Hoofdcategorieën
Topicacties

iPhone importeren

Pagina: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 12 maart 2008

Er zijn inmiddels 60 pagina's volgeschreven over het importeren, maar ik heb het idee dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is voor velen (incl. mijzelf) wat het nou kost :) Misschien is het om 1 overzichtelijke post te maken waarin staat hoeveel je kwijt bent via wel kanaal?

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden, maar alvast een begin. Het lijkt me overigens makkelijk om uit te gaan van een dollarkoers van 1,55.

Zelf meenemen vanuit US
8GB $399,- / Eur257,-
16GB $499,- Eur322,-

Importeren via US2NED
8GB $492 / Eur 317,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)
16GB $606 / Eur 390,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)

Iemand interesse om het overzicht compleet te maken/aan te vullen?

Reg. datum: 14 oktober 2007

lees nu net op iphoneclub dat de engelse iphone niet te jailbreaken is,, dit is al wel een ouder bericht maar kan dat tegenwoordig wel?? aangezien me tripje in april dan voor niets zou zijn...

quote:
JMD1 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:06:
Er zijn inmiddels 60 pagina's volgeschreven over het importeren, maar ik heb het idee dat het nog steeds niet helemaal duidelijk is voor velen (incl. mijzelf) wat het nou kost :) Misschien is het om 1 overzichtelijke post te maken waarin staat hoeveel je kwijt bent via wel kanaal?

Ik ben niet helemaal op de hoogte van alle mogelijkheden, maar alvast een begin. Het lijkt me overigens makkelijk om uit te gaan van een dollarkoers van 1,55.

Zelf meenemen vanuit US
8GB $399,- / Eur257,-
16GB $499,- Eur322,-

Importeren via US2NED
8GB $492 / Eur 317,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)
16GB $606 / Eur 390,- (incl. salestax, handling, bankkosten, verzekering. Excl. invoerrechten)

Iemand interesse om het overzicht compleet te maken/aan te vullen?
goed idee. ik ben het met je eens.. en laten we het in de TS zetten...... ipv verstopt tussen 60+ pagina's

en je: zelf meenemen dat is toch ook exclusief invoerrechten
inprincipe betaal je toch altijd invoerrechten of je nu zelf mee neemt of laat importeren.
als je het zelf meeneemt en je kan gewoon doorlopen heb je puur mazzel
dus op elke manier dat je aan een phone komt moet er gewoon apart bij vermeld worden wat de invoerrechten zullen zijn..

murky123 wijzigde dit bericht 17-03-2008 16:15 (14%)

Q6600 (G0), 4Gb ddr2-pc6400c4, 8800GTS 640mb SLI, asus p5n32-e sli (680i) XPpro/Vista home premium 32bit raid0 22ich TFT 1680*1050 thermaltake toughpower 750w modulair antec p180b rev2, macbookpro 2.2Ghz 15,4inch . Wii

Reg. datum: 05 november 2001

Je vergeet bij "zelf meenemen" de Sales Tax, en ook de invoerrechten (want die moet je eigenlijk wel betalen)
Tevens is SalesTax een lastige aangezien dit per staat verschilt. Het zit ongeveer tussen de 4 en 12%

zelf heb ik het volgende berekend wat bij mij van toepassing is

Bestellen via store.apple.com en afleveren bij familie:

16gb iPhone: kosten $499 * 1.039 (in Colorado is de salestax maar 3.9% :) )= $519,- = ¤ 335 EX INVOER

Kosten inclusief invoeren: (( ¤ 335 * 1.035) * 1.19) = ¤ 412

Mijn tante wil niets hebben voor het versturen, dus is mooi meegenomen maar normaal kost dit $15 onverzekerd en $30 verzekerd via USPS
Als het pakket als "gift" opgestuurd wordt, dan betaal je geen invoerrechten over de verzendkosten,
quote:
Djev86 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:07:
lees nu net op iphoneclub dat de engelse iphone niet te jailbreaken is,, dit is al wel een ouder bericht maar kan dat tegenwoordig wel?? aangezien me tripje in april dan voor niets zou zijn...
kan inmiddels wel

cypher21 wijzigde dit bericht 17-03-2008 16:18 (33%)

Mazda 6 powered ;)

Multimonitormannetje

Ik heb eersgister 2 iphones gekocht in london, kon ze zo meenemen :-) Er was echter wel even geklooi met bankpassen. Zowel mijn meastro kaart van de postbank en de rabokaart van mn vriendin werden niet geaccepteerd, de mijne door onbekende problemen en de rabokaart is blijkbaar notorious omdat die het haast nooit doen door letters op de magneetstrip. Let daar dus op! Uiteindelijk 2 iphones kunnen kopen ipv 3, omdat mn visa inmiddels bijna maxed out was..

www.baskoole.com

I said goodday!
Reg. datum: 26 oktober 2006

quote:
basvcds schreef op maandag 17 maart 2008 @ 16:39:
Ik heb eersgister 2 iphones gekocht in london, kon ze zo meenemen :-) Er was echter wel even geklooi met bankpassen. Zowel mijn meastro kaart van de postbank en de rabokaart van mn vriendin werden niet geaccepteerd, de mijne door onbekende problemen en de rabokaart is blijkbaar notorious omdat die het haast nooit doen door letters op de magneetstrip. Let daar dus op! Uiteindelijk 2 iphones kunnen kopen ipv 3, omdat mn visa inmiddels bijna maxed out was..
hoeveel zijn ze dan in de UK?

edit: Never Mind!!! beetje dom :P

Canon EOS 450D, 18-55mm Kitlens

Reg. datum: 28 augustus 2003

quote:
Muthas schreef op maandag 17 maart 2008 @ 15:00:
Ja, dan zal ik je toch even uit je vrolijkheid halen. FedEx stuurt zijn heffingen altijd achteraf, in een leuke brief met FedEx erop. 10 euro voorschietkosten + 1,19 * 1,035 * prijs product. Er is altijd een kans dat ze je pakket niet hebben gecontroleerd, maar dat weet je pas over zo'n 4 weken (of je belt even).

Sowieso moet je wanneer je verzend met FedEx altijd aangeven wat je verzend (type product + waarde), dat is voor hun handig met controleren, maar ook voor nodig zodat je pakket verzekert is tegen diefstal. Ik neem aan dat degene die je pakketje heeft verzonden, het heeft aangegeven als iets als 'phone us 400 gift', reken maar dat je een heffing krijgt dan..

Dat FedEx snel wanneer je er voor betaald kan ik overigens wel beamen, al 3 keer binnen een week iets uit de US gehad.
Heb ook mijn iPhone laten overkomen via FedEx. Snel, idd. 48u tot hier ongeveer. Maar volgens mij heeft de verkoper de kosten op zich gepakt. Stond toch zo in de ebay advertentie... maar dat lijkt me dan weer niet te kloppen wnat mijn iphone was zogezegd maar 50$ waard. Maar er staat wel 'BILL SENDER' op dus ... veronderstel dat het wel in orde is :)

Reg. datum: 22 januari 2004

De mijne ook met FedEx, familie had er op gezet, "Phone 100$" ... niks meer van gehoord. Dus je moet denk ik gewoon mazzel hebben. De mijne was trouwens via Parijs de EU binnen gekomen. Weet niet of dat iets uitmaakt, maar vermeld het toch maar even ;-).

Reg. datum: 30 juli 2005

aangezien mijn HTC P3600 defect is gegaan, moet ik ook maar is aan een nieuwe telefoon..
De iPhone schijt een geweldig toestel te zijn dus ik wil deze gaan aanschaffen..

Heeft iemand nog tips, hoe ik het beste aan deze telefoon kan komen?
Momenteel ken ik niet zo iemand die er 1 kan meenemen voor me..
Moet ik nog ergens op letten als ik hem via ebay koop,
zijn er nog speciale goeie kwaliteit verkopers met een leuke prijs of dergelijks?
Is er nog een andere manier om aan de telefoon te kopen?
Alvast bedankt :)

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

quote:
J.Thermaltaker schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:12:
Is er nog een andere manier om aan de telefoon te kopen?
Wat te denken van:
Marktplaats.nl
iPhoneclub.nl
Zelf heb ik 'm via www.koopjessite.nl (kijk even bij 'archief')

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

@J.Thermaltaker:
er zijn een hoop opties voorbij gekomen:
Importeren uit america, naar Engeland gaan, ebay, hier in NL op marktplaats enz

Kijk even de laatste paar pagina's door, dan denk ik dat je een goed beeld kunt vormen!

over een week of 2 heb ik 2x een 16 gb in de "aanbieding" prijs weet ik nog niet, hangt af van invoerrechten e.d.

Mazda 6 powered ;)

quote:
cypher21 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:19:
@J.Thermaltaker:

Kijk even de laatste paar pagina's door, dan denk ik dat je een goed beeld kunt vormen!

over een week of 2 heb ik 2x een 16 gb in de "aanbieding" prijs weet ik nog niet, hangt af van invoerrechten e.d.
moet je nog ergens op letten als je hem via ebay koopt, zoals hoe die hem moet verzenden enzo?
eventueel heb ik misschien wel intresse in die 2x 16gb

Er is al een hoop getikt over invoerrechten e.d. Dus daar moet je wel rekening mee houden ja, en het hant van de verkoper af of hij daaraan mee wil werken. Via ebay is sowieso duurder dan in de winkel, maar waarschijnlijk goedkoper dan hier op marktplaats (of de mijne)

Mazda 6 powered ;)

Reg. datum: 11 januari 2007

quote:
cypher21 schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:19:
@J.Thermaltaker:

Waar gok je dat het op komt? En dan als je wel, en als je geen import hoeft te betalen?

Gsus is my homeboy
Reg. datum: 24 oktober 2004

Kan dit niet via DM worden afgehandeld ipv openlijk in dit topic? :+

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900 | nVidia GO 8600M GT 512MB | Intel Core 2 Duo T7500 2,20GHz 800MHz 4MB 3072MB PC6400 - 800MHz | 200GB 7200 rpm HD | DVD+-RW | Integrated BT & Wi-Fi | Windows Vista Home Premium x86 :-)

als je een iPhone importeert vanuit Engeland, dan hoef je toch geen invoerrechten te betalen omdat het bij de EU hoort?

@hierboven:
Correct. Je hoef binnen de EU geen invoerrechten e.d. te betalen

Mazda 6 powered ;)

I said goodday!

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:03:
@hierboven:
Correct. Je hoef binnen de EU geen invoerrechten e.d. te betalen
Dus wanneer je hem via Engeland haalt is er helemaal niks aan de hand? en kan je hem gewoon volledig in doos meenemen door de douane?

Correct.
Binnen de EU gelden eerdergenoemde invoerrechten niet. Dit is alleen van toepassing als iets van buiten de EU naar een land binnen de EU verstuurd wordt.

Mazda 6 powered ;)

I said goodday!

quote:
cypher21 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 08:50:
Correct.
Binnen de EU gelden eerdergenoemde invoerrechten niet. Dit is alleen van toepassing als iets van buiten de EU naar een land binnen de EU verstuurd wordt.
Dat is eigenlijk nog relaxer!
Dan heb je helemaal geen gezeik en een 16 GIG iPhone voor 329 pond = 419 euro!

Plus daarbij dat je de verpakking boekjes allemaal mee kan nemen. Ik ga is informeren of er nog een collega naar Engeland gaat binnenkort :)

ik neem aan dat je daar ook het abbo-tje via iTunes moet activeren

Ja, in Engeland wel, daar wordt ie gekoppeld aan een O2 abonnement. wat ik begrepen heb is dat het in Duitsland en Frankrijk anders gaat, en dat je daar meteen een contract moet ondertekenen.
Denk dat als de iphone in NL uitkomt dit ook op de laatstgenoemde manier zal gaan

Mazda 6 powered ;)

Reg. datum: 11 januari 2007

Dus in engenland zou een 8GB, inlcusief verzenden, 350 euro kosten? (ik heb 289 pond gepakt, 20 voor verzenden)
Of gaat verzenden vanaf engenland net zo moeilijk als in amerika?
Uit amerika zou het namelijk, met importkosten, iets van 380 worden, of je moet natuurlijk geluk hebben :P

nou, ik weet niet wat voor valuta berekening je gebruikt, maar dat klopt niet helemaal.

Vanuit America kost een 8gb + verzenden + invoerrechten omgerekend ongeveer ¤340,- (even een doorsluisservice weggelaten) Hierbij kun je natuurlijk mazzel hebben dat je geen invoerrechten betaald, dit zou je ¤65 a 70 schelen
In Engeland kost ie 269 GBP (GBP) = 342.3025 EUR (EUR) Ex verzendkosten. Ik heb geen idee wat het versturen is, maar idd +/- ¤ 20 a ¤ 25.
Dan ben je maar iets duurder uit, maar goed, vanuit america kun je de mazzel hebben dat je geen invoer hoeft te betalen, en dan zou het nogal veel schelen!

Mazda 6 powered ;)

Waizzit?
Reg. datum: 11 juni 2004

quote:
vandevorst schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:41:
Dus in engenland zou een 8GB, inlcusief verzenden, 350 euro kosten? (ik heb 289 pond gepakt, 20 voor verzenden)
Of gaat verzenden vanaf engenland net zo moeilijk als in amerika?
Uit amerika zou het namelijk, met importkosten, iets van 380 worden, of je moet natuurlijk geluk hebben :P
Ik heb eergisteren Shure oordoppen besteld via Amazon.co.uk (bij een partner) en daar stond bij verzending 10 pond en dat het na ongeveer 7 dagen aangeboden werd. Het ligt er gewoon aan welke dienst je neemt denk ik. Ik heb geen idee met welke dienst de doppen worden verstuurd. Vanuit Amerika hoor je goede verhalen over FedEx qua snelheid.

PSN iD: AEON-M --- Canon 40D / Tamron 17-50 f2.8 --- Virtua Tennis 3 & NBA2K7 te koop voor PS3

Reg. datum: 14 oktober 2007

Ben benieuwd wat de koers is als ik in Engeland ben, hij staat nu gunstig weekje geleden was hij nog 10 euro hoger. Aangezien ik voor meerdere mensen een iphone moet meenemen en ik die voor 425 euro verkoop is 340 gunstiger dan 350 :)
quote:
m4yall schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:50:
[...]

Ik heb eergisteren Shure oordoppen besteld via Amazon.co.uk (bij een partner) en daar stond bij verzending 10 pond en dat het na ongeveer 7 dagen aangeboden werd. Het ligt er gewoon aan welke dienst je neemt denk ik. Ik heb geen idee met welke dienst de doppen worden verstuurd. Vanuit Amerika hoor je goede verhalen over FedEx qua snelheid.
Heb zelf wel is wat spullen uit engeland laten versturen, 10 pond klopt wel ongeveer, alleen bij mij was het dan al de volgende dag binnen. Weet alleen niet meer via welke instantie ik dat destijds heb gedaan.

Djev86 wijzigde dit bericht 18-03-2008 09:54 (59%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 54 55 56 57 58 59 60 61 62 63 64 65 66 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: