Nikon D300 (12,2MP) dSLR
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 08 augustus 2006
Een serie foto's van zwemwedstrijden, genomen met zowel de Olympus E-3 als de Nikon D300, allemaal op ISO1600. Het verrast me hoe goed de shots van de E-3 er uitzien. Ben benieuwd naar jullie mening.
Reg. datum: 07 februari 2001
Nu wil ik eigenlijk wat doen aan het zoekocculair. Ik heb een bril en heb altijd wat moeite met door de zoeker te kijken. (bril wordt ook smerig na een paar uur).
Ik zat te kijken naar een DK-21M

(hoewel ik verschillende uitvoeringen voorbij zie komen.
Of misschien een DK-22 Adapter met een rubber-oogschelp.

(past dat wel?)
Ik hou niet van lege strings...
Of wil je je brilsterkte erbij hebben zodat je dan zonder bril kijkt?
Reg. datum: 07 februari 2001
Ik wil liever niet zonder bril fotograferen, anders zie ik niets als ik even langs de camera kijk (beide ogen ongeveer -6.0
Wat mijn probleem is, is dat ik helemaal me gezicht tegen de camera moet drukken. Dat vind ik met bril niet zo lekker en er komen allemaal vlekken op (bril en camera). Dus eigenlijk wil ik dat de zoeker iets naar achteren komt, zodat ruimte krijg.
Zijn er misschien brildragers met hetzelfde probleem en wat kan je daaraan doen...
Debbus wijzigde dit bericht 16-03-2008 10:38 (9%)
Ik hou niet van lege strings...
Zit met hetzelfde probleem als jouw, ook -6 in de ogen. Ik zie dus ook geen kut zonder bril. Enfin, lenzen zijn ook een optie misschien, desnoods daglenzen die je alleen draagt voor als je gaat schieten. Ik kan helaas niet tegen lenzen, dus voor mij wordt't een keertje laseren. Dat weet ik zeker,
kleffe bril tegen je oculair aan is niet fijn
Timo wijzigde dit bericht 16-03-2008 11:34 (87%)
40D | 17-55IS f/2.8 | 85 f/1.8 | 35mm f/2.0 | 430EX | - Atfook Fotografie te Simpelveld - bruidsfotografie, foto reportages, feestjes | - timodefotograaf
Maar vieze bril / oculair heb ik geen last van. Ik houd m'n bril altijd vet-vrij, en dat is tevens het enige wat aan die rand rond de zoeker zit, dus die blijft logischerwijs ook vetvrij.
Reg. datum: 05 juni 2005
De garantie die Nikon biedt, is die wereldwijd? Of eerder beperkt tot enkel Europe of usa? Heeft iemand van jullie zijn apparaat ook aan de overkant van de plas gekocht? Nu de dollar zo laag staat, zou ik hiervan toch graag het fijne weten. bedankt!
edit: excuses. even de zoekfunctie geraadpleegd. Ik vind hier genoeg info omtrent terug.
Wouke wijzigde dit bericht 17-03-2008 09:30 (8%)
D300+grip | sb800 | Nikkor 18-200mm | Tokina 12-24 | Nikkor 50mm 1.8 | Hoya filters ..
Voor zover ik het weet is op bodies de garantie beperkt tot het gebied waarin je hem koopt en voor de speedlights en objectieven is de garantie wereldwijd (dit laatste kreeg ik als antwoord van Nikon Service op mijn vraag over garantie op een speedlight SB600).quote:Wouke schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
Ik weet niet of m'n vraag hier gepast is, maar ik wens binnenkort ook een D300 aan te schaffen. Ik overweeg om deze aankoop in Amerika te doen, een vriend van me zou deze dan meepakken bij z'n eerst komende vlucht naar België.
De garantie die Nikon biedt, is die wereldwijd? Of eerder beperkt tot enkel Europe of usa? Heeft iemand van jullie zijn apparaat ook aan de overkant van de plas gekocht? Nu de dollar zo laag staat, zou ik hiervan toch graag het fijne weten. bedankt!
Asus M2NPV-VM / Athlon 64 X2 4600+ / 3x250Gb Samsung / 2048 Mb / Win XP Pro/ Asus WL500G deluxe
eikels. heb ik de mijne net 1 week te vroeg gekochtquote:jcvjcvjcvjcv schreef op vrijdag 14 maart 2008 @ 22:21:
Ah![]()
Geen links/rechts verschuiving?
EDIT: Ik moest het even kwijt: De MB-D10 grip is voor 229 euro in de aanbieding bij Kamera Express. Goeie shopsurvey:
http://tweakers.net/shopreview/1234/kamera-express-bv.html
Verzendkosten 5 euro.
Dus 234 euro voor een MB-D10 thuisbezorgd
oh, ehm, nee, geen verschuiving naar links of rechts...
Shark.Bait wijzigde dit bericht 17-03-2008 22:29 (5%)
Nikon D700, D300,D200-IR,D100-IR,F100, Nikkors: 10.5 fish|16fish|12-24|17-55|18-35|24-85 f/3.5-4.5|24-120 VR|28|28PC|50f/1.2, 1.4|cream machine 85 f/1.4|70-200|75-150 f/3.5|105VR|TC1.7|SB 800x3|R1C1kit
Heb je toevallig ook de AH-4 handstrap erbij
Heb nu de D300 en die handstrap, maar die drukt je hand dus in een foute positie omdat normaal je hand uitsteekst onder de body, maar die strap verhinderd dat. Vandaar dat een MB-D10 dus haast noodzakelijk wordt met een AH-4 als je hem langer dan 5 minuten aaneen wilt gebruiken.
Hier nog een D300 gegadigde. Heb net m'n D70 voor een mooie prijs verkocht om geld te reserveren voor de D300, als het even kan met de mooie Tamron 17-50 F2.8.quote:Wouke schreef op maandag 17 maart 2008 @ 09:22:
Ik weet niet of m'n vraag hier gepast is, maar ik wens binnenkort ook een D300 aan te schaffen. Ik overweeg om deze aankoop in Amerika te doen, een vriend van me zou deze dan meepakken bij z'n eerst komende vlucht naar België.
edit: excuses. even de zoekfunctie geraadpleegd. Ik vind hier genoeg info omtrent terug.
Maar het prijsverschil met de USA is gewoon misdadig. Waarom moeten we hier in Euro's zo veel meer betalen dan de Yankees in Dollars, terwijl die onderhand DE HELFT minder waard zijn dan de Euro. Het klopt gewoon niet.
Waarom leveren die Jappen hun electronica voor bijna de helft minder in de USA dan in Europa?
It makes no sense...
Ik haal ook veel spul in het buitenland, maar m'n D300 heb ik omwille van de garantie in de EU gekocht. Met een mooie eBay veiling mazzel gehad en al een tijdje in bezit van een D300, gekocht voor 1500,- (all-in) terwijl hij bij konijnenberg nog 1700 was.
Ik erger me er bestwel aan, in elk topic waarin je reageert, gaat het je volgens mij alleen maar over hoe goedkoop je je spullen gekocht hebt.
Hopelijk realiseer je je wel dat wanneer je alles online, in het buitenland gaat halen, er op den duur geen nederlandse fotowinkel meer overblijft....
Lensjes en filtertjes uit hong-kong, bespaart jezelf nu wat tientjes, maar over 10 jaar is er geen winkel in een normale stad meer over om "even" naar binnen te lopen en wat te spelen met nieuwe goodies....
Mogen deze mensen geen brood verdienen dan? Het is namelijk niet zo dat de lokale foto winkelier hier in een bmw 5 serie rijd, omdat er woekerwinst op de producten zitten......
De branche wordt gewoon om zeep geholpen op deze manier. Denk maar niet dat Nikon in NL een vestiging aanhoud, als er straks nauwelijks een afzetmarkt is voor hun spullen, en hun dat alleen maar geld gaat kosten....
Mag je mooi straks je body opsturen naar Duitsland (oid) voor een reiniging.....
Om nog maar niet te spreken van het idiote plan van politiek den haag van afgelopen jaar om pasfoto's te gaan laten maken in het gemeentehuis.... Gelukkig is dat plan voorloppig van de baan, maar dat had zeker wel het faillisement betekend voor vele lokale fotowinkels!
Ik ben er in ieder geval blij mee dat er zoiets bestaat als een lokale fotoshop. Kan ik tenminste gewoon nog een pakje fatsoenlijke batterijen halen in de meeste steden, als m'n flitser er onverwachts mee ophoud!
Vat dit btw niet persoonlijk op jcvjcvjcv, ik probeer met deze post de andere kant van ik-schaf-het-liefst-alles-in-het-buitenland-via-ebay-aan verhaal eens uit te lichten....
D70 | 28-75 2.8m | 18-135 | 70-300 APO | EF-500ST
Neemt inderdaad niet weg dat we niet steeds van de daken hoeven te schreeuwen hoe we aan iets zijn gekomen
Wat te klagen? Je mag me er altijd via mail of MSN op doorzagen :P
specs e.d.
quote:jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:09:
Thanks![]()
Heb je toevallig ook de AH-4 handstrap erbij?..
Aan de ene kant lijkt een handstrap onwijs handig, maar aan de andere kant voorzie ik problemen met lenswisselen tijdens een shoot (of als ik 2 cams heb) e.d. Dus ik twijfel met aanschaffen.quote:Heb nu de D300 en die handstrap, maar die drukt je hand dus in een foute positie omdat normaal je hand uitsteekst onder de body, maar die strap verhinderd dat. Vandaar dat een MB-D10 dus haast noodzakelijk wordt met een AH-4 als je hem langer dan 5 minuten aaneen wilt gebruiken.
Nikon D700, D300,D200-IR,D100-IR,F100, Nikkors: 10.5 fish|16fish|12-24|17-55|18-35|24-85 f/3.5-4.5|24-120 VR|28|28PC|50f/1.2, 1.4|cream machine 85 f/1.4|70-200|75-150 f/3.5|105VR|TC1.7|SB 800x3|R1C1kit
incl. Invoertaksen enzovoort is ie nog stukken goedkoper in US. Helaas geef ik garantie de voorrang bij de aankoop van zo'n dure apparatuur. Ik zal hem in ieder geval aanschaffen op naam van de firma, scheelt me in ieder geval 21% btw, ik ben Belg.quote:JazzySOB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 00:51:
[...]
Hier nog een D300 gegadigde. Heb net m'n D70 voor een mooie prijs verkocht om geld te reserveren voor de D300, als het even kan met de mooie Tamron 17-50 F2.8.
Maar het prijsverschil met de USA is gewoon misdadig. Waarom moeten we hier in Euro's zo veel meer betalen dan de Yankees in Dollars, terwijl die onderhand DE HELFT minder waard zijn dan de Euro. Het klopt gewoon niet.
Waarom leveren die Jappen hun electronica voor bijna de helft minder in de USA dan in Europa?
It makes no sense...
OFFTOPIC@MeSmooth: Als je deze strategie toepast (zo goedkoop mogelijk aankopen doen, niet ten koste van prijs/kwaliteit weliswaar), zowel bij elektrische apparaten of eender wat, is het niet de lokale verkoper die met een bmw kan rijden, maar jijzelf. is mijn mening
Wouke wijzigde dit bericht 18-03-2008 17:56 (13%)
D300+grip | sb800 | Nikkor 18-200mm | Tokina 12-24 | Nikkor 50mm 1.8 | Hoya filters ..
Het gaat erom dat ik niet zoals veel mensen hier het uit het buitenland importeren boycot. Ik geef aan dat ik geen D300 uit de US zou halen voor dàt prijsverschil vanwege de garantie. Ik geef aan dat ik niet tegen het importeren in het algemeen ben (zoals sommige andere wel) door aan te geven dat ik zelf ook veel uit het buitenland haal. That way it just makes more sense...quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:
Sorry hoor jcvjcvjcv, maar gaat het je nu om de spullen, of om het feit dat je je spul cheap-ass van e-bay hebt gehaald?
Nee. Maar waar ik zie dat mensen zeggen dat je nooit garantie hebt op geimporteerde spullen (that's way older..) spreek ik dat tegen.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Ik erger me er bestwel aan, in elk topic waarin je reageert, gaat het je volgens mij alleen maar over hoe goedkoop je je spullen gekocht hebt.It's getting old...
Ik koop net zo goed spullen bij konijnenberg en aanverwanten.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Hopelijk realiseer je je wel dat wanneer je alles online, in het buitenland gaat halen, er op den duur geen nederlandse fotowinkel meer overblijft....
Dat is dan erg jammer. Maar als ik bij konijnenberg voor 444 euro een 70-300 VR kan halen en hij kost hier in de stad 680.. ja, sorry.. pech gehad. Misschien moet de lokale fotograaf er op inspelen en zijn strategie aanpassen.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Lensjes en filtertjes uit hong-kong, bespaart jezelf nu wat tientjes, maar over 10 jaar is er geen winkel in een normale stad meer over om "even" naar binnen te lopen en wat te spelen met nieuwe goodies....
Jij geeft elke zwerver een zak euro's? Hij mag toch ook z'n brood verdienen.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Mogen deze mensen geen brood verdienen dan? Het is namelijk niet zo dat de lokale foto winkelier hier in een bmw 5 serie rijd, omdat er woekerwinst op de producten zitten......
Je koopt zeker ook nog CRT's? Die fabrikanten mogen toch ook geld verdienen?
Sorry, als ze een te hoge prijs vragen, koop ik er niet, simpel zat. Dat op die manier alle lokale tentjes bij mij in de stad failliet gaan zit ik niet mee, ze hebben toch nauwelijks voorraad en zijn veel te duur. Wellicht dat mijn pa en ma er meer mee zitten.
Als Nikon in NL de prijzen bewust 25% hoger houdt, moeten ze niet gek op kijken van parallel-import. Aan Nikon om er wat aan te doen.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:De branche wordt gewoon om zeep geholpen op deze manier. Denk maar niet dat Nikon in NL een vestiging aanhoud, als er straks nauwelijks een afzetmarkt is voor hun spullen, en hun dat alleen maar geld gaat kosten....
'wachten tot 'ie terug is'; sorry, maar Duitsland is voor mij dichterbij dan Utrecht ofzo. Daarbij; bij EVGA moet je het ook naar Duitsland sturen en met de perfecte pakketdiensten van tegenwoordig is dat helemaal geen probleem. Het was 1 week all-in voor de RMA van mijn videokaart.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Mag je mooi straks je body opsturen naar Duitsland (oid) voor een reiniging....., en er op gaan zitten wachten tot ie terug is...
Voor veel mensen zou dat gemakkelijk zijn. Het is natuurlijk wel iets van valse concurrentie ja.quote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Om nog maar niet te spreken van het idiote plan van politiek den haag van afgelopen jaar om pasfoto's te gaan laten maken in het gemeentehuis.... Gelukkig is dat plan voorloppig van de baan, maar dat had zeker wel het faillisement betekend voor vele lokale fotowinkels!
Batterijen kun je bij elke supermarkt, sigarenwinkel, boekwinkel of warenhuis halen. Dus dat is niet zo'n argument. Of je moet die dure 3 Volt Lithium cellen van vreemd formaat hebben. Maar dan wordt het tijd voor een gripquote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Ik ben er in ieder geval blij mee dat er zoiets bestaat als een lokale fotoshop. Kan ik tenminste gewoon nog een pakje fatsoenlijke batterijen halen in de meeste steden, als m'n flitser er onverwachts mee ophoud!
Tuurlijk, daar sta je vrij in. Maar ik koop nu liever een D300 + extra jaar garantie + remote + 18-70 lens + handstrap dan alleen een D300. Ik heb nu eenmaal meer vrije tijd dan geld over, dus koopjesjagen loont voor mijquote:meSmooth schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 12:07:Vat dit btw niet persoonlijk op jcvjcvjcv, ik probeer met deze post de andere kant van ik-schaf-het-liefst-alles-in-het-buitenland-via-ebay-aan verhaal eens uit te lichten....
Ik kan het gewoon niet uitstaan dat, ondanks dat de Euro bijna anderhalf keer zoveel waard is als de Dollar, de spullen hier toch een flink stuk duurder zijn. En dat komt echt niet door de invoerrechten of de BTW. De verschillen zijn daarvoor gewoon veel te groot. Sterker nog, voor de "val" van de Dollar toen 'ie nog maar een paar cent minder waard was dan de Euro waren de verschillen zelfs kleiner. Juist met de nu 'o zo waardevolle Euro zou je denken dat de Europese burger daar profijt van zou hebben, maar het tegenovergestelde is een feit! Zie ook de absurde olieprijzen. Het lijkt wel of alles kunstmatig duur wordt gehouden voor Europa. En dat Europa het allemaal maar gewoon accepteert vind ik nog het vreemdste..
Ik zou wel eens willen weten wat de reden is dat Nikon Japan (en vele andere merken) de Europese markt zo benadelen en hun produktien hier tegen veel hoge prijzen afzetten dan in de USA.
Het wordt gewoon tijd voor een open wereldeconomie. kijk maar naar Duitsland, België, Frankrijk, Spanje, Portugal, e.d: sinds de Euro zijn de prijsverschillen nagenoeg verdwenen en hoef je bijv. voor voordelige electronica niet meer naar Duitsland. Het loot niet meer want de prijzen zijn nagenoeg gelijk, kijk maar op de diverse Duitse webshops. Nagenoeg dezelfde prijzen als in Nederland. Alleen de USA is nog (extreem) voordeliger.
Maarja genoeg gezeurd, nu weer verder dromen over de D300
Reg. datum: 29 januari 2006
Fuji S5 pro , 17-55 2.8 30mm 1.4 en 10-17mm fish SB800 en SB900 SC29 enhanced
Gaat je niet lukkenquote:JazzySOB schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 21:33:
Ik heb altijd Nederlandse versies van fotospullen gekocht. Dat deed ik bij mijn D70 kit en ook m'n toekomstige D300 zal gewoon van Inca Nederland afkomstig zijn, gewoon omdat ik met garantie e.d. goed wil zitten en over een Nederlandse handleiding wil beschikken. Het doet alleen zo verdomde pijn dat je daarvoor honderden Euro's meer moet betalen dan bijv. de gemiddelde Amerikaan voor hun fotospullen.
Maarja genoeg gezeurd, nu weer verder dromen over de D300
Ik heb mijn D3 ook in nederland gekocht, ondanks dat dit wel een versie is met engelse handleiding. Ik heb mijn menu ook het liefste in het engels, waarom zou ik dan de handleiding wel in het nederlands willen?
Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8
aangezien ik nu zelf op zoek ben naar een betrouwbare plaats met goeie prijs om me een D300 aan te schaffen, botste ik per toeval op de konijnenberg website. Aangezien jij deze aanhaalt, neem ik aan dit dit één van de betere professionele sites omtrent fotografie materiaal gaat? Kan ik ergens een review van deze winkel terugvinden?quote:jcvjcvjcvjcv schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 19:13:
[...]
Dat is dan erg jammer. Maar als ik bij konijnenberg voor 444 euro een 70-300 VR kan halen en hij kost hier in de stad 680
[...]
Ik denk dat iedereen hier wel eens naar Konijn geweest is, of er meerdere keren dingen gekocht heeftquote:Wouke schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]
aangezien ik nu zelf op zoek ben naar een betrouwbare plaats met goeie prijs om me een D300 aan te schaffen, botste ik per toeval op de konijnenberg website. Aangezien jij deze aanhaalt, neem ik aan dit dit één van de betere professionele sites omtrent fotografie materiaal gaat? Kan ik ergens een review van deze winkel terugvinden?
Nikon: D3;
17-35mm f/2.8; 35mm f/2; 50mm f/1.4; 80-200mm f/2.8; 85mm f/1.8; Micro 105mm f/2.8;
SB-800; SB-600; SB-24; SU-800
Sigma: Fisheye 15mm f/2.8
http://tweakers.net/shopreviewquote:Wouke schreef op woensdag 19 maart 2008 @ 09:19:
[...]
aangezien ik nu zelf op zoek ben naar een betrouwbare plaats met goeie prijs om me een D300 aan te schaffen, botste ik per toeval op de konijnenberg website. Aangezien jij deze aanhaalt, neem ik aan dit dit één van de betere professionele sites omtrent fotografie materiaal gaat? Kan ik ergens een review van deze winkel terugvinden?
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last