Hoofdcategorieën
Topicacties

Fotografie feedback topic v2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

Reageer Nieuw Topic
Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

Naar aanleiding van: jcvjcvjcvjcv in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

en de reacties daarop, en dan beginnend met: meSmooth in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

Ik zie het nogal eens langskomen in diverse topics wat voor deals mensen al dan of niet van ebay hebben, incluus opmerkingen over wat een geluk ze wel niet hebben gehad met de douane, hoe slim het gaat, wat het scheelt, wat een gedonder het was, hoe goedkoop het was, etc.

En ik zie bijbehorende reacties erop van mensen die dat 'gepats' een beetje zat zijn. Vaak gaan dit soort dingen hand in hand met onder andere het ontwijken van douanierskosten door labels etc, wat feitelijk gewoon fraude is.

Ja, ergens ben ik ook geïnteresseerd in ebay deals, ja, ook ik ben blij als de 19% btw en invoerrechten mij een keer bespaard blijven. Maar hoort het op GoT? En zo ja, moet het dan her en der in topics, als losse, offtopic vermelding, waar nooit diep op ingegaan kan worden, of wordt het tijd voor een centraal topic?

Ik vroeg ook al aan Floor-is op IRC of het niet tijd werd om óf heel concreet één topic te bakken voor dit soort spul, net zoiets als het topic voor nieuwe gear bijvoorbeeld, want ook dat is in mijn herinnering begonnen omdat veel topics offtopic berichten kregen, of zelfs discussies, over een nieuw aangeschaft stuk speelgoed. Hij verwees me daarbij naar dit topic, dus bij deze de vraag over het e-bay/aankoop topic.

De andere optie is imho om het hele e-bay en koopjes-geneuzel voorlopig niet toe te staan, maar zoals het nu gaat geeft het in veel (met name objectieven, body- en de 'nieuwe gear' en 'aanbiedingen') topics gewoon veel offtopic discussies, reacties én dingen die in andere delen van GoT verre van toegestaan zijn. Ik weet dat in het verleden door onder andere Floris wel eens opgetreden is tegen e.e.a. aan cashback fraude-posts en import-ontduiking posts, maar het bloed kruipt op het moment weer waar het niet gaan kan ;)

En dat is jammer, want verder gaat het imho echt super :)

Eensch met Henk.
Het is prima als je mensen op aantrekkelijke deals wil wijzen (hebben we daar niet een topic voor, staat me iets van bij :?). En veel posters zijn blijkbaar erg blij met hun dollar/ebay/hongkong deals dat ze dit ook te pas en te onpas willen laten weten.

Maar hierdoor wijken toch veel topics af van het onderwerp. En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.

jcvjcvjcvjcv in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0"

Nogmaals eens. Ik heb jvc³ er ook in het verleden al eens op gewezen dat het door mensen als irritant wordt ervaren, maar hij is niet de enige die er continue mee aankomt. Ik zou het fijn vinden als dit wordt aangepast :)

Acties: [view][quote]

Door: Remy
Admin Fotografie
Styled light
Reg. datum: 08 februari 2002

Sowieso als dit soort dingen gebeuren is het raadzaam een TR aan te maken - posten in dit topic is in dit geval ook prima overigens, gezien het ook iets is wat FG-wide (kan) gebeur(t)en en dus aandacht verdient hier :)
quote:
En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.
Dit is absoluut niet de bedoeling natuurlijk, dus we gaan hier actie op ondernemen. Bedankt voor het melden heren :)
BF2 @ www.ndaclan.nl
Reg. datum: 05 augustus 2004

quote:
Henk schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:53:
Naar aanleiding van: jcvjcvjcvjcv in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

en de reacties daarop, en dan beginnend met: meSmooth in "Nikon D300 (12,2MP) dSLR"

Ik zie het nogal eens langskomen in diverse topics wat voor deals mensen al dan of niet van ebay hebben, incluus opmerkingen over wat een geluk ze wel niet hebben gehad met de douane, hoe slim het gaat, wat het scheelt, wat een gedonder het was, hoe goedkoop het was, etc.

En ik zie bijbehorende reacties erop van mensen die dat 'gepats' een beetje zat zijn. Vaak gaan dit soort dingen hand in hand met onder andere het ontwijken van douanierskosten door labels etc, wat feitelijk gewoon fraude is.

Ja, ergens ben ik ook geïnteresseerd in ebay deals, ja, ook ik ben blij als de 19% btw en invoerrechten mij een keer bespaard blijven. Maar hoort het op GoT? En zo ja, moet het dan her en der in topics, als losse, offtopic vermelding, waar nooit diep op ingegaan kan worden, of wordt het tijd voor een centraal topic?

Ik vroeg ook al aan Floor-is op IRC of het niet tijd werd om óf heel concreet één topic te bakken voor dit soort spul, net zoiets als het topic voor nieuwe gear bijvoorbeeld, want ook dat is in mijn herinnering begonnen omdat veel topics offtopic berichten kregen, of zelfs discussies, over een nieuw aangeschaft stuk speelgoed. Hij verwees me daarbij naar dit topic, dus bij deze de vraag over het e-bay/aankoop topic.

De andere optie is imho om het hele e-bay en koopjes-geneuzel voorlopig niet toe te staan, maar zoals het nu gaat geeft het in veel (met name objectieven, body- en de 'nieuwe gear' en 'aanbiedingen') topics gewoon veel offtopic discussies, reacties én dingen die in andere delen van GoT verre van toegestaan zijn. Ik weet dat in het verleden door onder andere Floris wel eens opgetreden is tegen e.e.a. aan cashback fraude-posts en import-ontduiking posts, maar het bloed kruipt op het moment weer waar het niet gaan kan ;)

En dat is jammer, want verder gaat het imho echt super :)
Misschien moet je dan meteen het bericht quoten:
quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 01:08:
Vergeet de BTW en verzendkosten niet he ;)

Ik haal ook veel spul in het buitenland, maar m'n D300 heb ik omwille van de garantie in de EU gekocht. Met een mooie eBay veiling mazzel gehad en al een tijdje in bezit van een D300, gekocht voor 1500,- (all-in) terwijl hij bij konijnenberg nog 1700 was. :+
Ofwel; ik wijs hem bewust op de minpunten van het importeren: BTW en inklaringskosten. Een heel aantal mensen overdrijft dat flink en raad het meteen af om te importeren. Met het argument van mijn geimporteerde D300 geef ik aan dat ik in hetzelfde kamp als de vrager zit, maar hem er wel bewust op wijs zonder het hem zonder reden af te raden zoals veel te vaak gebeurd.

Verder onthoud ik mij van het ontduiken van BTW. Op mijn laptop heb ik een volle hap 230 euro BTW betaald, op mijn lens heb ik 30 euro BTW gelapt en ook op mijn uit de USA gehaalde monitor heb ik netjes BTW betaald. Veel verkopers markeren hem uit zichzelf (zonder dat je het vraagt of suggereerd) voor een lagere waarde.

Besides; B+H (van de 70-200VR) doet daar niet aan (USA) en uit de UK heb je sowieso geen BTW, dus is er ook niks te ontduiken ;)

Wellicht moesten we het in NL kopen ook maar boycotten omdat daar vaak verhalen van 'kopen op de naam van het bedrijfje van m'n vader zodat ik geen BTW hoef te lappen' bij komen kijken...
quote:
littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 23:22:
Eensch met Henk.
Het is prima als je mensen op aantrekkelijke deals wil wijzen (hebben we daar niet een topic voor, staat me iets van bij :?). En veel posters zijn blijkbaar erg blij met hun dollar/ebay/hongkong deals dat ze dit ook te pas en te onpas willen laten weten.

Maar hierdoor wijken toch veel topics af van het onderwerp. En ontstaat er ook bij mij irritatie richting de tweakers die steeds deze deals onder de aandacht willen brengen het neigt bij sommige bijna naar forumspam.
Oh natuurlijk, dan jouw voorbeeldige post:
quote:
littlejoannes schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:49:
Zucht, deze discussie was weer te verwachten.
Jcvjcvjcvjcv nok daar nu eens mee man.
Open een site ofzo waar je deze mantra afspeelt.

Trouwens vanuit de UK heb je geen import heffingen aangezien ze gewoon binnen de EU vallen.
En ja je hebt op USA lenzen (en SB-600/800's) gewoon garantie bij Nikon Beverwijk.
:z
quote:
neographikal schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:43:
jcvjcvjcvjcv in "Het grote Nikonmount-objectieven-topic V7.0"

Nogmaals eens. Ik heb jvc³ er ook in het verleden al eens op gewezen dat het door mensen als irritant wordt ervaren, maar hij is niet de enige die er continue mee aankomt. Ik zou het fijn vinden als dit wordt aangepast :)
Arfman vraagt wat, ik geef als ervaringsdeskundige antwoord.

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:17:
Ofwel; ik wijs hem bewust op de minpunten van het importeren: BTW en inklaringskosten. Een heel aantal mensen overdrijft dat flink en raad het meteen af om te importeren. Met het argument van mijn geimporteerde D300 geef ik aan dat ik in hetzelfde kamp als de vrager zit, maar hem er wel bewust op wijs zonder het hem zonder reden af te raden zoals veel te vaak gebeurd.
Het boeit me weinig of het positief of negatief advies betreft, het advies zelf komt váák naar voren zonder dat het veel toevoegt. Ik ben het met Henk eens: apart topic voor bouwen. :)
quote:
Het is al vaker naar voren gekomen dat het niet echt gewaardeerd wordt dat het zo offtopic gaat, vaak met een herhaling van standpunten en/of uitleg, verwijs hem dan gewoon door naar je DM. In het topic zelf voegt het inmiddels weinig meer toe :)
quote:
Remy schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 15:57:
Sowieso als dit soort dingen gebeuren is het raadzaam een TR aan te maken - posten in dit topic is in dit geval ook prima overigens, gezien het ook iets is wat FG-wide (kan) gebeur(t)en en dus aandacht verdient hier :)
[...]
Dit is absoluut niet de bedoeling natuurlijk, dus we gaan hier actie op ondernemen. Bedankt voor het melden heren :)
Dank, ik ben u erkentelijk :P

neographikal wijzigde dit bericht 19-03-2008 21:23 (19%)

BF2 @ www.ndaclan.nl

Agree, maar dan kun je nog wel een paar mensen aanklagen wat betreft offtopic...

Maargoed, een apart topic voel ik ook wel wat voor, dan volstaat het simpel verwijzen al. Wil er zelf ook best aan beginnen. Als ik wat richtlijnen krijg waar het topic zich exact op moet gaan richten zal ik eens kijken of ik nog een slapeloze nacht heb deze week :+

Camitariër

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 21:17:
[...]

Misschien moet je dan meteen het bericht quoten:
Neuh, nergens voor nodig. Een mod kan je bericht toch wel zien, en als jij het gaat editen hebben ze daar hele fijne Diff-knopjes voor.
quote:
[...]

Verder onthoud ik mij van het ontduiken van BTW. Op mijn laptop heb ik een volle hap 230 euro BTW betaald, op mijn lens heb ik 30 euro BTW gelapt en ook op mijn uit de USA gehaalde monitor heb ik netjes BTW betaald. Veel verkopers markeren hem uit zichzelf (zonder dat je het vraagt of suggereerd) voor een lagere waarde.

Besides; B+H (van de 70-200VR) doet daar niet aan (USA) en uit de UK heb je sowieso geen BTW, dus is er ook niks te ontduiken ;)

Wellicht moesten we het in NL kopen ook maar boycotten omdat daar vaak verhalen van 'kopen op de naam van het bedrijfje van m'n vader zodat ik geen BTW hoef te lappen' bij komen kijken...
Je moet niet proberen om het ene foute met het andere goed te praten. Ontduiking is ontduiking, en ook het laatste voorbeeld is hier niet toegestaan.
quote:
[...]

Oh natuurlijk, dan jouw voorbeeldige post:

[...]

:z

[...]

Op de man spelen is ook niet nodig ;)

Verder gaat het gewoon zwaar off-topic. Net zoals ervaringen met webshops, ik zat vanmiddag ook bijna met mijn poot op de TR-knop over het foto-konijnenberg geneuzel in het D300 topic, maar dat herstelde zichzelf.

Je moet het dus niet zien als een aanval op jou als persoon, of op het ebay gedoe in algemeen, maar het is voor mij een onderwerp dat erg vaak zorgt voor gigantische off-topic discussies. Verder ligt het, zoals eerder gezegd, tegen het grijze gedeelte aan wat betreft importheffingen etc. Hier niet toegestaan, en het strookt ook niet echt lekker met mijn principes.

Mocht je dus een topic bouwen over ebay of import, dan is dat gelijk een mooie tip. Zet er met dikke letters in dat het níet is toegestaan om tips te geven of methoden te bespreken waarin de belasting of douane ontweken wordt, want anders is de kans op een serietje OW's voortvloeiende uit zo'n topic erg groot, en dat zou helemaal jammer zijn.

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:
[...]

Neuh, nergens voor nodig. Een mod kan je bericht toch wel zien, en als jij het gaat editen hebben ze daar hele fijne Diff-knopjes voor.
Waarom zou ik mijn post editten?
Ik quote hem even om te laten zien dat jij wellicht op iets doelt wat niet in die post aanwezig is at all...
quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:
[...]

Je moet niet proberen om het ene foute met het andere goed te praten. Ontduiking is ontduiking, en ook het laatste voorbeeld is hier niet toegestaan.
En dat laatste treed jij niet tegen op? Het is nu eenmaal een gegeven feit dat al die HongKongers uit angst voor hun Feedback alles markeren met een lagere waarde en 'gift'. Ook al vraag je er niet om! Je moet er niet vanuit gaan dat ze dat doen (wel vol rekenen dus), maar ja, je hebt wel eens mazzel. Er expliciet om vragen.. ja, dat is echt foute boel :P . Om nu het hele eBay verhaal te willen verbieden omdat er een paar mensen zijn die sjoemelen met de BTW slaat imo nergens op.
quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:[...]

Op de man spelen is ook niet nodig ;)
De spiegel is all yours ;)
quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Verder gaat het gewoon zwaar off-topic. Net zoals ervaringen met webshops, ik zat vanmiddag ook bijna met mijn poot op de TR-knop over het foto-konijnenberg geneuzel in het D300 topic, maar dat herstelde zichzelf.
Dat was met 1 linkje naar de shopsurvey pagina door iemand opgelost.
quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Je moet het dus niet zien als een aanval op jou als persoon, of op het ebay gedoe in algemeen, maar het is voor mij een onderwerp dat erg vaak zorgt voor gigantische off-topic discussies. Verder ligt het, zoals eerder gezegd, tegen het grijze gedeelte aan wat betreft importheffingen etc. Hier niet toegestaan, en het strookt ook niet echt lekker met mijn principes.
Ja, en het BTW aftrekken op naam van een bedrijf terwijl je die camera er totaal niet voor gebruikt is imo nog 10x smeriger dan 10 euro aan BTW smokkelen door 'customs value; 70 GBP' op een 18-70 (om maar iets te noemen). En dat zie je in zo ongeveer alle topics terug. Enne, 'tegen het grijze gedeelte aan' is nog steeds wit volgens mij, ik snap wat je bedoelt :+
quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 01:57:Mocht je dus een topic bouwen over ebay of import, dan is dat gelijk een mooie tip. Zet er met dikke letters in dat het níet is toegestaan om tips te geven of methoden te bespreken waarin de belasting of douane ontweken wordt, want anders is de kans op een serietje OW's voortvloeiende uit zo'n topic erg groot, en dat zou helemaal jammer zijn.
Lijkt me nogal logisch ja. :)

Camitariër

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 02:52:
[...]

Waarom zou ik mijn post editten?
Ik quote hem even om te laten zien dat jij wellicht op iets doelt wat niet in die post aanwezig is at all...
Dan kunnen die mods dat ook in betreffende post lezen.
quote:
En dat laatste treed jij niet tegen op?
Als dat zorgt voor zoveel off-topic gelul in allerhande objectieven- en camera-topics, kan je daarvan hier ook een berichtje mijnerzijds verwachten.
quote:
Het is nu eenmaal een gegeven feit dat al die HongKongers uit angst voor hun Feedback alles markeren met een lagere waarde en 'gift'. Ook al vraag je er niet om! Je moet er niet vanuit gaan dat ze dat doen (wel vol rekenen dus), maar ja, je hebt wel eens mazzel.
Dat wil dus niet zeggen dat het 'gift'-verhaal ook hier als tip gegeven moet worden, en, zoals je zelf ook al zegt, er expliciet om vragen al helemaal niet.
quote:
Er expliciet om vragen.. ja, dat is echt foute boel :P . Om nu het hele eBay verhaal te willen verbieden omdat er een paar mensen zijn die sjoemelen met de BTW slaat imo nergens op.
Het is niet alleen de BTW, het is vooral ook het off-topic geneuzel in alle camera- en objectieven topics, daarom ook mijn opmerking voor een apart topic, óf een verbod. Dat ik geen voorstel naar één van beiden doe, is omdat het niet aan mij is te beslissen of de policy het uberhaupt toelaat, of de policy aangepast moet worden én of de mods zin en tijd hebben om betreffende ebay-topics-to-be continu te gaan moddereren op onderduikings-adviezen. Ik zie een probleem binnen FG, en kaart dat hier aan. Sim-pel

En dat het verbieden nergens op zou slaan, ga eens kijken waarom mod-chip-discussies in spielerij verboden discussiemateriaal zijn. Ja, daar wordt ook van beweerd dat ze er zijn om 'import and backup games' mee te spelen. Wij weten allebei dat de meeste modchip eigenaren alleen hun origineeltjes wonderbaarlijk genoeg allemaal kwijt zijn, maar wel erg blij met de backup. En precies dat is de reden dat discussies daaromtrend in SG niet (meer) toegestaan zijn.
quote:
De spiegel is all yours ;)
Die opmerking raakt kant nog wal. Het enige dat ik kan verzinnen dat je als 'op de man' zou kunnen ervaren is het aanhalen van jouw post, maar zoals ook daar al gezegd is dat maar een voorbeeld van wat er in diverse topics gebeurd.
quote:
Dat was met 1 linkje naar de shopsurvey pagina door iemand opgelost.
Jup, maar dat had dus ook kunnen resulteren in een Webshops-discussie. Had dat gebeurd, en voortdurend en overal diverse topics vervuild, dan had ik daar óók een post van gemaakt hier.
quote:
Ja, en het BTW aftrekken op naam van een bedrijf terwijl je die camera er totaal niet voor gebruikt is imo nog 10x smeriger dan 10 euro aan BTW smokkelen door 'customs value; 70 GBP' op een 18-70 (om maar iets te noemen).
Nee, net zo smerig, het gaat hier niet over absolute aantallen, maar over principes én wetten. Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.
quote:
En dat zie je in zo ongeveer alle topics terug. Enne, 'tegen het grijze gedeelte aan' is nog steeds wit volgens mij, ik snap wat je bedoelt :+
Dat wil niet zeggen dat het hier toegestaan is, wordt of zal zijn. De GoT policy kan veel strakker zijn dan de wet. Zie het modchip voorbeeld.
quote:
Lijkt me nogal logisch ja. :)
:)

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 09:33:
(...)

[...]

Nee, net zo smerig, het gaat hier niet over absolute aantallen, maar over principes én wetten. Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.

(...)
Als ik een rekenvoorbeeld geef gaat dat altijd met BTW en dat tientje wat ze rekenen voor de administratie:

A= Prijs in dollars / whatever
B= Verzendkosten in vreemde valuta
C=1+BTW (1,19 hier dus)
D=administratiekosten douane
E=wisselkoers (aantal dollars / (..) voor 1 euro)
R=Prijs in euro's

R= (((A+B)*C)/E)+D

Uitgewerkt:
A=70-200 2.8 VR bij B+H = $1625
B=verzendkosten = $65
D=16 euro (als je via UPS doet komt het hier met TNT en die rekenen meer dan FedEx)
E=wisselkoers = $1,56 per euro atm ( :o , dat wordt steeds meer)

((($1625+$65)*1.19)/1.56)+16= ¤1305
(Een paar weken geleden zat dat nog tegen de 1400 aan :o :o :o )

Een tijdje geleden gaf ik het vaak zo op ja:

R= (((A*C)+B)/E)+D

Omdat mijn ervaring eerst was dat ze (=UPS / FedEx ) geen BTW heffen over de verzendkosten. Mijn recentere ervaring is dat ze dat wel doen :)

Nou doe je het weer, maak er dan in godsnaam een topic voor aan.
BF2 @ www.ndaclan.nl

Nee, jij moet leren lezen zeg...

Henk zegt:
quote:
Verder zie je in de ebay rekenvoorbeelden hier nóóit de custom clearance etc. langskomen, en wel diverse malen gehint naar 'gift' uitdrukkingen etc.
Ik geef aan dat dat niet zo is. Ik reken altijd BTW en het tientje voor de koffie mee, ik doe dat wederom aan de hand van een voorbeeld.

En weer twee posts (deze + die van jou) die niks toevoegen...

Ik ga geen topic aanmaken als ik nog geen richtlijnen heb. Anders heb je binnen een minuut weer een dicht topic, en dat is wat we geen van allen willen.

jcvjcvjcvjcv wijzigde dit bericht 20-03-2008 18:05 (15%)

Camitariër

En waarom kun je met al die profetieën dan niet even wachten totdát het groene licht voor dat topic er is? Wat je nu doet is júist wat er zo frustreert.

quote:
Wees dan de wijste en ga er niet inhoudelijk op in. Voor wat betreft de topicstart: je hebt er duidelijk de meeste ervaring mee, dus ik stel voor dat je een voorzet geeft waar iedereen wat aan heeft. Een handleiding / richtlijnen zijn er niet, behalve het voor de hand liggende dat het informatief moet zijn. Mocht er iets niet goed zijn, dan kan het altijd nog worden aangepast.

neographikal wijzigde dit bericht 20-03-2008 18:31 (7%)

BF2 @ www.ndaclan.nl

quote:
Henk schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:28:
En waarom kun je met al die profetieën dan niet even wachten totdát het groene licht voor dat topic er is? Wat je nu doet is júist wat er zo frustreert.
- Je pakt mij als voorbeeld om het offtopic gedoe over eBay aan te kaarten

- Vervolgens zeg je dat je altijd de kosten van de douane mist in de rekenvoorbeelden, terwijl IK die wel altijd meeneem in de berekening. Geef dan bij punt 1 een ander voorbeeld of zeg niet dat je dat altijd mist. ;)
quote:
neographikal schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 18:30:
[...]

Wees dan de wijste en ga er niet inhoudelijk op in. Voor wat betreft de topicstart: je hebt er duidelijk de meeste ervaring mee, dus ik stel voor dat je een voorzet geeft waar iedereen wat aan heeft. Een handleiding / richtlijnen zijn er niet, behalve het voor de hand liggende dat het informatief moet zijn. Mocht er iets niet goed zijn, dan kan het altijd nog worden aangepast.
Anders houd jij je er gewoon buiten als je niks te melden hebt, dan hoeft er niemand op in te gaan |:(

Reg. datum: 12 september 2001

Mug, olifant, etc.

Afstoppen is voor paupers

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:
Anders houd jij je er gewoon buiten als je niks te melden hebt, dan hoeft er niemand op in te gaan |:(
Hij was eigenlijk hartstikke serieus bedoeld :) Je hebt duidelijk ervaring met het importeren, de garantiebepalingen van de verschillende merken, etc. Dat valt prima om te zetten in nuttige topicstart waar dit soort vragen centraal behandeld kunnen worden, zodat het niet overal terecht komt (zoals nu ook hier).

In plaats van dat we het over het oplossen van het offtopic gebabbel over import hebben, gaat het ook hier weer over het importeren zelf. Dat wilden we nou juist voorkomen :) * neographikal stelt voor om het inhoudelijke deel te bewaren tot er een topic is waar het allemaal in kan worden besproken. Vandaar mijn minder subtiele post, maar het begint behoorlijk irritant te worden dat het telkens her en der opduikt. Excusez moi :)

neographikal wijzigde dit bericht 21-03-2008 01:19 (31%)

mkay

hier heeft weer niemand een zak aan.. de inhoudelijke discussie is niet eens zo relevant voor het beleid.. laten we weer sneeuwengeltjes maken (hmm, alhoewel, volgens mij regent 't nu weer)

Admin Fotografie
Styled light

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 00:26:
...

Even dimmen jij: zo gaan we niet met elkaar om hier op GoT. Sowieso hoort deze discussie hier -niet- thuis in feedback: slechts een paar mensen zijn hierin geïnteresseerd cq hebben hier baat bij, en zeker niet iedereen in FG.

Mijn verzoek is dus dit verhaal niet hier te houden :)
quote:
Je hebt duidelijk ervaring met het importeren, de garantiebepalingen van de verschillende merken, etc. Dat valt prima om te zetten in nuttige topicstart waar dit soort vragen centraal behandeld kunnen worden, zodat het niet overal terecht komt (zoals nu ook hier).
Wat mij betreft groen licht voor zo'n topic :)

Remy wijzigde dit bericht 21-03-2008 09:04 (23%)

BF2 @ www.ndaclan.nl

Ok :)

En moet dat topic dan hier in FG komen? In het laptop gedeelte komt de import kwestie ook best vaak aan de orde (denk aan het ThinkPad topic :P , daar is het haast zo ongeveer 50/50 met import en in NL gekochtte spullen).

Of puur richten op de fotospullen? Zit wel wat in, laptops haal je niet uit HK lijkt me.

Camitariër

Ik zou het hier puur toerichten op fotoapparatuur, want met name daaraan lijkt me al zat te doen. Denk aan hoe je betrouwbare shops kunt herkennen, hoe verschillende camera-fabrikanten overweg gaan met (internationale) garantie en wat je ongeveer als rekenmodel kunt gebruiken om de kosten te berekenen.

Verder hoe je factory rejects kunt herkennen, waar je op moet letten bij eventueel 2e hands etc?

Admin Fotografie
Styled light

quote:
jcvjcvjcvjcv schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 01:21:
Ok :)

En moet dat topic dan hier in FG komen? In het laptop gedeelte komt de import kwestie ook best vaak aan de orde (denk aan het ThinkPad topic :P , daar is het haast zo ongeveer 50/50 met import en in NL gekochtte spullen).

Of puur richten op de fotospullen? Zit wel wat in, laptops haal je niet uit HK lijkt me.
Graag dat ja, gewoon over fotospul houden - net als in het 'nieuwe spullen' topic zijn schermen en laptops ook niet de bedoeling, dus het moet wel foto-app blijven :)
Reg. datum: 05 mei 2006

Je kan nu niet meer reageren in het foto kettingbrief topic, want volgens mij wel de bedoeling was. (om een bepaalde datum vast te stellen...)

Nikon D40 | Sigma 10-20mm F4-5.6 HSM | AF-S DX 18-55 mm f/3.5-5.6G | AF-S VR 70-300mm f/4.5-5.6G | ML-L3 remote | 2x ultra-II 1 GB | PD70x | Slingshot 200AW | ...

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: