Reg. datum: 28 augustus 2003
Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 100 101 102 103 last
Nieuw TopicReg. datum: 28 augustus 2003
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
A: Ebay heeft aanduidingen als powerseller e.d., evenals feedback mogelijkheden die mensen geven...die worden weergegeven als bijv: 98,6% positive responses.quote:Arfman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:00:
Ehm ja, maar (importeer-uit-het-buitenland-no0b vraag coming up) stel ik koop zo'n lens op eBay, a) hoe weet ik dan wat betrouwbare mensen zijn b) hoe gaat dat met betaling en c) loop ik niet de kans dat ik nog dikke invoerrechten/heffingen moet betalen bij de douane?
Ebay blijft iets van een gokje, maar het is goed te doen.
B: Betaling is vooruit, via paypal, moneybookers, overmaken, creditcard you name it.
C: Die kans loop je ja, veel ebay sellers plakken er "gift" op, of "no value", maar de douane is ook niet dom. Soms heb je geluk, soms niet. Reken ongeveer 25% bovenop je prijs als je gepakt wordt (invoer en btw)
recente case || gear
'Internationale garantie' is leuk roepen, maar ik ben wel eens benieuwd of dat echt zo vlekkeloos werkt.
Jcvjcvjcvjcv nok daar nu eens mee man.
Open een site ofzo waar je deze mantra afspeelt.
Trouwens vanuit de UK heb je geen import heffingen aangezien ze gewoon binnen de EU vallen.
En ja je hebt op USA lenzen (en SB-600/800's) gewoon garantie bij Nikon Beverwijk.
Inderdaad, ik zie dat hij nu al voor rond de 600 euro te koop is! Lijkt me op zich wel een optie voor mij als vervanging van mijn 70-300G prutlensquote:Nomad schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:54:Daarnaast is de sigma 70-200 recentelijk in prijs gedaald en nu helemaal een goede koop geworden.
Misschien is met het uitbrengen van een nieuwe versie ook de QC van die lens wel verbeterd.
Weet iemand misschien of er veel verschil is in de nieuwe 'ii' versie? Ik heb al naar reviews gezocht op google maar de naam van de oude lens lijkt zo veel op de nieuwe dat ik met het toevoegen van de 'ii' nog steeds dezelfde reviews krijg (van de oude lens dus
Reg. datum: 08 maart 2006
Leuk dingetje, jammer dat ie van Sigma is. Persoonlijk zie ik niet zo veel voordeel in HSM op een 50 mm omdat het focussen toch wel snel gaat (op mijn D300) maar voor de D60/40 gebruikers is dit natuurlijk wel leuk!quote:Wijnands schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 06:42:
Heel erg goed nieuws voor de D40 en D60 gebruikers. Eindelijk een 50mm.
http://www.dpreview.com/news/0803/08031801sigma50mm.asp
http://www.sigma-photo.co.../news/080318_50_14_dg.htm
Sigma kondigt een 50mm 1.4 HSM aan. Beschikbaarheid en prijs zijn er nog niet. Ik verwacht een prijs die wat goedkoper dan de 30mm zal zijn en beschikbaarheid nog voor de zomer.
Op de fiets vervuil je niets!
1 bericht per dag is genoeg voor iedereen.
Je zou eens kunnen kijken naar de Nikon 16-85, wel minder lichtsterk maar heel erg scherp volgens de photozone test...en VR als bonusquote:kdbruin schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 07:39:
Ik heb net m'n Sigma 18-50/2.8 verkocht en ben dus op zoek naar een vervanging. Wordt dit topic maar weer eens doornemen op een regenachtige avond
^met hem.quote:Rudedadude schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:08:
Waarom heb je die verkocht? Het zou in principe toch geen verkeerde lens moeten zijn en de enige die vergelijkbaar / beter zijn zijn volgens mij de Nikon 17-55 en de Tamron 17-50. Of zoek je het in een ander bereik?
En verder zou ik, behalve als je op zoek bent naar meer bereik in één lens, never nooit niet lichtsterkte inruilen voor een stabilisator
Ow, en hoe leuk die 16-85 verder ook is... die bokeh zou mij er di-rect van weerhouden om ook nog maar ná te denken over dat ding.

Henk wijzigde dit bericht 19-03-2008 09:04 (19%)
Ik zie het probleem niet zo? Als Arfman tegen die prijs van 1800,- aan zit te hikken dan is het importeren toch een hele goede optie? Ik speel zelf ook al een tijdje met die gedachte, het scheelt gewoon snel 500 euro. Wat is dan het probleem met "deze mantra"?quote:littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:49:
Zucht, deze discussie was weer te verwachten.
Trouwens vanuit de UK heb je geen import heffingen aangezien ze gewoon binnen de EU vallen.
En ja je hebt op USA lenzen (en SB-600/800's) gewoon garantie bij Nikon Beverwijk.
@Arfman
Als je eenmaal met de 2.8VR hebt geschoten wil je volgens mij (helaas) niks meer anders, misschien moet je doel zijn om zulke mooie rally foto's te maken dat je ze kan verkopen? Dan betaald de lens zich uiteindelijk zelf terug... Om te kijken of die 200mm wel voldoende bereik voor je is zou je er natuurlijk gewoon 1 een weekendje kunnen huren en jezelf meteen overtuigen of het het geld wel waard is
Leer .net in 3 maanden bij de beste IT werkgever van NL
Nieuwsgierig? Je weet me te vinden...
Flickr
Er staat nu 1 70-200 f/2.8 VR op eBay voor 1100 euro, maar die heeft nog 10 uur te gaan en zal dus tegen het eind wel weer oplopen naar 1400-1500 euro, en voor 200 euro vind ik dan het risico om zoiets via eBay te kopen wel erg groot; wie zegt mij dat ik geen baksteen in de post krijg?
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming 1996-2006 | Nikon D80 met glas
Bevalt hij toch niet, verkoop je die weer voor laten we zeggen 400 euro en heb je 200 euro leergeld betaald. Bevalt hij wel heb je 1200 euro verdiend
Een half jaar oude 70-200 sigma, verkoop je ook wel voor 500 euro. Best een ok advies denk ik.quote:hjs schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:31:
Je kan toch altijd beginnen met de Sigma 70-200 2.8, zeker nu de oudere versie nog maar 600 euro is.
Bevalt hij toch niet, verkoop je die weer voor laten we zeggen 400 euro en heb je 200 euro leergeld betaald. Bevalt hij wel heb je 1200 euro verdiend
recente case || gear
Met de huidige nieuwprijs... mwah, zou ik daar niet zo zeker meer van zijn...quote:Nomad schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:33:
[...]
Een half jaar oude 70-200 sigma, verkoop je ook wel voor 500 euro. Best een ok advies denk ik.
Ja dat is wel een nadeel...(een groot nadeel want dit is wel heel erg)quote:Henk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:01:
[...]
^met hem.
En verder zou ik, behalve als je op zoek bent naar meer bereik in één lens, never nooit niet lichtsterkte inruilen voor een stabilisator
Ow, en hoe leuk die 16-85 verder ook is... die bokeh zou mij er di-rect van weerhouden om ook nog maar ná te denken over dat ding.
[afbeelding]
Ik heb zelf ook de 18-50 F2.8 maar zou toch ook wel die 16-85 erbij willen als walkaround, want daarvoor heeft ie wel een mooi bereik...
De huidige nieuwprijs is voor de versie zonder II.quote:Henk schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:38:
[...]
Met de huidige nieuwprijs... mwah, zou ik daar niet zo zeker meer van zijn...
die is over 2 maanden niet meer verkrijgbaar en dan betaal je gewoon weer 700+ euro.
Ja, voor je versie II. Maar elke bezitter van een versie I die een maand of 3 geleden nog de hoofdprijs betaalde, hoorde ineens een doffe rotklap, wat de afschrijving op de I bleek te zijn. Normaliter zijn objectieven waardevaste stukjes glas, maar zoals sigma op het moment op de upgradetoer is met rare marketingtrucjes, gaat die vlag neit meer op....quote:hjs schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:45:
[...]
De huidige nieuwprijs is voor de versie zonder II.
die is over 2 maanden niet meer verkrijgbaar en dan betaal je gewoon weer 700+ euro.
Maar balen is het natuurlijk wel als je de lens net gekocht hebt.
hjs wijzigde dit bericht 19-03-2008 12:02 (27%)
Het is Sigma, die zonder significante updates (if any at all) een nieuw stickertje op de lens plakt en daarmee een 'nieuw type' introduceert, en daarmee de rest van de lenzen bombardeert tot 'oud type'. Terwijl ze optisch elkaar waarschijnlijk geen moer maken. Tenzij die II ineens betekent dat ie een QC heeft gehad, maar dat geloof ik ook nietquote:hjs schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 12:01:
Is het Sigma, of is het de winkel die van zijn voorraad oude lenzen probeert af te komen
Maar balen is het natuurlijk wel als je de lens net gekocht hebt.
Ik zou er eens een mailtje aanwagen richting cameranu.nl e.d.
a)De Feedback. Als iemand al 10,000 advertenties heeft gehad en nog maar 10 keer negatieve feedback heeft gekregen (waarvan 5 keer een dagje te laat met verzendenquote:Arfman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:00:
Ehm ja, maar (importeer-uit-het-buitenland-no0b vraag coming up) stel ik koop zo'n lens op eBay, a) hoe weet ik dan wat betrouwbare mensen zijn b) hoe gaat dat met betaling en c) loop ik niet de kans dat ik nog dikke invoerrechten/heffingen moet betalen bij de douane?
b)Via PayPal (meest gebruikt @eBay)
c)Binnen de EU = vrij vervoer = geen gedoe. Vanuit de USA komt er 19% BTW bij en nog een ~tientje transactiekosten.
Nieuw in doos van een particulier kopen ben ik ook wat huiverig mee, dat doe ik ook niet. Maar Powersellers met 10K aan positieve feedback en >98% positief; de gemiddelde ervaring met een Nederlandse webshop op tweakers.net/shopsurvey is lager
Anders let jij even op je houdingquote:littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:49:
Zucht, deze discussie was weer te verwachten.
Is mis toch wat aan de tele-kant van de lens. Groothoek heb ik al afgedekt met m'n 12-24 van Tokina. Ik heb helemaal geen problemen gehad met de Sigma en ben er dan ook erg tevreden mee geweest.quote:Rudedadude schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 08:08:
Waarom heb je die verkocht? Het zou in principe toch geen verkeerde lens moeten zijn en de enige die vergelijkbaar / beter zijn zijn volgens mij de Nikon 17-55 en de Tamron 17-50. Of zoek je het in een ander bereik?
Ik heb ook even met de metadata browser van LR gekeken en f/2.8 en f/4 gebruikte ik vrij zelden met de Sigma lens waardoor de Nikon 16-85 een erg interessante keuze is.
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 ... 100 101 102 103 last
Dit topic is gesloten.