Hoofdcategorieën
Topicacties

Vista SP1 NL beschikbaar bij Microsoft (hiep hoi)*

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Soon: Topeka, KS

quote:
Rogresalor schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:03:
[...]

JA! Ik heb hem ook gehad. Als je de share aanspreekt gaat het prima, maar navigeer je tussen double slash in een slash dan crash en hij is inderdaad te repliceren.

Goed, voor het echte werk heb ik XP en Alt-92 was al eens cynisch over het feit dat ik experimenteer met mijn produktiemachine, maar wel een machine die het altijd doet :) en wel een machine waar ik geen klagen over heb.... Ik heb XP.

10 Gb hebben we ook liggen in het serverhok, maar Windows 2000 AS en DC hebben er geen moeite mee.

Ik hoop dat ze het nog oplossen want dit kan echt niet.

Welke interface/merk gebruik je? router? switch? remote?

Had dat niets te doen met de NDIS mapping?
Ik heb getest vanaf desktop (Vista Ultimate x64 op een nVidia 650i netwerkkaart) over een WAG 200 G ( up 2 date ) router naar een Vista Business NL (dus geen SP).

Onmiddelijke crash.

Vanaf desktop via een switch (sweex, 20 euro, maar deed z'n werk goed) naar een laptop met Business Eng x32 SP1, ook crash.

Van laptop -> desktop ook crash.

Ff testen met XP...

Update:

Met Vista Ultimate naar een virtuele XP ook crash :( (VM draait op zelfde machine, krijgt ip van de WAG 200G).

Snake wijzigde dit bericht 18-03-2008 20:27 (5%)

Bezoek mijn blogje eens ;)
TechEd Emea Barcalona!

Reg. datum: 17 december 2005

http://www.msminded.nl/20...talige-windows-vista-sp1/

Roadmap Nederlandstalige Windows Vista SP1
Door Sander op March 19th, 2008 in Nieuws

Engels, Frans, Duits, Spaans en Japans zijn de vijf talen die van Microsoft voorrang krijgen boven andere talen. Gebruikers van Windows Vista in deze talen zien vanaf vanavond dan ook ineens Service Pack 1 staan tussen de optionele downloads op Windows Update. Maar wat nu, als je de Nederlandstalige versie van Windows Vista gebruikt… Wanneer heb je dan toegang tot Service Pack 1?

Release to Manufacturing

De eerste datum die essentieel is voor elke Microsoft release is de Release to Manufacturing (RTM) datum. Het eerste ServicePack voor Windows Vista in de vijf bovengenoemde talen ging op 6 februari RTM. Op dit moment zijn de overige 31 talen van Windows Vista SP1 nog niet klaar. Vandaag vernam ik dat de RTM versie van deze talen, waaronder onze Nederlandse taal in begin april valt.

Windows Update

Nadat Windows Vista ServicePack 1 in onze taal RTM is verklaard, laat Microsoft ons gelukkig niet zo lang wachten als bij de huidige versies van ServicePack 1 in de vijf meest voorkomende talen. (dit duurde dus 6 weken) We mogen onze handen dichtknijpen dat we al een week na de officiële RTM ons ServicePack op Windows Update tegemoet kunnen zien, waarna er een maand verstrijkt vooraleer de Automatic Updates feature er mee aan de haal gaat.

In tegenstelling tot eerdere berichten betekent dit dat we half april al in de Nederlandse taal kunnen genieten van de verbeteringen die ServicePack 1 biedt voor Windows Vista.

Moooooh!

Er kunnen verschillende redenen zijn waarom hij niet op Windows Update verschijnt, ik heb het kb-artikel even in het Nederlands en duidelijke taal op mijn blog gezet: http://jetzemellema.blogs...k-1-en-foute-drivers.html
Het gaat nooit snel genoeg!
Reg. datum: 28 maart 2002

quote:
Dragunov schreef op maandag 17 maart 2008 @ 22:43:
[...]

Hoe heb jij de slipstream gedaan ervan?

thx
Ik heb zelf niets hoeven slipstreamen, zo "gekregen"... :P

Ik ben/was Vista beta tester, de systembuilder variant van Vista met SP1 geintegreerd is voor ons tegelijkertijd met de uitgave naar de OEM's beschikbaar gesteld op MS Connect. Dat was trouwens al op 6 februari...

bvk wijzigde dit bericht 19-03-2008 19:27 (7%)

ttl =< 0 ms
Reg. datum: 11 februari 2003

-Vista Home Premium 32bit US
-dualcore intel
-softwarematig behoorlijk getweakt met zoveel mogelijk uitgezette services en wat third party stuff.

Eerste verschil wat me opvalt is dat de desktop icoontjes niet hoeven "op te bouwen" maar ze staan er direct. Cross-schijf kopieren gaat zo'n 20% sneller, cross-partitie zo'n 30% (conservatief geschat). Verder voelt het hele systeem iets vlotter aan.

\\reboot_the_planet

ye olde farte
Reg. datum: 16 maart 2000

offtopic:
:w nummie :)

Ik vraag me eigenlijk af of het wel goed gaat met een ICH5R raidset, aangezien die officieel not supported wordt onder Vista (geen officiele Intel drivers).
* alt-92 gaat maar eens imagen.
One Lemming to rule them all!

njah ICHxR raidsets werken (IMHO) toch niet lekker op Vista. Zelf heb ik hier een ICH9R raid0 gehad, echter werkte deze niet goed. De fabrikant gaf ook aan dat dit volledig aan Vista lag maar dat dit wel opgelost moest worden bij SP1. Dus misschien dat het nu wel werkt, alhoewel ik er geen RAID0 meer aan toevertrouw (al één keer diskfailure gehad namelijk...)

And remember, Respect is Everything !

You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

Vanmiddag ga k mijn pc opnieuw installeren en nu gebruik ik een engelse vista met sp1 er standaard in. Is het al mogelijk hier een taalpakket voor te installeren naar het nederlands of nog niet? Anders moet ik eerst nl vista installeren, updaten, sp1, en dan ben ik weer ff verder.

Moooooh!

quote:
wontcachme schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:39:
Vanmiddag ga k mijn pc opnieuw installeren en nu gebruik ik een engelse vista met sp1 er standaard in. Is het al mogelijk hier een taalpakket voor te installeren naar het nederlands of nog niet? Anders moet ik eerst nl vista installeren, updaten, sp1, en dan ben ik weer ff verder.
Allebei gaat niet werken. De huidige versie van SP1 gaat niet samen met de aanwezigheid van een niet ondersteund language pack.
Reg. datum: 15 januari 2007

Ik had de Engelstalige versie van SP1 ook even op mijn Engelstalige DV6000 gezet, was ineens de luidspreker icoon van mijn Conexant audiodriver verdwenen.
Geluid werkte wel en ook de driver was aanwezig maar was in de instellingen van de taakbalk grijs en niet aanvinkbaar.
Ook nog niet via Windows Update melding gekregen dat SP1 er is, maar dat duurt even had ik begrepen?

Moooooh!

quote:
kingpin1966 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:08:
Ik had de Engelstalige versie van SP1 ook even op mijn Engelstalige DV6000 gezet, was ineens de luidspreker icoon van mijn Conexant audiodriver verdwenen.
Geluid werkte wel en ook de driver was aanwezig maar was in de instellingen van de taakbalk grijs en niet aanvinkbaar.
Ook nog niet via Windows Update melding gekregen dat SP1 er is, maar dat duurt even had ik begrepen?
Lees dit even, heeft waarschijnlijk betrekking op jouw situatue: http://jetzemellema.blogs...k-1-en-foute-drivers.html

quote:
Jazzy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:10:
[...]
Lees dit even, heeft waarschijnlijk betrekking op jouw situatue: http://jetzemellema.blogs...k-1-en-foute-drivers.html
Hoe kan ik de Chdart.sys versie checken?
Ik vermoed dat het idd. daar aan ligt.

Moooooh!

quote:
kingpin1966 schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 15:30:
[...]

Hoe kan ik de Chdart.sys versie checken?
Ik vermoed dat het idd. daar aan ligt.
Da's heel simpel. Zoek het bestand op in de Verkenner en bekijk de eigenschappen.
You catch me? No you wont
Reg. datum: 26 september 2005

quote:
Jazzy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 09:40:
[...]
Allebei gaat niet werken. De huidige versie van SP1 gaat niet samen met de aanwezigheid van een niet ondersteund language pack.
Heb gewoon de engelse erop gezet nu en wacht wel totdat de nl taalpakket beschikbaar is ervoor

Reg. datum: 11 juni 2001

Gister mijn pc opnieuw geinstalleerd vanwege wat problemen met Vista Update.
Ook maar meteen SP1 erop gezet en ik moet zeggen dat hij bijvoorbeeld sneller opstart.
Als ik inlog staan de iconen direct voor mijn neus. Was hiervoor ook niet.
Ik vind wel dat hij nog steeds veel gebruik maakt van de schijf. Dit was in XP een stuk minder, al lijkt het met SP1 iets beter.
Reg. datum: 08 maart 2005

Ok, ik draai nu vista x64 SP1 en heb een probleem. Het is niet zo heel erg denderend maar wel zwaar irritant:

Om de twee tot drie seconden veranderd mijn muisaanwijzer in het soort van pijltje met het ronddraaiende rondje ernaast alsof mijn pc iets aan het doen is.

Nu heb ik al alle programma's uit de systray laten afsluiten maar niets helpt. Nu is het een optie om gewoon die aanwijzer te vervangen door een normale maar dit doet natuurlijk niets aan het probleem.

Iemand een idee wat dit kan zijn en hoe dit op te lossen?

Reg. datum: 11 juni 2001

Wat staat er in de taskmanager als dit gebeurt?
Is er toevallig een proces wat druk bezig is?

quote:
Jazzy schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 16:20:
[...]
Da's heel simpel. Zoek het bestand op in de Verkenner en bekijk de eigenschappen.
Ik heb op een forum een truc gevonden die HP bezitters met een Conexant driver wellicht een handje kunnen helpen om SP1 via Windows Update aangeboden te krijgen.

http://forum.notebookreview.com/showthread.php?p=3137682

De tweede post bevat de truc.
Ik heb deze geprobeerd en het werkt.

Reg. datum: 07 maart 2005

Ik wacht wel gewoon op de Nederlandse versie misschien worden er nog wel bugs in de Engelse gevonden die dan mooi in de Nederlands verholpen kunnen worden? :)

quote:
martijnoss schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:26:
Ik wacht wel gewoon op de Nederlandse versie misschien worden er nog wel bugs in de Engelse gevonden die dan mooi in de Nederlands verholpen kunnen worden? :)
Reken daar maar niet op.
Reg. datum: 12 juni 1999

quote:
martijnoss schreef op zondag 23 maart 2008 @ 18:26:
De code van SP1 voor alle talen is allang bevroren, dus dat verhelpen gebeurt niet. Als er nog bugs gevonden worden daarvoor losse patches gereleased.

Het enige wat er nu gebeurd is vertaalwerk, geen fixwerk.

Reg. datum: 10 augustus 2001

Wanneer komt-ie ?

Zojuist 263 Mb ge-update maar dat bleek te zijn: 2007 Microsoft Office Suite Service Pack 1 (SP1)
:+

Asus PB2-F, PII-400 192Mb, Imac G3-500 384Mb, Ibook G3-600 384Mb

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: