Hoofdcategorieën
Topicacties

IE8 en Acid2: Super standards vs backwards compatibility*

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

Reageer Nieuw Topic
MVP Windows Live Platform

Hehe, grappig, dat was een van mijn vragen trouwens. Maar inderdaad, ze zeggen niets toe, ze beloven niks, nakkes, nada.

Het enige wat zo ongeveer zeker is, is dat de UI nog gaat veranderen.
Reg. datum: 12 februari 2001

Vergeet niet dat de CSS 2.1 volledig willen ondersteunen. Maar inderdaad, meer dan dat kun je niet krijgen. SVG? XHTML? Gedeeltelijke implementatie van CSS3? "We can't comment on future releases."

Heb je ze nog een testcase gegeven waarbij fouten in de rendering van alpha transparancy optreedt? Voor zover ik kan zien niet.

| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett

Nee, kreeg het zo 1-2-3 niet gereproduceerd...

Het was in ieder geval dit: een <a>, met daarop een background. De background was een alphatransparante png van 1x1, een roodtint, half doorschijnend. De background stond op repeat.

Wat ik verwachtte: de hele link met een rode achtergrond. Wat er gebeurde:
De pixel linksboven was precies goed, daarna was het een fade naar helemaal transparant in beide richtingen. Een soort gradient dus. Mijn oplossing was gewoon de png wat vergroten zodat hij de link iig genoeg zou bedekken.

Ik heb de pixel weer 1x1 gemaakt, maar nu gedroeg IE zich wel netjes, en heb het niet verder uitgeprobeerd want de chat was toch bijna afgelopen en wilde dat volgen i.p.v. aan een testcase werken, en daarna niet meer aan gedacht.

Op MSDN is een document gepubliceerd over welke CSS-dingen IE allemaal wel en niet ondersteunt, en wat hun einddoel is voor IE 8:
CSS Compatibility and Internet Explorer

Kleine note: "This is preliminary documentation and is subject to change."
quote:
Alex) schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 02:10:
[...]

Kleine note: "This is preliminary documentation and is subject to change."
Dat is een toevoeging die alle commerciele bedrijven toevoegen aan dergelijke documenten. Pure indekking, hoewel ik begrijp dat het zuur is aangezien Microsoft het vaak misbruikt om (web)developers te paaien en misleiden.

quote:
Niels Sijm schreef op donderdag 27 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Dat is een toevoeging die alle commerciele bedrijven toevoegen aan dergelijke documenten. Pure indekking, hoewel ik begrijp dat het zuur is aangezien Microsoft het vaak misbruikt om (web)developers te paaien en misleiden.
Het is wel fijn dat ze in ieder geval zo een document proberen samen te stellen. :)
Ik heb enigsinds wel een goed gevoel over IE8 en verdere releases, wat ik wel jammer vind is dat ze altijd zo onduidelijk zijn over van alles en nog wat (zie de transcript van de expert chat).
Hij heeft in ieder geval het beste met ons voor B)
http://www.istartedsometh...r-screams-web-developers/

[/kick]

HawVer wijzigde dit bericht 09-04-2008 21:44 (4%)

Website
lordpalf of the flapdrols

quote:
Na 10 jaar IE-terreur moet hij toch harder schreeuwen dan dat om het goed te maken.

Je wilt "Photoshop" voor PHP? Nexime, de foto-extensie!

quote:
Fuzzillogic schreef op woensdag 09 april 2008 @ 22:58:
[...]

Na 10 jaar IE-terreur moet hij toch harder schreeuwen dan dat om het goed te maken.
Ik ga hem volgende week live zien :D
ondergewaardeerde internetguru
Reg. datum: 30 december 2001

Ik vind het een beetje vreemd dat deze lijst pas weken na de beta release wordt vrijgegeven, tot nu toe moesten we maar raden wat voor veranderingen er in zaten wat het werk voor de testers ook niet makkelijker maakt.

Verder is de lijst vrij karig, met als nummer 1 in de lijst van "big impact improvements":
quote:
<BUTTON> type attribute defaults to 'submit' rather than 'button' in IE8 standards mode.
Dat is nou niet iets wat de meeste frustraties onder webdevelopers zorgt maar meer iets wat voor het IE-team wel lekker makkelijk even snel te fixen was, iets wat ze eigenlijk in 2002 al hadden moeten doen. :O

Grote afwezige aan deze lijst zijn DOM event handlers waar je tot nu toe altijd dubbele code nodig hebt voor IE en betere browsers of een enorme JavaScript library moet includen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Reg. datum: 07 april 2001

Wat staat er nou boven je reply box?
En nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om support op IE8 zelf, maar om de webdevelopment aspecten van IE8.

Weg dus

BtM909 wijzigde dit bericht 22-08-2008 17:58 (85%)

Reg. datum: 07 april 2001

quote:
Iznogoud schreef op vrijdag 22 augustus 2008 @ 17:50:
[mbr]Wat staat er nou boven je reply box?
En nog even voor de duidelijkheid: het gaat niet om support op IE8 zelf, maar om de webdevelopment aspecten van IE8.

Weg dus[/]
Wees dan zelf een beetje concreet met verwijzingen van en naar een topic:
BtM909 in "[IE7] Wat vinden we ervan?"

Maar duidelijk, dan maak ik wel een nieuw topic.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: