weer even het probleem heropenen: Mediaportal speelt prima films (avi, xvid, divx) af maar, regelmatig "hapert" het beeld even. Het lijkt alsof het frame heel even blijft staan of zelfs 2 frames teruggaat, en dan gaat hij weer verder waar hij gebleven is. Heel vervelend, en dit had ik nooit in MCE/Meedio of gewoon VLC Mediaplayer of zelfs Winamp ofzo.
-Leon- wijzigde dit bericht 23-03-2008 20:43 (53%)
Even een stukje nieuwe informatie: Het probleem is verholpen als ik GEEN subtitles gebruik. Ik heb alleen .srt files heb nog niet met andere subs geprobeerd. Maar ZONDER subs loopt het beeld vloeiend.quote:daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:52:
Toch maar weer even het probleem heropenen: Mediaportal speelt prima films (avi, xvid, divx) af maar, regelmatig "hapert" het beeld even. Het lijkt alsof het frame heel even blijft staan of zelfs 2 frames teruggaat, en dan gaat hij weer verder waar hij gebleven is. Heel vervelend, en dit had ik nooit in MCE/Meedio of gewoon VLC Mediaplayer of zelfs Winamp ofzo.
Iemand die dit herkent? Ik heb al gezocht maar vond weinig bruikbaars op het MP Forum. Ook het veranderen van de video codecs voor decoden lijkt wel een beetje zin te hebben (interval tussen het schokken wijzigt iets) maar niet heel veel.
En schone install is wellicht een optie, ik ga dat wel proberen. Wat is, overigens, een SVN?
"Military intelligence is a contradiction in terms." - Groucho Marx, American Comedian, Actor and Singer, 1890-1977
subversion, van mediaportal is ook een onstabiele versie beschikbaar met dagelijkse updates.quote:daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:02:
[...]
En schone install is wellicht een optie, ik ga dat wel proberen. Wat is, overigens, een SVN?
Over vista, daar loopt wel heel veel troep mee in de achtergrond die dingen kunnen vertragen.
Vraagje in het algemeen, ik heb wat x264 bestanden de 1,1 GB en 4,xGB spelen gewoon af
maar de 8GB versies doen het niet in mediaportal, wel in zoomplayer.
Het enige verschil dat ik kan ontdekken is de grootte en dat de 8GB dingen ondertitels hebben die je aan/uit kan zetten
D50 | ixus
Even mijn eigen probleem opgelost maar ik wil jullie toch niet onthouden van de oplossing. Vista's DEP (waarmee ik verder 0 ervaring heb) gaf een foutmelding op DirectVobSub ben ik uiteindelijk achtergekomen. De fout zat dus in DirectVobSub en NIET MP. Een update naar de nieuwste release heeft het probleem opgelost.
Dat is dus wél het nadeel als je gebruik maakt van een codec pak dat niet goed wordt geupdate. Wat dat betreft ben ik dus ook meer een voorstander van zelf downloaden....
Reg. datum: 28 februari 2008
Aangezien ik er wel meer over lees, zou ik me ook kunnen voorstellen dat je HTPC niet krachtig genoeg is. Zeker als het weglaten van ondertitels het probleem verhelpt. In de topics over HTPC's lees je vaker dat het beeld hapert.quote:daanmsvl schreef op zondag 23 maart 2008 @ 22:02:
[...]
Even een stukje nieuwe informatie: Het probleem is verholpen als ik GEEN subtitles gebruik. Ik heb alleen .srt files heb nog niet met andere subs geprobeerd. Maar ZONDER subs loopt het beeld vloeiend.
Reg. datum: 25 maart 2003
Ik heb een toetsenbord van Trust gezien waar ook een 'mousepad' op zit. Ook de logitech Air ziet er cool uit.
Wat is een echte aanrader,...?
Een logitech harmonyquote:pxp schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:29:
Wat is een interessante afstandbediening om samen met MP te gebruiken. Degene van m'n happauge kaart werkt meer niet dan wel. En met de muis is niet echt super.
Ik heb een toetsenbord van Trust gezien waar ook een 'mousepad' op zit. Ook de logitech Air ziet er cool uit.
Heb je met 1 remote alle apparaten in beheer en je kan elke knop configureren, echt als je het 1 keer goed instelt wil je niet meer zonder, werk echt fantastisch
One day the world will be ready for u and wonder how they didn't see - E
Een van de logitech harmonys?quote:pxp schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:29:
Wat is een interessante afstandbediening om samen met MP te gebruiken. Degene van m'n happauge kaart werkt meer niet dan wel. En met de muis is niet echt super.
En de mce remote schijnt ook wel ok te zijn.
Heb zelf de Harmony One, bevalt goed.
Reg. datum: 06 april 2006

Hoe kan dit en hoe kan ik het veranderen?
Reg. datum: 12 januari 2005
Heb je wel via de driver aangegeven dat je een dualscreen opstelling hebt?quote:vanvlietsander schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:23:
Vandaag heb ik ook eens media portal geinstalleerd, nu wil ik graag dat media portal opstart op mijn tv ipv op mijn monitor. Bij de configuratie zie ik wel een optie staan alleen is deze grijs:
[afbeelding]
Hoe kan dit en hoe kan ik het veranderen?
Je moet eerst dual screen aanzetten, en daarna kan je via de config menu het "TV beeldscherm" kiezen.
D50 | ixus
Mijn alles staat nu ook gewoon aan. Mijn monitor is primair en mijn tv is secundair. Ik heb de nieuste ATI drivers geinstalleerd staan.quote:stimpyrulez schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:40:
[...]
Heb je wel via de driver aangegeven dat je een dualscreen opstelling hebt?
Je moet eerst dual screen aanzetten, en daarna kan je via de config menu het "TV beeldscherm" kiezen.
Reg. datum: 25 maart 2003
Klinkt goed.quote:vandermark schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:05:
[...]
Een logitech harmony![]()
Heb je met 1 remote alle apparaten in beheer en je kan elke knop configureren, echt als je het 1 keer goed instelt wil je niet meer zonder, werk echt fantastisch
Die maakt dan gebruik van de Hauppauge ir-aansluiting,..toch?
Daar heb ik juist iedere keer problemen mee. Of is dat dan tegelijkertijd verholpen?
Reg. datum: 19 juni 2001
PC1: ASUS P5B Deluxe WiFi -- E6600 -- 4GB PC7200 -- EN8800GTX 768MB -- Samsung 206BW | PC2: P5B Deluxe WiFI -- Q6600-- 4GB PC6400 -- Dell 2407FPW | Server: Asus M2A-VM HDMI -- AMD BE-2400 -- 4GB PC5300 -- 8x500GB RAID5 -- Areca1220
quote:bouwfraude schreef op maandag 24 maart 2008 @ 17:47:
Vlak erboven staat use screenselector to choose in which screen MP should start, die aanvinken
Thanks, heb nu steeds meer dingen aan de praat gekregen in MP. Zelfs mijn gamepad kan ik nu gebruiken als afstandsbedingen
Ik heb zelf een MCE remote maar ik kwam er vandaag achter dat MP ook ondersteuning heeft USB UIRT. Daarmee zou je in pinpiepe elke AB die je nu hebt en die IR werkt kunnen gebruiken voor media portal. Mijn philips tv is geleverd met een philips 1000-in-1 AB en ik heb nu onder het kopje CABLE heel MP geconfigureerd... Weer een AB minder... USB UIRT is overigens ook retehandig omdat die mijn DBV-C box aanstuurt. Aanrader!quote:pxp schreef op maandag 24 maart 2008 @ 14:29:
Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.
Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.
ThaClown wijzigde dit bericht 25-03-2008 08:56 (4%)
Dat zal ik dan ook doen.quote:ThaClown schreef op dinsdag 25 maart 2008 @ 08:54:
@ -Leon- & MisterGhost:
Ik zie dat jullie hetzelfde probleem hebben als ik:
Geen geluid bij Discovery en geen playboy TV...
Zelf heb ik ook nog problemen met Veronica/Jetix... Deze doet het helmaal niet.
Vreemd dat wij dezelfde problemen hebben.
Als ik iets vind dan laat ik het hier weten.
Het zal wel iets met codecs te maken hebben. Ik had dezelfde problemen ook onder XP MCE 2005. Heb toen de K-lite codec geinstalleerd en toen had ik minder problemen geloof ik. Ben er verder nog niet aan toe gekomen, maar ik houd jullie op de hoogte.
Het wordt ben ik bang gewoon een hoop proberen...
Veronica en Discovery moet ik wel hebben namelijk...
Voor wat betreft TV heb ik nog wat vraagjes.
Ik heb zo'n standaard Samsung DCB-9401R kastje voor digitale TV van Multikabel.
Hoe sluit ik dat nu aan?
Ik heb in mijn PC een ASUS A9200/SE met:
1 x VGA - 15 pin HD D-Sub (HD-15)
1 x S-video output
1 x composite video output - RCA ( with adapter )
1 x DVI-D - 24 pin digital DVI
Wordt het dan bijvoorbeeld SCART naar VGA en dan DVI naar TV?
Ik ben niet goed thuis in "videoland" dus ik hoop op wat hulp.
MSX 2 rulez more
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 82 83 84 85 last