Hoofdcategorieën
Topicacties

How to Become a DJ deel XV

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 50 51 52 53 last

Reageer Nieuw Topic
AboutDJ

quote:
Adion schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:24:
[...]
Onder die algemene knopjes zitten dan ook nog eens geen leds, wat het weer wat moeilijker maakt om aan te geven wanneer ze precies gebruikt kunnen worden of wat de status is.
Ik heb dat liever dan wanneer er wel een led op zit maar het niet op het scherm terug is te zien zoals dat gebeurd met de VCI-300 in combinatie met ITCH. Hoe je het ook wendt of keert, zulke controllers hangen aan een PC met een beeldscherm en het beeldscherm is naast de controller 1 van de dingen die je het meest gebruikt in een dergelijke setup. Het ontbreken van leds vind ik dus nog niet de grootste ramp.... het stomste wat ze konden doen hebben ze ook gedaan en dat is een master fader tussen 2 line faders in stoppen.

Ben er nu een uurtje mee aan het spelen geweest en eigenlijk is het voor het geld best een verrekte leuke controller. Ik mis een touch sensitive jogwheel (ondanks dat ik hem niet gebruik) en vind de master fader erg dom geplaatst maar verder is het een erg leuke controller.
quote:
Ook de knopjes moet je eigenlijk net iets te hard indrukken, dit valt nog wel mee maar kon toch beter.
Eigenlijk is het wel jammer, want het had een behoorlijke vci-concurrent kunnen zijn.
Ik gog dat dat een mechanisch iets is met betrekking tot het bevestigen van de knoppen. De microswitches die gebruikt worden zijn namelijk vaak hetzelfde en het zou mij niets verbazen als die ook hetzelfde zijn als in de VCI.
quote:
De ME-701 ziet er als controller in dat opzicht eigenlijk wel veelbelovend uit.
Daar mis ik tot nog toe niet echt knopjes op (misschien dat het effectengedeelte iets uitgebreider mocht, maar dat valt ook nog wel mee)
Je voelt natuurlijk ook wel het verschil in kwaliteit van knopjes/faders ten opzichte van de vestax controllers, maar al bij al denk ik wel dat er goed mee te mixen valt.
Helaas heeft deze controller ook weer geen ingebouwde geluidskaart.
De ME-701 heeft nog een veel groter nadeel... het komt bij een fabrikant vandaan welke zelf niet eens weet wat hij verkoopt. Binnen een jaar met garantie te maken krijgen is allemaal prima, er word niet gerepareerd maar gewoon gereplaced, na een jaar heb je een probleem... 0,0 service parts en 0,0 service bij dergelijke dozen schuivers.

En dan kan een product nog zo mooi zijn, als er een fabrikant achter zit die er niet mee om kan gaan is dat naar mijn mening een groter probleem dan een fader die misschien net iets minder is.

http://www.aboutdj.nl DJ Equipment review site

Reind (en anderen)

Waarom zou je voor een Hercules RMX of Denon HC4500 kiezen als je ook een Numark DDS80 of Numark D2 zou kunnen kiezen.

Ik bedoel een dedicated apparaat zonder computer binding lijkt mij beter dan eerst heel je laptop opstarten om daarna te gassen ?

quote:
W00fer schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 23:38:
Reind (en anderen)

Waarom zou je voor een Hercules RMX of Denon HC4500 kiezen als je ook een Numark DDS80 of Numark D2 zou kunnen kiezen.

Ik bedoel een dedicated apparaat zonder computer binding lijkt mij beter dan eerst heel je laptop opstarten om daarna te gassen ?
Omdat er betere software is dan dat er op die losse controllers staat?
Wat mis je bij een losse controller dan dat je wel met een midi controller + software hebt ?

De numark firmware lijkt mij best goed....

quote:
W00fer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:02:
Wat mis je bij een losse controller dan dat je wel met een midi controller + software hebt ?

Ableton Live? O+
AboutDJ

quote:
W00fer schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 22:02:

Met de firmware op zulke spelers is niets mis maar het nadeel van spelers zoals de d2 (en ook meteen een vordeel) is dat je vast zit aan wat een fabrikant je op legt. Het grootte voordeel van midi controllers is dat een fabrikant welliswaar een controller in elkaar schroeft maar dat wanneer jij dat wil zelf kunt bepalen welke functie onder welke knop terecht komt.

Daarnaast bied losse software meer mogelijkheden en kun je die mogelijkheden benutten zoals jij dat wil. Ik gebruik bijvoorbeeld geen effecten bij software, dat betekent dus dat ik knoppen die normaal gesproken gemapt zijn op een midi controller aan de FX ik deze knoppen een functie kan geven binnen de software waar ik wel veel gebruik van maak... bijvoorbeeld loops.

Daarnaast kan software gewoon veel en veel meer, mede omdat het op een veel krachtiger systeem draait dan elke d2 director of wat dan ook waar een 200mhz processortje in zit.

B Housed!

Heee,

Heb zelf mn eerste mixje gemaakt
helaas geen track list aanwezig in iedergeval met :

Bodyrox - What Planet You On
Fedde Le Grand - 3 Mintues To Explain

Mix is gemaakt met 3 uur dj ervaring dus denk daar een beetje aan O-)

Download Mix Hier
even de 3 cijfers in vullen en op download klikken :P

zitten aan aantal foutjes in hoor vooral aan het eind maar ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

B Housed!

Reg. datum: 10 juni 2004

Modbreak:
Het is geen V&A hier

teacher wijzigde dit bericht 26-03-2008 17:56 (87%)

ondertitel? wa'sdat?
Reg. datum: 29 september 2000

http://www.erikie.nl/chilleochtendmix.mp3

okee, : ik was dus te dronken om te pitten, en ik ben uitgeweest naar 80/90 party in offcorso te rotterdam, waar echt te gare muziek was, en teveel vodka lime (ja wijfendrankje ja maar ik hou van meisjes0,dus ik moeost even compeseren, en wtf tis opeens acht uur.. ohja, dus ik heb ff me record button gevonden. ik ga slapen, heb zelf nog niet beoordeeld(t?) dus kom maar op met die reacties :P ohja, traktor scratch & beatport 4tw. De playlist weet ik niet, kijk ik ooit wel een keer :) (deephouse / techno / techhouse selectie van beatport ergens whatevvv) 8)7

weltrusten.

traktor scratch!

Reg. datum: 05 september 2004

quote:
FunkXual schreef op woensdag 05 maart 2008 @ 08:51:
Hey all,

Lees vaak in dit topic, tijd om zelf een bijdrage te leveren. ;)

Tracklist:
1. Lustral - When my satellite falls down (Terry Bones Dub)
2. Oceanlab - Clear blue water (Mike Shivers garden state Remix)
3. Keenan & Anderson - Devolution (Natlife Remix)
4. Cressida - 6 AM (Kyau & Albert Remix)
5. Lange - Songless (Cerf, Mitiska & Jaren Trancetastic Remix)
6. U2 - Beautiful day (Matt Zo Remix)
7. Cressida - Slightly Agravic (Funabashi Remix)
8. Oceanlab - Sky falls down (DJ Shah Remix)
9. Luke Terry and Kopi Luwak ft Tiff Lacey - Fall into the moon (Original)
10. Signalrunners - Recoil (Paribus Filthy Break edit :P O-) )
11. Cliff Coenraad & Thomas Hagenbeek - Filthy Ripper (Original)

66:39 minutes.

Download here: http://rapidshare.de/file..._Special_Edition.mp3.html

Gemaakt met ableton live, inclusief wat vst's en een speech synth (gratis bagger versie). Hoor graag wat de kenners hier ervan vinden. C&C is altijd meer dan welkom. 8)
Niemand die er naar geluisterd heeft? O-)

Stel opbouwende kritiek altijd op prijs dus. ;)

Amd Athlon x2 3800+ | Asus M2N-E Sli | 2048mb pc5300 | XFX 7900GT | 160gig WD S-Ata2 | 200gig WD Ata | XFi-Extremegamer | Logitech g5

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Toen ik nog comments gaf op mixen (en er zelf ook tapte) zaten we in het vinyl tijdperk en CD begon te komen. De mixen waren dus meestal live runs zonder nabewerking. In hoevere dat met ableton zo is weet ik eigenlijk niet meer. Als dit een 1 run is zonder nabewerken dan is het technisch een goede mix. Helaas vind ik verder geen feeling bij deze mix. Ik zit te wachten op die ene plaat die het gaat doen en ze komt maar niet.

* Yalopa loopt er niet warm voor.

You don't need eyes to see, you need vision

quote:
FunkXual schreef op zondag 30 maart 2008 @ 09:35:
[...]

Niemand die er naar geluisterd heeft? O-)

Stel opbouwende kritiek altijd op prijs dus. ;)
Nette mix, lekker voor tussen door. :) Luisterd lekker weg, moet wel toegeven dat het een beetje een saaie mix is zoals Yalopa zegt, de Oehmpf zit er niet in. :)
Reg. datum: 05 september 2004

Ok, tnx voor de opmerkingen/tips/kritieken. :)

Het was btw bedoeld als een chillout (voor in de trein) mix.

Edit: is er trouwens ergens een site/tool, waarmee je kan checken hoeveek iemand iets gedownload heeft bij rapidshare? Kan ik zien hoevaak mijn mix is neergeladen.

Tnx in advance

FunkXual wijzigde dit bericht 31-03-2008 09:45 (45%)

Amd Athlon x2 3800+ | Asus M2N-E Sli | 2048mb pc5300 | XFX 7900GT | 160gig WD S-Ata2 | 200gig WD Ata | XFi-Extremegamer | Logitech g5

Beatport is my...
Reg. datum: 11 oktober 2006

Je kan altijd mijn website proberen ;) Als je meer wilt weten dan kan je me een DM sturen. Overigens ben ik hem nu aan het downloaden, dus ik zal later mijn kritiek geven!

heaven.

Reg. datum: 10 juli 2002

Na een lange dag school en werk net op een volle maag deze mix gemaakt:

http://213.193.246.81/~mi...Tripping_-_03-04-2008.mp3

72:52 min. - 256 kbps - 133MB

Tracklist:
quote:
01. Bruno Pronsato - Who Is Sarah Stern
02. Scsi-9 - Cologne
03. Gaetano Pariso - Blasfema
04. Ame - Hydrolic Dog
05. Omar S - Psychotic Photosynthesis
06. Shlomi Aber Pres. Bao - Crop Duster (Really Really Freaky Twisted Dub)
07. Dragon Georgiev - Talking Mode (Boris Brejcha Remix)
08. Scsi-9 - Go To The Freeze
09. Oblivion - The Rain And The Train
10. Bruno Pronsato - Gato Y Medio
11. DBX - Losing Control
12. Tony Rohr - Marriot Acid
13. Jitzu & SireG - Cyclette - (Anna Remix)
14. Ame - Life Changes
15. Plastikman - Panikattack (Second Attack Remix)
16. Dub Kult - On and on (Guido Schneider Remix)
17. Female & Regis - C Chaos
Zoals gebruikelijk bij mij (uch uch) geen voorbereiding en alles terplekke in elkaar geflanst. Gemixt met platen en CD's, moet kunnen toch? :P

Comments altijd welkom.

Music is an expression of pure emotion

Blaat.

Vers uit de newsletter van Behringer:

http://www.aboutdj.nl/content/view/638/2/

De eerste mixer die Behringer met volledig digitale internals uit gaat brengen. Zou dit betekenen dat ze zich langzaam meer gaan richten op het wat 'serieuzere' marktsegment? :)

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

quote:
Reind schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 01:23:
Inderdaad want de touch sensitive jog van de Reloop is beter dan die van de VCI-100.
Waarom is dat zo ?

W00fer wijzigde dit bericht 04-04-2008 23:15 (3%)

AboutDJ

quote:
Release tijd (dus tijd tussen drukken en los laten) is merkbaar korter. De Vestax VCI-100 heeft daar soms een beetje moeite me en doet dat dan met een delay. Dit komt door de manier waarop Vestax zijn jowgheel in elkaar zet. Reloop doet dat heel anders en werkt met een statische lading welke ontladen word door het aanraken van de jog.

Met de VCI-100 jogs zijn in de eerste productie run ook wat kleine schoonheids foutjes gemaakt welke later op zijn gelost met een firmware upgrade. Als ik echter moet kiezen kies ik voor de manier waarop Reloop dat heeft gedaan en niet voor een systeem zoals Vestax dat gebruikt (waarbij je echt wel een beetje moet drukken in vergelijking met de Reloop)
quote:
Stoney3K schreef op vrijdag 04 april 2008 @ 00:08:
Vers uit de newsletter van Behringer:

http://www.aboutdj.nl/content/view/638/2/

De eerste mixer die Behringer met volledig digitale internals uit gaat brengen. Zou dit betekenen dat ze zich langzaam meer gaan richten op het wat 'serieuzere' marktsegment? :)
Met een prijs onder de 400 euro? Ik denk het niet ;)

If it sounds to good to be true, it probably is!

Reind wijzigde dit bericht 05-04-2008 14:23 (22%)

Less is more!
Reg. datum: 09 maart 2002

Hadden ze knopjes teveel ofzo? Lijkt me niet meer doenbaar om een dergelijke mixer blindelings te bedienen.

You don't need eyes to see, you need vision

Blaat.

quote:
Reind schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 14:20:
[...]

Met een prijs onder de 400 euro? Ik denk het niet ;)

If it sounds to good to be true, it probably is!
Waar heb je die adviesprijs gezien? Als ze dat ding voor onder de 400 euro op de markt willen zetten kan het niet echt veel goeds zijn met die features. Al moet ik zeggen dat ik goeie ervaringen heb met mijn VMX300...

My first programming language was SOLDER! [ Terry Pratchett ]

quote:
osc4r schreef op maandag 31 maart 2008 @ 14:37:
Je kan altijd mijn website proberen ;) Als je meer wilt weten dan kan je me een DM sturen. Overigens ben ik hem nu aan het downloaden, dus ik zal later mijn kritiek geven!
Moet hij wel werken. ;)

Mijn nieuwe mix trekt teveel hits denk ik. :+
Invader

een vraag eh; hoe is die nieuwe Denon DN-S1200 eigenlijk als je em bijvoorbeeld vergelijkt met de RMP-2 van reloop ?

Eve Online: Rai Ardose (corp: Centraal Justitieel Incasso Bureau) -=- "Compromise, conformity, assimilation, submission, Ignorance, hypocrisy, brutality, the elite - All of which are American Dreams"

Hmmm, zat net even op aboutdj te kijken en zag daar de review van de Hercules rmx, aangezien ik mijn BCD2000 niet kan gebruiken onder Vista 64bits, ben ik even gaan neuzen op de site van hercules en HEY! ik zag dat Hercules wel 64bit drivers heeft! Dus nu kriebelt het heel erg om een rmx aan te schaffen. Is dit een goede vervanger voor mijn BCD2000?

Ik ben geen verwend DJ dus de apparaten van 500+ euro vind ik veelste duur voor het zo nu en dan een mixje maken.

Wil hem trouwens gaan gebruiken met Ableton. (ben het premade mixen een beetje zat, live is veel leuker :+ ) Ik neem aan dat dat gewoon gaat werken? :)
Phat Winex
Reg. datum: 25 januari 2003

quote:
Krizzie schreef op zaterdag 05 april 2008 @ 22:52:
Hmmm, zat net even op aboutdj te kijken en zag daar de review van de Hercules rmx, aangezien ik mijn BCD2000 niet kan gebruiken onder Vista 64bits, ben ik even gaan neuzen op de site van hercules en HEY! ik zag dat Hercules wel 64bit drivers heeft! Dus nu kriebelt het heel erg om een rmx aan te schaffen. Is dit een goede vervanger voor mijn BCD2000?

Ik ben geen verwend DJ dus de apparaten van 500+ euro vind ik veelste duur voor het zo nu en dan een mixje maken.

Wil hem trouwens gaan gebruiken met Ableton. (ben het premade mixen een beetje zat, live is veel leuker :+ ) Ik neem aan dat dat gewoon gaat werken? :)
Als je met echt ableton aan de slag wilt dan zou ik toch een controller kopen met meer schuiven en draaiknoppen. Ik heb mijn VCI-100 laatst voor de grap eens gemidimapt voor Ableton, en ja ach wat zal ik zeggen. Het kan wel, het is al handiger dan alleen een toetsenbord en muis, maar je wil gewoon veel meer linefaders en draaiknoppen hebben, die bovendien ook niet op zo'n DJ-software/mixer geinspireerde plek zitten. Dat zijn mijn 2 centjes.

[ I love rock & roll, throw another bottle at the DJ baby ]

Ja dat werd al eerder gezegd inderdaad, maar ik snap niet helemaal wat ik me daarbij voor moet stellen. Hoe maak je een Live mix met alleen schuifjes en draaiknoppen? Je moet toch kunnen cue-en enzo?

Ik snap dat Ableton heel veel kan. Maar voor gewoon wat mixen met twee nummers tegelijk dan is zo'n mixer toch goed genoeg? Met het "premade" mixen doe ik dat ook, alleen dan zit je een beetje als een zoutzak naar je scherm te staren en met de volume's te schuiven, dan kan ik begrijpen dat zo'n speciale controller makkelijker is, maar met Live mixen?

Misschien een video voorbeeldje hoe dat in zijn werk gaat? :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 10 11 12 13 14 15 16 17 18 ... 50 51 52 53 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: