Als hij bewijst dat hij ook terug gaat is er gaan probleem denk ik. Anders zou elke amerikaan die hier op bezoek komt met zijn iphone, gsm, mp3 speler import taksen moeten betalenquote:Geqxon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:42:
[...]
Maar om de situatie te verhelderen...
Deze persoon woont nu dus al 20 jaar in Amerika, heeft een greencard, en sinds januari 2008 voor prive gebruik een iPhone. Deze persoon komt voor het eerst sinds lang naar Nederland, stopt de iPhone in zijn broekzak & charger in de koffer... en moet bij aankomst in Nederland dus 19% BTW betalen? En als hij weer terug gaat moet hij dit weer terugvorderen?
Hij is al meerdere keren op familiebezoek geweest, maar heeft in Nederland nog nooit gehad dat hij overal BTW over mocht gaan betalen, vandaar dat ik het mij afvroeg.
Een Amerikaan kan zo doorlopen, hetzelfde als dat een Nederlander in Amerika ook zo door kan lopen. Maar een Nederlander met een greencard (al dan niet getrouwd met een Amerikaanse) is volgens mij een ander verhaal. Daarom vroeg ik het mij af, aangezien dit volgens mij daar het juiste topic voor is.quote:joriske18 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:54:
[...]
Als hij bewijst dat hij ook terug gaat is er gaan probleem denk ik. Anders zou elke amerikaan die hier op bezoek komt met zijn iphone, gsm, mp3 speler import taksen moeten betalen
2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.
Zoiets vroeg ik mij dus ook af, heb dus in Hong Kong een iPhone gehaald, dus ook een bon uit Hong Kong. Heb bij binnenkomst geen aangifte gedaan. Heb ik dus ook weer hetzelfde probleem als ik binnenkort weer EU verlaat en weer terugkom?quote:cypher21 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:38:
[...]
Je hebt te maken met omgekeerde bewijslast. Als ze jou verdenken van het niet aangeven van goederen, moet JIJ bewijzen dat je de iphone al had, en niet zij bewijzen dat jij de iphone in America hebt gekocht.
Als je em al hebt, is het slim om eventueel de bon mee te nemen als je richting america gaat, of foto's of smsjes te bewaren van voordat je vertrok! Op die manier kun je aantonen dat de iphone al in je bezit was voor die tijd
Ik kan wel bewijzen dat ik de iPhone al had voor ik NL verliet. Maar niet een bewijs van een al betaalde BTW en invoerbelasting.
Voor vertrek zou ik wel een douaneverklaring kunnen halen, maar neem aan dat die ook alleen worden verstrekt met een bon waar ook de betaalde BTW op staat.
Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM
Reg. datum: 28 januari 2008
Oké ik ben wel benieuwd wat het antwoord is want ik zoek d'r al een tijdje naar.quote:Pepperana schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 20:50:
[...]
Hey precies dezelfde vraag, die ik wou stellen.
Ik heb verders geen ervaring met beiden.
quote:Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
[...]
Goh zou dat ik dat niet hebben gelezen?
Citeer jij maar de zin waar de andwoorden staan in de TS.
quote:Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 16:54:
Ik wil een iPhone, deze kunnen ze gewoon halen in een Apple store toch?
quote:carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:41:
De iPhone is inmiddels in diverse landen uitgekomen , echter is het vooralsnog alleen maar mogelijk om de iPhone aan te schaffen in de US en in Engeland. In de andere landen kan het natuurlijk ook maar dan moet je je gelijk registreren voor een abonnement bij de Apple Stores in de US en UK kun je hem ophalen en dan mag je hem thuis via iTunes registreren.
Als dat niet kon was dat echt wel uit bovenstaande quote gebleken.quote:Onno_Devine schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:00:
Moet je dan ook een amerikaanse creditcard gebruiken?, of mag gewoon een nederlandse? (neem aan van wel toch?)
Verder, als ze hem gewoon mee nemen en 'vergeten' aan te geven, maar ze worden er toch uit gepakt.
Krijg je dan per direct een boete, of is het alleen alsnog de BTW en. nog wat? betalen?
quote:carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:41:
Als je pakket gepakt wordt , kun je 19% BTW gaan betalen. Verder hoef je geen boete of iets anders betalen omdat het wel mag , mits je BTW betaald.
Ik snap even niet wat je niet kon vinden? Dat bedoel ik dus met niet zoeken of moeite doen
Muthas wijzigde dit bericht 19-03-2008 21:02 (5%)
Ik heb ze met die vraag gemaild en ze kunnen gewoon met UPS of met FedEx versturen geen probleem. Aleen welke van de 2 is de beste.quote:vandevorst schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:19:
Mooie OP
Valt me nu op de us2ned duurder is.. Toch maar kijken voor myus dus
Dan heb ik eigenlijk maar 1 maand een adres nodig wat dus 27 dollar zal kosten, en hopelijk dan geen import + snelle levering!
Ehm: voor apple.com moet je zelf bestellen, en ik heb geen cc of wat dan ook... Ik zal het dus toch via usa2ned moeten doen omdat deze voor jou bestellen..
Dan maar 2, 3 weken wachten en 380 betalen...
(want ik neem aan dat usa2ned niet via fedex of id. besteld, aangezien je standaart de prijsen van upss meekrijgt..)
E8400 @4Ghz | DFI X48 | Ram 4096MB | Raptors 74B Raid0 | 8800GTS 640mb | Alphacool Wtrcooling |
FedEx is het snelst sowieso, als jij je pakketje verzekerd voor $400 (en dat zou ik wel doen, want stel dat ie kwijt raakt kan je dat bedrag maximaal terug krijgen) heb je 99% kans dat ze hem checken.
UPS is slomer, en heb ik verder geen ervaring, maar ik gok dat ze net zo streng controleren.
UPS is slomer, en heb ik verder geen ervaring, maar ik gok dat ze net zo streng controleren.
Verder, als ze hem gewoon mee nemen en 'vergeten' aan te geven, maar ze worden er toch uit gepakt.
Krijg je dan per direct een boete, of is het alleen alsnog de BTW en. nog wat? betalen?
Pakketjes via post/koerier worden anders behandeld dan reizigersbagage.quote:carfreak02 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:41:
Als je pakket gepakt wordt , kun je 19% BTW gaan betalen. Verder hoef je geen boete of iets anders betalen omdat het wel mag , mits je BTW betaald.
Ik snap even niet wat je niet kon vinden? Dat bedoel ik dus met niet zoeken of moeite doen
Zie mijn eerdere post over aangifte doen.
Foto's | Canon 30D | Canon EFs 18-55 | Canon EF 100-400L IS USM
Worden echt bijna álle pakketjes gecontroleerd door UPS/FedEx dan?
Dus ze pakken ieder pakketje uit om te kijken wat erin zit, lijkt me nogal een tijdrovend werkje?
Verder:
Wanneer je pakket voorziet van bv; kado papier of een neutrale doos waarop staat dat het een gift is, dan maken ze hem toch niet open ofwel?
Dus ze pakken ieder pakketje uit om te kijken wat erin zit, lijkt me nogal een tijdrovend werkje?
Verder:
Wanneer je pakket voorziet van bv; kado papier of een neutrale doos waarop staat dat het een gift is, dan maken ze hem toch niet open ofwel?
Inderdaad, bij reizigersbagage geef je namelijk expliciet aan dat je niks aan te geven hebt (= illegaal), dat is bij een pakketje niet zo.quote:Karlok[JY-616] schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:07:
[...]
[...]
Pakketjes via post/koerier worden anders behandeld dan reizigersbagage.
Zie mijn eerdere post over aangifte doen.
Reg. datum: 05 november 2001
Reg. datum: 05 november 2001
Ze hebben net als op schiphol gewoon van die "scanners" als er iets in zit waarvan ze de vorm herkennen, dan maken ze de doos ZEKER wel open.quote:Wnds schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:11:
Worden echt bijna álle pakketjes gecontroleerd door UPS/FedEx dan?
Verder:
Dit is idd tijdrovend, en zullen ze ook echt niet bij 100% van de pakketten doen, maar goed.
Mazda 6 powered ;)
Ik zou voor Fedex gaan, Is sneller, en bij beide wordt er gecontroleerd.. duss
Asus P5B Deluxe/Wifi || Duo Core E6750 ||Thermalright Ultra 120 Extreme (2x 120mm fan) || 4x1GB Crucial Ballistix Tracer || 1x 74GB WD Raptor 16MB 2x 250GB Maxtor Diamond 10 16MB || Jetway 8800GT || Samsung 226CW ||
Let wel dat de koeriers dus zelf de inklaring doen. Het komt dus niet bij de Douane zelf. Dat is juist het voordeel , ze controleren niet alles. Als het met USPS binnenkomt wordt alles gecontroleerd dus gift of niet.
Tussen UPS en FedEx zit weinig verschil. Allebei bijna net zo snel. UPS heeft een mooiere pakketbus dat dan weer wel..
Tussen UPS en FedEx zit weinig verschil. Allebei bijna net zo snel. UPS heeft een mooiere pakketbus dat dan weer wel..
carfreak02 wijzigde dit bericht 19-03-2008 21:40 (5%)
Reg. datum: 12 maart 2008
Reg. datum: 12 maart 2008
Goede openingspost, maar usa2ned verstuurd weldegelijk iPhones via Fedex en UPS. Moet misschien even aangepast worden?
Ik heb er toevallig vandaag contact over gehad met ze en versturen met Fedex kost zo'n $80. Je betaalt dus $50 extra voor wat snelheid.. Maar ja, als je niet kunt wachten
Ik heb zelf uiteindelijk gekozen voor verzending via usps... Ben benieuwd!
Ik heb er toevallig vandaag contact over gehad met ze en versturen met Fedex kost zo'n $80. Je betaalt dus $50 extra voor wat snelheid.. Maar ja, als je niet kunt wachten
Ik krijg morgen m'n iPhone'tje 8GB simlockvrij, totaal in NL ingesteld en firmware 1.1.3 binnen...
Voor de mensen die me 'kennen' is het proces via koopjessite.nl al met al toch goed verlopen
's Nachts besteld op 11 maart om 00.16 voor 'n bedrag van 450,-
Ook die nacht gelijk een mailtje met m'n ordergegevens gekregen en dergelijke.
Levertijd zou zo'n 5 werkdagen betreffen...
16 maart kreeg ik een automatisch gegenereerde mail met m'n orderstatus.
Helaas wat het product out of stock en zou het nog 7 extra werkdagen gaan duren...
Uiteraard gelijk gemaild met hoe of wat en kreeg op 17 maart een mailtje van Koopjessite
waarin stond dat er een foutieve automatische mail de deur was 'uitgegaan', dat ik me geen
zorgen hoefde te maken en dat de mensen die gereageerd hadden op de mail nog persoonlijk
gecontacteerd zouden worden. Zodoende werd ik keurig netjes gebeld op 17 maart door een
zeer vriendelijke medewerker die mij kon verzekeren dat mijn iPhone er aanstaande donderdag (morgen)
of vrijdag zou zijn en ik kreeg daarnet 'n Track&Trace mailtje van Koopjessite met m'n T&T
Dus maandag 11 maart besteld en donderdag 20 maart in huis
dus qua werkdagen: 12, 13, 14, 17, 18, 19 en dan nog de 20ste
Iets langer dan de gestreefde 5 dagen maar in mijn aanziens zeer zeer goed behandelt
Nu genoeg offtopic geblaat, ik moet slapen want moet er 05.00 uit om te werken

Voor de mensen die me 'kennen' is het proces via koopjessite.nl al met al toch goed verlopen
's Nachts besteld op 11 maart om 00.16 voor 'n bedrag van 450,-
Ook die nacht gelijk een mailtje met m'n ordergegevens gekregen en dergelijke.
Levertijd zou zo'n 5 werkdagen betreffen...
16 maart kreeg ik een automatisch gegenereerde mail met m'n orderstatus.
Helaas wat het product out of stock en zou het nog 7 extra werkdagen gaan duren...
Uiteraard gelijk gemaild met hoe of wat en kreeg op 17 maart een mailtje van Koopjessite
waarin stond dat er een foutieve automatische mail de deur was 'uitgegaan', dat ik me geen
zorgen hoefde te maken en dat de mensen die gereageerd hadden op de mail nog persoonlijk
gecontacteerd zouden worden. Zodoende werd ik keurig netjes gebeld op 17 maart door een
zeer vriendelijke medewerker die mij kon verzekeren dat mijn iPhone er aanstaande donderdag (morgen)
of vrijdag zou zijn en ik kreeg daarnet 'n Track&Trace mailtje van Koopjessite met m'n T&T
Dus maandag 11 maart besteld en donderdag 20 maart in huis
dus qua werkdagen: 12, 13, 14, 17, 18, 19 en dan nog de 20ste
Iets langer dan de gestreefde 5 dagen maar in mijn aanziens zeer zeer goed behandelt
Nu genoeg offtopic geblaat, ik moet slapen want moet er 05.00 uit om te werken
Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)
Reg. datum: 19 maart 2008
Reg. datum: 19 maart 2008
Wil even wat foute info melden, wij versturen per post, koerier, zee- en luchtvracht, wat de klant wil en wat men wil betalen.
Groetjes uit Texas, Hans
Groetjes uit Texas, Hans
^^ klopt en goede service, Hans stuurt er eentje voor mij via Fedex op. Dit op mijn verzoek, ivm werk is evt vertraging via USPS/TNT niet handig.
Kan niet bestaat niet.
Ik weet niet of ik het er in dit topic over mag hebben, maar als ik het goed begrijp regelt usa2ned ook de aanschaf van de iPhone via de Apple Store als de extra bankonkosten betaal?
Geqxon wijzigde dit bericht 19-03-2008 23:17 (6%)
Reg. datum: 09 juni 2003
Reg. datum: 09 juni 2003
Juist, aanschaf kosten $15,- en het pakketje op de bus doen (dus excl. verzendkosten) ook nogeens $15,-. Tenminste, dat waren de prijzen een aantal dagen geleden nogquote:Geqxon schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 23:17:
Ik weet niet of ik het er in dit topic over mag hebben, maar als ik het goed begrijp regelt usa2ned ook de aanschaf van de iPhone via de Apple Store als de extra bankonkosten betaal?
Ikzelf twijfel sterk tussen USA en UK, maargoed het heeft geen haast, dan nog maar een paar nachtjes erover slapen (en dit topic lezen
Geen foute info. Het staat niet op de site en ik heb verder de ervaringen in het vorige topic gebruikt , als het dan niet genoemd wordt kan ik het ook niet weten. Maar ik zal het wel even aanpassen dat dat ook mogelijk is.quote:usa2ned schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 22:43:
Wil even wat foute info melden, wij versturen per post, koerier, zee- en luchtvracht, wat de klant wil en wat men wil betalen.
Groetjes uit Texas, Hans
Reg. datum: 11 januari 2007
Mij maakt de snelheid helemaal niets uit, over 4 weken wil ik ongeveer de telefoon hebben (tja, ik wil mijn tentamens niet verklotenquote:JMD1 schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:52:
Goede openingspost, maar usa2ned verstuurd weldegelijk iPhones via Fedex en UPS. Moet misschien even aangepast worden?
Ik heb er toevallig vandaag contact over gehad met ze en versturen met Fedex kost zo'n $80. Je betaalt dus $50 extra voor wat snelheid.. Maar ja, als je niet kunt wachtenIk heb zelf uiteindelijk gekozen voor verzending via usps... Ben benieuwd!
Maar dan blijf ik bij usps,
Reg. datum: 08 september 2007
Reg. datum: 08 september 2007
wacht gewoon tot de iphone in NL is 
Dat heeft vrij weinig te maken met het importeren van de iPhone en voegt daarom niets toe aan dit draadje.
Dat heeft vrij weinig te maken met het importeren van de iPhone en voegt daarom niets toe aan dit draadje.
Hoedje wijzigde dit bericht 22-03-2008 10:30 (60%)
Je hebt $20 opstartkosten maar kan je ook maar 1 maand lid worden?? of moet je minimaal een jaar lid worden?quote:vandevorst schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 19:19:
Mooie OP
Valt me nu op de us2ned duurder is.. Toch maar kijken voor myus dus
Dan heb ik eigenlijk maar 1 maand een adres nodig wat dus 27 dollar zal kosten, en hopelijk dan geen import + snelle levering!
Canon EOS 450D, 18-55mm Kitlens
Ik ga er van uit dat het maar 1 maand hoeft, anders is het helemaal duur.. maar ik ga er geen gebruik van maken dus kan ik het je niet vertellenquote:JerNL schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 11:52:
[...]
Je hebt $20 opstartkosten maar kan je ook maar 1 maand lid worden?? of moet je minimaal een jaar lid worden?
Nee, want dat is het nogsteeds duurder dan 380 euro.. waarschijnlijk wordt de 8gb (als hij al hier te koop zal zijn!) 399 euro worden, en daar moet je verplicht een abbo bij nemenquote:
En je zal nog láng moeten wachten
vandevorst wijzigde dit bericht 20-03-2008 12:13 (6%)
Iemand ervaring met myus.com? kan je ook maar 1 maand lid worden?quote:vandevorst schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 12:13:
[...]
Ik ga er van uit dat het maar 1 maand hoeft, anders is het helemaal duur.. maar ik ga er geen gebruik van maken dus kan ik het je niet vertellen
Canon EOS 450D, 18-55mm Kitlens
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 40 41 42 43 last
Dit topic is gesloten.