Hoofdcategorieën
Topicacties

Nokia N82 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 66 67 68 69 last

Nieuw Topic
Prettig gestoord 8)
Reg. datum: 29 november 2004

Nokia N82

Welkom in het Nokia N82 topic! Het oude topic begon wat rommelig te raken en de topicstart was niet zo zinvol meer. Ik probeer deze nieuwe topicstart goed bij te houden met nieuwtjes en leuke programma's.:)
Vorige topic

Nokia N82
Foto's

Titanium
http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n82/10_n82_lowres.jpg
Highres-versie (ZIP-bestand)

http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n82/11_n82_lowres.jpg

http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n82/04_n82_lowres.jpg

Black
http://nds3.nokia.com/pressphotos/public/global/devices/n82/N82_01d_lowres.jpg
Specifiacties

NetwerkHSDPA / GSM 850 / 900 / 1800 / 1900
Formaat 112 x 50.2 x 17.3 mm, 90 cc
Gewicht114 g
Display2.4" QVGA TFT, 16.7 miljoen kleuren, Resolutie: 240 x 320 pixels
BeltonenPolyphonisch (64 kanaals), MP3
TrilalarmJa
Gespreklog1 - 10 - 30 dagen
Extern geheugenmicroSD (tot 32GB),
Hot Swap GeheugenJa
Intern geheugen100 MB Dynamisch
GPRSClass 10 (4+1/3+2 slots), 32 - 48 kbps
EGPRSClass 32, 296 kbps; DTM Class 11, 236.8 kbps
3GHSPDA, tot 10x sneller dan 3G
WLANJa, Wi-Fi 802.11 b/g, UPnP technology
BluetoothJa, v2.0, A2DP
InfraroodNee
USBJa, v2.0, Pop-Port
BerichtenSMS, MMS, Email, Instant Messaging
InternetWAP 2.0/xHTML, HTML
EmailPOP3, SMTP, IMAP4
SpelletjesJa, downloadbaar
KleurenZilver (Titanium) en binnenkort Zwart
CameraJa, 5 Megapixel Carl Zeiss. Max. resolutie: 2592 x 1944 pixels
Autofocus
Digitale zoom (20x)
Effecten/instelmogelijkheden
Xenon-flitser
Kwaliteitsopties
Landscape modus
Macro modus
MultiShot
Nachtmodus
Portret modus
Telefoondisplay is zoeker van de camera
Video opneemfunctie
Zelfontspanner
Max. resolutie: (camera) 2592 x 1944 pixels
Max. resolutie: (video) 640 x 480 pixels, 30 fps
Resoluties: (camera) (1) (2592 x 1944), (2048 x 1536), (1600 x 1200)
Resoluties: (camera) (2) (1280 x 960), (640 x 480)
Software / Hardware- Built-in GPS navigation
Installed Maps application covering over 100 countries
Java MIDP 2.0
MP3/AAC/AAC+/eAAC+/WMA player
3.5 mm audio output jack
Stereo FM Radio
Organiser
Office document viewer
T9
Push to talk
Voice dial/memo
Built-in handsfree
AccuBT-6MT, Li-Ion 1050 mAh
Standby-tijdtot 210 uur (WCDMA), tot 225 uur (GSM)
Spreektijdtot 190 min (WCDMA), tot 260 min (GSM)
SynchronisatieSyncML
PC-Modem connectie
Synchronisatie via USB op PC
Synchronisatie via RS232 op PC
Synchronisatie via Bluetooth
Synchronisatie via Infrarood
Synchronisatie via WLAN/Wifi
Operating SystemSymbian OS 9.2. Soort: Series 60 Third Edition Developer Platform 3.1

Wat zit er allemaal in de doos?

* Nokia N82
* Nokia Batterij BP-6MT
* Nokia Reislader AC-5
* Nokia Music Hoofdtelefoon HS-43
* Nokia Datakabel CA-101
* Nokia Videokabel CA-75U
* Nokia 2GB microSD-kaart MU-37
Software

All About Phones - Symbian OS Software Downloads

Agile Messenger

http://www.agilemobile.com/images/agile-screens.png
MSN/Yahoo/Google/ICQ-messenger. Gewoon inloggen met je gegevens en MSN'en maar.
Links

Nokia.nl - N82
NokiaN95.nl - N82 Review
Foto review van de Nokia N82 zelf
N82.nl - Nederlandse blog over de N82
The N82 Blog - Engelse blog over de N82
NokiaSymbianThemes.com
- Een heleboel apps
- Een heleboel games
- Een heleboel thema's
OnSmartPhone - Themes For Nokia N82

Pricewatch links
Nokia N82 Wit
Nokia N82 Black Zwart
Nokia N82 Light Titanium Zilver

Onderhoud

Ik ben nog druk bezig met de openingspost, zie je foutjes of heb je toevoegingen? Laat het me weten via DM, dan blijft het topic mooi schoon. :)

Deel van de credits gaan naar de oude topicstarter, sander1989.

Drawer wijzigde dit bericht 05-05-2008 20:19 (9%)

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.

Prettig gestoord 8)

Gereserveerd.

<pokemonvanger> vrouwen vallen idd op foute gasten. Dus eigenlijk moeten we allemaal shag roken en wijven slaan.
Verdraagzaamheid - Het inzicht dat de ander toch te stom is tot een beter inzicht te komen.

Acties: [view]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

Je mag van mijn part ook wel meerdere topics maken om verschillende onderwerpen van de N82 in te bespreken.... Bijvoorbeeld een apart N82 navigatie topic. Als je wil, neem even contact met ons op :)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Reg. datum: 29 oktober 2007

Zal ik gelijk verder gaan met mijn vraag!
quote:
Tutti-frutti schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 14:46:
[...]
Ik heb het opgelost door het gewoon 6x uit te voeren (paar keer geprobeerd) en gisteren avond heeft hij het wel correct geupdate. Lijkt dus eerder een instabiele server (of verbinding) van Nokia.
quote:
FuZZy04 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:27:
Hm vaag, ik heb het al echt heel vaak geprobeerd. Ook vandaag weer te vaak, maar hij doet niks en geeft iedere keer een foutmelding. Is er echt geen andere oplossing?
Iemand die mij kan helpen met de "Download!"-map werkende te krijgen? :)

a.k.a. Martijn

Ik schreef het in het vorige topic al: Ik heb alles van het vorige topic gelezen en werd enthousiast over de telefoon, totdat ik hem in het echt zag. Nu lijkt de N95 mij een goed alternatief dat mij wel bekoord in het echt, maar om nou 280 pagina's van dat topic te lezen gaat mij wat ver.

Zijn er nog grote verschillen, behalve de grootte van het scher, de xenon flits en dat de N95 wat langzamer is in het camera menu? Mis ik dingen die wel belangrijke verschillen zijn?
Reg. datum: 05 november 2007

quote:
Heb je het al buiten geprobeerd?
Misschien raar, maar binnen (ondanks goed bereik) lukte het me ook niet, maar toen ik buiten stond in 1 keer (kpn)...

@Nomad
N82 is een candybar en de N95 een slide... :P

dood pixeltje wijzigde dit bericht 20-03-2008 13:31 (10%)

Acties: [view]

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

Op deze site staat nog een mooie vergelijking tussen de N82 en N95-2. Veel verschillen zijn er idd niet, maar dat is inmiddels algemeen bekend. :Y)

@ hieronder: de N95-2 is de N95 8G.

pven wijzigde dit bericht 20-03-2008 14:14 (7%)

a.k.a. Martijn

quote:
pven schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 13:35:
Op deze site staat nog een mooie vergelijking tussen de N82 en N95-2. Veel verschillen zijn er idd niet, maar dat is inmiddels algemeen bekend. :Y)
Bedankt voor je linkje. Je zegt zelf ook al bewust N95-2 en niet N95 met 8gb, want er is volgens mij ook een N95 met de nieuwe hardware zonder de 8gb intern?...iig in america is die er las ik in een linkje, maar ik kan geen nederlandse webshop vinden die het onderscheidt maakt.
Die 8gb heb ik eigenlijk niet nodig, die beter bouw, het grotere schermpje en meer intern geheugen van de N95 met 8gb vind ik wel fijn....maar die tussenweg is er volgens mij niet.
Lastig, ik denk dat het een N95 met 8gb moet worden, maar die is wel duur. Een keuze die ik verder zelf moet maken natuurlijk.

edit: oh sorry had even niet door dat dit nog het N82 topic was, ik schop mezelf hier nu weg en bedank jullie voor de informatie. Thanks.

Nomad wijzigde dit bericht 20-03-2008 14:13 (7%)

Heet niet écht sjaak
Reg. datum: 01 september 2001

Wat vinden jullie de beste webbrowser voor de N82? Ik heb nu de standaard meegeleverde, Opera Mobile (trial) en Opera Mini (gratis) geprobeerd. De standaard doet het al aardig goed en ik heb het idee dat deze aardig gelijk is aan Opera Mini. Opera Mobile is ook wel leuk, maar ik ben er nog niet achter of deze nou echt meerwaarde biedt om de prijs te rechtvaardigen.

Ik ben er nog niet uit. De standaard browsed op zich al wel fijn. Opera Mobile geeft de pagina's imo wel beter weer, maar het muisje van de standaard en Mini zijn best handig.

Het is me ook nog niet gelukt om Opera Mobile, net als op het windows mobile platform, zich echt als mobiele browser te laten identificeren zodat de verschillende pagina's (zoals www.di.fm) automatisch de mobiele versie van hun site weergeven. Is dat niet mogelijk met deze drie browsers?

Waar ik me echt aan erger bij alle drie de browsers is dat je niet gewoon kan kiezen voor "Bestand opslaan als..." bij een download of "Doel opslaan als..." op een link :( Dat is eigenlijk de primaire reden dat ik deze post doe. Ik ben echt op zoek naar een goede browser waarmee al dit soort geintjes gewoon standaard zijn.

sjaakduhuuhl wijzigde dit bericht 20-03-2008 15:05 (15%)

Error -48621: Unexpected end of message

Bouw mee aan Tweak City! | Klik hier voor meer info!

Prettig gestoord 8)

Ik ga nu weer verder aan de startpost. Toffe links, trucs of andere shit die nog niet in de lijst staat maar die er absoluut bij moet mag je via DM aan me doorgeven, dan verwerk ik het in de startpost.

Ziet de startpost er even gek uit? Wacht eventjes, ben er mee bezig. ;)

Heet niet écht sjaak

Erg cool (niet meer nieuw, tho): Quake op de N82! En nog makkelijk te doen ook!
http://www.symbian-freak..../quake_s60_open_gl_es.htm

Niet te geloven, wat een graphics! 8)

Reg. datum: 20 maart 2008

Hi,

Ik denk eruit te zijn, ik ga weer terug naar tomtom met externe gps. Had de Garmin geinstalleerd maar voldeed totaal niet aan mijn verwachtingen. Wat ik er niet op kon vinden was bijvoorbeeld thuis al de route plannen zonder gps, puur ter orientatie, kijken hoelang je er ongeveer over zal doen, hoe je moet rijden. Deze optie kon ik niet vinden. Garmin was ook traag vond ik. De dame was een paar keer erg laat met zeggen dat ik af moest slaan, vaak op een rotonde was ik al weer eraf, komt zij aan. Het enige fijne was de automatisch switch tussen dag en nacht.

Eigenlijk bang om weer flink teleurgesteld te worden ga ik dus maar veilig terug naar TomTom.

Kan iemand mij vertellen hoe ik nokia maps van de n82 af kan gooien? Neemt alleen maar ruimte in terwijl ik het nooit zal gebruiken volgens mij.

Alles kitz?
Reg. datum: 25 maart 2004

Zijn er meer mensen die last hebben van de navigatie button van de N82? Als ik de knop naar rechts druk krijg ik een soort 'tik' geluid. Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt? Baal er wel van, omdat de telefoon nog amper geen maand oud is.
Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
nlboy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 11:33:
Zijn er meer mensen die last hebben van de navigatie button van de N82? Als ik de knop naar rechts druk krijg ik een soort 'tik' geluid. Ik neem aan dat dit gewoon onder de garantie valt? Baal er wel van, omdat de telefoon nog amper geen maand oud is.
Had ik ook last van. Bij mijn eerst geleverde toestel deed mijn navigatietoets het half, menutoets deed het helemaal niet. Bij drukken op de navigatietoets kraakte hij. Heb toch snel een nieuw toestel gekregen na eindeloos aan de lijn gehangen te hebben met klantenservice van Vodafone.

Reg. datum: 25 april 2006

Hoi, ik heb de sony HBH-DS970 in combinatie met mijn N82. Werkt op zich goed alleen krijg ik om 5 min even een korte tik/lag. Weet iemand of dit te verhelpen is? Ook wordt het nummer en caller id niet op het sony schermpje vertoond. Zijn er meer mensen die dit herkennen en is het te verhelpen?

Graag gedaan!
Reg. datum: 26 oktober 2001

quote:
FuZZy04 schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:33:
Zal ik gelijk verder gaan met mijn vraag!

[...]

[...]

De lijst leegmaken, en weer opnieuw proberen ? Mocht je het trouwens steeds proberen met je 3G/GPRS netwerk, pak dan anders een wlan ergens in de buurt, misschien wordt het geblokkeerd door je provider.

-----
Nog een paar mooie thema's trouwens:
http://www.onsmartphone.com/themes-by-taieb/

En dit 'bijna volledig' zwarte thema, erg strak: klik

Tutti-frutti wijzigde dit bericht 21-03-2008 14:22 (19%)

Reg. datum: 02 maart 2001

Is er al iemand die een mooie zuignap+houder oplossing heeft gevonden eventueel met carcharger ingebouwd om in de auto onder het raam te plakken. Wil dit gaan aanschaffen want anders heeft navigatie weinig zin! Ben benieuwd heb overgens de PDAshops wel afgezocht maar deze zijn nogal onduidelijk of het toestel wel past bij de meestte staat dat elke toestel past.

Heet niet écht sjaak

quote:
bjornhaarman schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:04:
Hoi, ik heb de sony HBH-DS970 in combinatie met mijn N82. Werkt op zich goed alleen krijg ik om 5 min even een korte tik/lag. Weet iemand of dit te verhelpen is? Ook wordt het nummer en caller id niet op het sony schermpje vertoond. Zijn er meer mensen die dit herkennen en is het te verhelpen?
Misschien wel handig om te vermelden dat de HBH-DS970 headset is? Anders moet iedereen die niet elk productnummer in zijn kop heeft zitten eerst googlen om jou te kunnen helpen... Lijkt me niet handig ;)
Verder merk ik dat zelfs zonder headset wel eens lag voor komt. Ik merk dat sommige programma's minder performen als je je telefoon een keer tussen portrait/landscape gewisseld hebt gehad (terwijl het programma loopt). Quake geeft dan bijvoorbeeld om de zoveel tijd een flikkering.

Ik gebruik nu het thema "Silver default by PiZero" van gedownload via MOSH. Dat is ook een zwarte, maar niet zwart-zwart (lees: saai). Gewoon echt super strak!
Die PiZero heeft echt hele mooie thema's!

Reg. datum: 29 oktober 2007

quote:
Tutti-frutti schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 14:21:
[...]

De lijst leegmaken, en weer opnieuw proberen ? Mocht je het trouwens steeds proberen met je 3G/GPRS netwerk, pak dan anders een wlan ergens in de buurt, misschien wordt het geblokkeerd door je provider.
Thanks voor de tips maar ik heb dat ook allemaal al een keer geprobeerd. Het lukt me gewoon echt niet om de lijst te kunnen downloaden. Het is me ook nooit gelukt, of te wel, mijn lijst is altijd al leeg geweest. En via wlan heb ik het ook geprobeerd zonder resultaat, helaas. Zijn er echt geen andere oplossingen?

Reg. datum: 20 augustus 2005

quote:
FuZZy04 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:22:
[...]

Thanks voor de tips maar ik heb dat ook allemaal al een keer geprobeerd. Het lukt me gewoon echt niet om de lijst te kunnen downloaden. Het is me ook nooit gelukt, of te wel, mijn lijst is altijd al leeg geweest. En via wlan heb ik het ook geprobeerd zonder resultaat, helaas. Zijn er echt geen andere oplossingen?
Je moet ff Nokia PC Suite voor N-series gebruiken. Dan Klikken op Nokia Download !\
Er vindt dan synchronisatie plaats met de map op je telefoon.
Heeft bij mij goed gewerkt.

Reg. datum: 06 maart 2004

Heb sinds gisteren ook een N82, maar nu wilde ik de gesproken navigatie activeren maar nu kreeg ik een aantal opties; 3 betaalde en één waarbij je een key moest invullen. Is deze key ergens terug te vinden, heb ik een voucher over het hoofd gezien of niet gekregen ofzo? Want gesproken navigatie doet het op dit moment niet bij mij...

Robert Webbe

quote:
claurees schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 23:33:
Kan iemand mij vertellen hoe ik nokia maps van de n82 af kan gooien? Neemt alleen maar ruimte in terwijl ik het nooit zal gebruiken volgens mij.
De applicatie zelf kun je niet verwijderen, alleen de kaarten. In MapLoader zit een knop om al het reeds geinstalleerde kaartmateriaal in 1 keer te wissen.

Vertel iemand waar hij de oplossing op zijn vraag kan vinden en hij is weer eventjes tevreden.
Leer hem hoe hij zelf kan zoeken en hij is de rest van zijn leven tevreden!

Reg. datum: 10 februari 2008

Hallo beste mensen,
Ik ben ook op de zwarte versie van n82 aan het wachten :? :O . Voor mij werk kom ik veel op stoffige en vochtige plekken. Is de N82 daar wel beetje bestendigd tegen? Of moet ik die helemaal gaan beschermen met hoesjes en covers? Want bij mijn n73 is er in de loopt der tijd toch aardig wat stof tussen mijn beeldscherm gekomen. Hoe is jullie ervaring ermee?

quote:
liemjordi schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 17:54:
Heb sinds gisteren ook een N82, maar nu wilde ik de gesproken navigatie activeren maar nu kreeg ik een aantal opties; 3 betaalde en één waarbij je een key moest invullen. Is deze key ergens terug te vinden, heb ik een voucher over het hoofd gezien of niet gekregen ofzo? Want gesproken navigatie doet het op dit moment niet bij mij...
Ik ben bang dat je helemaal niets over het hoofd hebt gezien. Je kan voor de applicatie betalen of je hebt beperkte functionaliteit... helaas... ik had ook graag anders gezien...

Nederlandse Website gewijd aan de N82 http://www.n82.nl

Reg. datum: 25 april 2006

quote:
sjaakduhuuhl schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:12:
[...]

Misschien wel handig om te vermelden dat de HBH-DS970 headset is? Anders moet iedereen die niet elk productnummer in zijn kop heeft zitten eerst googlen om jou te kunnen helpen... Lijkt me niet handig ;)
Verder merk ik dat zelfs zonder headset wel eens lag voor komt. Ik merk dat sommige programma's minder performen als je je telefoon een keer tussen portrait/landscape gewisseld hebt gehad (terwijl het programma loopt). Quake geeft dan bijvoorbeeld om de zoveel tijd een flikkering.

Ik gebruik nu het thema "Silver default by PiZero" van gedownload via MOSH. Dat is ook een zwarte, maar niet zwart-zwart (lees: saai). Gewoon echt super strak!
Die PiZero heeft echt hele mooie thema's!
Was idd handiger geweest, foutje bedankt 8)7 . Anyway ik heb die lags alleen met die bluetooth headset, ook de calller id functie werkt niet. Mp3 titels worden ook niet weergegeven. Is wel jammer, want dat maakt deze headset wel iets leuker natuurlijk. Hoop dus dat iemand hier een oplossing voor heeft!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 66 67 68 69 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: