Hoofdcategorieën
Topicacties

Belastingaangifte 2007 - Tips & Trucs

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

Reageer Nieuw Topic
Kabbelend watertje

Ik zit mijn reserveringsruimte te berekenen en ik kom dit vreemds tegen:
(Dit zit in Box 1:premies lijfrenten e.d. -> Inkomensvoorzieningen en dan de link onder "Bereken de reserveringsruimte")
Bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2000 wordt gevraagd voor de factor A van 2000,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2001 wordt gevraagd voor de factor A van 2001,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2002 wordt gevraagd voor de factor A van 2002,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2003 wordt gevraagd voor de factor A van 2002,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2004 wordt gevraagd voor de factor A van 2003,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2005 wordt gevraagd voor de factor A van 2004,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2006 wordt gevraagd voor de factor A van 2005.

Waarom wordt vanaf 2003 opeens de factor A van een jaar eerder gevraagd (en vul je die van 2002 dus dubbel in)? Is dat een fout in het programma?
Ik zie dat hetzelfde ook in de aangifte van vorig jaar terugkomt.
Reg. datum: 24 september 2004

quote:
Maasluip schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:50:
Ik zit mijn reserveringsruimte te berekenen en ik kom dit vreemds tegen:
(Dit zit in Box 1:premies lijfrenten e.d. -> Inkomensvoorzieningen en dan de link onder "Bereken de reserveringsruimte")
Bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2000 wordt gevraagd voor de factor A van 2000,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2001 wordt gevraagd voor de factor A van 2001,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2002 wordt gevraagd voor de factor A van 2002,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2003 wordt gevraagd voor de factor A van 2002,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2004 wordt gevraagd voor de factor A van 2003,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2005 wordt gevraagd voor de factor A van 2004,
bij de berekening niet-benutte jaarruimte 2006 wordt gevraagd voor de factor A van 2005.

Waarom wordt vanaf 2003 opeens de factor A van een jaar eerder gevraagd (en vul je die van 2002 dus dubbel in)? Is dat een fout in het programma?
Ik zie dat hetzelfde ook in de aangifte van vorig jaar terugkomt.
Dit is geen fout in het programma. In 2003 heeft de overheid bepaald dat je de A-factor van het voorgaande jaar moet gebruiken waarom weet ik niet.
Kijk maar eens verder in het tool. Je ziet ook dat (volgens mij) je inkomsten van 1 jaar ook 2x in moet vullen in 2 verschillende jaren.

Interesse in een baan in de technische automatisering? Mail me!

Don't Worry :)
Reg. datum: 14 maart 2003

Hoi,

ik heb een vraagje, mijn situatie is als volgt. Ik heb in 2007 en stagevergoeding verkregen, 2 bijbaantjes gehad (één van januari tot mei, andere van mei tot december) en nog in de zomervakantie vakantiewerk gedaan.

Mijn inkomen is dan ook als volgt: (Waar niks bij staat, zoals arbeidskorting en loonbelasting is dat gewoon 0)

- Bijbaan 1: ¤ 2440 Arbeidskorting: ¤ 37
- Bijbaan 2: ¤ 3224 Arbeidskorting: ¤ 62 Loonheffing : ¤ 40
- Bijbaan 3: ¤ 675
- Bijbaan 4: ¤ 517
- Bijbaan 5: ¤ 1569 Loonheffing : ¤ 528

Mijn totaal inkomen is dus 8500. Voorgaande jaren kreeg ik met ongeveer zo'n zelfde situatie de loonbelasting (grotendeels) terug. Volgens het aangifte programma krijg ik nu (na het invullen van mijn ziektekosten premie's) ongeveer ¤ 30 terug.

Wat ik niet snap is wat er nu zo anders is als voorgaande jaren? Ik heb de belasting gebeld maar die gaven mij eigenlijk geen antwoord, ook al gaf ik ze deze informatie gaven ze aan dat ik maar moest afwachten. Ik vind het heus niet erg om belasting te betalen maar ik heb vorig jaar gewoon gestudeerd en snap eigenlijk niet waarom ik nu bijna niks terugkrijg. Ben ik door een bepaalde grens heengegaan of is er iets anders aan de hand?

Ik kom ook geen wijs uit wat het belastingaangifteprogramma mij voorschoteld, zie ik nu gewoon iets heel simpels niet of zijn mijn twijfels gerechtvaardigd? Uiteraard snap ik dat ik nooit meer belasting kan terugkrijgen als ik betaald heb, maar ik heb toch 570 euro aan loonbelasting betaald...
Reg. datum: 28 september 2002

Ik heb een discussie over de volgende situatie:

Stel, ik maak mijn studiefinanciering van 300 euro over naar m'n ouders. Zij betalen hier m'n zorgverzekering en collegegeld van, en houden de rest als een soort van kostgeld. Wie mag dan zorgpremie opvoeren op z'n aangifte, ik of m'n ouders?

Ik zou zeggen ik, aangezien het geld feitelijk uit mijn zak komt en m'n ouders eigenlijk alleen maar doorgeefluik zijn d.m.v. de acceptgiro invullen. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat 300 euro kostgeld is, en zij collegegeld en zorg betalen, en het dus af kunnen trekken. Moeten m'n ouders, en zo ja waar, die 300 euro in dat geval opgeven als inkomsten? Feitelijk schiet je er dan weinig mee op, en dat lijkt me realistischer.

quote:
Thunde® schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:28:
Hoi,

ik heb een vraagje, mijn situatie is als volgt. Ik heb in 2007 en stagevergoeding verkregen, 2 bijbaantjes gehad (één van januari tot mei, andere van mei tot december) en nog in de zomervakantie vakantiewerk gedaan.

Mijn inkomen is dan ook als volgt: (Waar niks bij staat, zoals arbeidskorting en loonbelasting is dat gewoon 0)

- Bijbaan 1: ¤ 2440 Arbeidskorting: ¤ 37
- Bijbaan 2: ¤ 3224 Arbeidskorting: ¤ 62 Loonheffing : ¤ 40
- Bijbaan 3: ¤ 675
- Bijbaan 4: ¤ 517
- Bijbaan 5: ¤ 1569 Loonheffing : ¤ 528

Mijn totaal inkomen is dus 8500. Voorgaande jaren kreeg ik met ongeveer zo'n zelfde situatie de loonbelasting (grotendeels) terug. Volgens het aangifte programma krijg ik nu (na het invullen van mijn ziektekosten premie's) ongeveer ¤ 30 terug.

Wat ik niet snap is wat er nu zo anders is als voorgaande jaren? Ik heb de belasting gebeld maar die gaven mij eigenlijk geen antwoord, ook al gaf ik ze deze informatie gaven ze aan dat ik maar moest afwachten. Ik vind het heus niet erg om belasting te betalen maar ik heb vorig jaar gewoon gestudeerd en snap eigenlijk niet waarom ik nu bijna niks terugkrijg. Ben ik door een bepaalde grens heengegaan of is er iets anders aan de hand?

Ik kom ook geen wijs uit wat het belastingaangifteprogramma mij voorschoteld, zie ik nu gewoon iets heel simpels niet of zijn mijn twijfels gerechtvaardigd? Uiteraard snap ik dat ik nooit meer belasting kan terugkrijgen als ik betaald heb, maar ik heb toch 570 euro aan loonbelasting betaald...
De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt heet niets te maken met de hoeveelheid loon. De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt hangt met name af van de spreiding van je loon en van eventuele aftrekposten. Bij een zeer gelijkmatige spreiding krijg je weinig terug, bij een zeer ongelijkmatige spreiding krijg je zeer veel terug.

Snelle berekening
Heffingskorting: ca. ¤1.900, Arbeidskorting: 99 --> totale korting: ca. ¤2.000
¤8.500 * 0.34 = ¤2.890, te betalen belasting na verrekening korting: 2.890 -/- 2.000 = ca. ¤ 900.
Je hebt ¤ 570 betaald, je zou dus nog (zonder aftrekposten) 900 -/- 570 = ¤ 330 bij moeten betalen.
Je hebt echter een aftrekpost van (blijkbaar) ruim ¤ 300 waardoor je zelfs nog geld terugkrijgt. Lijkt mij allemaal dik in orde.

Het verbaast mij wel dat er maar ¤ 570 aan loonheffing is ingehouden. Ik heb het gevoel dat de heffingskorting bij meerdere bijbanen tegelijkertijd toegepast is. In een situatie met 5 bijbanen en een totaal loon van ca. ¤ 8.500 zou je verwachten dat er meer loonheffing ingehouden zou zijn en dat je dus ook meer belasting terug zou krijgen.

argro wijzigde dit bericht 20-03-2008 21:09 (30%)

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties: [view][quote]

Door: Dido
Moderator SG/HK
Raptor formicarum
Reg. datum: 21 maart 2002

quote:
Thunde® schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 19:28:
Mijn totaal inkomen is dus 8500. Voorgaande jaren kreeg ik met ongeveer zo'n zelfde situatie de loonbelasting (grotendeels) terug.
Als je de situatie van vorig jaar er niet bij zet weten wij natuurlijk ook niet wat er anders is. "Ongeveer zo'n zelfde situatie" is bijna het toppunt van vaagheid (het is net iets minder erg dan "vorig jaar kreeg ik ook loon") ;)
quote:
Ik vind het heus niet erg om belasting te betalen maar ik heb vorig jaar gewoon gestudeerd en snap eigenlijk niet waarom ik nu bijna niks terugkrijg.
Misschien lees ik er teveel in, maar het lijkt of je nog steeds (zoals kennelijk veel studenten om onverklaarbare redenen) in de roze wolk leeft waar studenten bijzonder zijn en geen belasting zouden hoeven betalen. Ik heb het al vaker gezegd, er is geen enkel essentieel verschil tussen studenten en mensen. Alleen omdat studenten over het algemeen geen flikker uitvoeren weinig inkomsten hebben krijgen ze al snel alle belasting die ze betalen terug vanwegen de algemene heffingskorting en arbeidskorting. :)

Eert uw forum en uw modder!
Whiskey of whisky? #whisky natuurlijk!
neque enim specie famaue mouetur nec iam furtiuum Dido meditatur amorem

Professioneel azijnpisser

<nevermind, heb het antwoord al gevonden>

Gunner wijzigde dit bericht 21-03-2008 10:09 (92%)

quote:
Dido schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 07:00:
[...]

Als je de situatie van vorig jaar er niet bij zet weten wij natuurlijk ook niet wat er anders is. "Ongeveer zo'n zelfde situatie" is bijna het toppunt van vaagheid (het is net iets minder erg dan "vorig jaar kreeg ik ook loon") ;)

[...]

Misschien lees ik er teveel in, maar het lijkt of je nog steeds (zoals kennelijk veel studenten om onverklaarbare redenen) in de roze wolk leeft waar studenten bijzonder zijn en geen belasting zouden hoeven betalen. Ik heb het al vaker gezegd, er is geen enkel essentieel verschil tussen studenten en mensen. Alleen omdat studenten over het algemeen geen flikker uitvoeren weinig inkomsten hebben krijgen ze al snel alle belasting die ze betalen terug vanwegen de algemene heffingskorting en arbeidskorting. :)
Ik heb de belastingaangifte van vorig jaar niet meer, maar daar zal mijn totaalinkomen rond de ¤ 5000 zijn geweest.

Met 3 bijbaantjes en 24 uur per week stage het gehele jaar, en nog 2 dagen school zou ik mijzelf niet echt zien als iemand die "geen flikker uitvoert" trouwens, maargoed. Toch bedankt! Ik vind het alleen vreemd dat zelfs de belastingtelefoon mij hier niet echt een sluitend antwoord op kan geven.
Reg. datum: 09 oktober 2004

Kijk je moet ongeveer 34% belasting betalen in de lagere schaal, van die 8500 is dat dan ¤2800, min de kortingen die je krijgt is dat dan ¤800 in totaal.

In 2006 verdiende je ¤5000, die 34% is dan ong ¤1700, maar met de heffingskortingen eraf wordt dat dan 0, dus toen hoefde je geen belasting te betalen, en kreeg je terug wat je betaald had.

Het weekend is net een biertje, het is gedaan voordat je het door hebt

Max & Milo.. lief

quote:
Hark_k schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:39:
Ik heb een discussie over de volgende situatie:

Stel, ik maak mijn studiefinanciering van 300 euro over naar m'n ouders. Zij betalen hier m'n zorgverzekering en collegegeld van, en houden de rest als een soort van kostgeld. Wie mag dan zorgpremie opvoeren op z'n aangifte, ik of m'n ouders?

Ik zou zeggen ik, aangezien het geld feitelijk uit mijn zak komt en m'n ouders eigenlijk alleen maar doorgeefluik zijn d.m.v. de acceptgiro invullen. Aan de andere kant kan je ook zeggen dat 300 euro kostgeld is, en zij collegegeld en zorg betalen, en het dus af kunnen trekken. Moeten m'n ouders, en zo ja waar, die 300 euro in dat geval opgeven als inkomsten? Feitelijk schiet je er dan weinig mee op, en dat lijkt me realistischer.
Jij mag het opvoeren of, als je thuiswoont en jonger bent dan 27, je ouders. Maar niet allebei. Dat laatste loont vaak meer als ze daarmee over de drempels komen.. anders moet je het lekker zelf doen :)

Zie hier: http://www.belastingdiens...ren/particulieren-24.html

U kunt uitgaven aftrekken in verband met:
ziekte, invaliditeit en bevalling van uzelf, uw partner en uw kinderen die jonger zijn dan 27 jaar, van tot het huishouden behorende ernstig gehandicapte personen van 27 jaar of ouder en van tot het huishouden behorende zorgafhankelijke ouders, broers of zusters

Jaspertje wijzigde dit bericht 21-03-2008 15:35 (11%)

Reg. datum: 07 augustus 2002

quote:
argro schreef op donderdag 20 maart 2008 @ 20:40:
[...]
De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt heet niets te maken met de hoeveelheid loon. De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt hangt met name af van de spreiding van je loon en van eventuele aftrekposten. Bij een zeer gelijkmatige spreiding krijg je weinig terug, bij een zeer ongelijkmatige spreiding krijg je zeer veel terug.

Snelle berekening
Heffingskorting: ca. ¤1.900, Arbeidskorting: 99 --> totale korting: ca. ¤2.000
¤8.500 * 0.34 = ¤2.890, te betalen belasting na verrekening korting: 2.890 -/- 2.000 = ca. ¤ 900.
Je hebt ¤ 570 betaald, je zou dus nog (zonder aftrekposten) 900 -/- 570 = ¤ 330 bij moeten betalen.
Je hebt echter een aftrekpost van (blijkbaar) ruim ¤ 300 waardoor je zelfs nog geld terugkrijgt. Lijkt mij allemaal dik in orde.

Het verbaast mij wel dat er maar ¤ 570 aan loonheffing is ingehouden. Ik heb het gevoel dat de heffingskorting bij meerdere bijbanen tegelijkertijd toegepast is. In een situatie met 5 bijbanen en een totaal loon van ca. ¤ 8.500 zou je verwachten dat er meer loonheffing ingehouden zou zijn en dat je dus ook meer belasting terug zou krijgen.
De premies worden toch over je loon berekend, dan heeft loon er wel degelijk mee te maken.

quote:
SCIxX schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:52:
[...]

De premies worden toch over je loon berekend, dan heeft loon er wel degelijk mee te maken.
De hoeveelheid belasting die je betaald heeft inderdaad wel degelijk met het loon te maken. De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt echter niet. En dat is dat ik zei.

Met een onregelmatig gespreid inkomen krijg je over het algemeen veel geld terug, of dit inkomen nou hoog of laag is.
Met een regelmatig gespreid inkomen krijg je over het algemeen geen geld terug, of dit inkomen nou hoog of laag is.

argro wijzigde dit bericht 21-03-2008 18:46 (24%)

quote:
argro schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 18:41:
[...]
De hoeveelheid belasting die je betaald heeft inderdaad wel degelijk met het loon te maken. De hoeveelheid belasting die je terugkrijgt echter niet. En dat is dat ik zei.

Met een onregelmatig gespreid inkomen krijg je over het algemeen veel geld terug, of dit inkomen nou hoog of laag is.
Met een regelmatig gespreid inkomen krijg je over het algemeen geen geld terug, of dit inkomen nou hoog of laag is.
Maar, het klopt dus wel wat het aangifteprogramma mij voorschotelt neem ik aan. Daar was het mij vooral om te doen namelijk :).
quote:
Thunde® schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:08:
[...]

Maar, het klopt dus wel wat het aangifteprogramma mij voorschotelt neem ik aan. Daar was het mij vooral om te doen namelijk :).
Als jij de gegevens goed invult dan klopt het.

Tussen de regels door las ik ook een hoop onbegrip over de situatie, vandaar de verduidelijking. Tevens bleek dat je niet echt door had hoe het belastingstelsel globaal in elkaar zit, anders had je deze vraag niet gesteld.

quote:
argro schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 19:10:
[...]
Als jij de gegevens goed invult dan klopt het.

Tussen de regels door las ik ook een hoop onbegrip over de situatie, vandaar de verduidelijking. Tevens bleek dat je niet echt door had hoe het belastingstelsel globaal in elkaar zit, anders had je deze vraag niet gesteld.
Nee precies, ik heb me er eigenlijk ook nooit echt mee beziggehouden omdat het invullen zo'n 5 minuten kostte en ik altijd wat terugkreeg. Nu ik bijna niks terugkreeg ging ik (uiteraard :P ) pas kijken of ik misschien toch iets foutiefs deed. Bedankt voor je moeite in ieder geval, weer wat bijgeleerd.

*. Ik zie nu ook dat mijn stagebedrijf opeens volledig uitbetaald heeft per maand, ipv een gedeelte. Hierdoor krijg ik natuurlijk niks terug, wat normaal toch een paar honderd euro geweest zou zijn. Jammer dat het verkapte spaarpotje dit jaar dan niet opgegaan is (ook al blijft het een sigaar uit eigen doos).

Thunde® wijzigde dit bericht 21-03-2008 22:05 (18%)

Reg. datum: 28 september 2002

quote:
Jaspertje schreef op vrijdag 21 maart 2008 @ 13:45:
[...]
Jij mag het opvoeren of, als je thuiswoont en jonger bent dan 27, je ouders. Maar niet allebei. Dat laatste loont vaak meer als ze daarmee over de drempels komen.. anders moet je het lekker zelf doen :)

Zie hier: http://www.belastingdiens...ren/particulieren-24.html
Heeft dat niet iets met het buitenland te maken, gezien de URL en kruimelpad? Op http://www.belastingdiens..._aftrek-07.html#P112_8451 staat er namelijk niets over.

Zou het overigens wel erg vreemd vinden dat als een kind zelf zijn zorgpremie betaald de ouders dit als uitgave op zouden kunnen voeren.

Reg. datum: 02 december 2001

Mag je de prestatiebeurs schuld (die dus in een gift omgezet gaat worden in de toekomst) aftrekken in Box3?

De belastingtelefoon zegt van wel. Toen ik echter de IB-groep belde om de precieze bedragen per 1 januari 2007 en 31 december j.l. vroegen ze me waar ik die voor nodig had. Volgens hij hebben zij nog nooit een dergelijk verzoek gehad... en dus zou het dan wel niet kunnen.

Mocht ik toch de precieze bedragen willen, dan moet ik daarvoor een schriftelijk verzoek doen bij de IB-groep.

Hier weet vast wel iemand wat meer over! :)

Reg. datum: 11 juli 2007

quote:
Tano schreef op zaterdag 22 maart 2008 @ 20:08:
Mag je de prestatiebeurs schuld (die dus in een gift omgezet gaat worden in de toekomst) aftrekken in Box3?

De belastingtelefoon zegt van wel. Toen ik echter de IB-groep belde om de precieze bedragen per 1 januari 2007 en 31 december j.l. vroegen ze me waar ik die voor nodig had. Volgens hij hebben zij nog nooit een dergelijk verzoek gehad... en dus zou het dan wel niet kunnen.

Mocht ik toch de precieze bedragen willen, dan moet ik daarvoor een schriftelijk verzoek doen bij de IB-groep.

Hier weet vast wel iemand wat meer over! :)
Ik begrijp dat het op dit moment niet zeker is of je het ooit zult moeten terugbetalen. Dan is het bedrag op dit moment een latente/voorwaardelijke schuld, en dat imho is geen schuld voor box 3.

Vandaar dat je ook geen overzicht van de IB groep hebt. Van een studieschuld sturen ze namelijk wel elk jaar een 1-1/31-12 overzicht.

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

Ik had een vraagje over reiskosten. Ik verrij bijna 400 euro per maand aan benzine. Mijn werkgever vergoedt maar tot 200 euro maximaal. 200 euro betaal ik dus uit eigen zak. En dat wilde ik graag aftrekken. Maar het belastingaangifteformulier rept alleen over openbaar vervoer. Wat moet ik doen om die 1200 euro kosten uit eigen zak af te trekken? Kan het uberhaupt wel?

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:28:
Ik had een vraagje over reiskosten. Ik verrij bijna 400 euro per maand aan benzine. Mijn werkgever vergoedt maar tot 200 euro maximaal. 200 euro betaal ik dus uit eigen zak. En dat wilde ik graag aftrekken. Maar het belastingaangifteformulier rept alleen over openbaar vervoer. Wat moet ik doen om die 1200 euro kosten uit eigen zak af te trekken? Kan het uberhaupt wel?
Nee, kun je niet aftrekken....

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Funky vidi vici!
Reg. datum: 09 november 2001

quote:
Cyberpope schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:30:
[...]

Nee, kun je niet aftrekken....
Dan heb ik vorig jaar de belasting getild door het wel op te geven. Toen heb ik de reiskostenvergoeding die ik van mijn werk kreeg opgevoerd :D
Kreeg bijna 1000 euro terug, terwijl ik normaal altijd maar een paar honderd terug kreeg.

Enfin, ik zal ooit wel een naheffing krijgen daarover dan.

Wel kut trouwens dat je dat niet kan aftrekken. Als het nou aan treinkaartjes was opgegaan was het dan wel ok geweest? Beetje raar zou dat zijn.

waarom moeilijk doen als je met een beetje meer moeite ook onmogelijk kunt zijn?

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
FunkyTrip schreef op maandag 24 maart 2008 @ 11:34:
Dan heb ik vorig jaar de belasting getild door het wel op te geven. Toen heb ik de reiskostenvergoeding die ik van mijn werk kreeg opgevoerd :D
Kreeg bijna 1000 euro terug, terwijl ik normaal altijd maar een paar honderd terug kreeg.

Enfin, ik zal ooit wel een naheffing krijgen daarover dan.
Kan erg meevallen... Ik heb ook regelmatig "foutjes" in mijn voordeel gemaakt en nog nooit een naheffing gehad. Over een aantal zaken kan dat inmiddels ook niet meer.
quote:
Wel kut trouwens dat je dat niet kan aftrekken. Als het nou aan treinkaartjes was opgegaan was het dan wel ok geweest? Beetje raar zou dat zijn.
Niet raar als je weet dat het staand beleid is om het OV aan te moedigen en het autogebruik te ontmoedigen.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

bedankt voor de tips hier over de normbedragen, ik had als studiekosten alleen mijn collegegeld ingevuld (ik krijg geen studiefinanciering), maar kom met die normbedragen veel hoger uit (HBO geheel 2007 en geen ontvangen stufi = ¤ 2168). Het is wel vreemd dat als je in het aangifteprogramma op de helpfunctie drukt dat daar totaal niet gesproken word over deze normbedragen.

Reg. datum: 11 januari 2005

Het is misschien een domme vraag, maar ik kan het niet (direct) vinden hier op GoT of op de belastingdienstsite.

Kan je aankopen gedaan voor je werk ook aftrekken van de belasting? Ik doel hier op de aanschaf van een bureaustoel en een laptop.

het is zo fijn om een nerd te zijn!

quote:
george-butters schreef op maandag 24 maart 2008 @ 15:01:
Het is misschien een domme vraag, maar ik kan het niet (direct) vinden hier op GoT of op de belastingdienstsite.

Kan je aankopen gedaan voor je werk ook aftrekken van de belasting? Ik doel hier op de aanschaf van een bureaustoel en een laptop.
Nee. Betaald je baas je computer en je bureaustoel niet? Ik zou eens gaan babbelen met je baas.

Pagina: 1 2 3 4 ... 24 25 26 27 28 29 30 31 32 33 34 35 36 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: