Ik heb dat liever dan wanneer er wel een led op zit maar het niet op het scherm terug is te zien zoals dat gebeurd met de VCI-300 in combinatie met ITCH. Hoe je het ook wendt of keert, zulke controllers hangen aan een PC met een beeldscherm en het beeldscherm is naast de controller 1 van de dingen die je het meest gebruikt in een dergelijke setup. Het ontbreken van leds vind ik dus nog niet de grootste ramp.... het stomste wat ze konden doen hebben ze ook gedaan en dat is een master fader tussen 2 line faders in stoppen.quote:Adion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:24:
[...]
Onder die algemene knopjes zitten dan ook nog eens geen leds, wat het weer wat moeilijker maakt om aan te geven wanneer ze precies gebruikt kunnen worden of wat de status is.
Ben er nu een uurtje mee aan het spelen geweest en eigenlijk is het voor het geld best een verrekte leuke controller. Ik mis een touch sensitive jogwheel (ondanks dat ik hem niet gebruik) en vind de master fader erg dom geplaatst maar verder is het een erg leuke controller.
Ik gog dat dat een mechanisch iets is met betrekking tot het bevestigen van de knoppen. De microswitches die gebruikt worden zijn namelijk vaak hetzelfde en het zou mij niets verbazen als die ook hetzelfde zijn als in de VCI.quote:Ook de knopjes moet je eigenlijk net iets te hard indrukken, dit valt nog wel mee maar kon toch beter.
Eigenlijk is het wel jammer, want het had een behoorlijke vci-concurrent kunnen zijn.
De ME-701 heeft nog een veel groter nadeel... het komt bij een fabrikant vandaan welke zelf niet eens weet wat hij verkoopt. Binnen een jaar met garantie te maken krijgen is allemaal prima, er word niet gerepareerd maar gewoon gereplaced, na een jaar heb je een probleem... 0,0 service parts en 0,0 service bij dergelijke dozen schuivers.quote:De ME-701 ziet er als controller in dat opzicht eigenlijk wel veelbelovend uit.
Daar mis ik tot nog toe niet echt knopjes op (misschien dat het effectengedeelte iets uitgebreider mocht, maar dat valt ook nog wel mee)
Je voelt natuurlijk ook wel het verschil in kwaliteit van knopjes/faders ten opzichte van de vestax controllers, maar al bij al denk ik wel dat er goed mee te mixen valt.
Helaas heeft deze controller ook weer geen ingebouwde geluidskaart.
En dan kan een product nog zo mooi zijn, als er een fabrikant achter zit die er niet mee om kan gaan is dat naar mijn mening een groter probleem dan een fader die misschien net iets minder is.
http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site