Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone] Importeren deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Nieuw Topic
cut the crap
Reg. datum: 22 november 2001

Ik heb via een mooie deal op marktplaats (8GB, 380 euro) nu ook een iPhone. Het toestel is door de koper, welke hem in het buitenland had aangeschaft, ongeveer 8 uur gebruikt en 3 maanden oud. Hij gaf toch liever de voorkeur aan zijn 'vertrouwde' Nokia :D

Heb het toestel inmiddels geupdate naar 1.1.4 (stond nog 1.02 op) en hij werkt als een zonnetje, zonder enige krassen oid. Nu alleen nog een Nederlandse lader erbij aanschaffen. Weet iemand of de lader van de iPod Touch ook met de iPhone werkt?
Reg. datum: 27 juli 2005

Mits origineel kan dat inderdaad.

sundrop

quote:
usa2ned schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:43:
Wil even wat foute info melden, wij versturen per post, koerier, zee- en luchtvracht, wat de klant wil en wat men wil betalen.

Groetjes uit Texas, Hans
Hans,

Ik las ook dat je de tax van Texas terug kan vragen, is dat inderdaad zo?
Mijn iphone die je gestuurd hebt ligt nog bij de douane ;)
Reg. datum: 13 november 2005

probeer eens borderlinx.com

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Hij is binnen!

http://aycu08.webshots.com/image/48007/2002274542702095306_rs.jpg

Wat 'n ding zeg en qua grootte valt hij echt nog 33x mee man! Ik ga rondkloooooten _/-\o_

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

Reg. datum: 28 januari 2008

Dit topic gaat alleen over het importeren van de iPhone, niet over het importeren van andere producten.

Daedalus wijzigde dit bericht 20-03-2008 19:00 (82%)

quote:
carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:58:
[...]

Geen foute info. Het staat niet op de site en ik heb verder de ervaringen in het vorige topic gebruikt , als het dan niet genoemd wordt kan ik het ook niet weten. Maar ik zal het wel even aanpassen dat dat ook mogelijk is.
Bedankt voor de aanpassing. iPhones zijn nu even een hot item dus veel aanvragen en de meeste willen het toch goedkoop, dan is USPS met 15 Dollar onverzekerd een stuk goedkoper dan Fedex met 70 Dollar.

quote:
zkywalker schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:28:
[...]

Hans,

Ik las ook dat je de tax van Texas terug kan vragen, is dat inderdaad zo?
Mijn iphone die je gestuurd hebt ligt nog bij de douane ;)
Naar mijn mening niet, er zijn een aantal Staten waar je Salestax als buitenlander terug kan krijgen, o.a. Louisiana, maar kost vaak meer dan het opleverd.

Je hoeft niet de groeten te doen op GoT, zie ook Het algemeen beleid #reageren ;)

Hoedje wijzigde dit bericht 21-03-2008 15:32 (11%)

Reg. datum: 11 mei 2003

Mijn ervaringen met CD-MEDIA:

Dinsdagavond (18-3) om 7 uur de bestelling (iPhone 16GB) geplaatst met de gebruikelijke orderbevestiging via de mail.
Ik had 'm gisteren (donderdag 20-3) dus eigenijk verwacht want dat was zo gemiddeld de levertijd (1 a 2 dagen) van verschillende klanten op het iPhone Forum. Niet dus en daarom tegen een uurtje of 5 contact opgenomen, eerst via de mail (geen antwoord) en daarna via MSN. Arnold wist mij te vertellen dat dat hij woensdag (19-3) om 4 uur 's middags is opgehaald door TNT. Ik heb een TNT barcode doorgekregen maar die deed het gisterenavond nog niet (want die wordt pas na 24 uur actief volgens Arnold :? )
Efin vanochtend deed de barcode het wel en wat schetst mijn verbazing de status is: "Voorgemelde zending niet aangetroffen: manco" wat dus wil zeggen: De zending is elektronisch voorgemeld aan TNT Post (bijvoorbeeld via het programma IT Pakket), maar dezelfde dag niet bij TNT Post aangeboden ter verzending, en derhalve niet aangetroffen. De datum van aanmelding is vandaag 21-3-2008 :? .

TNT gebeld en die zeggen dat het pakket niet is aangeboden. Arnold zegt dat het wel is aangeboden maar het te druk is bij TNT in Ridderkerk en de bezetting qua personeel te laag is (Het ligt daar dus 2 a 3 dagen zonder te worden aangemeld).

Ik weet het niet meer, het pakket is onverzekerd overhandigd aan TNT en niemand kan mij zeggen waar het nu is. Het enige wat ik wel weet is dat 556,20 heb betaald. Als het pakket kwijt is ben ik dus de iPhone en de 556.20 euro kwijt. Maar hopen op een goede afloop, ik krijg er in iedergeval geen warm gevoel van.

Een kennis van me gaat over een week 5 dagen naar St Louis voor examens. Ik heb hem gevraagd om me 1 mee te nemen. Helaas zat hij het druk krijgen en heeft me daarom gevraagd om het naar z'n hotel te laten sturen omdat hij zeer waarschijnlijk geen tijd heeft of langs de Apple store te gaan. Wanneer ik echter naar de US Apple store kijk, zie ik dat het ca 3-5 werkdagen duurt voordat de 8Gb versie verzonden kan worden en 5-7 dagen voor de 16Gb versie. Ik loop dus een risico dat het pas aankomt als die kennis weer weg is...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen of wellicht een alternatief voor mij om er toch 1 daar hem mee te laten nemen?

www.myRoomii.nl

Ok, ik ga naar de v.s. en neem mee terug:
een macbook en een iphone. Maar nu willen andere mensen ook dat ik een iphone meeneem, ik vrees dat ik het niet aannemelijk kan maken dat ze allemaal voor eigen gebruik zijn. Maar als ik nu netjes naar goods to declare loop en bijv de 2 iphones in mijn handbagage opgeef en de iphone die ik in mijn zak heb niet, dat zou wel lukken neem ik aan?

En wat zijn de kosten dan?

iphone in las vegas is 399, tax = 9%, maar die kan ik weer terugvragen op het vliegveld toch als hij nog eseald is?, dat is ongeveer 250 euro, en daarover moet ik 19% btw betalen? is in totaal 300 euro? Want dan lijkt het mij beter geen risico te nemen ;). Vooral aangezien het dan maar neerkomt op 10% btw, aangezien ik die andere 9 terug moet krijgen?

Of zit er een limiet op het aantal iphones dat je mee mag nemen?
O+
Reg. datum: 18 december 2005

$399 = ¤259 (met dollar koers 1.54)
¤259 * 1,035 * 1,19 = 320 euro.

Die 9% die je betaald krijg je weer terug, dus die kan je gewoon 'vergeten'.

Reg. datum: 05 november 2001

ik zou idd die iphones voor anderen gewoon aangeven, en die van jezelf in je zak laten zitten. Het enige nadeel wat je zou kunnen hebben is dat je de bon moet laten zien.
Als je in totaal 4 iphones gekocht hebt, en je laat er maar 3 zien om in te voeren, dan krijg je denk ik wel vragen

Mazda 6 powered ;)

Wat is die 3,5% dan? Ik dacht dat er geen invoerrechten gelden voor telefoons.

En als ik dat aangeef krijg ik dan nog steeds een grondig onderzoek van mijn bagage :)?

Want ik denk dat ik op deze manier veel mensen een plezier kan doen met een nieuwe iphone, en het is vrij weinig moeite voor mij.
quote:
cypher21 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 10:53:
ik zou idd die iphones voor anderen gewoon aangeven, en die van jezelf in je zak laten zitten. Het enige nadeel wat je zou kunnen hebben is dat je de bon moet laten zien.
Als je in totaal 4 iphones gekocht hebt, en je laat er maar 3 zien om in te voeren, dan krijg je denk ik wel vragen
Aparte bonnen kan toch wel? :) Haha en die ene iphone is niet eens voor mij, maar voor mijn broertje, ik ben nog steeds blackberry gebruiker

StephaN900 wijzigde dit bericht 22-03-2008 10:55 (11%)

Ik zou er dan toch maar een voor jezelf meenemen ;)
Als firmware 2.0 uitkomt, dan zou de iPhone een echte blackberry concurrent moeten worden (zeggen ze)

Aparte bonnen betekend ook apart afrekenen, als je dat voor elkaar krijgt, dan zou ik dat idd doen

Mazda 6 powered ;)

Reg. datum: 05 augustus 2006

Gewoon op 2 veschillende dagen naar de winkel gaan. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik ben in NY 3 keer in de Apple store geweest (wat een winkel _/-\o_ ). Alleen ben ik toen zo stom |:( geweest om geen Iphone ('s) mee te nemen. Ik dacht dat ze als telefoon qua gebruiksgemak zouden tegenvallen. Ik heb toen maar een Ipod touch gekocht. En nu dus ook op zoek naar een Iphone. Iemand één te koop? +/-¤400 wil ik er wel aan geven.

Reg. datum: 15 juni 2006

Vorig jaar heb ik een Canon Powershot 1000SD (IXUS 70 heet ie hier) meegenomen uit de VS, was toen geen probleem.. Had toen wel de Camera in mn zak zitten en het doosje met de oplader etc. in mijn koffer, dus ze konden ook weinig zeggen. Deze zomer ga ik met mn ouders naar de VS en zal ik even zorgen dat de iPhone met assesoires zo verspreid mogelijk over de koffers en handbaggage zit. Dan denk ik dat ze weinig problemen gaan geven als ze controleren..

Asian power!! uh zoiets?
Reg. datum: 03 december 2000

quote:
IceBlue schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 12:14:
Gewoon op 2 veschillende dagen naar de winkel gaan. Moet toch niet zo moeilijk zijn. Ik ben in NY 3 keer in de Apple store geweest (wat een winkel _/-\o_ ). Alleen ben ik toen zo stom |:( geweest om geen Iphone ('s) mee te nemen. Ik dacht dat ze als telefoon qua gebruiksgemak zouden tegenvallen. Ik heb toen maar een Ipod touch gekocht. En nu dus ook op zoek naar een Iphone. Iemand één te koop? +/-¤400 wil ik er wel aan geven.
Ik heb er woensdag een voor je! mail me!Geweldig ding is t, kan niet meer zonder :9

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

quote:
cypher21 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 11:15:
Ik zou er dan toch maar een voor jezelf meenemen ;)
Als firmware 2.0 uitkomt, dan zou de iPhone een echte blackberry concurrent moeten worden (zeggen ze)

Aparte bonnen betekend ook apart afrekenen, als je dat voor elkaar krijgt, dan zou ik dat idd doen
Moet nog even kijken, ik heb op het moment een blackberry abo voor 20e per maand, ik weet niet of dat ook onbeperkt internet is als ik mijn sim in een iphone stop?
En ik vind het toetsenbord wel fijn op de blackberry, de agenda daarentegen alles behalve fijn.
Reg. datum: 06 september 2005

@Kuif

Zoals je waarschijnlijk wel hebt gelezen is het bij mij met CD-Media wel goed gegaan en heb ik (ondanks het totale gebrek aan informatie) wel mijn Iphone gekregen.

Vervelend dat het bij jou nu niet goed loopt. Maar even voor de duidelijkheid: Wat er ook tegen je wordt gezegd, de verzender is verantwoordelijk voor het goed aanbieden van de spullen. Het is dus niet voor jouw risico, jij hebt immers nooit iets gekregen en daarmee heb je dus ook geen verzending geaccepteerd. Pas op dat moment ben jij (ten dele) verantwoordelijk voor de staat van het pakket. Desalniettemin, mocht het toch beschadigd/defect blijken te zijn, dan heeft "Arnold" alsnog alle verantwoordelijkheid. Maar even om terug te komen op jouw huidige situatie: CD-Media moet er voor zorgen dat je de producten die je hebt besteld goed ontvangt. Als ze onderweg gestolen worden, dan is dat dus ook hun verantwoordelijkheid en niet de jouwe. Edit: Sterker nog, je hebt zelf de gegevens van TNT op te bewijzen dat de spullen nooit bij je zij aangekomen. (Maak een uitdraai van de track&trace website voor de zekerheid)

Ik zou nu gewoon even afwachten, mocht het blijken dat het pakket inderdaad weg is, dan moet je dat gewoon aangeven bij CD-Media. Dan mogen die TNT ter verantwoording roepen als ze dat willen, en tegelijkertijd jou een ander exemplaar toesturen (verzekerd als ze dat willen).

Om het heel gemakkelijk te maken: Je hebt te maken met een bedrijf, niet met een particulier waarvan je spullen via marktplaats koopt, daarom ben je dus vrij goed beschermd door de wet. Hopelijk zul je die alleen niet al te hard nodig hebben.

Heel veel succes, hopelijk geeft mijn stukje je een beetje meer vertrouwen.

rveenman wijzigde dit bericht 22-03-2008 14:43 (5%)

ID

Reg. datum: 12 maart 2008

Mijn iPhone wordt morgen verzonden vanuit de US :) Ik twijfel nog een beetje, wat in principe zou ik 'm laten verzenden via USPS voor $37. Maar als ik 'm voor zaterdag wil ontvangen, dan kan ik beter voor DHL kiezen denk ik?

Heeft iemand ook ervaring met Global Express Guaranteed van USPS? Met deze service schijnt je pakketje binnen 3 dagen in NL aan te komen.

Ik heb ook alvast een BEN simkaartje met 'onbeperkt' internet besteld. Wel lekker dat je die elke maand kunt beëindigen!

Reg. datum: 13 mei 2007

Als je nu een iPhone koopt en je laat hem werken hier in NL. Kan je hem dan wel gewoon updaten zodra hij hier in NL uit is. (Met de gewone firmware niet de gekraakte)?

Xbox 360 tag: Batumulia

de nieuwste firmare die momenteel beschikbaar is, is te kraken, dus ja nu wel.

Dit zou ik niet met nieuwere firmware doen! Tevens moet je de telefoon opnieuw activeren/jailbreacken/unlocken als je em officieel update

Mazda 6 powered ;)

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

Zo, heb de knoop doorgehakt en een afspraak gemaakt met m'n neef welke voor de studie een paar dagen naar Miami gaat.

Hij neemt een 16GB iPhone voor me mee, firmware maakt mij niet uit, aangezien ze nu allemaal te jailbreaken/unlocken zijn. Hij betaalt dan met zijn (Nederlandse) CC de 499,- + x% state tax.
Vervolgens dumpt hij het doosje en alle voor mij onnuttige zaken, en stuurt alle boekjes, cradle inlay etc allemaal via de normale post. De iPhone zelf steekt hij in z'n zak tijdens de gehele reis, alsof het z'n eigen telefoon is welke gewoon leeg gelopen is en het dus niet meer doet..

Ik neem aan dat dit de beste gang van zaken is om hem mee te nemen vanuit de VS (op de moraalridders na welke hem aan zullen geven bij de Douane..)?

Heb trouwens een paar pagina's terug nog gelezen over dat ZiPhone dus een verkeerd stukje code zou hebben in z'n unlocker... Is daar nou nog iets meer van bekend? Ik ben het namelijk niet meer tegengekomen!

heaven.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: