Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] ASUS EEE PC - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 05 november 2007

Is er eigenlijk iemand die een normale laptoptas gebruikt? Die sleeve is leuk maar ik wil eigenlijk ook wel een tas waar adapter en nog wat spul bij kan maar het moet ook weer niet zo zijn dat de eee gaat zwerven door de tas. ;)

Ik kom eigenlijk alleen 12" modellen tegen, zijn deze zo in te delen dat ze een eee klemvast houden? Vond dit wel een mooi tasje:

http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=50165&dimensionid=1&shopid=2

Opterpr0n

Mooi tasje :)

Er staan trouwens een paar classmate pc's en nog goedkopere sublaptops op Asus EEE hacks.
God wat zijn ze lelijk zeg |:(

Mnemosyne XT Viator Abacus Minimus
Non scholae sed vitae discimus Seneca

quote:
En met 3 tientjes mi niet te duur. ;) Enige andere dat ik kon vinden was deze: ;(

http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=50170&dimensionid=1&shopid=2

en natuurlijk de gewone ontzettende saaie en lompe tassen en dat zoek ik dus echt niet. Ben het zat om elke keer met losse spullen te zeulen. :X

Reg. datum: 15 maart 2001

quote:
ldhollander schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:53:
Is er eigenlijk iemand die een normale laptoptas gebruikt? Die sleeve is leuk maar ik wil eigenlijk ook wel een tas waar adapter en nog wat spul bij kan maar het moet ook weer niet zo zijn dat de eee gaat zwerven door de tas. ;)

Ik kom eigenlijk alleen 12" modellen tegen, zijn deze zo in te delen dat ze een eee klemvast houden? Vond dit wel een mooi tasje:

[afbeelding]
Misschien deze?
http://www.youtube.com/wa...GJIt0&feature=related

quote:
Nice find! _/-\o_ Beiden zijn zo rond de 30,- Vind alleen de indeling wat minder mooi dan deze:

http://data.icecat.biz/img/gallery/476193_9907.jpg

tegen:

http://pan8.fotovista.com/dev/8/8/00041288/g_00041288.jpg

edit: Maten van de Fusion opgezocht: 350 x 240 x 50 mm tegen de eeepc: 225 x 165 x 21~35 mm er kunnen er dus twee in als je ze dwars erin legt. :D Eens kijken of ik nog wat stroken met klitteband heb zodat er gescheiden compartimenten in gemaakt kunnen worden. Lijkt me dan redelijk ideaal voor een eeepc, externe 2,5" schijf en adapter e.d.

ldhollander wijzigde dit bericht 21-03-2008 16:15 (28%)

Reg. datum: 20 februari 2000

quote:
ldhollander schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:53:

[afbeelding]
Ik heb zo'n normaal formaat 'messenger bag' van caselogic waar ik mn eeepc altijd in meeneem: http://www.caselogic.com/...l/index.cfm?modelid=96827 . Zit ook een afgeschermd gedeelte in voor de laptop tegen stoten enzo.

Is eigenlijk voor 15" laptops en dus te groot, maar dan past er ook nog wat meer in dan alleen de laptop. Zo'n klein tasje lijkt me niks, omdat je dan aldoor met meerdere tassen zit te sjouwen als je iets meer wilt meenemen dan alleen je laptop...
Reg. datum: 13 maart 2008

quote:
ldhollander schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:07:
[...]

Nice find! _/-\o_ Beiden zijn zo rond de 30,- Vind alleen de indeling wat minder mooi dan deze:
Stiekem een idee van Lolindir. ;) Zie pagina 10.

Reg. datum: 11 juni 2004

Deze post komt vanaf de EEE. Ik dacht dat het toetsenbord me harder zou tegenvallen. Uiteindelijk maak je meer fouten natuurlijk maar da's logisch

Reg. datum: 01 juni 2005

quote:
Roel76 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:53:
[...]

Stiekem een idee van Lolindir. ;) Zie pagina 10.
Het was niet echt mijn idee. Zie: review HDC3

Reg. datum: 17 oktober 2004

Is er iemand die download met grabit met de EEE PC?
Dus bestanden a 2 gigabyte, is dat een beetje te doen, of loopt hij dan totaal vast?
En het uitpakken van bestanden via winrar?
Is de SDHC snel genoeg om meteen op te downloaden via grabit?

Mvg

*word trouwens ziek van het wachten op de 9 inch variant.. of een variant van een ander merk.., opschiete ecs, msi, hp en asus, ben zeer benieuwd naar de "luxeuze EEE PC" maarja, dan moet je weer tijden wachten.. Ook zeer jammer dat ze niet meteen de Atom in de 9 inch variant pleuren, is weer een reden om uit te stellen.

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Tripbyte schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:26:
[...]

En ik vind XanDrake helemaal ThA Bo/\/\B _/-\o_
Ff serieus,.. het geeikover de invoerrechten ende hele bende eromheen. |:(
Xandrake maakt een hoop tijd vrij voor diverse activiteiten/bevindingen op dit forum..
Petje af ! :*)
Props for Xandrake, absoluut! Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * davidgilmour heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.

Mooie laptop tas gezien bij IKEA !

Kan er ooknog een een externe dvd-speler bij..
Dacht iets van15 a 20 euro. (harde kafttas)

quote:
davidgilmour schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:50:
[...]

Props for Xandrake, absoluut! Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * davidgilmour heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.
Apparaten als de Mac Mini, iPod Touch, iPhone etc zijn volgens mij ook gewoon allemaal rond de $299 dus dat scheelt ook gewoon aardig als je ze importeert. En in dat geval dus ook niet duur.
Reg. datum: 08 juni 2005

quote:
BarôZZa schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 22:01:
[...]

Apparaten als de Mac Mini, iPod Touch, iPhone etc zijn volgens mij ook gewoon allemaal rond de $299 dus dat scheelt ook gewoon aardig als je ze importeert. En in dat geval dus ook niet duur.
Mac Mini kost 599 en de iPhone 399.

De 4GB iPhone werd een tijd lang voor $299 verkocht.

Bovendien bespaar je alleen maar meer geld als de bedragen hoger worden ;)
Reg. datum: 28 november 2004

Ik heb de mijne gekregen van mijn stage bedrijf, omdat ik een nacht had over gewerkt. Ik vind hem echt de bom. Ik draai nu ubuntu erop en probeer wat extra functionaliteit eruit te halen maar moe tnog even goed bedenken wat ik wil.

Be a man! (Russel Peters).

Reg. datum: 20 november 2004

heeft iemand een vergelijkende foto van de eee met extra accu eraan hangen en zonder?
of is dit weer een stomme vraag :)

M.I.C.H

Reg. datum: 22 september 2007

Vraagje, ik heb de eee nu een week en volg deze post al een hele tijd, heb nu een gebruikers vraag.

wie weet hoe ik 3d desktop kan installeren onder linux.

http://desk3d.sourceforge.net

heb zowieso moeitemet installeren onder linux ben daar nog een leek in

Opterpr0n

quote:
younes0807 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:05:
Is er iemand die download met grabit met de EEE PC?
Dus bestanden a 2 gigabyte, is dat een beetje te doen, of loopt hij dan totaal vast?
En het uitpakken van bestanden via winrar?
Is de SDHC snel genoeg om meteen op te downloaden via grabit?
Rarren op een SDHC wordt wat pijnlijk denk ik. Volgens mij is de bandbreedte het belangrijkste, en 2gb is wat overkill. Overweeg een externe HDD.
quote:
Ook zeer jammer dat ze niet meteen de Atom in de 9 inch variant pleuren, is weer een reden om uit te stellen.
Ik deel je frustratie, maar de producenten hebben vooralsnog alleen maar Atom prototypes. Voordat een heel nieuw CPU platform compleet beschikbaar is, ben je wel even verder.
quote:
Lol, thnx, maar ik dacht dat ik XanderDrake heette :P
quote:
Maar i.t.t. importvragen voor bijvoorbeeld een MacBook of een iPod Touch of een iPhone vind ik importvragen voor de EEE wel gepast. Waarom? Een Apple is per definitie duur en dan moet je niet zeiken over die paar centen ( * davidgilmour heeft MacBook, Mac Mini, iPod Touch, iPod Nano ) maar de EEE PC is juist een cheapass laptop. Als je 'em dus echt voor $299 kunt krijgen en $20 verzend (moet kunnen voor een airmailpakje van 1,2 kg) dan ben je dus maar 200 euro kwijt en dan ben je wel weer dicht bij de $199-EUR199 laptop zoals oorspronkelijk bedoeld. Met 200 euro is het verschil - komt ie weer - met de 15,4 inch laptop van 410 euro (goedkoopste op pricewatch) weer aanzienlijk. Met 310 euro is het minder, vandaar dat ik vind dat importeren hier wel besproken mag worden. Just my 2 lousy cents.
Ik geef je gelijk als het gaat om de practische kennis die je nu beschrijft. Ik ben ook iemand die altijd de goedkoopste en meest pratische manier zoekt. Maar ik ben niet de baas van GoT...
Ik deel wel de mening van de mods op dit punt: zodra je het over import/export/BTW/heffingen gaat hebben, ben je binnen no-time bezig met hele andere dingen dan de EEE.

Bandbreedte is niet echt het probleem bij uitpakken. Het probleem is hoe 'zwaar' het bestand is gecomprimeerd. Wanneer iets op de meest zware manier is ingepakt duurt het langer om uit te pakken.

En op een EEE Pc zal dat wel wat langer duren. Vastlopen lijkt me echter sterk.

Kortom, het kan, maar het zal ff duren.
Fotograaf in lering
Reg. datum: 20 mei 2005

Zo'n Eeepc lijkt me wel wat. Kan mooi mn internet/download pc vervangen. heeft iemand enig idee wat de snelheid van een eeepc (celeron/512mb ram) is ten opzichte van een pentium 3 1ghz / 256 mb ram (huidige pc)? Oftewel is tie sneller of langzamer?

Fuji S5600 / Raynox DCR-250 Macro lens / Duron powerrrr

Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
Enanoe schreef op zondag 23 maart 2008 @ 17:29:
Zo'n Eeepc lijkt me wel wat. Kan mooi mn internet/download pc vervangen. heeft iemand enig idee wat de snelheid van een eeepc (celeron/512mb ram) is ten opzichte van een pentium 3 1ghz / 256 mb ram (huidige pc)? Oftewel is tie sneller of langzamer?
Hoezo wil je een PC met een notebook vervangen? En daarnaast zijn de onderdelen in de 3E gewoon níet gemaakt om 24/7 aan te staan.

Opterpr0n

quote:
Tha_T schreef op zondag 23 maart 2008 @ 19:51:
En daarnaast zijn de onderdelen in de 3E gewoon níet gemaakt om 24/7 aan te staan.
Intressante claim, welke onderdelen dan?

Ik lees trouwens dat er tegenwoordig 4G vanilla's worden verkocht met slechts 4400mah accu's...
Zijn er hier tweakers met recent gekochte 4G EEE's die accus hebben met de cijfers 4400 of 4800 erop?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 97 98 99 100 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: