Nikon D50 || 18-55mm f3.5-5.6G DX AF-S || 28-105/3.5-4.5 D IF || 50mm 1.8 AF|| Tokina AT-X 100mm f/2.8 PRO D || Sigma 70-300mm F4-5.6 APO DG MACRO || SB-600 || SB-26
Solo testcasefoto's - om van te leren | Deel 11
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Nieuw TopicReg. datum: 01 december 2003
Haha , toevallig ben ik er gisteren geweest.quote:marlieke schreef op maandag 17 maart 2008 @ 21:14:
Afgelopen weekend molens wezen kijken in Kinderdijk. Eigenlijk was het te slecht weer om er op uit te gaan...
[afbeelding]
Maar toen was het ook beroerd weer. erg bewolkt
Zo te zien hebben we op dezelfde plaats geschoten
Geschoten met een 350D , 18-55 Kitlens

degroot wijzigde dit bericht 18-03-2008 09:27 (5%)
www.borduurstudio-zigzag.nl
@degroto: Wat zie ik hier. De foto is erg donker, maar ook onduidelijk. Er wordt niks uitgebeeld, en dat is jammer. De mensen zijn niet alleen slecht gekaderd maar ook expressieloos. Er mist een context.
@Alexio: Grappig, maar weinig foto-bijzonders aan. Wel goed uitgevoerd.
@BBE: Best een mooi shot, alleen had de belichting mooier gekund. Door op een ander tijdstip te gaan, met mooiere lichtinval.
@eth0: solo-topic?
@Exphy: Ik vraag me af wat hier een leuke foto van maakt. Ik zie het in ieder geval niet. Een centraal contrastpunt, geen onderwerp, een standaard beeldhoek. Ik vind het niet geweldig. Saai zelfs.
@Marlieke: Geweldige toning zorgt er voor dat het donkere juist wel staat. Mooi contrast daardoor, en een sfeervolle foto.
@degroot: Wat een vies kader. Nee, echt. Verder mist deze het contrast wat Marlieke's foto weer mooi maakt.
Fotografie | Nikon D80 (D40) | Sigma 18-50 2.8 | Nikon 50 1.8 | SB-800 | SB-600 | Nikon 55-200
Reg. datum: 10 december 2005

Wil je weten wat ik doe? www.jouk.eu
Hij is wel heel afstandelijk, voyeuristisch.
Pak een groothoek en praat eens met de mensen
Te koop: Metz 40MZ-2, tokina 100-300, tokina 28-80, tamron 70-300; DM voor details.
Toch nog natuur tenmidde van alle drukte (Utrecht):

30D | 20D | 85mm f/1.8 | 17-55 f/2.8 IS | 70-200mm f/2.8 | 580EX II | 430EX | Mini Trekker AW | Nova 5AW jensfotografie.nl Flickr
groothoek is nog in aantochtquote:qadn schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:45:
technisch netjes. Compositie bijna helemaal goed, randje linksboven stoort.
Hij is wel heel afstandelijk, voyeuristisch.
Pak een groothoek en praat eens met de mensen
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Reg. datum: 16 november 2004

Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Resizen svp! Verder vind ik het een kiekje, niet echt speciaal door bv een bijzondere hoek of belichting. Voor jou persoonlijk een leuke foto omdat het je vriendin is.quote:the_scientist schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 11:08:
Een tijd terug op de winterefteling deze foto geschoten van m'n vriendin:
[afbeelding]
Ben benieuwd wat jullie er van vinden!
Canon 20D & 30D - Canon 10-22/3.5-4.5 - Canon 17-85/4-5.6 IS - Canon 50/1.4 - Canon 60/2.8 Macro - Canon 100/2.8 Macro - Canon 70-200/2.8L IS - Canon 300/4L IS - Canon 1.4x II & 2.0x II extender- Canon grips - Canon 420EX/580EXII
Reg. datum: 21 maart 2007
gemanipuleerde werkelijkheid...
@royv: ik vind de bewerking niet zo geslaagd. De lucht is heel erg lelijk geworden en past niet bij de rest van de plaat. Persoonlijk zou ik hier wat meer afstand hebben genomen van het gebouw of de UWA wat creatiever hebben ingezet.
Reg. datum: 21 maart 2007
Herrick, bedankt. Het was dan ook een probeersel, kijken of 't zou werken. Meer afstand nemen van het gebouw heb ik ook gedaan, dit leverde nogal saaie resultaten op.
Wat de lucht betreft, ik wilde zoiets na proberen te doen: http://www.flickr.com/pho.../pool-betterblackandwhite
royv wijzigde dit bericht 19-03-2008 17:08 (18%)
@redhero: beetje een harde foto zo, misschien had je m beter anders kunnen kaderen zodat de focus op de natuur komt te liggen
@fonzie27: ik vind hem wel mooi, maar om nou tezeggen dat het echt typisch rome is!
@the_scientist: wel een leuke foto
@royv: inderdaad erg jammer van de lucht....
eeuh, dat had ik er ook niet bij vermeld dat het typisch Rome moet zijnquote:marlieke schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 18:48:
@fonzie27: ik vind hem wel mooi, maar om nou tezeggen dat het echt typisch rome is!
Ik vond het standpunt overkomen alsof je alleen maar dat hele gebouw erop wilde krijgen.quote:royv schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 17:03:
Mariken, ik vond het standpunt van onder mooier en vooral dramatischer dan van een afstandje. Suggesties? en hoezo te weinig contrast..?
Ik snap niet waarom je het zwart-wit hebt gedaan, het gebouw zelf komt veel beter uit in kleur (zeker de glas-in-lood ramen)

Een foto die ik gisteren tegenkwam zomaar op straat
Reg. datum: 19 maart 2008
Mooi stukje landschap daarzo, door de bomen was het dal zichtbaar.
Jammer dat die kale kerel daar loopt, aan de andere kant wel weer mooi omdat je zo goed kan zien dat het aardig naar beneden loopt.
Geschoten met een 350D met de 18-55 kitlens op 55mm. f/5.6, 1/320s, ISO100.
@marlieke, Mooie foto. Heel apart. Zou hem wel eens groter willen zien. Zo in het klein ziet hij er wel een beetje te soft uit.
@degroot, zoals al gezegd, haal aub dat kader weg. Dat doet zwaar afbreuk aan je foto. Plaats is wel hetzelfde als die van marlieke, maar geeft toch een heel ander gevoel. Zonder kader is beter bij deze foto.
@Fonzie27, lekker rauwe sfeer. Maar waarom zoveel ruimte onderin? Zodat de rand er nog helemaal op staat? Had het waarschijnlijk sterker gevonden als de vrouw verder naar onderen had gelegen.
@Redhero, mooie foto. Lekkere kleuren, had alleen een grotere dof gepakt, zodat de voorste bloemen ook scherp zouden zijn. Zou dat natuurlijk de achtergrond ook scherper maken, en dat is dan weer niet wenselijk. Toch mooi
@the_scientist. Leuke foto. Helaas een rommelige achtergrond. Had hem liever helemaal blauw gezien. Je ziet wel lekker de zon in de foto, vind ik toch wel fijn.
@royv, leuke poging. Lucht stoor ik me niet zo heel erg aan, behalve dan linksboven het gebouw, waar die rand wel érg afsteekt tegen de wolken. Heb het idee dat de foto niet heel erg natuurlijk oogt. Zal waarschijnlijk wel komen door het corrigeren van de UWA-vertekening. Moet ik waarschijnlijk maar aan wennen, omdat ongeveer half FG hier een 10-22 gekocht heeft.
@Mariken, ook mooie foto. Jammer van de onderbreking van de stoep rechtsonder, als dat gewoon doorgelopen had, dan was de foto nog strakker geweest. Maar daar kan jij natuurlijk niets aan doen
@JorDinh86, typisch een foto waar vignetting goed werkt. Het trekt je meer naar het midden van de foto, en maakt de foto nog dieper. Dat die man er loopt vind ik juist een pluspunt, omdat het anders een statische foto was geweest.
Ik heb extra niets over de kleuren gezegd, omdat ik nu op mijn laptop kijk. Mijn pc is naar de haaien, maar er is een nieuwe besteld. Ook een Dell 2408WFP monitor trouwens, dus volgende week kan ik me pas echt lekker met kleuren gaan bezighouden. Daarom kan het ook zijn dat ik met de volgende foto kwa kleuren ook volledig de plank mis sla, maar opbouwende kritiek is altijd welkom:
Edit: Ik zie net een hele vieze gele rand rechtsboven langs de daken. Hoe kan ik dit het beste weghalen. Met Lightroom CA Blue-Yellow wil het niet echt weggaan
TranceSetter wijzigde dit bericht 19-03-2008 22:59 (3%)
hw-photo.nl v2!
40D || 400D || 24-105 F4L IS || 70-200 F4L || 100 F2.8 Macro || 430EX
Reg. datum: 17 maart 2005
@Mariken: Altijd leuk als je 'n foto tegenkomt, dat bankje binnen stoort wel een beetje.
@royv: mooie nabewerking van de lucht, grimmige sfeer. Maar staat ie wel helemaal recht (of is dat station zo scheef). En is ie wel zo UWA zonder de vloer erop?
@the_scientist kan ik melden dat ie een knappe vriendin heeft, maar is een beetje hard overbelicht, en de achtergrond stoort een beetje.
@redhero: aardig stadsgezicht, beetje onscherp
@Fonzie27 gewoon
@degroot: waarom heb je dat eendje van marlieke er niet opgezet?
@marlieke: nette bewerking, beetje donker aan de zijkanten?
@Exphy: Leuke kleurtjes wel, maar zulke foto's op zichzelf zeggen niks, horen in een serie.
edit: @Trancesetter: lekkere plaat, veel op te zien! mooi tijdstip ook nog, met die lange schaduwen. Kon alleen mss nog iets gecropped worden onder...?
Heb je overigens een pola filter gebruikt? je kunt zo mooi naar binnen kijken!
AugmentoR wijzigde dit bericht 20-03-2008 10:10 (14%)
Canon 400D, Sigma 17-70 2.8-4.5, Canon 50 1.8
Opzich een leuke compositie, maar jammer dat er geen horizontale of vertikale rechte lijn in te vinden is.
Nee jij!
Reg. datum: 19 maart 2008
Dit maakt het abstracter, ook omdat het plein redelijk abstract is met al die lijnen kriskros.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 57 58 59 60 last
Dit topic is gesloten.