Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ervaringen] Dell XPS M1530 - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 77 78 79 80 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 08 februari 2008

Daar snap ik dus niks van. Mss toch beter om gewoon Vista erop te laten? :P

Als je niet thuis bent in partities dan zou ik er inderdaad beter niet aan beginnen. Persoonlijk vind ik die drive om xp ipv vista te draaien een beetje overtrokken. Vista is veiliger, heeft de toekomst, heeft meer features. Alleen als je oude / zeer specifieke software draait loont het XP te draaien imho. Voor de performance hoef je hetop deze laptop niet te doen, maargoed, beetje offtopic geblaat dit :)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

Reg. datum: 10 augustus 2003

Hoe zit bij jullie die bovenste rand in elkaar? bij mij zit er een paar mm speling aan de hele bovenkant. Dan bedoel ik die rand boven de camera. Is dat normaal of moet ik dell even bellen?

Reg. datum: 26 juni 2003

Ik kon het niet terugvinden, maar hoe weet je welk scherm je hebt? Kan het namelijk nergens vinden in Vista.

Reg. datum: 27 september 2006

Ik heb een vraagje voor de mensen die in het bezit zijn van een m1530 met die nieuwe 320GB 5400 t/m schijf.

Is dit een standaard 9mm schijf of is het een 12mm? Indien niemand dit weet, kan je gan even het type nr geven van de schijf, dan kan ik het even opzoeken...

De reden is dat mijn oma zo een besteld heeft en geen behoeft heeft aan 320GB, en ik zou willen wisselen met de 160GB schijn in mijn macbook pro. Yes, the blasphemy, Dell parts in an Apple :D

"The surfing keeps me alive, the music keeps me grounded." (Donavon Frankenreiter)

Reg. datum: 18 november 2007

Vandaag kon ik eerste keer, na zoveel keer proberen eens op chat met een Agent praten. Raad eens wie het was ??? Jep, Pascale Behr. Onmiddelijk kreeg ik hetzelfde te horen wat hij tegen Dieselboy had gezegd. Snellere hd gaat wel, maar de penryns zijn pas beschikbaar vanaf april. Toen vroeg ik dat hij eens aan zijn collega's moest gaan vragen waarom zij het wel kunnen, kreeg ik dit te horen:

Is er echt geen enkel oplossing voor dit klein probleem
Kunt u niet eens aan haar of een ander collega vragen of het niet kan
Nee want wij kunnen gewoon in hetzelfde systeem orders boeken.
In april zijn deze processoren beschikbaar en dan kunt u ze ook online bestellen.
Maar er zijn er al genoeg die een M1530 hebben ontvangen met een nieuwere processor
Je kunt het op internet lezen
Dat is op tweakers (zonder dat ik erover iets zei) en niet op Dell.nl en deze mensen hebben hun systeem echt niet ontvangen.
Gaan al deze mensen dan liegen, want dat zou ik totaal niet geloven
Meneer ik kan u niet helpen met het plaatsen van deze order.

Einde verhaal

Bon, ik heb toch niks te verliezen en bel nog eens voor de zoveelste keer dell. Dit keer had ik een lieve madame aan de telefoon die mij heeft geholpen. Ik kon bij haar wel de T9300 (+110 euro) kiezen en een 200GB 7200rpm met Free Fall Sensor (-40 euro). Tenslotte kom ik voor een config met een T9300, 200GB 7200rpm en 4GB een bedrag van 1003 euro met alleen gebruik te maken van 15% korting. Nu maar snel betalen en afwachten en hopen dat hij snel zal komen.

Conclussie: Veralgemeen niet dell door met 1 persoon te spreken, gewoon kwestie van geluk wie je aan de telefoon hebt ;)

Reg. datum: 18 december 2006

hehe, nou die pascal terugbellen en je order laten zien :D

Simple user
Reg. datum: 13 oktober 2000

Wel grappig, ik heb ook een keer een chat gehad met een Dell persoon, en deze begon ook over "het forum", ik vroeg welk forum: "tweakers forum". Zonder dat ik er over was begonnen, wel grappig.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Reg. datum: 22 februari 2008

Om te kijken welk scherm je gebruikt in Vista, kan je het volgende doen:

Op je bureaublad kies je de eigenschappen van het icoontje computer

Daarna klik je op apparaatbeheer (Linksbovenin)

In het volgende scherm klik je 1x op het plusje dat voor beeldschermen staat en er verschijnt dan Algemeen PnP-beeldscherm.

Daar kies je met je rechtermuisknop ook weer voor de eigenschappen.

Je kiest voor het tabblad details, en klik je op het driehoekje achter apparaatbeschrijving.
In het menu dat dan verschijnt kies je voor Hardware-id's.

Nu zie je staan welke monitor je hebt, bij mij staat hier MONITOR\SEC3350 (de welbekende Samsung monitor...)

Ik heb zelf met het beeld geen enkel probleem, behalve dat de zwarte afwerkstrip links naast de webcam een beetje bol is gaan staan (heb de laptop nu 2 weken in bezit). Ik heb Dell hierover per mail (in het Engels) al geinformeerd en wacht nu op een antwoord. Zijn er trouwens nog anderen die dit probleem(pje) hebben / hebben gehad?

Ik hoop dat de uitleg goed is, misschien dat het makkelijker kan........

Reg. datum: 15 januari 2006

quote:
Terror schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 14:30:
Als je niet thuis bent in partities dan zou ik er inderdaad beter niet aan beginnen. Persoonlijk vind ik die drive om xp ipv vista te draaien een beetje overtrokken. Vista is veiliger, heeft de toekomst, heeft meer features. Alleen als je oude / zeer specifieke software draait loont het XP te draaien imho. Voor de performance hoef je hetop deze laptop niet te doen, maargoed, beetje offtopic geblaat dit :)
Kan ik gewoon mijn eigen Ultimate over de originele Home Edition installeren zonder gekloot met drivers en/of partities ?

Student MCT @ PIH

Waarom zijn die prijzen toch zo variant, ik kreeg -25¤ voor de 200GB 7200rpm schijf tegenover de -40¤ van Mudi

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

Don't worry, be happy
Reg. datum: 18 januari 2008

quote:
hamsmoeltje schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:57:
[...]

Kan ik gewoon mijn eigen Ultimate over de originele Home Edition installeren zonder gekloot met drivers en/of partities ?
Ik zie niet in wat drivers en partities te maken hebben met de versie van Vista. Het blijft gewoon hetzelfde. Dus dat moet goed gaan.
En anders begin je de herinstallatie met de Media Direct DVD, dan gaat het altijd goed ;)

Dell XPS M1530 || T7500 2.2 GHz || 2 GB || 200GB, 7200rpm || 1440*900 LG || 8600GT 256mb GDDR3 || 6-cell || Ubuntu 8.10 + XP Prof. SP3

Reg. datum: 26 juni 2003

quote:
Thanks voor de zeer makkelijke/uitgebreide uitleg! Weer wat geleerd!:D Maar ik heb een LPLDF00, is dit een LG scherm?

edit: ff gegoogled, dit is idd een LG Philips scherm. Ik heb dus geluk gehad! Mijn scherm is dan ook erg scherp moet ik zeggen (res. 1440x...).

Maxxieh wijzigde dit bericht 18-03-2008 20:36 (71%)

Reg. datum: 18 november 2007

quote:
DarkSideX schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 20:28:
Waarom zijn die prijzen toch zo variant, ik kreeg -25¤ voor de 200GB 7200rpm schijf tegenover de -40¤ van Mudi
Daarom vroeg ik het je, want jou prijs kon totaal niet kloppen. Maar goed, 15 euro is ook niet zoveel alleen dat het idd anders zijn.

Reg. datum: 21 januari 2000

Echt raar dat sommigen zon moeite hebben met die Penryn bestellingen, die dingen zijn al weken bestelbaar!
Ik heb nog even rondgezocht maar kan niks vinden over moeilijk leverbare Penryn's of dat boven de T9500 nog niet leverbaar is ofzo, niks van dat alles.
Dell zit gewoon heel raar in elkaar.

Vista SP1 is uit trouwens :)
nieuws: Microsoft geeft eerste Service Pack voor Windows Vista vrij
http://tweakers.net/ext/i/1169636842.jpg

Gman wijzigde dit bericht 18-03-2008 21:43 (4%)

Wake Up On LAN Workstation (specs lopen altijd achter :o) Wordt ook FON lid!

Reg. datum: 25 april 2000

quote:
Gman schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:42:
Echt raar dat sommigen zon moeite hebben met die Penryn bestellingen, die dingen zijn al weken bestelbaar!
Ik heb nog even rondgezocht maar kan niks vinden over moeilijk leverbare Penryn's of dat boven de T9500 nog niet leverbaar is ofzo, niks van dat alles.
Dell zit gewoon heel raar in elkaar.
Vandaag aan de telefoon gezeten: Meerprijs voor een T8300 tov een T5450 was 350 euro. Ik vroeg of dat een vergissing was, maar dat was zeker niet het geval...Wat absurd duur.

Reg. datum: 29 juli 2000

De eerste indrukken van mijn XPS:

- Mooi
- LG scherm: scherp
- Goede kleuren
- Snel
- Geen tintelingen
- Iets lagere Vista index dan verwacht (4,8 door het geheugen, daarna 5,1 door de T75500)
- Geluid uit de speakers is goed
- Fijn toetsenbord (ook niet bol)
- Inloggen met de fingerprint reader is ideaal!

Reg. datum: 03 maart 2008

Ah, die Pascale Behr toch.
Bij het invullen van de bestelling op de configuratie-pagina eens het 'Chatten met de Technische Dienst' aangeklikt om te vragen naar de T9300. Antwoord van Pascale: "dat kan ik niet, je moet verkoop bellen".
Een uurtje later weer op de Dell site rond gehangen, dit keer op de begin pagina. Hey, weer een chat-knop, dit keer voor de verkoop, laat ik die eens proberen, ipv te bellen.
Één keer raden wie ik op de chat kreeg ..... 8)7

Uiteindelijk toch de telefoon gepakt en netjes aan een RED met T9300 en alle toeters en bellen (zie sig) geholpen. 3-3 besteld, 7-3 al in huis. Niks levertijden van die Penryns!

Ook grappig: ik had de Vista snelheidstest gedraaid: 5,4 / 4,9 / 5,9 / 5,4 / 5,4
Een dag later nog eens gaan kijken, gaf Vista aan dat de hardware gewijzigd was (?!). En wat bleek: dit keer ging de geheugentest met 2/10e punt omhoog! M'n overall score is dus nu 5,1 _/-\o_

ps. Crysis draait best wel aardig voor een niet gamers-laptop (als de M1730)!

Dell XPS M1530 (Red) | Intel Core 2 Duo T9300 | 1680*1050 | Vista Ultimate SP1
Medion Akoya E1210 | Intel Atom N270 | 1024*600 | OS X 10.5.5 / XP SP3
Asus EeePC 701 8G | Intel Celeron-M ULV 353 | 800*480 | XP

Student MCT @ PIH

En als Pascale geen vervelende tweakers in haar chat venster heeft leest ze hier op GoT. ;) Waarom kan Dell niet ook gewoon een paar medewerkers van de verkoop afdeling op de chat aansluiten, dat werkt toch veel makkelijker

DarkSideX wijzigde dit bericht 19-03-2008 08:27 (3%)
Reden: vrouwelijk :)

Dell XPS M1530 - T9300 - 8600M GT - WSXGA+ - 200GB 7200rpm - 3GB RAM - 9 cell

Reg. datum: 17 augustus 2006

Pascale B. (misschien is het beter om niet haar gehele naam hier neer te zetten ;) ) is een vrouw en ze is ook gewoon verkoopster. Of tenminste dat was ze. Twee maanden geleden probeerde ik via haar een laptop te bestellen en terwijl hier op GoT duidelijk te lezen was dat ze telefonisch aanpassingen konden en de kortingsbonnen konden behouden, bleef zij ontkennen dat dit mogelijk was.

Reg. datum: 04 maart 2002

Reis-stekker

In vervolg op mijn zoektocht naar een adapter (of reis-stekker) voor permanent gebruik in het buitenland heb ik dankzij PCMedic het volgende gevonden.

http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6130/6134/613460_LB_00_FB.EPS.jpg http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6130/6134/613460_LB_01_FB.EPS.jpg
Link

http://images.conrad.com/m/6000_6999/6100/6190/6197/619755_BB_00_FB.EPS.jpg
Link

1 van deze twee stekkers zal mijn laatste alternatief zijn als het kabeltje voor gebruik in UK niet los te verkrijgen is. (Ik ben het nu via Dell UK aan het proberen)

To be, or not to be...

Reg. datum: 11 september 2005

Gister mijn M1530 binnen gekregen (T7250,3GB,250GB 5400) welkt allemaal prima, zover ik merkte (even het plastic iets opgetild en gevoeld) geen tintelingen. Wel piept mijn scherm (in de startpost staat of het scherm of de HDD, bij mij is het duidelijk het scherm, je hoort namelijk dat ie gaat brommen bij het verlagen van dehelderheid).
Ook heb ik geen last van een bol staand toetsenbord, helaas wel weer het mousepad probleempje.
Het scherm is scherp en heeft zover ik heb gezien geen dode pixels. De 9-cell accu maakt de laptop aan de achterkant dikker ipv dat hij naar achteren uitsteekt wat ik zelf wel fijn vindt. De levering zat netjes in de doos en je krijgt er ook een mooi mapje bij om al je CD's in te bewaren :9 (kun je ze ook minder makkelijk kwijt raken!)
Helaas is er nog geen chat support voor de XPS op de dell site beschikbaar want ik wou wel vragen of ze een oplossing hadden voor het piepende scherm.

Gerrit Jan wijzigde dit bericht 19-03-2008 09:52 (0%)
Reden: typo

The two basic principles of Windows system administration:
-For minor problems, reboot
-For major problems, reinstall
© http://unattended.sourceforge.net
Sysadmin: Send everyone home, that will solve our problems

Ergens snap ik de inconsistentie van de verkopers wel met betrekking tot de penryns en kortingsbonnen. Sta zelf in een winkel en acties alá kortingsbonnen gaat gewoon van je "persoonlijke" marge af. Ik denk dat niet elke Dell verkoper zijn marge te grabbel wil gooien vanwege de kortingsbonnnen.

Daarnaast zijn ze dat ook niet verplicht. Zijn tenslotte coupons voor op het web. Hetzelfde geldt voor de penryns. Als je niet hier rond hangt zou je niet weten dat ze die al konden leveren. Daarnaast moeten ze natuurlijk van hun "oudheid" af (T7500 / 7700).

Het blijft voor hun dus een spel om er het maximale uit te slepen. En voor ons ook 8) ! Ben iig heel blij met mijn T8300 machine :*)

Dell XPS 1530 (Red) met T8300 | 4 GB | 200 GB 7200 rpm | 1440*900 LG | 9 Cells | 8600m GT | Wifi N

heeft een Theater-kat

Heb hem sinds gister binnen en lig nu al lekker in bed met mijn laptop (ben ziek). Mijn eerste indrukken:

-Prachtig! Als je hem oppakt lijkt het metaal te zijn en hij voelt echt duurzaam aan.
-Prachtig LG scherm, net bluray opgekeken (via harde schijf) en ziet er werkelijk perfect uit.
-Geen tintelingen, en ik heb geen geaard stopcontact. Wel een 3 pins stekker en ik voel helemaal niets.
-Geen bol toetsenbord, het is fijn om op te typen.
-Het geluid uit de speakertjes krijg je werkelijk hoofdpijn van, dat wel. Het is super slecht. Maarja wat wil je... ben een soort van ' audiofiel' en heb mijn laptop dus liever aangesloten op mijn E-MU 0202 externe geluidkaart met een dure set er achter.
-Nog een heel klein minpuntje: Je kan het touchpad niet uitzetten, zou wel makkelijk zijn geweest aangezien ik heel vaak met een externe muis werk.

Verder is het echt een pracht ding! Geen dode pixels helemaal perfect!

Ik hoop dat ik jullie wat wijzer heb gemaakt VOOR de aankoop ;)

Ps. Ik heb er een Logitech V220 muisje bij gekocht met een invisible optic, en die werkt super snel en nauwkeurig. Ook een aanrader dus.

Home-cinema in aanbouw. | Me, My theater and Ipod | Xbox360 tag: Hitman333NL

Catdog Fanart.
Reg. datum: 02 september 2003

Ja, mmmh had gisteren nog even gebeld en schijnt dus toch wel via die verkoopster wel mogelijk zijn om me 320Gb 5400prm om te zetten naar de 200GB 7200prm maar dat zal alleen niet werken in verband met toepgaste kortingen op mijn bestelling. Had mischien toch maar even moeten doorzetten want ik als ik hier lees zie ik dat gene zelfs met 200Gb schijf goedkoper uit zijn.

Maarja ik laat me bestelling maar zo en zie wel, moet wel zeggen dat ik op moment niet meer zo te spreken ben over Dell. Vind ook nergens op slaan het verhaal met kortings bonnen, afdeingen, enz wat je ze bij hun allemaal moet doen om de zelfde prijs te kunnen krijgen als de anderenen. Waarom verkopen ze de laptops niet aan iedereen voor zelfde prijs ? Dat zou stuk eerlijker zijn, dan dat ze anderen proberen af te scheppen met veelste hoge prijs.

Gainward 6800/ultra 2400, Athlon 3000+ XP(Barthon core), Asus Nforce 2 Deluxe, 1GB dual DDR, 2*160GB + 250GB + 120GB. SOUND: Soundstorm -> Denon 1905 -> Tannoy Mercury

Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 ... 77 78 79 80 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: