Hoofdcategorieën
Topicacties

[starters] Ik wil een dSLR, wat nu? Deel 3

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 108 109 110 111 last

Nieuw Topic
K800i
Reg. datum: 11 maart 2004

quote:
martijn_tje schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:18:
[...]

Van de 3 nieuwe camera's van Sony is de A300 idd de laatste die geleverdt wordt. Er zijn al wat samples aan reviewers gevevert dus het kan nooit lang meer duren. Ze zijn dus op dit moment nog nergens aan shops geleverd. Mocht je trouwens denken dat je het zonder liveview ook wel af kan dan is een A200 ook een heel logische keus.

A200 = basis model
A300 = A200+liveview (iets kleinere zoeker als A200)
A350 = A300+14MP chip (en wat trager in bursts en een ondiepere buffer door de grotere files)
Okay, thanks voor de info! Heb ik weer, loop ik weken te kniezen welke camera ik wil, is hij wellicht niet op tijd leverbaar 8)7
Ik ga overigens wel voor de Liveview, op de één of andere manier vind ik dat het bij een (d)slr gewoon hoort dat je exact ziet wat je op de plaat krijgt. A200 wordt 'm dus niet, A350 is over the top voor mij (A300 eigenlijk ook, maar dat vertel ik tegen niemand ;) )

quote:
Chiron schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:42:
Natuurlijk kan je dat gebruiken in situaties met veel licht. Bijkomend voordeel van grote diafragma mogelijkheden (2.8) is dat je lekker kan spelen met DOF :)
Al gaat dat buiten met goed licht niet zomaar lukken. Maar goed, kun je altijd nog een ND4 of ND8 filter voor aanschaffen

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
Wijnands schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:18:
[...]

Al gaat dat buiten met goed licht niet zomaar lukken. Maar goed, kun je altijd nog een ND4 of ND8 filter voor aanschaffen
Ik heb tot nog toe, zelfs op wintersport (zij het op het randje :P ) nog geen ND's nodig gehad voor f/2.8 glas :)

Maar dan moet je wel denken aan iso100 en 1/6400e :P

Reg. datum: 18 mei 2007

Hmm, dan wordt het denk ik toch een strijd tussen de D80, de K200 en de 400D? Volgens reviews kan je de D60 maar beter overslaan, en maar meteen voor de D80 gaan. De K100D is alweer uit productie, en ik zie geen winkel die hem kan leveren, dus dan maar de K200D. En de EOS 400D, omdat de 350D al lang uit productie is, en de 450D behoorlijk aan de prijs is.
In het onderdeel specs zullen er 2 afvallen voor mij, en uiteindelijk dus maar ééntje overblijven.
Voor 600 heb je atm een 30D bij de Fotoaldi / Kamera Express. Prima camera, beter dan de D80 in vele opzichten en een ruime keuze aan glas terwijl de handling imo beter is dan alle andere consumercamera's. Dit is eigenlijk meer een semi-pro model wat al ietsje ouder is, maar nog altijd prima mee kan komen / veel camera's er nog uit weet te lopen.

Voor het geld absoluut geen slechte deal.

neographikal wijzigde dit bericht 20-03-2008 18:41 (5%)

quote:
neographikal schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:40:
Voor 600 heb je atm een 30D bij de Fotoaldi / Kamera Express. Prima camera, beter dan de D80 in vele opzichten en een ruime keuze aan glas terwijl de handling imo beter is dan alle andere consumercamera's. Dit is eigenlijk meer een semi-pro model wat al ietsje ouder is, maar nog altijd prima mee kan komen / veel camera's er nog uit weet te lopen.

Zeker niet slecht! * Maar SChief is alleen voor de lol aan het kijken, alles is veel ste duur voor iemand van 15. Maar het interesseert me ontzettend veel allemaal. Dus daarom kijk ik voor de lol rond.

EDIT: @ Hieronder: Klopt. :) Maar ik vind het leuk om ze allemaal uit te kiezen, en vervolgens opzoek te gaan naar de beste, al ga ik het niet kopen, vind het gewoon leuk. ;)

SChief wijzigde dit bericht 20-03-2008 19:19 (10%)

Reg. datum: 12 september 2001

Dus alles valt af.

Afstoppen is voor paupers

Spes Bona

quote:
SChief schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:53:
[...]

Zeker niet slecht! * Maar SChief is alleen voor de lol aan het kijken, alles is veel ste duur voor iemand van 15. Maar het interesseert me ontzettend veel allemaal. Dus daarom kijk ik voor de lol rond.
Dus je topique is eik verspilling van de tijd van iedereen die hier jou geholpen heeft? |:(
Dude, ga buiten spelen.....

<Dodge|XP2600> nikon is niet slecht
<Dodge|XP2600> maar 't is geen canon
<Oxi> jesus, ik moet gewoon een poesje hebben :D
<Oxi> iemadn die dat quote krijgt een ban :>

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

quote:
[...]
EDIT: @ Hieronder: Klopt. :) Maar ik vind het leuk om ze allemaal uit te kiezen, en vervolgens opzoek te gaan naar de beste, al ga ik het niet kopen, vind het gewoon leuk. ;)
:|

wacht ff... dr wordt hier door mensen hun best gedaan... dat heb je door he?

@ Francis: Dude, jij moet eens niet zo brutaal gaan doen. Ik vind zo'n opmerking behoorlijk ongepast (ga buiten spelen). Ik heb advies gevraagd ja, daarvoor is dit topic toch? Er zijn zat mensen die om advies vragen, maar later toch besluiten om maar te wachten/niet te kopen. Het spijt me, maar kom op, vind je ook niet dat je nu een beetje te ver gaat?
Reg. datum: 12 september 2001

Nee. Francis heeft hier wel wat meer respect opgebouwd dan jij doet met deze overbodige posts. Het is de onzin HK niet.

Afstoppen is voor paupers

Spes Bona

quote:
[...]

Kijk, zoek en onderzoek, maar ga niet mensen hier lopen lastig te vallen met jeugdige dromen....
Dat is behoorlijk kansloos want ze proberen je hier echt te helpen een goede keus te maken....

@ Henk: Dat weet ik zeker. En ik waardeer jullie hulp ontzettend. Misschien dat ik later wel een van deze camera's ga kopen (over een jaartje pas) maar nu nog lang niet. Of ik moet van een vriend z'n D80 of 400D kunnen overkopen, want hij wil ze beide misschien wegdoen.

SChief wijzigde dit bericht 20-03-2008 19:25 (23%)

quote:
SChief schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:22:
@ Francis: Dude, jij moet eens niet zo brutaal gaan doen. Ik vind zo'n opmerking behoorlijk ongepast (ga buiten spelen). Ik heb advies gevraagd ja, daarvoor is dit topic toch? Er zijn zat mensen die om advies vragen, maar later toch besluiten om maar te wachten/niet te kopen. Het spijt me, maar kom op, vind je ook niet dat je nu een beetje te ver gaat?
Ja ho even, die mensen hebben in ieder geval de intentie iets te doen met de informatie die gegeven wordt. In het luchtledige lullen lukt me hier ook wel. Is de opmerking van Francis subtiel? Nee, absoluut niet. Is het hij terecht? Ow hell yes. Pure tijdsverspilling zo.
quote:
SChief schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:24:
@ Henk: Dat weet ik zeker. En ik waardeer jullie hulp ontzettend. Misschien dat ik later wel een van deze camera's ga kopen (over een jaartje pas) maar nu nog lang niet.
Ja tuurlijk, er zijn dan ook echt geen twintig andere camera's op de markt waarover je advies nodig zou kunnen hebben :z Komop zeg.

neographikal wijzigde dit bericht 20-03-2008 19:25 (22%)

Spes Bona

quote:
Ik vind het feit dat je zo'n nutteloos iets doet te ver gaan, je bent je NIET aan het orienteren voor een nieuwe camera, waarbij mensen die besluiten om het niet te doen of om te wachten dat wel zijn.
Dromen hebben we allemaal gehad op onze 15e (20 jaar geleden alweer :'( ) maar ga niet mensen die vrijwillig je helpen ermee lastig vallen.

Reg. datum: 10 augustus 2001

quote:
[...] Er zijn zat mensen die om advies vragen, maar later toch besluiten om maar te wachten/niet te kopen. [...]
Als je iets serieus overweegt, maar het uiteindelijk niet doet, dan is dat alsnog heel wat anders dan dat je voor de lol vraagt wat het beste zou zijn om te kopen, omdat je van dagdromen houdt.

edit:
Precies wat Francis dus zegt :+

Hahn wijzigde dit bericht 20-03-2008 19:26 (5%)

Ik merk duidelijk dat ik hier niet ben gewenst zo. Ik zal het topic dan ook maar verlaten, om geen modbreak te krijgen. Het spijt me dat ik dit heb gedaan, en ik hoop dat jullie mijn excuses kunnen aanvaarden. Nogmaals sorry.
Spes Bona

quote:
Hahn schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:26:
[...]
Als je iets serieus overweegt, maar het uiteindelijk niet doet, dan is dat alsnog heel wat anders dan dat je voor de lol vraagt wat het beste zou zijn om te kopen, omdat je van dagdromen houdt.

edit:
Precies wat Francis dus zegt :+
*kuch* spuit 11 :P

Reg. datum: 02 oktober 2000

quote:
neographikal schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:40:

Hey, waarom heeft niemand dat eerder gezegd ;) Had geen idee dat de 30D zo betaalbaar is eigenlijk. Zo komt mijn rijtje van ongeveer 800 euro er dan heel anders uit te zien.

Canon EOS 30D Body, Nederlands ¤ 595,00
Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 iS (image stabilizer), Nederlands ¤ 155,00
Canon EF 50mm F/1.8 II ¤ 83,00

Iemand een betere suggestie?

How to become immortal: Read this signature tomorrow and follow its advice.

a.k.a. Martijn

quote:
Case schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:56:
[...]

Hey, waarom heeft niemand dat eerder gezegd ;) Had geen idee dat de 30D zo betaalbaar is eigenlijk. Zo komt mijn rijtje van ongeveer 800 euro er dan heel anders uit te zien.

Canon EOS 30D Body, Nederlands ¤ 595,00
Canon EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 iS (image stabilizer), Nederlands ¤ 155,00
Canon EF 50mm F/1.8 II ¤ 83,00

Iemand een betere suggestie?
Goede keuze. Ik zelf heb ook bewust gekozen voor de 30D boven de 40D omdat toen ik hem kocht de 40d nog 1100 euro was en de 30D 800 euro. Die 30d gaat nog prima mee en de 18-55IS lens is zo slecht niet :), met een lichtsterke prime ernaast ben je redelijk voorzien lijkt me :)
bla bla bla
Reg. datum: 23 april 2002

Vanavond nog een keer de 400D bekeken en vast gehouden. Voor het mooie is hij net te klein, maar als ik mijn pink aan de onderkant van de body hou en niet op de grip is het prima te doen.
Ook de Sony A200 even vast gehouden, deze vondt ik veel beter in de hand liggen, maar in de winkel ergerde ik me al aan de AF die bleef heen en weer springen tussen verschillende punten :/ en de continue focus ergerde me ook aardig (is dat in te stellen in het menu ofzo?). Maar ik wil sowieso geen Sony dus het zal me verder een worst wezen :+

Nu alleen de Pentax nog een keertje gaan bekijken/vast houden.

NC ::: Specs::: Mijn pc :::: Server ::::

quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 14:32:
[...]

Ik heb tot nog toe, zelfs op wintersport (zij het op het randje :P ) nog geen ND's nodig gehad voor f/2.8 glas :)

Maar dan moet je wel denken aan iso100 en 1/6400e :P
Mijn cam gaat maar tot iso200 en 1/4000. Ben wel op lokatie's geweest waar ik pas tegen de f8 geen overbelichte platen meer kreeg. Komt niet vaak voor maar als het gebeurt is het wel super irritant. Deze zomer ga ik best wel diep Frankrijk in, dan gaat de pola mee en toch een nd4 filter denk ik.

Ff wat anders, ligt het aan mij of wordt begint dit op het "ik wil een dSLR, welke canon moet ik nemen?" topic te lijken?

Wijnands wijzigde dit bericht 20-03-2008 21:15 (25%)

Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26

quote:
MewBie schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:44:
Vanavond nog een keer de 400D bekeken en vast gehouden. Voor het mooie is hij net te klein, maar als ik mijn pink aan de onderkant van de body hou en niet op de grip is het prima te doen.
Ook de Sony A200 even vast gehouden, deze vondt ik veel beter in de hand liggen, maar in de winkel ergerde ik me al aan de AF die bleef heen en weer springen tussen verschillende punten :/ en de continue focus ergerde me ook aardig (is dat in te stellen in het menu ofzo?). Maar ik wil sowieso geen Sony dus het zal me verder een worst wezen :+

Nu alleen de Pentax nog een keertje gaan bekijken/vast houden.
De AF van de 400D is prima, maar als je achter elkaar gaat drukken, dan gaat 'ie inderdaad springen omdat hij denkt dat je schijnbaar een ander focuspunt wilde pakken. Wat je daaraan kunt doen is het selecteren van een ander focuspunt met de hand. De continuefocus valt uit te schakelen en werkt behoorlijk okay.

Acties: [view]

Door: Floor-is
AccountManager Pricewatch
Nee hierboven ;)

We zijn op dit forum wel een pietsje Canon-minded inderdaad, totdat je richting (de prijs van) de 300D praat, dan komt Nikon echt wel weer om de hoek. Maar de D40/D60/D80 zijn gewoon op het moment niet zo goed als de Canon-tegenhangers, waarnaast het glas -hoewel beter- ook een stuk prijziger is.

Dat uit de mond van een Canon-gebruiker overigens, waar alle drie de andere FG-mods Nikongebruikers zijn. ;)

@ SChief: WTF flink jij dan? Dat wordt een noteje tikken *zucht*

Floor-is wijzigde dit bericht 20-03-2008 21:46 (7%)

If what is is, what is the story in my head then all about?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 108 109 110 111 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: