Reg. datum: 16 april 2004
Reg. datum: 27 januari 2006
Valt me dus een beetje tegen. Ben wel nieuwsgierig of ze daar nog iets aan gaan doen?
quote:17 maart 2008:
De tuinprikkeractie heeft een goede response gehad. Totaal hebben ruim 5.000 mensen zich ingeschreven. De beoogte aantallen inschrijvers voor internetdiensten zijn net niet gehaald. De NEM Eindhoven bestudeert de nieuwe cijfers. Wij verwachten binnenkort een definitief besluit over det al dan niet aanleggen van het glasvezelnetwerk.
Tjah, moet ik me nu zorgen gaan maken..?quote:Besluit over aanleg in Woensel-Oost nog niet genomen
In Woensel-Oost hebben ruim 5.000 bewoners zich aangemeld voor aansluitingen op het glasvezelnetwerk en/of diensten van Ons Net Eindhoven. Het besluit over het daadwerkelijk aanleggen van het netwerk ligt bij de NEM Eindhoven. Deze heeft als voorwaarde gesteld dat er tenminste 50% inschrijvers zijn voor internet. Dit aantal is niet helemaal gehaald. De cijfers worden nu bestudeerd en doorgerekend. Ons Net Eindhoven hoopt dat het besluit snel genomen zal worden, wij verwachten binnen 2 weken. Zodra meer bekend is zullen wij de bewoners in Woensel-oost direct informeren.
21 maart 2008
Is er wel ooit een wijk geweest waar het niet door ging?
Als het niet door gaat lopen hun sowieso heel veel inkomsten mis, volgens mij is die 50% gewoon onzin, want dat hebben ze er na een tijd echt wel uit natuurlijk.
Als zelfs mijn Indische buurvrouw van 80 jaar zich aangemeld heeft bij Onsnet, lijkt het me toch niet zo'n probleem te zijn.
eX0duS wijzigde dit bericht 22-03-2008 09:15 (56%)
Drive it like you stole it.
Nee, bekend patroon... Geen probleem.quote:eX0duS schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:13:
Tjah, moet ik me nu zorgen gaan maken..?Wel raar als net deze week ineens niet genoeg abbo's heeft, zou de eerste zijn. Wel vreemd, want er staan zowat overal bordjes in de tuin (behalve dan bij mij, vreemd genoeg).
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Ik heb het in dit topic al een paar keer gemeld, maar hier in Eindhoven wisselt het ook. Het lijkt ook elke keer met stappen van 1/2 MB/s te gaan. Misschien knijpen ze de boel wel als het net te zwaar belast dreigt te worden....quote:Dukeh schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 20:40:
Hier is de verbinding sinds enkele dagen ook niet 100% stabiel meer te noemen. Haalde eerst altijd 10-11MB Download, nu rond de 5 á 6.. Denk dat het komt door werkzaamheden of zo denk ik?
Bekijk mijn foto's.
Reg. datum: 02 augustus 2004
Da komt omdat steeds meer mensen hun router vervangen denk ik. Onsnet heeft daar niet op gerekend. Die dachten natuurlijk dat iedereen met die cheap ass routers toch geen 100mbit zouden halen.. Maar als je alleen dit forum al bekijkt hoeveel mensen op een dir-655 overgaan met onsnet / onsbrabantnet, dan zal het steeds krapper worden.quote:Molybdenum schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:50:
[...]
Ik heb het in dit topic al een paar keer gemeld, maar hier in Eindhoven wisselt het ook. Het lijkt ook elke keer met stappen van 1/2 MB/s te gaan. Misschien knijpen ze de boel wel als het net te zwaar belast dreigt te worden....
Alexander01 wijzigde dit bericht 22-03-2008 13:41 (20%)
Buiten dit forum zijn de meeste mensen denk ik niet bezig met het feit of hun router wel of geen 100mbit trekt. Het zijn alleen de die-hard leechers / gamers die er mee bezig zijn volgens mij en dat is maar een kleine groep.quote:Alexander01 schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 13:39:
[...]
Da komt omdat steeds meer mensen hun router vervangen denk ik. Onsnet heeft daar niet op gerekend. Die dachten natuurlijk dat iedereen met die cheap ass routers toch geen 100mbit zouden halen.. Maar als je alleen dit forum al bekijkt hoeveel mensen op een dir-655 overgaan met onsnet / onsbrabantnet, dan zal het steeds krapper worden.
Dat gok ik ook. In ben ten opzicht van bijna iedereen die ik ken een veel-downloader en gebruiker. Maar zelf ik trek nog maar hoogstens 20% tot 30% mijn 6 mbit verbinding echt dicht. Laat staan straks 100mbit.quote:Bigs schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 14:52:
[...]
Buiten dit forum zijn de meeste mensen denk ik niet bezig met het feit of hun router wel of geen 100mbit trekt. Het zijn alleen de die-hard leechers / gamers die er mee bezig zijn volgens mij en dat is maar een kleine groep.
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Reg. datum: 14 maart 2000
http://www.speedguide.net/downloads.php
tcp optimizer.
scheelde bij mij erg veel.
wel ff je registry backuppen, je weet maar nooit.
Bekijk mijn foto's.
Reg. datum: 22 maart 2008
Ik kijk regelmatig streams via mijn PDA (Laatste uitzending van journaal ed.), bij UPC altijd zonder problemen.
Nu bij OBN loopt de stream binnen 1 a 2 minuten vast. Als de stream goed loopt geeft deze een
snelheid van 509 Kbps.
Iemand enig idee wat hier aan de hand is ?
Ja denk nu idd ook dat ze toch stiekem aan het knijpen zijn. Haal nu ('s nachts) constant 11MB/sec..quote:Molybdenum schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 09:50:
[...]
Ik heb het in dit topic al een paar keer gemeld, maar hier in Eindhoven wisselt het ook. Het lijkt ook elke keer met stappen van 1/2 MB/s te gaan. Misschien knijpen ze de boel wel als het net te zwaar belast dreigt te worden....
Wat zijn jullie bevindingen en instellingen ?
SiNisTrAD wijzigde dit bericht 23-03-2008 16:27 (3%)
Reg. datum: 13 maart 2007
Voor de rest zou ik niets aan de instellingen doen in TCP optimizer.
Reg. datum: 22 maart 2008
Hallo,quote:rst77 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:36:
Ik heb gisteren geklaagd over het wachtwoord voor de pop-accounts. Bij het aanmaken van een nieuw pop-account mag je maar MAXIMAAL (!) 6 karakters gebruiken. Foutje misschien dat in de pagina "=<" staat ipv "=>"?
Van eenmaal aangemaakte pop-account kun je het wachtwoord niet meer aanpassen, er staat gewoon nergens een button om het wachtwoord aan te passen. En dat wachtwoord wat ik van OBN heb gekregen is zo willekeurig, dat is gewoon niet te onthouden.
Hopelijk zijn dit gewoon opstartfoutjes en doen ze iets met mijn klachten.
ben sinds 19/3 in Geldrop aangesloten.
Beeldkwaliteit is volgens mij niet beter dan UPC, bovendien blijkt er op RTV10 geen teletekst
aanwezig. Verder heb ik bij diverse zenders het probleem dat bij teletekst het laatste cijfer van een
paginaverwijzing wegvalt (vreemd verschijnsel).
Met het aanmaken van extra e-mail accounts had ik eerst ook het probleem dat ik ze niet kon wijzigen, doordat ze niet zichtbaar werden. Dit is nu opgelost.
French Falcon wijzigde dit bericht 23-03-2008 23:13 (41%)
3700+ (SD) @3020 mhz - Sapphire X800GTO2 @ 605mhz core / 605mhz ram <= Boven xt-pe (voltmod) Volledige spec: Klik hier
Overal hier in de buurt zie ik van die bodjes in de tuinen staan en dan zeggen ze dat het niet door gaat?
Zelfde als met die inschrijfdatum om die te verlgen omdat er niet genoeg aanmeldingen zouden zijn?
eX0duS wijzigde dit bericht 24-03-2008 10:34 (15%)
Drive it like you stole it.
Dat heet marketing......quote:eX0duS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:33:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat voor nut het heeft om aan te kondigen dat het aantal abbonee's niet gehaad is dat het nog doorgerekend moet gaan worden en dat ze het over twee weken weten...
Overal hier in de buurt zie ik van die bodjes in de tuinen staan en dan zeggen ze dat het niet door gaat?
Zelfde als met die inschrijfdatum om die te verlgen omdat er niet genoeg aanmeldingen zouden zijn?
Waarom denk je "knijpen" en niet gewoon capaciteitsproblemenquote:Dukeh schreef op zondag 23 maart 2008 @ 01:12:
[...]
Ja denk nu idd ook dat ze toch stiekem aan het knijpen zijn. Haal nu ('s nachts) constant 11MB/sec..
Tussen 18u en 23u zijn de drukste momenten in NL. Als je dus uitgerekend dan tragere verbinding merkt, is er gewoonweg minder capactiteit dan vraag. Op welk niveau het fout gaat is vraag twee, het kan je ISP (OBN) zijn, maar ook je USP.
Eea is vrij makkelijk uit te sluiten: meet om 8u 's avonds en 8u 's ochtends. Als 8u 's avonds trager is, is het vrijwel zeker een capaciteitsissue. Als dat zo is, meet dan om 8u 's avonds bij meerdere servers. Als alleen jouw USP traag is, maar bijv. speedtest.net wel snel, dan ligt het bij de USP. Is alles bij benadering even traag, dan zit het ergens bij OBN fout.
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)
De instellingen van tcp optimizer die ik gedaan heb zijn:
TCP receive window: 192700
MTU: 1500
TTL: 108
en windows scaling aan.
zie ook: http://www.speedguide.net/analyzer.php en het forum van speedguide: http://forums.speedguide.net/
@dion_b: Had inderdaad beter capaciteitsproblemen kunnen vermelden ipv knijpen. Kans is inderdaad groot dat ze capaciteitsproblemen hebben op het moment. Gister nog getest overigens, en 's morgens is het een stuk stabieler dan 's avonds met betrekking tot de snelheid. Dus inderdaad een capaciteits issue.
Ik denk dat ik die TCP Optimizer ook maar eens ga proberen. Kan altijd kijken of het iets scheelt natuurlijk.
Dukeh wijzigde dit bericht 24-03-2008 16:06 (43%)
Haha misschien moeten we een gezamelijke actie op touw zetten om nog een paar abo's binnen te halenquote:eX0duS schreef op maandag 24 maart 2008 @ 10:33:
Ik snap eigenlijk nog steeds niet wat voor nut het heeft om aan te kondigen dat het aantal abbonee's niet gehaad is dat het nog doorgerekend moet gaan worden en dat ze het over twee weken weten...
Reg. datum: 13 maart 2007
Don't worry, in elke gemeente gebruiken ze deze truc om nog wat abbo's binnen te halenquote:Security schreef op maandag 24 maart 2008 @ 16:28:
[...]
Haha misschien moeten we een gezamelijke actie op touw zetten om nog een paar abo's binnen te halen. Overigens vraag ik me wel af wat nu uiteindelijk de cijfers zijn.
Ben wel benieuwd - gaat het alleen om je nieuwsgroepen, of is het de hele verbinding (dus ook gewoon HTTP enzo)?quote:Dukeh schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:50:
[...]
@dion_b: Had inderdaad beter capaciteitsproblemen kunnen vermelden ipv knijpen. Kans is inderdaad groot dat ze capaciteitsproblemen hebben op het moment. Gister nog getest overigens, en 's morgens is het een stuk stabieler dan 's avonds met betrekking tot de snelheid. Dus inderdaad een capaciteits issue.
Ik denk dat ik die TCP Optimizer ook maar eens ga proberen. Kan altijd kijken of het iets scheelt natuurlijk.
Knoflookworst + LANparty = overtreding Genève Protocol (gas...)
Pagina: 1 2 3 4 ... 21 22 23 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 last
Dit topic is gesloten.